Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,853,225 views

Howdy

Posts: 7,955

#2361 • • Edited Howdy Oldie

tbo, 4.8.2006 15:58:
---
Howdy, 4.8.2006 08:56:


Noh .. sanotaan näin että jos mun muksu vetäis jotain .. ihan mitä tahansa, niin selkään tulis ja kovaa eikä tarvis pihalle mennä pitkään aikaan, ja takuuvarmasti pistäisin kakaran ojennukseen, näissä piireissä aika helvetin monta vuotta pyörineenä en todellakaan voi suositella mitään nykimistä kenellekkään (3 kaveria kuollut) + lukematon määrä kenellä elämä totaali vituillaan ..

---


No mutta sillähän se kakara saataisiin kerralla ruotuun. Ei muuta kun pamppua persiiseen!! Muista, se joka vitsaa säästää, lastansa vihaa!

Nyt pätkä ajatusleikkiä: jos olisit vetäny kavereita kunnolla dunkkuun ennen valitettavaa ajastaikaan siirtymistä, luulekko että olisit estänyt nämä kuolemantapaukset?



En enkä tarkottanut että lapsia pitäis hakata. Kurittaminen tietyssä mittakaavassa saattaa tosin olla jopa suotavaa. Se että vaan sanotaan et "tuhmasti tehty ei noin saa tehdä" ei todellakaan tehoa keneenkään. Ei tässä ole kyse siitä että lapsia pitäis hakata, nykypennut on pilattu sillä että niiden on annettu tehdä mitä huvittaa. Selvensikö vai vieläkö lisää? Ihan turha yrittää jauhaa tota paskaa ja kärjistää että tässä oltaisiin mitenkään hakkaamassa naamaa verille yms typerää .. Tarkoitin vaan että asia ei jää siihen jos joskus jotain huomaan.
Ei todellakaan, jos kakara ei itse omaa parastaan tajua niin jonkun se on tehtävä.

Haluaako joku vielä vähän kärjistää ja vääntää tästä jotain HC hullun hakkaustarinaa?

voi jatkaa suoraan privassa terve tuloa jos on kommentoitavaa ...

--
Käpy vailla vertaa

Claquesous

Posts: 3,206

#2362 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa
Tästä keskustelusta kuvastaa mielestäni tämänhetkisen yhteiskunnan kovat arvot ja sosiaalinen paine. Pakko on pärjätä, ja jos ei pärjää tai ei omaa samanlaisia arvoja kuin massat, on epäkelpo henkilö. Jos ongelmia tulee eteen, ne on parempi hoitaa nopeasti pois muuten joutuu yhteiskunnan marginaaliin ja sieltä ei niin vain ylös nousta. Jos on päihdekoukussa, ei enää ole mahdollista saada elämää kunnolla reilaan, ts. sellaiseksi mitä sukulaiset, valtio, ystävät ja veronmaksaja odottaa. Tarkoitan tällä sitä, että ihmisen pitää olla tuottava eikä maksaa valtiolle verotuloja.

Ns. sossupummit eivät aina ole valinneet tietään ja vaikka olisivatkin, mitä sitten? Onko ihmisen mitta se, paljon hän tuottaa rahaa valtionkassaan? Kaikki eivät muutenkaan halua olla oravanpyörässä, kuten esim. elämä kulkee kuin Intercity-juna pysähtyen asemilla syntymä-lapsuus-koulutus-ura-eläkepäivät-kuolema.

Aina on helppo tuomita, mutta pitäisi ymmärtää, että se pahalta haiseva deeku ja se epäsiistin habituksen omaava narkkari ovat molemmat ihmisiä, joilla on oikeita ongelmia. Ja ei, päihderiippuvuus ei ole juttu, joka noin vain aamulla herätessä päätetään lopettaa. Kyseessä on monimutkainen vyyhti ongelmia, kuten esim. vaikea lapsuus, mielenterveydelliset ongelmat, vääränlainen seura jne. Ymmärrän kyllä sossupummihipin aiheuttavan vitutusta, koska sen takia joudutaan maksaa veroja ja rahat ei riitä sille unelmien matkalle Luxoriin. En voi kyllä käsittää, miksi joku pitäisi tappaa, koska hän maksaa rahaa.

