Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,857,734 views

Riku

Posts: 3,187

#2401 • • Edited Riku The Little Prince

REivaaja, 4.8.2006 21:19:
Sä vedät oikeetä köyttä!
Ääri(ihan sama) on perseestä mutta kommunismin kiroista ei tarvii muistuttaa. sehän on tunnettua tosiasiaa. Ääri-oikeistolaisuus aiheuttaa vaan kastijakoa. yhteisöllisyys on voimaa mutta muitten mukana ei kuitenkaa kannata kaatua

Toi koko äärioikeistolainen ajatus kuulostaa jo kärjistetysti siltä, että sun pankkitilin saldo määrittää sun ihmisarvon, ja jos et oo enää tarpeeks hyväkuntonen orjaksikaan, niin sittei oo niin välikskään.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#2402 • • REivaaja Guest
Semmonen köyhät kyykkyyn asenne on syvältä ja se ei kestä (vallankumoukset on yleensä köyhien alottamia)
Kaikki tulee ottaa huomioo, niin rikkaat ku köyhätki. Jengil on semmonen asenne et.
-Vittuks mä spurgun viinoi maksa.
Mutta siinä samalla nautitaan ilmaisestas terveydenhuollosta ja koulutuksesta... jepjep
Avatar
#2403 • • Edited REivaaja Guest


Toi koko äärioikeistolainen ajatus kuulostaa jo kärjistetysti siltä, että sun pankkitilin saldo määrittää sun ihmisarvon, ja jos se et oo enää tarpeeks hyväkuntonen orjaksikaan, niin sittei oo niin välikskään.


En iha ymmärtäny joten en uskalla vastata.
Tai joo aivan...
Avatar
#2404 • • Edited REivaaja Guest
Muistellaampa punakhmeereja. Paskoja jannuja (tappo jengii rillien takia) mutta pitää muistaa että se ei olis ollu mahdollista ilman paskaa kohtelua...
Avatar
#2405 • • REivaaja Guest
Oho väärä topicki. eix tääl ollu joku jurriläppää topick kans*nauru*
lostgone

Posts: 2,493

#2406 • • lostgone

REivaaja, 4.8.2006 21:09:
---
---
Terve ihminen maksaa aina laskua...
Ja se menee vähän liian oikealle että pyydetää rahaa terveydestä...

Mielestäni suomalainen palveluyhteiskunta on yksilökeskeinen yhteiskunta. Pikkuhiljaa ei ole vain sitä enemmistöä jolta yksilö voi katsoa olevan oikeutettu saamaan etuuksia tuottamatta itse niitä.
Kyllä minusta ihminen saisi valita olevansa yhteiskunnan ulkopuolella, mutta tarviiko silloin saada yhteiskunnan etuja?

Riku, 4.8.2006 21:13:
1) Alkoholin kieltolakia on jo yritetty kokeilla. Se päättyi melko lyhyeen, koska ihmiset olivat valmiita laajalti rikkomaan lakia, jota eivät hyväksyneet. Tilanne on todennäköisesti tänä päivänä täysin sama.


Uskon itsekin niin, mutta enemmistö alistui lakiin myös silloin.

Jos päihteitä ruvetaan todenteolla kieltämään, joudumme siirtymään ison askeleen kohti totalitarista yhteiskuntaa, joissa kaikki valvotaan, kaiken aikaan ja yksityisyyttä ei ole. Tuskinpa te haluatte päihteistä eroon aivan niin pahasti, että tästä täytyisi Pohjois-Koreaksi ryhtyä?


Olen naiivi, mutta totalitarisen yhteiskunnan pystyy välttämään, jos ihmiset tahtovat osallistua vaikuttamiseen. Tuleeko kaikki päihteet hyväksyä vain siksi, kun yksi(laaja käsite) on jo hyväksytty?

Mutta mihin terve ihminen tarvitsee päihteitä?

