Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,863,463 views

Riku

Posts: 3,187

#3341 • • Edited Riku The Little Prince

W, 24.1.2009 19:30:
On aika suuri ero harrastaa huumeita tai musiikkia vaikka molemmat käyttäisivätkin. Et tainnut ymmärtää mitä tarkoitin? Huumeita harrastaville musiikki on täysin toissijaista, kun taas ne jotka ensisijaisesti tulevat kuuntelemaan musiikkia, saattavat siinä lomassa käyttääkkin.

Joo, mut mä väitän et ne jotka harrastaa pelkästään huumeita eikä ollenkaan musaa, ei edes kauheesti tuu bileisiin. Toikin on sekakäyttöä ja tota sun kuvailemaa mustavalkosta rajaa ei ole olemassakaan. Tai jos joku päätyy nistiks ja käy silti bileissä, se on silti luultavasti ainakin alottanu musadiggarina.

Sekä kofeiini ei vaikuta edelleenkään ihmisen psyykkeeseen ja mielialaan kuten pörri. Täysin päätön vertaus jolla yrität saada hyväksyntää omalle addiktiollesi.

Mä en ole koskenu pörriin aikoihin. Silti voisin. Itseasias mä en tunnusta et siihen ois ikinä ollu mitään addiktiota, se oli aina niitä jotka oli bileden ajan ja sillä selvä. Neulaan en oo ikinä koskenu, tossa tai muussakaan. Mut kofeiini tekee mulle nykyään niin pahaa et hyvä et voin juoda cokista ilman et alan tärisee. Se on kato yksilöllistä Pörristä tulee paskat laskut ja olo, sitä en kiistä, mut meinaan vaan et ei nää kaks asiaa oo niin erilaisia. Biletä 3vrk pörriä vastaavan kofeiinimäärän kanssa, niin sulta luultavasti pettää sydän vaik oisitkin hyväs kunnos.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Damien

Posts: 2,882

#3342 • • Edited Damien [tr3ox]

W, 24.1.2009 19:57:
Edelleenkin painottaisin että on aivan turha puhua piristä pelkkänä piristeenä kun kyseessä on psyykeeseen monimuotoisesti vaikuttava stimulantti jonka piristävä vaikutus on toissijainen.



Eipäs.

On aivan turha puhua näistä asioista mustavalkoisen yksiselitteisesti, kun meitä kaikkia on täällä niin moneen eri junaan kuitenkin lähdössä. Ota vähintään toinen muuttuja yhtälöösi mukaan, eli toiset handlaa ja toiset ei - tuonne asti kun ensin selviät voit olla itseesi tyytyväinen. Jatkoa ajatellen tuosta pidemmälle kun lähtee miettimään, aiheuttaa vaan ympäristöönsä tarpeetonta väreilyä, koska jatkossa äärettömien vaihtoehtojen kajastukset ovat vain alkuperäisen kaavan toisintoja.

Olen havainnut että dualistisuuden huomio riittää vallanmainiosti kolmiulotteisen avaruuden hahmottamiseen omassa elämässään. Siispä tämän havainnointitilan saavuttamisen jälkeen pikemminkin paneutuisin enemmän toisten kunnioittamiseen ja sitä kautta lähimmäisistään huolta pitämään, kuin tarpeettomaan hössötykseen toisten elämän loppumisesta. Kun me kaikki kuollemme kuitenkin ja synnymme uudestaan tai emme, ihan miten sen haluaa nähdä. Sikäli vaan kun energia ei häviä minnekkään, se vain muuttaa muotoaan ja vain jälkeemme jättämien energioiden, sekä tapahtumaketjujen varauksella on merkitystä. PlusMiinusNolla.

Emme siis todellisuudessa kaipaa toisiltamma muuta, kuin ymmärrystä ja kunnioitusta valintojamme kohti, sekä sitä kautta automaattisesti toteutuvaa lähimmäisenrakkautta. Ylimalkainen vouhottaminen ja huolehtiminen, ei ole mitään muuta kun sitä omaa eksistentialismin hyväksymättömyyden aiheuttamaa pelkoa olemisen ennenaikaisesta loppumisesta, mikä sitten heijastetaan heti lähimmän peilin paikalle saapuessa itsestään ulos, kun sitä ei voida omalla sektorillaan käsitellä tarpeeksi tyhjentävästi.

*plur*
papana

Posts: 110

#3344 • • papana K-queen

kuilun partaalla, 3.2.2009 09:20:
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/02/gamman_ja_lakan_yliannostukset_riivaavat_etela-ruotsia_520829.html



Mielenkiintoista minusta tähän uutiseen liittyen on se, että kireän alkoholipolitiikan ilmeisen negatiivisista vaikutuksista puhutaan ääneen suomalaisessa mediassa, vaikkakin kyse on naapuristamme Ruotsista.

