Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,841,362 views

wiwi

Posts: 1,575

#3501 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to Huumeista:

kuilun partaalla, 29.1.2010 11:13:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/01/suomessa_jaetaan_25_miljoonaa_puhdasta_huumeneulaa_1403846.html

Lukijakommentit täyttä timanttia! =D


Kyllä. En yleensä lue noita kommenttipalstoja koska tiedän mikä meininki on jokaisen vähänkin kiistanalaisemman asian kohdalla. Nyt luin. Tulin enemmän surulliseksi kuin vihaiseksi.

Ilmeisesti huumeidenkäyttäjä ei ole ihminen. Yhteiskunnan huono-osaisimpia ei saisi auttaa edes vaikka siitä olisi hyötyä muillekin kansalaisille (tai vaikka tavoitteena olisi nimenomaan "yleinen etu", esim. tässä tartuntatutien väheneminen). Vaikka noiden uusien piikkien kustantaminen maksaisi euron per käyttäjä, se olisi väärin koska näin hyysätään narkkareita ja kannustetaan huumeidenkäyttöön. Kyse ei ole missään nimessä siitä mitä saavutetaan, kyse on verorahoista ja periaatteesta.

Mua jaksaa vuodesta toiseen hämmästyttää, kuinka ihmiset ovat kateellisia ja vihaisia sellaisille joilla ei ole mitään. Pelkän toimeentulotuen tai sossun varassa elävät loisivat yhteiskunnan rahoilla ja julkisen keskustelun perusteella vois päätellä että elelevät pirun leveästi. Harva kuitenkaan haluis oikeesti kituuttaa samalla tulotasolla ja jatkuvassa epävarmuudessa. Huumeidenkäyttäjiä ei saisi auttaa, koska he ovat itse valintansa tehneet ja ovat varmasti riippuvaisia pelkästään omaa tyhmyyttään ja laiskuuttaan - tai peräti syntyjään PAHOJA. Sen sijaan että kiinnitettäisiin huomiota siihen mitä kaikkea itse hyötyy yhteiskunnan tuesta, nillitetään siitä kun joku täysin eksyksissä ja hajalla oleva ihminen saa edes vähäistä apua maksamatta yhtä paljon veroja kuin sinä, kunnollinen (ja terve ja työssäkäyvä) kansalainen. Omg!

Kenen hoitoon saa sunnata varoja: alkoholistien, tupakoitsijoiden, ylipainoisten, huumeidenkäyttäjien, muuten liian vaarallista elämää elävien? Pitäisikö kaikelle "itse aiheutetulle" laittaa hintalappu?

JO ON AIKOIHIN ELETTY JA SUOMI ON HOLHOUS YHTEIS KUNTA KUN MINUN VERO RAHOILLANI MAKSETAAN KAIKEN MAAILMAN AINEIDEN KÄYTTÖ JA TYÖTTÖMÄT JA KÖYHÄT EI SAA MITÄÄN JA KUKA AJATTELEE LAPSIA

NIMIM. VEROM MAKSAJA

(Joo tiiän että tää on interveppi ja nimettömässä keskustelussa kulminoituu pahin urpous, mutta valitettavasti nää asenteet ei rajoitu vaan siihen.)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Avatar
#3502 • • Edited jees Guest

Replying to Huumeista:

wiwi, 29.1.2010 13:20:
Kenen hoitoon saa sunnata varoja: alkoholistien, tupakoitsijoiden, ylipainoisten, huumeidenkäyttäjien, muuten liian vaarallista elämää elävien? Pitäisikö kaikelle "itse aiheutetulle" laittaa hintalappu?



Kaveripiirin tietenkin. Normi ihminen ei kykene käsittämään yli 150 henkilön yhteisöä.

Ootko huomannu miten mulkusta tulee ymmärrettävästi mulkku kun hän osoittaa haavoittuvuuttaan, joka on hänet alunperin jo siihen 'ajanut'?

Keskusta ja Kokoomus BTW. ajaa tota hintalappua kulissien takana.. Esko Aho meni ysäril vahingos möläyttämään sen ääneenki.