2) "Se voisit olla sinä, jo tänään!". Jokainen meistä on sattunut syntymään niihin oloihin ja perheisiin joihin olemme. Mutta jos sinä olisit elänyt tuon toisen ihmisen elämän, olisit tuskin tehnyt mitään eri tavalla ja olisit itse tuossa tilanteessa. Näissä tilanteissa pitää aina mennä sen henkilön asemaan parhaansa mukaan, ja miettiä sitten mitä haluaisi itselleen tehtävän? (jos nyt luetaan pois 5-tähden hotellimajoituset, maailmanympärimatkat jne)


Jokainen tilanne on mielestäni lähtökohta. Yksilöllä on hyvin pitkään edellytykset tehdä itse valintoja eikä vain pyytää toisia tekemään niitä itsensä puolesta.

Tohon äärioikeistolaiseen malliin, että "sulla on nyt kolme mahista saada ittes kuntoon tai sit jätetään mätänee kadulle", mä en koske pitkällä tikullakaan, se on sen verran oksettava.


Olen kanssasi aivan samaa mieltä:se on ilkeä,julma, kamala mutta oikeasti toteutettuna se olisi melko rehellinen. Tosin virheitä sisältyy kaikkiin malleihin.

Mutta minua kuvottaa vastaavasti ympärilläni näkyvä hyväksikäyttö. Anteeksi kirosanan käyttö, mutta me elämme jumalauta Suomessa, meillä on lukuisissa mittareissa mitattuna ihan kaikki edellytykset - jokaisella meistä -ihmeisiin, toisin kuin mielivaltaisesti valitulla esimerkillä: ruandalaisella.Olisiko hänen mielestä toi 3 mahista suurempi mahdollisuus kun tämän hetkinen yksi miljoonasta(vertauskuva)?*piis*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Avatar
#2407 • • REivaaja Guest


Mielestäni suomalainen palveluyhteiskunta on yksilökeskeinen yhteiskunta. Pikkuhiljaa ei ole vain sitä enemmistöä jolta yksilö voi katsoa olevan oikeutettu saamaan etuuksia tuottamatta itse niitä.
Kyllä minusta ihminen saisi valita olevansa yhteiskunnan ulkopuolella, mutta tarviiko silloin saada yhteiskunnan etuja?


Ei ole. individualismi on sitä ja Suomi on onneksi keskellä molempia laitoja (vasemmalle suuntautunu) Ilman yhteiskuntaa olisi vain anarkiaa ja luonnollisesti sille ei anneta jalansijaa...
ja kyllä suomessa voi valita saako sossusta rahaa vai ei. Ilman työkkärin lappua kun ei rahaa tipu ilman hyviä perusteluja ja näin se pitääkin olla.
Riku

Posts: 3,187

#2408 • • Edited Riku The Little Prince

lostgone, 4.8.2006 21:47:
Mielestäni suomalainen palveluyhteiskunta on yksilökeskeinen yhteiskunta. Pikkuhiljaa ei ole vain sitä enemmistöä jolta yksilö voi katsoa olevan oikeutettu saamaan etuuksia tuottamatta itse niitä.

Tää meni nyt kyllä ihan ohi, selitäs uudestaan...? Siis meinaatko että ihmiset jää sit istumaan perseillään vai täh?

Kyllä minusta ihminen saisi valita olevansa yhteiskunnan ulkopuolella, mutta tarviiko silloin saada yhteiskunnan etuja?

Saa valita olevansa yhteiskunnan ulkopuolella? Eli tarkoitatko jos ihminen on esimerkiksi jostain riippuvainen kykenemättä pääsemään riippuvaisuudestaan eroon, niin sun mielestä tälle ihmiselle pitäis polttaa joku punanen sinetti otsaan: "Yhteiskunnan ulkopuolella"?

Uskon itsekin niin, mutta enemmistö alistui lakiin myös silloin.

Tosta mä haluan tilastotietoa ennenkuin uskon. Ei sikäli ettei asia voisi ollakin niin, mutta kun nyt rupesit väittämään, niin todista nyt sit kans ,)

Olen naiivi, mutta totalitarisen yhteiskunnan pystyy välttämään, jos ihmiset tahtovat osallistua vaikuttamiseen.