EDIT: yhdys sanojen korjaamista ja muuta särmäämistä.

--
32. of December

Damien

Posts: 2,882

#2363 • • Damien [tr3ox]
Tää tuomitseminen lähentelee jo suomi24 narkofobien trollailua. *kääntää toisen posken* on sitä kylmiä ihmisiä skenessä nykyään...
tbo

Posts: 935

#2364 • • tbo budhisattva

Howdy, 4.8.2006 16:05:
---


En enkä tarkottanut että lapsia pitäis hakata. Kurittaminen tietyssä mittakaavassa saattaa tosin olla jopa suotavaa. Se että vaan sanotaan et "tuhmasti tehty ei noin saa tehdä" ei todellakaan tehoa keneenkään. Ei tässä ole kyse siitä että lapsia pitäis hakata, nykypennut on pilattu sillä että niiden on annettu tehdä mitä huvittaa. Selvensikö vai vieläkö lisää? Ihan turha yrittää jauhaa tota paskaa ja kärjistää että tässä oltaisiin mitenkään hakkaamassa naamaa verille yms typerää .. Tarkoitin vaan että asia ei jää siihen jos joskus jotain huomaan.
Ei todellakaan, jos kakara ei itse omaa parastaan tajua niin jonkun se on tehtävä.

Haluaako joku vielä vähän kärjistää ja vääntää tästä jotain HC hullun hakkaustarinaa?

voi jatkaa suoraan privassa terve tuloa jos on kommentoitavaa ...



Haloo, maa kutsuu, onko ketään kotona? Ei missään vaiheessa näköjään kävässy mielessä et torumisen ja pataan vetämisen lisäks _saattais_ olla muutama muukin vaihtoehto siellä välissä. Ne lapset (ja ne sun kaverit samalla tavalla) on keskimäärin ihan tavallista satasen ÄOlla varustettua jengiä, ja sellanen satasen ÄOlla varustettu tyyppi osaa mm. _keskustelutaitoja_ ihan riittävästi nii et sille voi _selittää_ mitä tapahtuu kun/jos esim. imee hatsia. Muunkinlaista verbaalista kommunikointia on olemassa kuin pelkkä "hyihyieisaa".

Mut ikävä kyl joudun epäilemään (paljonkin) niitä sun keskustelutaitoja, jos torumisen jälkeen alkaa nyrkit puhua.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Sunflower

Posts: 363

#2365 • • Sunflower

domi, 4.8.2006 15:06:
---
Juhgu, 4.8.2006 15:00:
---
Sunflower, 4.8.2006 14:29:
---
Miten näissä palopuheissa tuntuu aina unohtuvan se, että alkoholistit ja narkkarit tekee joka päivä sen valinnan. Jos apua haluaa, sitä myös saa.
---


Je, narkkari herää aamulla, siltä kysytään: "haluatko olla narkkari, kyllä/ei?". Sit se vastaa kyllä ku se on tyhmä ja itsekäs, niiq.

---

Sehän on sama kuin homoillakin, nekin päättää joka aamu, et mitä ne on.



Blaahblaah. Homot ei nyt liittyneet asiaan millään tavalla. Alkoholismi ja muut päihderiippuvaisuudet on toki sairauksia, mutta siitä harvinaisia sellaisia, että niissä tosiaan on vapaus valita.

