Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,846,916 views

UzU

Posts: 2,361

#1261 • • UzU [33100]

1ncarnation:
jokainen valitkoon itse... eikä kantsis kuunella mitään helvetin irti huumeista propaganda..vaan käyttää omii aivoja



Joo mä olen käyttänyt omia aivojani ja tullut siihen tulokseen että on tosi turhaa ja tyhmää käyttää yhtään mitään aineita. Yleensä aiheuttaa enemmän tai vähemmän haittaa itselleen, tai ainakin ympärillään olevilla ihmisille ja tukee kautta tai toista rikollisuutta. Itse en käytä myöskään alkoholia/tupakkaa.

Ja tuosta propagandasta. Jos sulle joku hyvä frendi sanoo ettei joku aine haittaa mitenkään niin sä uskot sen varmasti kymmenen kertaa ennemmin kuin että joku toinen taho väittäis että se on haitallinen. Näin tapahtuu koska sä haluat uskoa niin. Siinä tahtoo se subjektiivinen ajattelu kadota.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1262 • • Aziz Combat Fighter

mayah:
---
1ncarnation:
tiesittekste et riipuvaisin huume on yllätys yllätys tupakka... 95% jää koukuun..

---


Mä koen, että huume on aine, joka luokitellaan Suomen laissa laittomaksi. Joten tupakasta en lähtis puhumaan huumeena. Jossain muussa asiayhteydessä toki asia voi näinkin olla, mutta ei käsittääkseni tässä threadissa.



Jep, Huume != Huumausaine.

Tupakka, alkoholi, kahvi, etc. ovat huumaavia aineita, vaikka eivät varsinaisesti huumeiksi luokiteltuja aineita olekaan. Siksi on ehkä ihan aiheellista tehdä selkeä rajanveto että mistä puhutaan ja käyttää oikeita termejä.
ville

Posts: 3,780

#1263 • • ville olen oikeasti ujo

jUSSi:
Onnellisuus on sidoksissa myös hyvin vahvasti yksilöön ja sen mitä oman kokemukseni perusteella voin sanoa, on että tietoisuus olotilan syistä vei terän koko olotilalta. Koin keinotekoisesti aiheutetun olotilan pakenemiseksi. Alkoholia kohtuudella nauttiessa tällaista olotilaa ei pääse syntymään, siksi pystyn nauttimaan pienestä hiprakasta. Himokännissä iskee yleensä iso morkkis jo ennen pilkkua..



Entäs jos joku pudottaa sun juotavaan huumetta ja sä et tiedä sitä nauttineesi?

Uskoisin myös, että kaikkia päihteitä pystyy nauttimaan kohtuudella. Ts jos alkoholia voi ottaa vain yhden annoksen ei kai mikään estä sitä, että joku ei voisi ottaa hyvin pientä määrää mitä tahansa huumetta? Tällöin olotila ei ole yhtään sen enenpää pakenemista kuin alkoholiannoksen nauttiminen. (ellet siitten määritä tuota pakenemista puhtaasti laista riippuvaksi tekijäksi).
Gilgamint.com

Posts: 2,258

#1264 • • Gilgamint.com Making questions

Ana:
---
mayah:
---
1ncarnation:
tiesittekste et riipuvaisin huume on yllätys yllätys tupakka... 95% jää koukuun..

---


Mä koen, että huume on aine, joka luokitellaan Suomen laissa laittomaksi. Joten tupakasta en lähtis puhumaan huumeena. Jossain muussa asiayhteydessä toki asia voi näinkin olla, mutta ei käsittääkseni tässä threadissa.

---


Jep, Huume != Huumausaine.

Tupakka, alkoholi, kahvi, etc. ovat huumaavia aineita, vaikka eivät varsinaisesti huumeiksi luokiteltuja aineita olekaan. Siksi on ehkä ihan aiheellista tehdä selkeä rajanveto että mistä puhutaan ja käyttää oikeita termejä.



Mun mielestä kaikki mikä muuttaa olotilaa, eikä lääkäri sitä sulle määrää ni on huumetta... siis onhan esim. maita joissa alkoholi on kielletty mutta jokin muu substanssi laillista... niin se mikä määritellään laittomaksi huumausaineeksi on myös kulttuuri sidonnaista.

Mekkaa vetää koskikset...
kilobitti

Posts: 2,419

#1265 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

KittysDead:
Tiivistys: Jos ei päihdekäyttäjät kiinnosta, ei niihin tarvitse tutustua. Moralisoinnit voi pitää oman pään sisällä.