Vaikuttaako tää äänestysprosentti siltä et niitä kiinnostais? :D Ei vaan, kyllähän aika monet diktatuuritkin ovat toimineet aluksi kansan tuella, mutta siinä vaiheessa jos poliisille tai millekään muullekaan valvontaelimelle ruvetaan antamaan liikaa valtaa, niiiin... Noh, historiasta voi jokainen kaivella tuosta esimerkkejä.

Tuleeko kaikki päihteet hyväksyä vain siksi, kun yksi(laaja käsite) on jo hyväksytty?

Ei todellakaan. Eihän kukaan tuolta pohjalta nyt ole mitään väittämässäkään. Ne päihteet pitää ennenpitkää laillistaa, koska niiden leviäminen on maailmanlaajuista, pureutunyt syvälle erilaisiin nuorisokulttuureihin, koska iso osa kansasta käyttää niitä kielloista huolimatta, ja jos nämä kaikki ihmiset heitettäisiin duunipaikoistaan vankilaan harrastustensa takia, valtiobudjetin lovea voisivat oikeistolaisetkin kiroilla, rikoshuollon nousseista kuluista puhumattakaan. Siinä on vaikka yksi syy joka vois saada sulta vähän vastakaikua.

Mutta mihin terve ihminen tarvitsee päihteitä?

Mihin terve ihminen tarvitsee huvipuistoa?

Jokainen tilanne on mielestäni lähtökohta. Yksilöllä on hyvin pitkään edellytykset tehdä itse valintoja eikä vain pyytää toisia tekemään niitä itsensä puolesta.

Yksilön kyky tehdä valintoja riippuu hyvin pitkälti siitä miten tämä on kasvanut. Jos sinä olisit kasvanut Iranissa, tuskin olisit sama ihminen.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä:se on ilkeä,julma, kamala mutta oikeasti toteutettuna se olisi melko rehellinen. Tosin virheitä sisältyy kaikkiin malleihin.

Eli sinä olet siis heitteillejätön kannalla jopa omalle lajillesi? Minä luulin että tässä on yritetty viime ajat saada kuntia pitämään huolta heittelejätetyistä lemmikeistäkin.

Mutta minua kuvottaa vastaavasti ympärilläni näkyvä hyväksikäyttö. Anteeksi kirosanan käyttö, mutta me elämme jumalauta Suomessa, meillä on lukuisissa mittareissa mitattuna ihan kaikki edellytykset - jokaisella meistä -ihmeisiin, toisin kuin mielivaltaisesti valitulla esimerkillä: ruandalaisella.Olisiko hänen mielestä toi 3 mahista suurempi mahdollisuus kun tämän hetkinen yksi miljoonasta(vertauskuva)?*piis*

Eikös niitä ruandailisiakin yritetä auttaa? No ok, entäs jos se ois sun oma faija tai veli? Jättäisitkö kuolemaan kadulle? Koska jonkunhan ne on.
[/quote]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#2409 • • Edited REivaaja Guest
Yhteiskunnasta ei pääse eroon, mutta äänestämällä Yhteiskuntaa voi muuttaa mieleisekseen.
(Ja siitä irti pyrkiminen on oman edun tavoittelua)
tumpsi

Posts: 2,553

#2410 • • Edited tumpsi rekisteröitymätön
niin kummasta tässä nyt on kyse, yhdestä postista,

infiana, 4.8.2006 19:07:
...kun sanoi että ärsyttää se miten jengi tuomitsee pahaksi ihmiseksi yhden postauksen perusteella.



vai mielipiteestä?

Ainakin me ollaan sanottu rehellisesti mitä mieltä aiheesta ollaan, pidätte siitä tai ette.

Avatar
#2411 • • REivaaja Guest
Ja kuten jo sanoin ihminen on sijoitus tulevaisuuteen. On typerää ajatella että kun jonku osakkeet tippuu koko leikki on perseestä.
oooo

Posts: 1,249

#2412 • • oooo

REivaaja, 4.8.2006 22:12:
Ja kuten jo sanoin ihminen on sijoitus tulevaisuuteen. On typerää ajatella että kun jonku osakkeet tippuu koko leikki on perseestä.



ookko nää kännissä? *nauru*
Epailija

Posts: 5,636

#2413 • • Epailija Physicist, 2nd class.

mikkihiiri, 4.8.2006 16:10:
Ns. sossupummit eivät aina ole valinneet tietään ja vaikka olisivatkin, mitä sitten?