En koskaan sanonut, että lopettaminen olisi helppoa, mutta oma valinta se on. Vierotusoireet voi olla helvetillisiä ja maailma ilman päihteitä vielä pahempi, mutta silti siinä on mahdollisuus nostaa itsensä jaloilleen.
Avatar
#2366 • • infiana Guest
Ja haluun nyt tehdä viel selväksi etten oikeesti haluis että ketään teloitettaisiin... Mua vaan vituttaa se miten yleistä se nykyään, varsinki näissä piireissä (jostain kumman syystä) on että jengi makaa himassa ja valittaa että elämä on päin vittua ja säälii itseään.

Ja joku vertas tuolla sossupummeilua siihen että käy kunnallisessa terveyshuollossa. Eiköhän mun terveyskeskuskäynnit kuitenkin häviä sille että joku vetää vuokran hinnan ja elämisen sossusta seitsemän vuoden ajan. Veikkaan että puhutaan aika erin kokoisista summista.
Avatar
#2367 • • Edited Norb Guest

tbo, 4.8.2006 15:52:
---
Norb, 3.8.2006 20:45:

Ja toisekseen koukahtaneet narkit/alkoholistit, jotka lukuisista katko yrityksistä huolimatta jatkavat yhteiskunnanvaroilla elämistä, niille voitais antaa niskalaukaus tai karkotus johonkin saareen jossa voisivat keskenään flippailla..

Hyi, että oksetti toi yks teksti : "Jokaiselle heroinistille päivittäinen annos apteekista." Todella kuvottava ajatus..

---


Ah, millainen lähimmäisenrakkaus, myötätunto ja empatia noista lauseista huokuukaan. Sä varmaan myös tykkäät repiä kärpäsiltä siipiä irti ja pidät huolta et ostat pelkästään eläinkokeilla testattua kosmetiikkaa.



Tämän mielipiteen takia minut on sitten määritelty pohjimmiltaan pahaksi ihmiseksi kaikilla osa-alueilla ja minut voi siten jopa rinnastaa hitleriin o_O (joka tuli sanottuu yhden bissen ottaneena ja tunneryöpyssä)

Ja tämä siksi koska en tunne sääliä/myötätuntoa narkkareita/alkoholisteja kohtaan, vaan suoranaista vihaa,vitutusta ja ällötystä. En kestä katsoa, kun joku tuhoaa elämänsä. Sitä ennen on kuitenkin tuhottu ja riistetty pikkuhiljaa ne oikeat ystävät, työ ym.. Ja jälelle on jäänyt vain se ruisku/pullo. Tässä vaiheessa narkkarin perusluonne on jo muuttunut niin paljon, että kyseessä ei ole enää sama ihminen vaan aineen johdattama zombi. Tsemppiä niille jotka sinne asti valuneet..


Muoks* Mä en halua enää ottaa tähän keskusteluun osaa, koska kyseessä näyttää olevan arka aihe ja jokaiseen tikkuun tartutaan liian tiukasti kii.. En halua että kellekkään jää paskamaku suuhun. Toivottavasti lakiin ei kuitenkaan tule tota teloitusmääräystä, jonka kiukkuspäissäni heitin xD
Kolera

Posts: 4,256

#2368 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Norb, 4.8.2006 16:47:
---
tbo, 4.8.2006 15:52:
---
Norb, 3.8.2006 20:45:

läpäläpä

---


läpätilää

---


Ja tämä siksi koska en tunne sääliä/myötätuntoa narkkareita/alkoholisteja kohtaan, vaan suoranaista vihaa,vitutusta ja ällötystä. En kestä katsoa, kun joku tuhoaa elämänsä. Sitä ennen on kuitenkin tuhottu ja riistetty pikkuhiljaa ne oikeat ystävät, työ ym.. Ja jälelle on jäänyt vain se ruisku/pullo. Tässä vaiheessa narkkarin perusluonne on jo muuttunut niin paljon, että kyseessä ei ole enää sama ihminen vaan aineen johdattama zombi. Tsemppiä niille jotka sinne asti valuneet..


