Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,861,608 views

ValaX

Posts: 3,891

#3021 • • ValaX

Lyylikki, 12.8.2008 20:48:
---
jmjm, 10.8.2008 22:39:
Toivottavasti tulevaisuudesa ruvetaan ratsaamaan enemmän bileitä. Kaikki tarkastettais jo sisään tullessa. Jonoahan siitä syntyis varsinkin suuremmissa hipoissa, mutta ehkä sillä tavalla opitais jättää ne mömmöt kotia...

---


Ja näinhän ei jo toimita? Varsinkaan suurimmissa hipoissa?

Tuommoinen ratsaaminen vaatisi aika paljon henkilöresursseja, joka vaatisi taas ihan puhdasta rahaa, jota bilejärjestäjillä ei ole ikinä liikaa. Järjestyksenvalvojan tarkastusoikeudet eivät ole yhtä laajat kuin poliisin oikeudet, joten joku kaveri sinisessä haalarissa pitäisi ehkä olla koko ajan valmiina nurkan takana, joka maksaa, eikä ehkä ole poliisien intressien mukaista.

Kuten joku myös totesi. Ihmisiä ja ihmisten tekemisiä ei voida valvoa niin pitkälle, että väärinkäytöksiä ei ikinä syntyisi. Väärinkäytösten kitkeminen ei onnistu vain raipalla ja kepillä.


Myönnettäköön, että vähän kärjistin. On vaan ruvennu tökkii tää yleistäminen clubbari=narkkari.
Damien

Posts: 2,882

#3022 • • Damien [tr3ox]

jmjm, 10.8.2008 21:54:
Jos musiikista ei pysty nauttimaan ilman laittomia päihteitä, kannattaa unohtaa koko clubikulttuuri...



EEEEeheheehehahaha, vähänkö pistää itkettämään. Onhan se tietty niinkin, että kun artistit ja tähdet jotka ne biisit painaa ja ovat tuottaneet ovat valmiiksi "tabula rasa" -kun studiolla hengaavat, niin eihän sitä ihqukixu-matin ja maijan enää tartte ku plurista ni johan selkäkarvat kohoaa.

(shit sano yksi legendaarinen biisi ihan mistä genrestä vaan, nimeän siihen viisi parempaa, jotka on tehty ihan lapuissa, hepoissa tai myssyissä - the beatles, nuff said?)

Douppaavat ketkä douppaavat, muistanpahan vaan kulta-aikoina kun kaapelilla vietiin vierestä alakerran kellariin riisuuntumaan täysin selväpäisiä, mutta muuten vaan friikahtaneita transsilapsia sivareiden puolesta ja tentattiin mitä paskaa sitä nyt on vedetty kun päältä ei löytynytkään enää edes rihman kiertämää. Alistusta paskaa ja vitun ylivaltaa, poliisi pamputtaa uaa...

Sitä paitsi mitä jos ne bileet on menny alas ku lehämän häntä ja koko "klubikulttuuri", on se mikä tappoi "rave-kulttuurin", sen vuoksi minä poltan spliffin tai kaksi oli bileet ku bileet. Paitti tietysti pointtereiss, missä on tarpeeksi väkeä viiliksen luomiseksi.

...siellä ei mee ku pari ketulaa sieniä , pitää kato pumppaa eloa koko lattiaan, yst. terv. huppupää-samaani-morrisoni-mikä-lattialla-kierteli-ja-kaarteli-bird-of-pray 8]
Avatar
#3023 • • Sannia Guest
Pakko sanoa että kaikista bileistä yms. tapahtumista on tullut ainakin mulle kamalan ahdistavia paikkoja. Ja ainoastaan niiden huumeiden takia. Tuntuu että kenen tahansa kanssa bileissä jutteleekin, niin aiheet pyörii vaan huumeissa... tavalla tai toisella. Kukaan ei mun mielestä keskustele bileissä mistään "normaalista"!! Kai ihmisillä nyt muutakin elämää on kun helsingin klubeilla pyöriminen! I hope so... Jos ei, niin voi toisia *justjoo* Eikö se nyt oo vähän surullista? Itsekin joskus olin semmonen, mutta toivon etten enää koskaan semmoseksi tuu!