"Ruotsalaislehden haastattelemien asiantuntijoiden mukaan syynä on gamman ja lakan edullinen hinta ja helppo saatavuus. Kireän alkoholipolitiikan vuoksi alaikäisten on helpompi saada käsiinsä huumeita kuin alkoholia."

--
life is trip and then you die...

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#3345 • • kuilu ja kummitus
http://www.yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2009/02/brittiprofessori_ratsastus_tappaa_todennakoisemmin_kuin_huumeet_532221.html

Synteettisen ekstasi-huumeen käyttö on yhtä vaarallista kuin hevosella ratsastaminen, väittää brittiprofessori. Väite perustuu tilastolliseen todennäköisyyteen: ratsastus aiheuttaa sata kuolemantapausta vuosittain, kun taas amfetamiinijohdannaisen ekstaasin käyttäjiä menehtyy 30 vuodessa.

Professori David Nutt esittää poleemisen näkemyksensä lääketieteellisessä aikakausikirjassa (Journal of Psychopharmatology), sillä halusi herättää keskustelua huumeidenkäytön vaarojen suhteellisuudesta.

- Tarkoitukseni on saada ihmiset ymmärtämään, että huumeidenkäytön haittoja voi verrata haittoihin muilla elämänalueilla. On tärkeä pohtia, miksi yhteiskunta suvaitsee ja jopa rohkaisee joihinkin riskejä sisältäviin harrastuksiin, muttei esimerkiksi huumeidenkäyttöön, kirjoittaa Nutt.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

ValaX

Posts: 3,891

#3346 • • ValaX
Aika jännää jos toi ratsastus vs esso pitää paikkansa...
sapeli

Posts: 11,768

#3347 • • sapeli jokukukamikä?

VaLa, 7.2.2009 20:02:
Aika jännää jos toi ratsastus vs esso pitää paikkansa...



Toihan on vaan yks esimerkki, kyl varmaan moni muukin yhteiskunnan hyväksymä harraste on vaarallisempaa. Ja karuimpana sekä yleisimpänä esimerkkinä se viinan kittaaminen, tietenkin.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

ValaX

Posts: 3,891

#3348 • • ValaX

sapeli, 7.2.2009 20:04:
---
VaLa, 7.2.2009 20:02:
Aika jännää jos toi ratsastus vs esso pitää paikkansa...

---


Toihan on vaan yks esimerkki, kyl varmaan moni muukin yhteiskunnan hyväksymä harraste on vaarallisempaa. Ja karuimpana sekä yleisimpänä esimerkkinä se viinan kittaaminen, tietenkin.



Mä oon ruvennu miettii, että jos noissa oikeesti onkin jotain perää... Aikamoista kusetusta on ollu, jos näin on...
Kolera

Posts: 4,256

#3349 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

VaLa, 7.2.2009 20:11:
---
sapeli, 7.2.2009 20:04:
---
VaLa, 7.2.2009 20:02:
Aika jännää jos toi ratsastus vs esso pitää paikkansa...

---


Toihan on vaan yks esimerkki, kyl varmaan moni muukin yhteiskunnan hyväksymä harraste on vaarallisempaa. Ja karuimpana sekä yleisimpänä esimerkkinä se viinan kittaaminen, tietenkin.

---


Mä oon ruvennu miettii, että jos noissa oikeesti onkin jotain perää... Aikamoista kusetusta on ollu, jos näin on...


mikä on kusetusta ollut? Muutakuin yleinen pelotteluhuumepropaganda. Todennäköisempää että poltat pääsi vaikket kuolekaan ratsastus vs essot(epäpuhtaudet jne.) tilanteessa voisi olla vähän eri.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

ValaX

Posts: 3,891

#3350 • • ValaX

Kolera, 7.2.2009 20:15:
---
VaLa, 7.2.2009 20:11:
---
sapeli, 7.2.2009 20:04:
---
VaLa, 7.2.2009 20:02:
Aika jännää jos toi ratsastus vs esso pitää paikkansa...

---


Toihan on vaan yks esimerkki, kyl varmaan moni muukin yhteiskunnan hyväksymä harraste on vaarallisempaa. Ja karuimpana sekä yleisimpänä esimerkkinä se viinan kittaaminen, tietenkin.

---


Mä oon ruvennu miettii, että jos noissa oikeesti onkin jotain perää... Aikamoista kusetusta on ollu, jos näin on...