Mitä sitten? Ei sossu ole sitä varten, että sieltä huvikseen hankitaan etuisuuksia. Se on yhteiskunnan tapa pyrkiä tukemaan niitä, joilla on vaikeuksia päästä yhteiskunnan rytmiin mukaan. Arvaa vain kuinka monelle työtä tekevälle tulisi mieleen pistää vastaava systeemi pystyyn vain sen takia, että joidenkin ei tarvitsisi tehdä töitä?

Onko ihmisen mitta se, paljon hän tuottaa rahaa valtionkassaan? Kaikki eivät muutenkaan halua olla oravanpyörässä, kuten esim. elämä kulkee kuin Intercity-juna pysähtyen asemilla syntymä-lapsuus-koulutus-ura-eläkepäivät-kuolema.



Eivät ehkä halua, mutta sitten voi ihan vapaasti lähteä vetämään koko yhteiskunnasta ja muuttaa jollekin kaukaiselle saarelle. Minua ei häiritse ajatus siitä, että nykyisistä ja tulevista verotuloista osa käytetään sellaisten ihmisten auttamiseen, jotka sitä tarvitsevat omasta itsestään riippumattomista syistä. Sen sijaan minulla ei ole tippaakaan kiinnostusta auttaa sellaisia ihmisiä, jotka valitsevat siipeilyn. Minä en arvokasta vapaa-aikaani kuluta töissä sen takia, että osan sen hedelmistä poimii joku minulle tuntematon henkilö, joka katsoo olevansa oikeutettu yhteiskunnan etuihin vailla mitään velvollisuutta antaa takaisin. Maailmassa on miljardeja ihmisiä, jotka minun silmissäni ansaitsisivat sen vähänkin rahan näitä sossupummeja enemmän. Jumaleissön.


Ymmärrän kyllä sossupummihipin aiheuttavan vitutusta, koska sen takia joudutaan maksaa veroja ja rahat ei riitä sille unelmien matkalle Luxoriin.



Jos nyt pitäydytään niissä sossupummihipeissä, jotka ovat valinneet tiensä ts. eivät ole ongelmatapauksia, niin totta helvetissä se vituttaa. Vituttaisi siinäkin tapauksessa, että rahat riittäisivät Luxoriin. Jos kerran haluaa pysyä oravanpyörän ulkopuolella, niin sitten saa luvan pitää näppinsä erossa myös oravan turvaverkosta. Joku orava saattaa nimittäin oikeasti tarvita sitä.

Ai niin: Kaasutuksen ollessa teemana tässä pitäisi varmaan ehdottaa kaasukammiota sossupummiuden valinneille. Jänistän ja ehdotan näiden yksilöiden pakkouudelleensijoittamista sellaisille alueille, joilla ei koko pahamaineista oravanpyörää ole. Enkä puhu nyt keskitysleireistä.

Menipä OT:ksi.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Twist

Posts: 925

#2414 • • Twist Team Kemuttajat

Norb, 4.8.2006 12:05:

Tänne on tullut parikin "toteamaan" ton tapaista. Niin mun pitää vielä tulla sanomaan jotain.
Totta kai mullakin on läheisiä joilla on pahoja ongelmia, miksi muuten mua edes kiinnoistais koko asia! Musta narkit/Denat eivät ole sairaita vaan itsekeskeisiä mulkkuja jotka ajattelee vain itseään. He eivät välitä mitä tuskaa aiheuttavat lähimmäisilleen! Se on verrattavissa myös niihin idiootteihin, jotka päättävät tehä itsarin hyppäämällä junan alle. Ei kyllä paljon päässä liiku, jos ei yhtään ajattelle sitä junankuljettajaa, joka joutuu nähä kaiken! Vitun itsekeskeistä! Narkkit/alkkarit vetävät myös muut ongelmiinsa ja muut joutuvat kärsimään.