Ainiin ja pakko sanoa *nauru* Mua on aina naurattanut se kun klubituksen jäsenet esittelee itensä niiden nikeillä!! Ei helvetti... eikö niillä oo oikeita nimiä? Moni ei edes ole tiennyt ihmisten oikeita nimiä kun olen kysynyt joltain. Vain nikin. Hei hei vaan sinne teletappimaahan *tirsk*
bansq

Posts: 931

#3024 • • bansq leftfield winger.

Sannia, 13.8.2008 12:14:
Pakko sanoa että kaikista bileistä yms. tapahtumista on tullut ainakin mulle kamalan ahdistavia paikkoja. Ja ainoastaan niiden huumeiden takia. Tuntuu että kenen tahansa kanssa bileissä jutteleekin, niin aiheet pyörii vaan huumeissa... tavalla tai toisella. Kukaan ei mun mielestä keskustele bileissä mistään "normaalista"!! Kai ihmisillä nyt muutakin elämää on kun helsingin klubeilla pyöriminen! I hope so... Jos ei, niin voi toisia *justjoo* Eikö se nyt oo vähän surullista? Itsekin joskus olin semmonen, mutta toivon etten enää koskaan semmoseksi tuu!



ja katsotaan siihen peiliin, johtuuko tapahtuma-ahdistus vain siitä että huumeet ahdistaa? ja mikä järkevä syy-seuraussuhde tälle voi olla muu kuin ehkäpä ennakkoluuloisuus?

--
plip goes on.

Avatar
#3025 • • Sannia Guest
joo en lähde taistelemaan kenenkään kanssa joka huumeita puolustaa. En usko että päästäis yhteisymmärrykseen.

mutta joo, oikeessa oot siinä että kyllähän ne huumeet ahdistaa. Siksipä en näissä bileissä enään viitsi käydäkään kovin usein. En koe kyseistä aihetta kovinkaan kehittäväksi tai kiinnostavaksi.

Mutta hei.. ei tapella *hih*
Anselmi

Posts: 2,578

#3026 • • Anselmi And sell me

bansq, 13.8.2008 12:22:
---
Sannia, 13.8.2008 12:14:
Pakko sanoa että kaikista bileistä yms. tapahtumista on tullut ainakin mulle kamalan ahdistavia paikkoja. Ja ainoastaan niiden huumeiden takia. Tuntuu että kenen tahansa kanssa bileissä jutteleekin, niin aiheet pyörii vaan huumeissa... tavalla tai toisella. Kukaan ei mun mielestä keskustele bileissä mistään "normaalista"!! Kai ihmisillä nyt muutakin elämää on kun helsingin klubeilla pyöriminen! I hope so... Jos ei, niin voi toisia *justjoo* Eikö se nyt oo vähän surullista? Itsekin joskus olin semmonen, mutta toivon etten enää koskaan semmoseksi tuu!


---


ja katsotaan siihen peiliin, johtuuko tapahtuma-ahdistus vain siitä että huumeet ahdistaa? ja mikä järkevä syy-seuraussuhde tälle voi olla muu kuin ehkäpä ennakkoluuloisuus?


"Tuntuu että kenen tahansa kanssa bileissä jutteleekin, niin aiheet pyörii vaan huumeissa..."
Tuo kuulostaa enemmän kokemukselta kuin ennakkoluulolta.

--
sen pituinen se

Juhgu

Posts: 7,921

#3027 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Sannia, 13.8.2008 12:14:
Pakko sanoa että kaikista bileistä yms. tapahtumista on tullut ainakin mulle kamalan ahdistavia paikkoja. Ja ainoastaan niiden huumeiden takia.


Wut?

Tuntuu että kenen tahansa kanssa bileissä jutteleekin, niin aiheet pyörii vaan huumeissa... tavalla tai toisella. Kukaan ei mun mielestä keskustele bileissä mistään "normaalista"!!