---

mikä on kusetusta ollut? todennäköisempää että poltat pääsi vaikket kuolekaan ratsastus vs essot tilanteessa voisi olla vähän eri.



Siis toi huumeet tappaa keskustelu...
ValaX

Posts: 3,891

#3351 • • ValaX
Tarkennetaan vielä... Ehkei kaikki laittomat päihteet olekkaan niin vaarallisia, kun on väitetty... Tätä ajoin takaa... Jos oli vähän huonot sanavalinnat mulla...
sapeli

Posts: 11,768

#3352 • • sapeli jokukukamikä?

VaLa, 7.2.2009 20:21:
Tarkennetaan vielä... Ehkei kaikki laittomat päihteet olekkaan niin vaarallisia, kun on väitetty... Tätä ajoin takaa... Jos oli vähän huonot sanavalinnat mulla...



Kannattaa tutkia tilastoja - mitä tuoreempia, sitä parempi. Huumeisiin, ja varsinkin "viihdehuumeisiin", kuolee varsin vähän ihmisiä verrattuna moneen yhteiskunnan hyväksymään asiaan, kuten viinaan ja tupakkaan. On myös tilastoja (tässäkin topikissa) siitä, kuinka paljon ei-kuolettavia haittoja milläkin aineella on.

Tieto on vaan hyvästä, voit sitten tehdä omat johtopäätöksesi.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Riku

Posts: 3,187

#3353 • • Riku The Little Prince

sapeli, 8.2.2009 00:49:
Kannattaa tutkia tilastoja - mitä tuoreempia, sitä parempi. Huumeisiin, ja varsinkin "viihdehuumeisiin", kuolee varsin vähän ihmisiä verrattuna moneen yhteiskunnan hyväksymään asiaan, kuten viinaan ja tupakkaan. On myös tilastoja (tässäkin topikissa) siitä, kuinka paljon ei-kuolettavia haittoja milläkin aineella on.

Tieto on vaan hyvästä, voit sitten tehdä omat johtopäätöksesi.

Alkoholiin kuolee käyttäjämäärään suhteutettuna 20-kertainen määrä ihmisiä Briteissä ekstaasiin verrattuna.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Damien

Posts: 2,882

#3355 • • Damien [tr3ox]

kuilun partaalla, 9.2.2009 18:44:
http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=142985



Pieni nokipoika vaan
Uuninpiippuun katoaa.
Yhä ylös yrittää,
Katolle hän kiipeää.

Ympärilleen katselee,
Auringonkin arvelee
Voivan sieltä saavuttaa,
Siksi huutaa: "Hei hurraa!"

Pikku nokipoika vaan
Puhdas onpi muodoltaan,
Kun hän pyhän tultua
Pois saa olla piipusta.

*tanssittel*

Hyvä pelastuslaitos - nimenne veroinen suoritus, http://www.eroakirkosta.fi . *pepsodent*

Hienoa työtä poliisilta, kun eivät ampuneet hippiäistä orreltaan. *vink* ps. hyvää duunia jätkät.

Voi sua rassukka nokipoika varmaan ahistanu todella paljon.
m1kk3

Posts: 5,560

#3356 • • m1kk3 no-life

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

[Siru]

Posts: 259

#3357 • • Edited [Siru]
jos ei voi käydä kemuissa ilman huumeita niin tarviiko käydä ollenkaan? kuka vaan voi tykätä bileissä olosta jos on ottanut pienet lainit sitä ennen, kun saa siitä ne tietyt kiksit. loppupeleissä se pirin vetäminen menee kuitenkin siihen että istutaan neljän seinän sisällä vetämässä vetoja ja kuunnellaan stereoista piripolkkaa. en viellä yhtäkään ihmistä tunne joka olisi vain kerran kokeillut poretta.. jos sitä kokeilee kerran niin miks ei vois kokeilla toistekkin.. kohta sitä ollaan kokeiltu jo 20 kertaa.. eikä se ole enää mitään kokeilua *nauru* jokainen tyylillään

--
normaali on enemmistö, entäs sitten kun me ollaan enemmistö?

Riku

Posts: 3,187

#3358 • • Edited Riku The Little Prince
*krooh* aina nää samat läpät ja argumentit, jotka on jo sataan kertaan ammuttu alas.

Ok, oli tos yks uus väitös. Mun tuntemista pirin käyttäjistä ei oo kertaakaan ykskään tainnu vetää hihaan, mut ehkä mä sit tunnen harvinaisen itsehillintäisiä ja fiksuja kaikki ne kymmenet mitä tunnen.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Kolera

Posts: 4,256

#3359 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
mäki kokeilen aina joka kerta kaliaa. ei oo jääny 20 kertaan =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä