Replying to Huumeista:
kuilun partaalla, 29.1.2010 11:13:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/01/suomessa_jaetaan_25_miljoonaa_puhdasta_huumeneulaa_1403846.html
Lukijakommentit täyttä timanttia! =D
Kyllä. En yleensä lue noita kommenttipalstoja koska tiedän mikä meininki on jokaisen vähänkin kiistanalaisemman asian kohdalla. Nyt luin. Tulin enemmän surulliseksi kuin vihaiseksi.
Ilmeisesti huumeidenkäyttäjä ei ole ihminen. Yhteiskunnan huono-osaisimpia ei saisi auttaa edes vaikka siitä olisi hyötyä muillekin kansalaisille (tai vaikka tavoitteena olisi nimenomaan "yleinen etu", esim. tässä tartuntatutien väheneminen). Vaikka noiden uusien piikkien kustantaminen maksaisi euron per käyttäjä, se olisi väärin koska näin hyysätään narkkareita ja kannustetaan huumeidenkäyttöön. Kyse ei ole missään nimessä siitä mitä saavutetaan, kyse on verorahoista ja periaatteesta.
Mua jaksaa vuodesta toiseen hämmästyttää, kuinka ihmiset ovat kateellisia ja vihaisia sellaisille joilla ei ole mitään. Pelkän toimeentulotuen tai sossun varassa elävät loisivat yhteiskunnan rahoilla ja julkisen keskustelun perusteella vois päätellä että elelevät pirun leveästi. Harva kuitenkaan haluis oikeesti kituuttaa samalla tulotasolla ja jatkuvassa epävarmuudessa. Huumeidenkäyttäjiä ei saisi auttaa, koska he ovat itse valintansa tehneet ja ovat varmasti riippuvaisia pelkästään omaa tyhmyyttään ja laiskuuttaan - tai peräti syntyjään PAHOJA. Sen sijaan että kiinnitettäisiin huomiota siihen mitä kaikkea itse hyötyy yhteiskunnan tuesta, nillitetään siitä kun joku täysin eksyksissä ja hajalla oleva ihminen saa edes vähäistä apua maksamatta yhtä paljon veroja kuin sinä, kunnollinen (ja terve ja työssäkäyvä) kansalainen. Omg!
Kenen hoitoon saa sunnata varoja: alkoholistien, tupakoitsijoiden, ylipainoisten, huumeidenkäyttäjien, muuten liian vaarallista elämää elävien? Pitäisikö kaikelle "itse aiheutetulle" laittaa hintalappu?
JO ON AIKOIHIN ELETTY JA SUOMI ON HOLHOUS YHTEIS KUNTA KUN MINUN VERO RAHOILLANI MAKSETAAN KAIKEN MAAILMAN AINEIDEN KÄYTTÖ JA TYÖTTÖMÄT JA KÖYHÄT EI SAA MITÄÄN JA KUKA AJATTELEE LAPSIA
NIMIM. VEROM MAKSAJA
(Joo tiiän että tää on interveppi ja nimettömässä keskustelussa kulminoituu pahin urpous, mutta valitettavasti nää asenteet ei rajoitu vaan siihen.)