Yhtä lailla sä nyt "moralisoit" päihdekäytön kritisointia. Eli päihdekäyttöä ei saa kritisoida, mutta päihdekäytön vastustusta saa*ding*

jUSSi:
Onnellisuus on sidoksissa myös hyvin vahvasti yksilöön ja sen mitä oman kokemukseni perusteella voin sanoa, on että tietoisuus olotilan syistä vei terän koko olotilalta. Koin keinotekoisesti aiheutetun olotilan pakenemiseksi.



Mua haittaa ihan ideologisella tasolla se, että tarvitsee jotain vierasperäistä kehoonsa voidakseen pitää hauskaa. Alkoholia tulee silti käytettyä aika usein, tosin viime aikoina on tuntunut että sekin on jossain määrin turhaa.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Karski

Posts: 6,049

#1266 • • Karski Pomon kätyri

Käenpoika:
Mun mielestä kaikki mikä muuttaa olotilaa, eikä lääkäri sitä sulle määrää ni on huumetta... siis onhan esim. maita joissa alkoholi on kielletty mutta jokin muu substanssi laillista... niin se mikä määritellään laittomaksi huumausaineeksi on myös kulttuuri sidonnaista.

Mekkaa vetää koskikset...



Joo, mutta nyt keskustellaankin Suomessa,
ja käytetään suomenkielistä termistöä.

Esim. englanninkielessähän koko käsitteen
drug määritelmä on ihan toinen.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

remotion

Posts: 5,283

#1267 • • remotion nostatus guru

Ana:
Jep, Huume != Huumausaine.

Tupakka, alkoholi, kahvi, etc. ovat huumaavia aineita, vaikka eivät varsinaisesti huumeiksi luokiteltuja aineita olekaan. Siksi on ehkä ihan aiheellista tehdä selkeä rajanveto että mistä puhutaan ja käyttää oikeita termejä.



Jos syöt 15 grammaa kahvipspuja niin et siihen vielä ole vaarassa kuolla ja olet tiukasti vielä tämän maailman puolella että on niissä eroja vaikka mitä sanotaan.
jUSSi

Posts: 1,377

#1268 • • jUSSi äkäinen vanhus

ville:
Entäs jos joku pudottaa sun juotavaan huumetta ja sä et tiedä sitä nauttineesi?



Aineesta riippuen varmaan ihmettelisin, että onpas mulla kivaa. Mutta näin hypoteettisesta tilanteesta ei kai ole tarkitus keskustella, kun tietoisesti en halua käyttää mitään muuta kuin kohtuudella kahvia ja mietoja alkoholijuomia?

ville:Uskoisin myös, että kaikkia päihteitä pystyy nauttimaan kohtuudella. Ts jos alkoholia voi ottaa vain yhden annoksen ei kai mikään estä sitä, että joku ei voisi ottaa hyvin pientä määrää mitä tahansa huumetta? Tällöin olotila ei ole yhtään sen enenpää pakenemista kuin alkoholiannoksen nauttiminen.



Kuten kilobittikin totesi, minua häiritsee kanssa ihan ideologisella tasolla ihmisen, jolla on normaali aivokemia, substanssien käyttö. Kohtuukäyttö ei vielä täytä "pakenemisen" merkkejä, mutta ilman kohtuukäyttöäkin pitäisi pystyä olemaan onnellinen.

ville: (ellet siitten määritä tuota pakenemista puhtaasti laista riippuvaksi tekijäksi).



En sentään ;)
jUSSi

Posts: 1,377

#1269 • • jUSSi äkäinen vanhus

remotion:
---
Ana:
Jep, Huume != Huumausaine.

Tupakka, alkoholi, kahvi, etc. ovat huumaavia aineita, vaikka eivät varsinaisesti huumeiksi luokiteltuja aineita olekaan. Siksi on ehkä ihan aiheellista tehdä selkeä rajanveto että mistä puhutaan ja käyttää oikeita termejä.

---

Jos syöt 15 grammaa kahvipspuja niin et siihen vielä ole vaarassa kuolla ja olet tiukasti vielä tämän maailman puolella että on niissä eroja vaikka mitä sanotaan.



Eikös huumausaine määritellä karkeasti aineeksi, joka vaikuttaa hermostoon tai aivokemiaan? Se, millaiset vibat siitä saa ei ole oleellista määritelmän kannalta.
Karski

Posts: 6,049

#1270 • • Edited Karski Pomon kätyri

remotion:
---
Ana:
Jep, Huume != Huumausaine.

Tupakka, alkoholi, kahvi, etc. ovat huumaavia aineita, vaikka eivät varsinaisesti huumeiksi luokiteltuja aineita olekaan. Siksi on ehkä ihan aiheellista tehdä selkeä rajanveto että mistä puhutaan ja käyttää oikeita termejä.
---
Jos syöt 15 grammaa kahvipspuja niin et siihen vielä ole vaarassa kuolla ja olet tiukasti vielä tämän maailman puolella että on niissä eroja vaikka mitä sanotaan.



Ja jos taas vedät 15 grammaa puhdasta kofeiinia
niin alat olla aika pahoissa tärinöissä ja pumpun
pettäminen on ihan relevantti uhkatilanne.
Siinä vaiheessa saattais itse kukin toivoo että
ei olis ihan niin tiukasti 'tämän maailman puolella'.

Lisäks moni huumausainelainsäädännön alaisista
aineista ei varsinaisesti irtaannuta todellisuudesta,
esim. amfetamiini, efedriini, ghb, jne.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1271 • • Aziz Combat Fighter
Tää on kyl kans tällanen aihe et tää metakeskutelu pitää käydä aina joka toisella sivulla. Mitä jos sovitaan että käytetään termiä "Huume" tällä hetkellä laittomista huumausaineista noin niinkuin yläkäsitteinä ja vaikka yksittäisnimityksiä laillistetuille huumausaineille, kun niitä nyt ei niin viljavaa joukkoa ole, eikä niiden niputtaminen yhteen ole keskustelun kannalta olennaista.

Jooko? Ei jaksais aina joka toiselta sivulta lukea miten KAHVIKIN ON HUUME tai että tupakkaan jää OMG koukkuun (Ei kai? IHANKO TOTTA?)
Karski

Posts: 6,049

#1272 • • Edited Karski Pomon kätyri

Ana:
Tää on kyl kans tällanen aihe et tää metakeskutelu pitää käydä aina joka toisella sivulla. Mitä jos sovitaan että käytetään termiä "Huume" tällä hetkellä laittomista huumausaineista noin niinkuin yläkäsitteinä ja vaikka yksittäisnimityksiä laillistetuille huumausaineille, kun niitä nyt ei niin viljavaa joukkoa ole, eikä niiden niputtaminen yhteen ole keskustelun kannalta olennaista.

Jooko? Ei jaksais aina joka toiselta sivulta lukea miten KAHVIKIN ON HUUME tai että tupakkaan jää OMG koukkuun (Ei kai? IHANKO TOTTA?)



Turha toivo :D

Mä olen yrittäny tota ehdottaa tässäkin
keskustelussa jo parikin kertaa, ja ylipäätään
mun tällä sivulla olevat pointit oon esittäny
ainakin sivuilla 5 ja 13 *nauru* Mut ketään
ei oikein voi vaatia lukeen kaikkia näitä
75:ttä sivua *vink*

Mut suosittelen sivuilla 13-15 käytävän
keskustelun lukemista, en muistanutkaan
että mulla oli noin hyviä pointteja :P

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1273 • • Aziz Combat Fighter

Tres:
Turha toivo :D

Mä olen yrittäny tota ehdottaa tässäkin
keskustelussa jo parikin kertaa, ja ylipäätään
mun tällä sivulla olevat pointit oon esittäny
ainakin sivuilla 5 ja 13 *nauru* Mut ketään
ei oikein voi vaatia lukeen kaikkia näitä
75:ttä sivua *vink*



No voi jumalaut. Siin tapauksessa aina ku joku sanoo noi kaks ni postataan tää:

candy.jpg

MSPAINT!
Summerblink

Posts: 291

#1274 • • Summerblink 2 vasenta jalkaa

Tres:
---
remotion:
---
Ana:
Jep, Huume != Huumausaine.

Tupakka, alkoholi, kahvi, etc. ovat huumaavia aineita, vaikka eivät varsinaisesti huumeiksi luokiteltuja aineita olekaan. Siksi on ehkä ihan aiheellista tehdä selkeä rajanveto että mistä puhutaan ja käyttää oikeita termejä.
---
Jos syöt 15 grammaa kahvipspuja niin et siihen vielä ole vaarassa kuolla ja olet tiukasti vielä tämän maailman puolella että on niissä eroja vaikka mitä sanotaan.

---


Ja jos taas vedät 15 grammaa puhdasta kofeiinia
niin alat olla aika pahoissa tärinöissä ja pumpun
pettäminen on ihan relevantti uhkatilanne.
Siinä vaiheessa saattais itse kukin toivoo että
ei olis ihan niin tiukasti 'tämän maailman puolella'.

Lisäks moni huumausainelainsäädännön alaisista
aineista ei varsinaisesti irtaannuta todellisuudesta,
esim. amfetamiini, efedriini, ghb, jne.



A lethal dose of caffeine for a healthy, adult male is about 10 grams. That’s about 70, eight-ounce cups of the strongest coffee you’re ever likely to drink.

Varokaa kun läträätte sen espressonne kera ! *vink*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1275 • • Edited Aziz Combat Fighter

Summerblink:
A lethal dose of caffeine for a healthy, adult male is about 10 grams. That’s about 70, eight-ounce cups of the strongest coffee you’re ever likely to drink.

Varokaa kun läträätte sen espressonne kera ! *vink*



Nytkö jo?

kts. ylläoleva replykuva :(
*Bixxx*

Posts: 162

#1276 • • *Bixxx*
En tuomitse ketää käytön perusteella koska se on todella tyhmää *eiei*
Mun työkaveri kuuli että kuuntelen konemusiikkia ja käyn bileissä säännöllisesti ja se tuomitsi mut heti
"niissä bileissä käy vaan narkkarit" tyylillä *igor*
Yritä nyt siinä sit selittää et ei kaikki oo samanlaisia ja ei noin yleisesti saa tuomita ihmisiä *grr*

--
***TIIKERI***

kilobitti

Posts: 2,419

#1277 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

jUSSi:
Kohtuukäyttö ei vielä täytä "pakenemisen" merkkejä, mutta ilman kohtuukäyttöäkin pitäisi pystyä olemaan onnellinen.



Ja edelleen; enemmän-enemmän-just-do-it-ajattelutapa on ehkä ajan hengen mukaista, mutta rupeaa olemaan päälaellaan jos ei enää osaa/halua olla ilman päihteitä. Jos joku asia ei ole hauskaa ilman päihteitä, onko se enää ylipäätään jotain mitä haluaa tehdä?

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

siveys

Posts: 2,492

#1278 • • siveys lovely

*Christina*:
Mun työkaveri kuuli että kuuntelen konemusiikkia ja käyn bileissä säännöllisesti ja se tuomitsi mut heti "niissä bileissä käy vaan narkkarit" tyylillä *igor*
Yritä nyt siinä sit selittää et ei kaikki oo samanlaisia ja ei noin yleisesti saa tuomita ihmisiä *grr*


Hyvä Kaveri (tm)

Mutta niin - harvoilla on mahdollisuus valita työtoverinsa.

Ja tietysti onhan se hyvä pieni osa elämästään uhrata myös sille, että yrittää perustella muille miksi oma näkemys on parempi kuin niiden näkemys *hih* Ihan loputtomiin sitä ei kuitenkaan voi keneltäkään vaatia, joten jossain vaiheessa on vain opittava pitämään päänsä kiinni tietyissä tilanteissa tai vaihtamaan tarvittaessa maisemaa.
Damien

Posts: 2,882

#1279 • • Damien [tr3ox]

mayah:
Mä henkilökohtaisesti nautin elämästäni selvänä niin paljon, etten koe tarvitsevani huumeita.



Mä nautin bileistä selvänä niin paljon, etten koe tarvitsevani muuta kuin pari neliömetriä tilaa ja hieman ääntä. Realworld on taas niin ihana paikka, että ihan "huvikseen" polttelen piipusta karstaa............Mölötys*plur*.
Summerblink

Posts: 291

#1280 • • Summerblink 2 vasenta jalkaa

Ana:
---
Summerblink:
A lethal dose of caffeine for a healthy, adult male is about 10 grams. That’s about 70, eight-ounce cups of the strongest coffee you’re ever likely to drink.

Varokaa kun läträätte sen espressonne kera ! *vink*

---


Nytkö jo?

kts. ylläoleva replykuva :(



Nojaa, halusin vain tarkentaa tuota mainittua tappavaa kofeiinin määrää *justjoo*

Tarkoitukseni ei ollut pointata kahvinjuonnin vaaroista, yo.esimerkki koski puhdasta kofeiinia - kahvia juomalla em. yliannostusta ihmisen metabolialla on miltei mahdotonta saavuttaa.







(loppuprovo)P.S kaksi lattea tyhjään mahaan aiheuttaa kyllä aikamoisia tärinöitä

*aplodit**sydän**hikoil*