WUT. Missä ihmeen bileissä sä oikein käyt? *nauru*

Ainiin ja pakko sanoa *nauru* Mua on aina naurattanut se kun klubituksen jäsenet esittelee itensä niiden nikeillä!! Ei helvetti... eikö niillä oo oikeita nimiä? Moni ei edes ole tiennyt ihmisten oikeita nimiä kun olen kysynyt joltain. Vain nikin. Hei hei vaan sinne teletappimaahan *tirsk*


No tuohan johtuu ihan siitä että täällä teletappimaassa ihmiset kommunikoi nimimerkeillä. Tossa vasemmalla ei näy niitä oikeita nimiä. Sit kun esittäytyessä kertoo (myös?) nimimerkin, niin pystyy yhdistämään nettipersoonan irl-persoonaan. Toisensa tapaavat ihmiset ovat saattaneet aiemmin jutella teletappimaassa tai muodostaa forumkirjoittelun perusteella mielikuvia, ja sitä ei sit tule huomanneeksi jos käyttää pelkkiä irl-nimiä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

bansq

Posts: 931

#3028 • • bansq leftfield winger.

Anselmi, 13.8.2008 14:03:
---
bansq, 13.8.2008 12:22:
---
Sannia, 13.8.2008 12:14:
Pakko sanoa että kaikista bileistä yms. tapahtumista on tullut ainakin mulle kamalan ahdistavia paikkoja. Ja ainoastaan niiden huumeiden takia. Tuntuu että kenen tahansa kanssa bileissä jutteleekin, niin aiheet pyörii vaan huumeissa... tavalla tai toisella. Kukaan ei mun mielestä keskustele bileissä mistään "normaalista"!! Kai ihmisillä nyt muutakin elämää on kun helsingin klubeilla pyöriminen! I hope so... Jos ei, niin voi toisia *justjoo* Eikö se nyt oo vähän surullista? Itsekin joskus olin semmonen, mutta toivon etten enää koskaan semmoseksi tuu!


---


ja katsotaan siihen peiliin, johtuuko tapahtuma-ahdistus vain siitä että huumeet ahdistaa? ja mikä järkevä syy-seuraussuhde tälle voi olla muu kuin ehkäpä ennakkoluuloisuus?

---

"Tuntuu että kenen tahansa kanssa bileissä jutteleekin, niin aiheet pyörii vaan huumeissa..."
Tuo kuulostaa enemmän kokemukselta kuin ennakkoluulolta.



toki, mut mutkan kautta. jos esim. tuolit tai lusikat ahdistaa niin ehkäpä kannattais miettiä omaa arvomaailmaa uusiks eikä lopettaa julkisilla paikoilla käymistä. huuumeet ei tee yksinään mitään ja huuuumeidenkäyttäjät piikittävät harvemmin randomilla porukkaa jotka huuuuuumeita eivät halua käyttää.

huumeista keskustelevat/vouhottavat/kiinnostuneet ovat todnäk vain muokkaamassa käsityksiään vuosien 'huumevalistuksen' jäljiltä realistisempaan suuntaan, jos rakentaa tarpeeks vahvan käsityksen omista jalansijoista kys. aiheessa niin tuskinpa muiden kokeilut ja puheet jaksaa ahdistaa enää.

tää ei oo mikään piripetterin puolustuspuheenvuoro, lähinnä vaan kehotus pienelle mietinnälle. check yaself before ya wreck yaself, niiku.

--
plip goes on.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#3029 • • Jussi Soro choon!

Damien, 13.8.2008 11:37:
(shit sano yksi legendaarinen biisi ihan mistä genrestä vaan, nimeän siihen viisi parempaa, jotka on tehty ihan lapuissa, hepoissa tai myssyissä - the beatles, nuff said?)


monstapresscomicinspiraoa9.jpg
tomii

Posts: 3,594

#3030 • • tomii kallion herttua

Sannia, 13.8.2008 12:14:
Tuntuu että kenen tahansa kanssa bileissä jutteleekin, niin aiheet pyörii vaan huumeissa... tavalla tai toisella. Kukaan ei mun mielestä keskustele bileissä mistään "normaalista"!! Kai ihmisillä nyt muutakin elämää on kun helsingin klubeilla pyöriminen! I hope so... Jos ei, niin voi toisia *justjoo* Eikö se nyt oo vähän surullista? Itsekin joskus olin semmonen, mutta toivon etten enää koskaan semmoseksi tuu!