Isäni kuoli viinaan, rip hänelle. Läheinen ystäväni, teiniaikoijen parasystäväni on siinä pisteessä, Että soitan viikoittain hänelle varmistaakseni, että hän on vielä hengissä! Jotenkin en vaan jaksa enää. Toivon että hän "parantuu", mutta sille minä en voi tehä mitään. Mutta en myöskään aijo enää stressata itseeni moisella..



Oliks tää taas joku vitun hyvä trolli ??? *ding*
Epailija

Posts: 5,636

#2415 • • Epailija Physicist, 2nd class.

tbo, 4.8.2006 16:22:
Haloo, maa kutsuu, onko ketään kotona? Ei missään vaiheessa näköjään kävässy mielessä et torumisen ja pataan vetämisen lisäks _saattais_ olla muutama muukin vaihtoehto siellä välissä. Ne lapset (ja ne sun kaverit samalla tavalla) on keskimäärin ihan tavallista satasen ÄOlla varustettua jengiä, ja sellanen satasen ÄOlla varustettu tyyppi osaa mm. _keskustelutaitoja_



Keskimäärin joo. Unohdat nyt kuitenkin, että lapsen ÄO 100 ei ole sama asia kuin aikuisen ÄO 100.

ihan riittävästi nii et sille voi _selittää_ mitä tapahtuu kun/jos esim. imee hatsia. Muunkinlaista verbaalista kommunikointia on olemassa kuin pelkkä "hyihyieisaa".



On toki. Lapsen iästä riippuukin sitten paljon se minkälainen kommunikaatio tehoaa parhaiten. Kymmenvuotiaalla ei ole samanlaista kypsyyttä pohtia tekojensa seurauksia kuin esimerkiksi 40-vuotiaalla jo ihan senkin takia, että aivot eivät ole vielä kehittyneet loppuun asti. Muutenkin psyyke ja maailmankuva eroavat nuorilla ajoittain radikaalisti aikuisten vastaavista. Ei siis ole mikään selviö, että isin tai äidin pieni faktatuokio hatsin kemiallisesta koostumuksesta ja vaikutuksesta ihmiskehoon herättäisi mitään suurta ymmärrystä lapsessa suuntaan tai toiseen.

Selkäsauna ei sekään toki takaa mitään lopputulosta. Jos vanhemmat haluavat lapsen pysyvän päihteistä erossa, heidän tulee liittää kyseisiin aineisiin vahva negatiivinen lataus, joka on läsnä silloinkin kun vanhemmat tai kiinnijäämisen riski eivät ole. Se tulee kuitenkin rakentaa sellaiselle pohjalle, joka ei faktatietoa lisäämällä katoa eli toisin sanoen virheelliset kauhukuvat tulee unohtaa. Siinä sitä onkin vanhemmille pähkinää purtavaksi, mutta ei ole syytä lannistua - valtaosa onnistuu samassa esim. tappamisen suhteen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

lostgone

Posts: 2,493

#2416 • • lostgone

Riku, 4.8.2006 22:00:
---
lostgone, 4.8.2006 21:47:
Mielestäni suomalainen palveluyhteiskunta on yksilökeskeinen yhteiskunta. Pikkuhiljaa ei ole vain sitä enemmistöä jolta yksilö voi katsoa olevan oikeutettu saamaan etuuksia tuottamatta itse niitä.
---
Tää meni nyt kyllä ihan ohi, selitäs uudestaan...?


Eli ajatus mitä hain takaa oli vastaus tähän:

Ja se menee vähän liian oikealle että pyydetää rahaa terveydestä...


Ensimmäinen lause tohon "oikealle" kohtaan: koko ajan siirrytään enemmän siihen, että kaikki tuotteet/palvelut ovat räätälöitävissä yksilölliseksi yksilöitä varten. Eli pois kaikille samaa-periaatteesta.

toinen lause keskittyi vastaamaan tohon kuka pyytää kohtaan. Jos yksilö ei ole valmis antamaan yhteiskunnalle (esim. terveydenhoito) niin miten (esim. parhaillaan tapahtuvan eläköitymisen jälkeen) Suomessa on tuottavia yksiköitä tuottamassa/ylläpitämässä yhteiskuntaa.

Olin kieltämättä epäselvä...*joo*
---

Saa valita olevansa yhteiskunnan ulkopuolella? Eli tarkoitatko jos ihminen on esimerkiksi jostain riippuvainen kykenemättä pääsemään riippuvaisuudestaan eroon, niin sun mielestä tälle ihmiselle pitäis polttaa joku punanen sinetti otsaan: "Yhteiskunnan ulkopuolella"?

Hän saa valita ryhtyvänsä käyttämään(valtaosassa tapauksissa). Mä ajattelin enemmänkin että saa painattaa munasillaan pitkin metsiä.. Niin, metsätkin omistaa joku, mut silti.

Tosta mä haluan tilastotietoa ennenkuin uskon. Ei sikäli ettei asia voisi ollakin niin, mutta kun nyt rupesit väittämään, niin todista nyt sit kans ,)


Sen kerran kun kun unohdan imo-merkinnän teksteistäni, niin heti pääset näpäyttämään..*justjoo* Joo,olet oikeutettu saamaan faktaa.. Lupaan harkita alkavani kaivamaan sitä..*vink*

Vaikuttaako tää äänestysprosentti siltä et niitä kiinnostais? :D Ei vaan, kyllähän aika monet diktatuuritkin ovat toimineet aluksi kansan tuella, mutta siinä vaiheessa jos poliisille tai millekään muullekaan valvontaelimelle ruvetaan antamaan liikaa valtaa, niiiin... Noh, historiasta voi jokainen kaivella tuosta esimerkkejä.


Mä vain näkisin tämän, että ihmiset eivät jatka vaikuttamista. Mietin Ukrainaa tällä hetkellä. Kadulla seisominen oli hienoa,mutta kuinkahan moni seisojista on sen jälkeen tehnyt mitään? (ja kyllä, hallitus on siellä myöskin mokaillut).

Ei todellakaan. Eihän kukaan tuolta pohjalta nyt ole mitään väittämässäkään. Ne päihteet pitää ennenpitkää laillistaa, koska niiden leviäminen on maailmanlaajuista, pureutunyt syvälle erilaisiin nuorisokulttuureihin, koska iso osa kansasta käyttää niitä kielloista huolimatta, ja jos nämä kaikki ihmiset heitettäisiin duunipaikoistaan vankilaan harrastustensa takia, valtiobudjetin lovea voisivat oikeistolaisetkin kiroilla, rikoshuollon nousseista kuluista huolimattakaan. Siinä on vaikka yksi syy joka vois saada sulta vähän vastakaikua.


Vastakaikua:Nämä päihteet voidaan laillistaa vain jos nämä käyttäjät(laaja käsite) nousevat itse vaikuttamaan ja päätyvät mahdollistamaan lailla tämän muutoksen. Tähän mennessä kovin harvassa ovat mielestäni nämä posiitivisesti suhtautuvat päättäjät (siis jos puhutaan Suomesta ja verrataan esim. Hollantiin).


Mihin terve ihminen tarvitsee huvipuistoa?


Tulkitsen omasta näkökulmastani Maslowin tarvehierarkiaa:
Fysiologiset tarpeet
Turvallisuuden tarpeet
Yhteenkuuluvuuden ja rakkauden tarpeet Kaveri menee esim.
Arvonannon tarpeet
Itsensä toteuttamisen tarpeet mistä niistä hulluista tietää..

Ei ihminen tarvitsisi huvipuistoa, se olisi korvattavissa. Onko päihteet?

Yksilön kyky tehdä valintoja riippuu hyvin pitkälti siitä miten tämä on kasvanut. Jos sinä olisit kasvanut Iranissa, tuskin olisit sama ihminen.


Vaikea sanoa mitä tämä ihminen olisi, mutta meillä ei taida olla näyttöä tästä.Toivoisin että kunnon kiihko.*justjoo* mutta siis ihminen tekee silti valintoja, vaikka kasvuolosuhteet olisivat erilaiset.

Eli sinä olet siis heitteillejätön kannalla jopa omalle lajillesi? Minä luulin että tässä on yritetty viime ajat saada kuntia pitämään huolta heittelejätetyistä lemmikeistäkin.