(Mut ei se SDP paljoo paremmax pistä. Vanhat herrat siellä haluaa säilyttää vähäosaiset ja epäoikeudenmukaisuuden, koska se tuo heille äänestäjiä. Ying Yang)
Riku

Posts: 3,187

#3503 • • Edited Riku The Little Prince

Replying to Huumeista:

Katotaas jos jaksaisin heittää taas vaihteeks omaa lusikkaa soppaan... (tosin lukematta ihan kaikkea muuta mitä tänne on kirjotettu ton jälkeen)

Vihreä humanisti, 21.1.2010 22:23:
Ja vääjäämättä tapahtuisikin, ellei sitä lainsäädännöllisesti estettäisi samalla, kun huumausaineet vapautettaisiin.

Vääjäämättä? Euroopassa on aika monta maata, joihin voi mennä vetämään kamaa rauhassa, jopa mukavampiin ilmastoihin... Sun pitää kyllä vähän paremmin perustella toi kun sanomalla "vääjäämättä". Vai pitääkö meidän olettaa, että tuo on taas sitä kuuluisaa maalaisjärkeä, jonka on ah niin useasti tässäkin topicissa todettu olevan väärässä kun asioita ruvetaan tutkimaan faktojen valossa?

Joo, Euroopassa on opittu kantapään kautta suhtautumaan päihdetyöhön hieman fiksummin. Amerikkalaistyylinen sota huumeita vastaan ei ole toimiva strategia, mutta se ei tarkoita sitä, että täysin vastakkainenkaan toimintatapa olisi toimiva. Toimivin ratkaisu löytynee jostain siltä väliltä.

Itsestäänselvästi. Edelleen, ei munkaan malli ole tunkea heroiini karkkikauppoihin kauhalla kahmittavaksi. Se olisi se toinen ääripää, enkä ole koskaan mitään tuollaista edes vihjannut kannattavani.

Jotta voidaan olla edes suurinpiirtein siinä fiksusti toimivien joukossa, jotka ei kärsi liikaa muutoksesta, asenteita pitää alkaa muuttamaan täällä vitunmoisella kiireellä. Siksi mä korostan sitä laitaa asiasta, koska kokonaisuus nojaa liikaa siihen vastakkaiseen suuntaan.

Tämä on ehkä nimenomaan niitä asioita, joissa kannattaisi olla viimeisten joukossa, ja katsoa tarkasti miten muissa maissa uusi lähestymiskulma toimii. Mikäli ultraliberaali suhtautuminen toimii kokonaisvaltaisesti, ei ole mitään syytä olla omaksumatta sitä. Siihen ei minun mielestäni tosin pidä ryhtyä ensimmäisenä eikä harkitsematta, tai jälki voi olla karmeaa.

Ja on aika helvetin varmaa, että Suomi tulee olemaan niitä viimeisiä maita tässä asiassa, mutta sä et selkeesti ota huomioon tossa näitä tähän asiaan liittyviä ilmiöitä. Jos käännetään pöytä nurinpäin, niin siinä vaiheessa jos muualla Euroopassa on laillistettu huumeet, ja Suomessa ei, minneköhän esimerkiksi ammattirikollisuus kääntää päänsä? Mitä myöhemmin sopeutuminen aloitetaan, sitä pidemmälle se myös kestää.

Tuohan jatkuu Wikiquoten mukaan näin:

...

Itse kirjasta josta lainaus on peräisin sanotaan näin: [
q]"In 1774 he printed The Patriot, a critique of what he viewed as false patriotism. "
---


Johnson ei tarkoittanut, että patriotismi itsessään on ainoastaan itsensä nurkkaan ajaneiden roistojen omaksuma aatemaailma, vaan viimeinen pakopaikka oman roistomaisuuden puolustelussa. Siinä on vissi ero.

Tehokas lainaus kyllä, mutta on syytä ymmärtää mitä silläkin oikeasti tarkoitettiin ;)

Tässä asiassa mä kyllä käytin tota väärin, tarkoituksella. Se oli suunnattu asiasta ulkopuolisena kommenttina henkilökohtaisesti sinulle. Ok, mä en tunne sua hyvin, ja on aika selkeä yhteinen konsensus, että kumpikaan ei edes halua tuntea toista, mut se mitä tunnen, menee kyl ihan juuri siihen kategoriaan kun miten itsekin käsität ton lauseen. Mamu-keskusteluista yms näihinkin asioihin. Mun vahva käsitys on, että sun korokkeelta huutelemisessa, ja sen motiiveissa on enemmän kyse sun perseestä kun universaalista hyvästä. Tosin myönnetään, että mun moraalikoodi ja isänmaallisuus lukee mun kuuluvan enemmän Maapallon kansalaisiin kuin Suomen (tosin tämäkään ei tietysti ole näin yksinkertaista), sulla ehkä toisin.