Ainiin ja pakko sanoa *nauru* Mua on aina naurattanut se kun klubituksen jäsenet esittelee itensä niiden nikeillä!! Ei helvetti... eikö niillä oo oikeita nimiä? Moni ei edes ole tiennyt ihmisten oikeita nimiä kun olen kysynyt joltain. Vain nikin. Hei hei vaan sinne teletappimaahan *tirsk*




Kuka nyt bileisiin lähtee "juttelemaan mistään normaalista"?! :D Sen voi kato tehdä vaikka kahvipöydässä. ;) Ja jos noi puheenaiheet ei miellytä, niin sit voikin mennä sinen tanssilattialle vetää kireitä tanssimuuveja *joo*

Toi suoraan nikillä itsensä esitteleminen on kyl aika naurettavaa, siinä olen samaa mieltä. :)

--
reivaan kunnes kuolen

siveys

Posts: 2,492

#3031 • • siveys lovely

Anselmi, 13.8.2008 14:03:
"Tuntuu että kenen tahansa kanssa bileissä jutteleekin, niin aiheet pyörii vaan huumeissa..."
Tuo kuulostaa enemmän kokemukselta kuin ennakkoluulolta.


Totta turiset.. Tässä esimerkki casual keskustelusta tesnobileissä, jonka kuulin viime viikolla:

Moi! Mitäs jätkä on vetäny?


Kato terve! Mitäpä tässä - mukava rännätä yhdessä pitkästä aikaa!


No mites lapset? Ovatko jo oppineet kuosaamaan?


Hyvin hyvin! Vaimonkin kanssa menee sienitripit nykyään paljon paremmin.


Mekin käytiin just mun pirihoron kanssa Amsterdamissa katselemassa nähtävyyksiä coffee shoppien ikkunoista. Tommoset mieltä avartavat kokemukset tekee hyvää parisuhteelle!


Totta turiset! Oisko sulla muuten heittää yks esso?


No mikä ettei.. Käytkö sä muuten täällä useinkin piikittämässä?


Ihan ekaa kertaa kokeilentm. Aika psykedeelinen mesta!


Jaa no täällä tulee kyllä laskut yleensä aika pian yhden jälkeen..


Jaa.. No mennäänkö meille vai teille vetään viivaa?

Avatar
#3032 • • Sannia Guest

tomii, 13.8.2008 14:23:

Kuka nyt bileisiin lähtee "juttelemaan mistään normaalista"?! :D Sen voi kato tehdä vaikka kahvipöydässä. ;) Ja jos noi puheenaiheet ei miellytä, niin sit voikin mennä sinen tanssilattialle vetää kireitä tanssimuuveja *joo*

Toi suoraan nikillä itsensä esitteleminen on kyl aika naurettavaa, siinä olen samaa mieltä. :)



jeeeeps... tykkään katsos seurustella mielenkiintoisten ihmisten kanssa. Eli jutella!! hyvän juoman ja musiikin lomassa. Oon varmaan ihan mummo *lmao*
Mutta olen kyllä jo löytänyt mieleisen paikan tähän tarkoitukseen. nimittäin IRKKUBAARIT!! oi mahtavia *nauru*
daffy

Posts: 737

#3033 • • Edited daffy duck and cover
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/1135238586586

Hallituksen ex-asiantuntija esittää huumeiden laillistamista Britanniassa

Hallituksen entinen huumeasiantuntija on herättänyt laajan keskustelun lausunnoillaan Britanniassa. Huumevastaista politiikkaa aikanaan luomassa ollut Julian Critchley kannattaa nyt huumeiden laillistamista.

[...]

Critchley toimi 10 vuotta sitten Britannian sisäministeriön alaisessa huumeiden vastaisessa yksikössä UKADCU:ssa. Hän kertoo tulleensa vähitellen yhä vakuuttuneemmaksi siitä, että tulosten sijaan tiukasta huumepolitiikasta aiheutuu pikemminkin ongelmia sekä yhteiskunnalle että yksilöille.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Jussi Soro

Posts: 6,385

#3037 • • Jussi Soro choon!

Damien, 13.8.2008 17:25:
Noista kuvista ikinä tiedä onko ne tarkoitettu piikeiksi vai pilkkeiksi, pilkoin pistin ja poikitin omasta puolesta ;) d00t .


Oli vaan tilanteeseen sopiva kuva :P
Riku

Posts: 3,187

#3039 • • Edited Riku The Little Prince

daffy, 13.8.2008 16:54:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/1135238586586


---
Hallituksen ex-asiantuntija esittää huumeiden laillistamista Britanniassa

Hallituksen entinen huumeasiantuntija on herättänyt laajan keskustelun lausunnoillaan Britanniassa. Huumevastaista politiikkaa aikanaan luomassa ollut Julian Critchley kannattaa nyt huumeiden laillistamista.

[...]

Critchley toimi 10 vuotta sitten Britannian sisäministeriön alaisessa huumeiden vastaisessa yksikössä UKADCU:ssa. Hän kertoo tulleensa vähitellen yhä vakuuttuneemmaksi siitä, että tulosten sijaan tiukasta huumepolitiikasta aiheutuu pikemminkin ongelmia sekä yhteiskunnalle että yksilöille.
---

Give me an A! Give me a... Aah, Screw it! Give me an Amen! And put some Hail Mary on top of that.

Näin ne asiantuntijatkin kääntää kelkkansa todellisuuden painaessa niskaan, propsit siitä.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

ValaX

Posts: 3,891

#3040 • • ValaX

Damien, 13.8.2008 11:37:
---
jmjm, 10.8.2008 21:54:
Jos musiikista ei pysty nauttimaan ilman laittomia päihteitä, kannattaa unohtaa koko clubikulttuuri...

---


EEEEeheheehehahaha, vähänkö pistää itkettämään. Onhan se tietty niinkin, että kun artistit ja tähdet jotka ne biisit painaa ja ovat tuottaneet ovat valmiiksi "tabula rasa" -kun studiolla hengaavat, niin eihän sitä ihqukixu-matin ja maijan enää tartte ku plurista ni johan selkäkarvat kohoaa.

(shit sano yksi legendaarinen biisi ihan mistä genrestä vaan, nimeän siihen viisi parempaa, jotka on tehty ihan lapuissa, hepoissa tai myssyissä - the beatles, nuff said?)

Douppaavat ketkä douppaavat, muistanpahan vaan kulta-aikoina kun kaapelilla vietiin vierestä alakerran kellariin riisuuntumaan täysin selväpäisiä, mutta muuten vaan friikahtaneita transsilapsia sivareiden puolesta ja tentattiin mitä paskaa sitä nyt on vedetty kun päältä ei löytynytkään enää edes rihman kiertämää. Alistusta paskaa ja vitun ylivaltaa, poliisi pamputtaa uaa...

Sitä paitsi mitä jos ne bileet on menny alas ku lehämän häntä ja koko "klubikulttuuri", on se mikä tappoi "rave-kulttuurin", sen vuoksi minä poltan spliffin tai kaksi oli bileet ku bileet. Paitti tietysti pointtereiss, missä on tarpeeksi väkeä viiliksen luomiseksi.

...siellä ei mee ku pari ketulaa sieniä , pitää kato pumppaa eloa koko lattiaan, yst. terv. huppupää-samaani-morrisoni-mikä-lattialla-kierteli-ja-kaarteli-bird-of-pray 8]



Sitte kun oppis vielä ottaa sen olennaisen viestistä, ettei tarttis ottaa koko raapustusta.
Tässä jokatapauksessa mielestäni kolme mestariteosta.