Kyllä. Riippuu tilanteesta, riippuu tulkinnasta, mutta siltikin kyllä. Mä olen valtaosan ajasta välinpitämätön lajiani kohtaan, kuten mielestäni monet muutkin pikkujeesukset ovat.


Eikös niitä ruandailisiakin yritetä auttaa? No ok, entäs jos se ois sun oma faija tai veli? Jättäisitkö kuolemaan kadulle? Koska jonkunhan ne on.


Sä et taida todellakaan tuntea minua. *vink* Riippuu tilanteesta, riippuu tulkinnasta, mutta tarvittaessa: kyllä. Mutta jos olisi tilaisuus/tilanne asettuisin monessa tilanteessa heidän tilalleen.

pitää mennä nukkumaan,aamuksi töihin nääs.

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Avatar
#2417 • • REivaaja Guest


ookko nää kännissä? *nauru*



Joo myönnän, mut pointti on selvänä sama. Ulkokuori vaan kauniimpi ja paremmin ymmärrettävissä...
oooo

Posts: 1,249

#2418 • • oooo

REivaaja, 4.8.2006 23:32:

Joo myönnän, mut pointti on selvänä sama. Ulkokuori vaan kauniimpi ja paremmin ymmärrettävissä...



Kyllähän tuosta nyt ymmärsi. Ei niin solmuun vielä mennyt. Nyt on kyllä ihan OT.
Mutta hauskaa illan jatkoa! *iloinen*
Twist

Posts: 925

#2419 • • Twist Team Kemuttajat
Sanottakoon viellä että nämä ihmiset jotka ovat pahassa subukierteessä eivät todellakaan hae päätään sekaisin vaan joutuvat todella ottamaan sitä sen takia , että se koukku on niin paha, että sitä en voi minä tai kukaan mukaan edes ymmärtää jotka eivät sitä ole itse sitä kokeneet. Refloihin voi ihan oikeasti kuolla . Nämä ns "entiset" ystävät maksaisivat mitä tahansa , että pääsisivät tästä kierteestä eroon. Uskon heitä vilpittömästi. Onhan se itse aiheutettua , mutta entä sitten? Ihmisiä he ovat ja monella on hyvä sydän pohjimmiltaan. Rikokset ym. johtuvat riippuvuudesta ei ihmisen välinpitämyydestä tai siitä, että ihminen olisi pohjimmiltaan paha!

*piis*
Avatar
#2420 • • Edited REivaaja Guest



Ja se menee vähän liian oikealle että pyydetää rahaa terveydestä...[/i]

Ensimmäinen lause tohon "oikealle" kohtaan: koko ajan siirrytään enemmän siihen, että kaikki tuotteet/palvelut ovat räätälöitävissä yksilölliseksi yksilöitä varten. Eli pois kaikille samaa-periaatteesta.

toinen lause keskittyi vastaamaan tohon kuka pyytää kohtaan. Jos yksilö ei ole valmis antamaan yhteiskunnalle (esim. terveydenhoito) niin miten (esim. parhaillaan tapahtuvan eläköitymisen jälkeen) Suomessa on tuottavia yksiköitä tuottamassa/ylläpitämässä yhteiskuntaa.

Olin kieltämättä epäselvä...*joo*


Eli haluux C:n vai DD:n...Joo no paperilla jees mutta mielummin maksan valtiolle ku vakuutusyhtiöille jatka sitten pitkäaikaissairaitten tapauksissa ilmottaa yhtäkkiä että kate on käytetty,
-tsori mee vittuun.
Suomen eläkepommi on valtion hypetystä niitten typerästä rahankäyöstä. Maksetaan velkaa (ok ei typerää mutta ei pidä ottaa rahoja joitten tarkotus on jo sovittu.)
Antamaan? Terveydenhuolto? Mä en tunne olevani pala yhteiskuntaa vaan osa sitä.(öö vaikeemmin selitetty? Mut Einstein en ookkaan) En jaksais ajatella itteeni muurahaisena osaa isompaa joka taas on aika vasemmalla...

Eli siis diibidaabaa niinku nazin munat...