Eikö sellaisia nistejä ole, jotka vetävät kamaa vaan siksi, että se tuntuu kivalta ja sen seurauksena tekevät elämästään addiktion kautta syrjäytymiskierteen?

Onko sellaisia alkoholisteja, jotka juovat viinaa sen vuoksi että se tuntuu kivalta? Onko sellaisia autoilijoita, jotka ajavat ylinopeutta koska se tuntuu kivalta? Onko sellaisia riippuliitäjiä.. Come on, toi on argumenttina aika säälittävä, kyl sun ois pitäny se tajuu jo sitä kirjottaessas. Sillä ei ole mitään tekemistä asian ja kokonaisuuden kanssa, koska se on pelkkää suun aukomista ja propagandaa, koska kuka tahansa idiootti tajuaa vastata siihen "No totta vitussa on niitäkin". Ei se silti tarkoita sitä että yksilöiden toiminnan perusteella pitäisi automaattisesti kieltää koko asia.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#3504 • • Edited Riku The Little Prince

Replying to Huumeista:

Cloud, 26.1.2010 22:01:
Tässä olis tilanne virannomaisille ja ihmisille ehkäistä näiden "runnomisten" tapahtumista. Jotta ei tarvittaisi ryhtyä "itselääkkimään" yhtään millään itseään. Ennaltaehkäisy on pop.

Suomen mielenterveydellinen hoito oli rankattu aika helvetin surkeaksi ainakin Euroopan tasolla. En ikävä kyllä puolen minuutin etsimisellä löytänyt oikeaa uutista googlesta, sen muistan ettei sen julkaisusta ollut montaa kuukautta. Terapiaan pääsy on vitunmoisen prosessin takana (johon harvat sitä todella tarvitsevat ongelmaiset kykenevät), ja terveyskeskukseen jos menee valittamaan masennusta, saa eteensä lomakkeen ja sen jälkeen yleensä lääkkeet käteen (joista taas usein on yhtä paljon haittaa kuin hyötyä), ja sen jälkeen passituksen kotiin. Resursseja ei yksinkertaisesti ole, joten ei ole mikään ihme jos ihmiset päätyvät itselääkitsemiseen, kerran se laillinen vaihtoehto on aivan liian vaikea. Ja sitten ihmetellään että miten ihmiset syrjäytyvät...

--
Kyseenalaista aina kaikki.

SamHard

Posts: 2,098

#3505 • • SamHard
Pidetään ne oikeat huumeet ja kannabis erillään!!! Tunnen monta helvetin
hyvin duuninsa hoitavaa pössyttelijää jotta voin sanoa seuraavaa: Alkoholi
on se huume mikä vie sulta duunin/naisen/maineen/asunnon! Kannabis on
se "huume", joka aiheuttaa henkistä riippuvuutta ja luovaa toimintaa, mutta
pitää sut hyvin pitkälle tässä yhteiskunnassa ja hengissä sekä pitää pois
sen alkoholin perkeleen, mikä oikeasti aiheuttaa surua sekä paskaa tässä
yhteiskunnassa! Kukaan järkevä ihminen ei voi olla myöntämättä sitä faktaa, että
alkoholi on tässä meidän Suomen maassa aiheuttaa eniten kuolemia ja ongelmia
ylipäänsä kaikista huumeista! Tuomitsen oikeat huumeet ja ehdoton kriminalisointi
niille!
Riku

Posts: 3,187

#3506 • • Edited Riku The Little Prince

Replying to Huumeista:

SamHard, 29.1.2010 20:26:

Jos tän kaltasia kommentteja ei tulis, oltais jo paremmalla polulla. Sori nyt honey, mut tollasen mielipiteen esittäminen on joko Kummeliin kelpaavaa viihdettä, tai sitten se lähinnä tukee typeryydellään juuri sitä vastapuolta, jota sä yrität vastustaa.

Ps. Sit kun sä pääset huutomerkeistä, ehdottomuuksista, yms. eroon, niin kokeile tota sanomaas uudestaan.

(ohoh, alan vähitellen olee uuden sukupolven Arx. tiedä itkeä vai nauraa.)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

SamHard

Posts: 2,098

#3507 • • Edited SamHard

Replying to Huumeista:

Riku, 29.1.2010 22:51:
---
SamHard, 29.1.2010 20:26:
---
Jos tän kaltasia kommentteja ei tulis, oltais jo paremmalla polulla. Sori nyt honey, mut tollasen mielipiteen esittäminen on joko Kummeliin kelpaavaa viihdettä, tai sitten se lähinnä tukee typeryydellään juuri sitä vastapuolta, jota sä yrität vastustaa.

Ps. Sit kun sä pääset huutomerkeistä, ehdottomuuksista, yms. eroon, niin kokeile tota sanomaas uudestaan.

(ohoh, alan vähitellen olee uuden sukupolven Arx. tiedä itkeä vai nauraa.)



Huutomerkit vähentää sanoman arvoa, vaikka se itseisarvoa ei vähennäkkään:)
Pelastan maailmaa ainakin sanoilla, vaikka asian eteen en tee mitään, myönnän*pepsodent*

ps. Kieltämättä pusken sanallisesti tai kirjoituksen muodossa lähes pokkeuksetta
jopa naurettavuuteen meneviä yleistyksiä sekä ehdottomuuksia, joista on vaikea
tehdä kompromisseja tai menetän mun uskottavuuden pubi poliitikkona! Jos löydät
tästä myös ironiaa isolla I:llä niin se voisi olla se asain ydin;)
tbo

Posts: 935

#3508 • • tbo budhisattva

Replying to Huumeista:

Riku, 29.1.2010 22:51:

(ohoh, alan vähitellen olee uuden sukupolven Arx. tiedä itkeä vai nauraa.)



Vielä on mahdollisuus, muista Darth Vader ja sen kääntyminen!!

Asiasta kukkaruukkuun, törmäsin tossa päivänä muutamana varsin kovatasoiseen huumevalituselokuvaan. NIMHn ja useampien yliopistojen tutkimuslaitosten vuonna 1972 kyhäämä pätkä toimii yhä, ja on melkei 40v ilmestymisensä jälkeen ihan yhtä kuranttia kamaa kuin silloinkin. Sääli vaa et leffan message kuullaan nykyää ihan yhtä huonosti kuin sillonkin.

Distant Drummer - the flowers of darkness osa 1
osa 2

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Riku

Posts: 3,187

#3509 • • Riku The Little Prince

Replying to Huumeista:

tbo, 30.1.2010 20:30:
---
Riku, 29.1.2010 22:51:
(ohoh, alan vähitellen olee uuden sukupolven Arx. tiedä itkeä vai nauraa.)
---
Vielä on mahdollisuus, muista Darth Vader ja sen kääntyminen!!

"Jonkun sekin on tehtävä."

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#3510 • • Riku The Little Prince

Replying to Huumeista:

SamHard, 30.1.2010 12:26:
ps. Kieltämättä pusken sanallisesti tai kirjoituksen muodossa lähes pokkeuksetta
jopa naurettavuuteen meneviä yleistyksiä sekä ehdottomuuksia, joista on vaikea
tehdä kompromisseja tai menetän mun uskottavuuden pubi poliitikkona! Jos löydät
tästä myös ironiaa isolla I:llä niin se voisi olla se asain ydin;)

Olen pahoillani. Olen liian monta vuotta seurannut sitä, miten monet tunkevat paljon tuotakin typerämpää tekstiä näppäimistöltään. Lisäksi ironia ei ole mun vahvimpia taiteenlajeja muutenkaan... Mun pitäis tuntea sut henkkoht et osaisin ottaa tuon oikein. Usko pois, jos oisit seurannu tätä keskustelua sivu sivulta, sun Ironia jää kauas niistä typerimmistä kommenteista aiheessa. (Jossain asiaan liittyvässä topicissa joku ehdotti esim perinteistä "ladon taakse"-vaihtoehtoa...)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

wiwi

Posts: 1,575

#3513 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Vähän perspektiiviä. MOT: Bentsoa suonissa. Katsottavissa vielä pari päivää.

Muutama erittäin tervetullut lausunto päihdeasiantuntijoilta. Lääkekeskustelu laajemminkin olisi hyvin ajankohtaista.

http://areena.yle.fi/ohjelma/de81459305398c88048a05a620fb4717

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#3515 • • kuilu ja kummitus
Kohta alkaa aika porina keskustelupalstoilla ja suomi24's...

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Ensimmäinen+suomalainen+K18-filmi+on+dokumentti+narkomaanien+arjesta/1135253579525

http://www.nelonen.fi/uutiset/kulttuuri/tällainen-reindeer-spotting-karu-kotimainen-huumekuvaus

Tylyy, Rollo innit? Ja itse M Selin ja Solar Films takana, kudos!

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

UkeUke

Posts: 394

#3516 • • Edited UkeUke

Replying to Huumeista:

kuilun partaalla, 10.3.2010 23:03:
Kohta alkaa aika porina keskustelupalstoilla ja suomi24's...

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Ensimmäinen+suomalainen+K18-filmi+on+dokumentti+narkomaanien+arjesta/1135253579525

http://www.nelonen.fi/uutiset/kulttuuri/tällainen-reindeer-spotting-karu-kotimainen-huumekuvaus

Tylyy, Rollo innit? Ja itse M Selin ja Solar Films takana, kudos!


Aika mielenkiintonen..

Tässä vielä traileri elokuvaan.
daffy

Posts: 737

#3517 • • daffy duck and cover
Mies luuli ostaneensa "Suomen parasta kokaiinia" – ystävä kuoli heroiiniin

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/1135255824758

Poliisin esitutkintamateriaalista käy ilmi, että Glo-hotellin heroiinikuolemaan johtanutta huumetta metsästettiin välikäsien avulla pitkin pääkaupunkiseutua.

Kaveriporukan ravintolailta Helsingin keskustassa oli ollut huumeilla kyllästetty. Kaverukset ovat poliisikuulusteluissa kertoneet käyttäneensä ainakin ekstaasia ja amfetamiinia.

Yhden miehen teki kuitenkin mieli myös kokaiinia, jota hän oli itsekin jo jonkin aikaa välittänyt eteenpäin muille käyttäjille. Nyt se oli päässyt loppumaan.

Poliisin esitutkinnan mukaan kokaiinia metsästettiin yön aikana välikäsien avulla Vantaata myöten.

Hotellissa jatkoja vietettiin muutamassa huoneessa. Lopulta ennen aamukahdeksaa yhteen hotellihuoneista toimitettiin 57 grammaa valkoista jauhetta, jota syyttäjän mukaan osa välikäsistä ja ostaja luuli erityisen vahvaksi kokaiiniksi. Todellisuudessa se oli erityisen vahvaa heroiinia. Jos heroiinia käyttää kuten kokaiinia, yliannostuskuoleman riski on todella suuri.

Mies ja muutama "välikäsistä" testasi ensin ainetta itse. Kuulusteluissa mies kertoo menneensä aineesta pitkäksi aikaa sekavaan tilaan. Virottuaan hän vei aineen omaan hotellihuoneeseensa, jossa hänen kavereitaan oli jatkoilla polttelemassa pilveä. "Suomen parasta kokaiinia", niin mies oli useamman kuulustellun mukaan ainetta markkinoinut ja tarjonnut halukkaille viivat. Kaksi tarttui tilaisuuteen.

Myöhemmin mies soitti ambulanssin hengenvaarallisen yliannostuksen saaneelle ystävälleen ja löysi toisen ystävänsä kuolleena. Myös osa toisen huoneen "testaajista" sai vakavia yliannostusoireita.

"Näen kyllä, että olen ollut ratkaiseva tekijä siihen, että hyvä ystäväni on kuollut, mutta en tietenkään halua, että minut tullaan tästä asiasta tuomitsemaan", mies sanoi myöhemmin poliisikuulusteluissa.

Syyttäjän mukaan mies ei ollut tiennyt aineen olleen heroiinia. Sen sijaan kolme afrikkalaistaustaista tukkuportaan diileriä tiesi, syyttäjä katsoo. Heitä vastaan on nostettu syytteet törkeästä kuolemantuottamuksesta ja törkeästä vammantuottamuksesta. He kiistävät syytteet. Lisäksi miehiä syytetään useista törkeistä huumausainerikoksista.

Myös kokaiinin tilaajaa ja jatkoilla olleita vastaan on nostettu huumausainerikossyytteitä.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#3518 • • kuilu ja kummitus

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Damien

Posts: 2,882

#3519 • • Damien [tr3ox]
Mä yritin googlettaa peppuni irti, mut en löytänyt Riipisestä muita kuvia et ois voinu varmentaa ton suhteellisen nolon videon.