Entäpä ne alkoholistit jotka tekevät työnsä, omistavat perheen ja joilla on jopa ystäviä? Vituttaako nekin uskomattoman ankarasti? *hih*

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Riku

Posts: 3,187

#2369 • • Riku The Little Prince

tjm, 4.8.2006 14:35:
---
Riku, 4.8.2006 14:00:
Korjaus: eniten pahaa aiheuttaa _laiton_ huumekauppa ja sen ongelmat.

---


Niin? Laiton se huumekauppa on. Eiköhän se nyt ole aika itsestäänselvän faktan toteaminen.

Niin, pointti taisi olla että laillistaminen edes jossain muodossa kadottaisi nuo ongelmat suurelta osin olemattomiin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

tumpsi

Posts: 2,553

#2370 • • tumpsi rekisteröitymätön

infiana, 4.8.2006 16:42:

Ja joku vertas tuolla sossupummeilua siihen että käy kunnallisessa terveyshuollossa. Eiköhän mun terveyskeskuskäynnit kuitenkin häviä sille että joku vetää vuokran hinnan ja elämisen sossusta seitsemän vuoden ajan. Veikkaan että puhutaan aika erin kokoisista summista.


niin, meissä kaikissa kun on hintalappu niskassa,
josta ilmenee kuinka paljon kukin on
KÄYTTÄNYT KUNNALLISIA VAROJA JOITA EI
OLE TARKOITETTU KÄYTETTÄVIKSI!
ja siitä lukemasta voi sit päätellä sun ihmisyyden hinnan
ja markkina-arvon.

alkoholismi on sairaus siinä missä vaikka astma,
molempiin on lääkkeet.
joskus niistä on hyötyy, joskus ei.
Riku

Posts: 3,187

#2371 • • Riku The Little Prince

Norb, 4.8.2006 16:47:
Tämän mielipiteen takia minut on sitten määritelty pohjimmiltaan pahaksi ihmiseksi kaikilla osa-alueilla ja minut voi siten jopa rinnastaa hitleriin o_O (joka tuli sanottuu yhden bissen ottaneena ja tunneryöpyssä)

Ja melkeinpä voisin sanoa että syystäkin. Älä sano asioita joita et tarkoita. Se on niin vitun helppoa. Paljon helpompaa kuin päästä päihdekoukusta.

Ja tämä siksi koska en tunne sääliä/myötätuntoa narkkareita/alkoholisteja kohtaan, vaan suoranaista vihaa,vitutusta ja ällötystä. En kestä katsoa, kun joku tuhoaa elämänsä. Sitä ennen on kuitenkin tuhottu ja riistetty pikkuhiljaa ne oikeat ystävät, työ ym.. Ja jälelle on jäänyt vain se ruisku/pullo. Tässä vaiheessa narkkarin perusluonne on jo muuttunut niin paljon, että kyseessä ei ole enää sama ihminen vaan aineen johdattama zombi. Tsemppiä niille jotka sinne asti valuneet..

Ja ootko hetkeäkään ajatellut mistä tämä johtuu? Et näköjään. Tuskinpa juuri kukaan tulee aineista riippuvaiseksi, ellei tällä ole jotain erittäin pätevää syytä siihen. Kuten masennusta, itsetunto-ongelmia, vaikea lapsuus jnejnejne. Sun pitäis vittu hyppiä kädet ylhäällä, että sulla on ollu parempi tuuri, eikä vitussakaan vetää mitään niskalaukaus-vertauksia niitä kohtaan, joilla lähtökohdatkin elämään on todennäköisesti olleet paljon sua vaikeammat. Et opi sitä myötätuntoa ja ymmärrystä tai vittu tapa ittes. Teet maailmalle palveluksen either way.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#2372 • • Riku The Little Prince

tumpsi, 4.8.2006 17:04:
alkoholismi on sairaus siinä missä vaikka astma,
molempiin on lääkkeet.
joskus niistä on hyötyy, joskus ei.

Gammaa on muuten käytetty alkoholismin hoitamiseen lääketieteessä ,)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#2373 • • Edited Riku The Little Prince

infiana, 4.8.2006 16:42:
Ja haluun nyt tehdä viel selväksi etten oikeesti haluis että ketään teloitettaisiin... Mua vaan vituttaa se miten yleistä se nykyään, varsinki näissä piireissä (jostain kumman syystä) on että jengi makaa himassa ja valittaa että elämä on päin vittua ja säälii itseään.

No voi voi. Sua vituttaa, mua vituttaa, kaikkia vituttaa.

Mua vituttaa kaikkein eniten se, kun joku pieni besserwisser tulee laukomaan muille sääntöjä siitä miten pitää elää, tai on huono ihminen.

Ps. mun tapa elää on parempi kun sun tapa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Sunflower

Posts: 363

#2374 • • Sunflower

Juhgu, 4.8.2006 16:58:

Usein ongelmia on paljon muitakin kuin pelkkä päihderiippuvuus, mutta joo, onhan se kai jonkunlainen valinta, teoriassa. Käytännössä tilanne voi olla toinen, ja hyvähän se on sitten tuomita että säälittävä vässykkä, kun itsellä on asiat kondiksessa eikä tiedä mitä toinen käy läpi. Mainitsin tuossa viime sivulla ystävästäni jolla on ollut mielenterveys- ja päihdeongelmia seitsemisen vuotta - olisipa mielenkiintoista asettaa sinut siihen tilanteeseen, ja katsoa kuinka monen vuoden jälkeen olisit itse luovuttanut. Ja siitähän vasta epäilemättä riemastuisit, kun tulisin sanomaan että "Se on oma valintasi. Jos apua haluaa, sitä myös saa." Tjsp.




Päihderiippuvuuteen linkittyy toki paljon muitakin ongelmia, en väittänyt, että maailma muuttuisi ihanaksi sillä hetkellä, kun lopettaa. Ei todellakaan.

Korostetaanhan nyt tässä, että mä en ole ollut lahtaamassa/eristämässä kaikkia päihdeongelmaisia johonkin. Mahdollisuuksia tulee tarjota ja yrittää auttaa, mutta jos ihminen ei itse halua parantua (vaan on esimerkiksi ottanut tavoitteekseen sen pulloon hukkumisen), niin multa ei riitä sympatiaa jeesusteluun siitä, miten elämä on potkinut päähän.

Te olette nyt näitä sympaattisia ihmisiä jeesusteluidenne kanssa, mutta kuitenkaan musta EI IKINÄ olisi mielenkiintoista nähdä ketään toista tuollaisessa tilassa. Ei edes teoriassa. Harvaa ihmistä voin sanoa vihaavani ja heistäkään en sanoisi tuollaista heittoa edes vitsinä.

Tässä kohtaa on varmaan hyvä heittää vielä vähän vettä myllyyn.. Mä olen varmaankin se läpipaha-ihminen, sillä olen kerran oikeassa elämässä yrittänyt 'antaa niskalaukauksen' eräälle juopolle. Epäonnistuin kuitenkin.
Riku

Posts: 3,187

#2375 • • Riku The Little Prince

Sunflower, 4.8.2006 17:16:
Te olette nyt näitä sympaattisia ihmisiä jeesusteluidenne kanssa, mutta kuitenkaan musta EI IKINÄ olisi mielenkiintoista nähdä ketään toista tuollaisessa tilassa. Ei edes teoriassa. Harvaa ihmistä voin sanoa vihaavani ja heistäkään en sanoisi tuollaista heittoa edes vitsinä.

Ei kai kukaan halua nähdä ketään paskassa kunnossa. Kyse on niistä keinoista, joilla voitaisiin välttää niin yksilön kuin yhteiskunnankin pahaa oloa päihteiden, laillisten tai laittomien, seurauksena, ja pitää huolta että kaikki yksilöt voivat elää elämäänsä hyödyllisinä ja onnellisina.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Sunflower

Posts: 363

#2376 • • Sunflower

Riku, 4.8.2006 17:19:

Ei kai kukaan halua nähdä ketään paskassa kunnossa. Kyse on niistä keinoista, joilla voitaisiin välttää niin yksilön kuin yhteiskunnankin pahaa oloa päihteiden, laillisten tai laittomien, seurauksena, ja pitää huolta että kaikki yksilöt voivat elää elämäänsä hyödyllisinä ja onnellisina.



Word:)
Riku

Posts: 3,187

#2377 • • Riku The Little Prince

tjm, 4.8.2006 14:55:
Eiväthän nämä tuotteet ole laittomia, vai? Miksi niihin kuitenkin liittyy (Rikun mielestä) yhtä paljon ongelmia kuin laittomaan huumekauppaan? Ja miksi huumeille ei kävisi sama kohtalo, jos ne laillistettaisiin?

Ei liity yhtä paljoa, mutta maailmankauppatilanteen ja -politiikan myötä lähes kaikissa tuotteissa esiintyy samoja piirteitä. Laittomuus ainoastaan korostaa näitä, ja aiheuttaa esimerkiksi sitä rikollisuutta suurin määrin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#2378 • • Norb Guest

Riku, 4.8.2006 17:10:
---

---
Ja ootko hetkeäkään ajatellut mistä tämä johtuu? Et näköjään. Tuskinpa juuri kukaan tulee aineista riippuvaiseksi, ellei tällä ole jotain erittäin pätevää syytä siihen. Kuten masennusta, itsetunto-ongelmia, vaikea lapsuus jnejnejne. Sun pitäis vittu hyppiä kädet ylhäällä, että sulla on ollu parempi tuuri, eikä vitussakaan vetää mitään niskalaukaus-vertauksia niitä kohtaan, joilla lähtökohdatkin elämään on todennäköisesti olleet paljon sua vaikeammat. Et opi sitä myötätuntoa ja ymmärrystä tai vittu tapa ittes. Teet maailmalle palveluksen either way.




Sun suusta ei tuu muuta kuin syyllistämistä ja haukkumista. Kehotukses "vittu tapa ittes. Teet maailmalle palveluksen" ym.. hitleriksi haukkumisesi saa mut oikeesti säälimään sua.. Jeee!! MÄ OPIN,MÄ OPIN myötätuntoa ja ymmärrystä..

Raivostuttavaa, että sinä kuvittelet tyyliin tuntevas mut parin forum kirjotuksen perusteella : "..vertauksia niitä kohtaan, joilla lähtökohdatkin elämään on todennäköisesti olleet paljon sua vaikeammat." - Sä et tiedä mun lähtökohdista mitään, etkä musta..
Riku

Posts: 3,187

#2379 • • Riku The Little Prince
Hieman asiaa sivuten: Amnestyn katukerääjiltä kysyttiin miten ihmiset antavat rahaa. Köyhimmät antoivat vähästään, koska tiesivät millaista on elää vaikeassa elämäntilanteessa. Rikkaimmat taas eivät yleensä suostuneet jakamaan heidän "kovalla työllä antaitsemia rahojaan". Ehkä tää pätee tässäkin tuon myötätunnon kanssa. Käy ensin itse läpi hieman todellisia vaikeuksia, niin ehkä saa vähän perspektiiviä ettei se aina niin vitun helppoa. Helppoa on hokea että oma vika ja ottais vaan itteään niskasta kiinni, mutta toi on suurinpiirtein sama kun sanoisin hirressä roikkuvalle ihmiselle että hymyile nyt vähän. It's simply just doesn't work that way.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#2380 • • Riku The Little Prince

Norb, 4.8.2006 17:24:
Sun suusta ei tuu muuta kuin syyllistämistä ja haukkumista. Kehotukses "vittu tapa ittes. Teet maailmalle palveluksen" ym.. hitleriksi haukkumisesi saa mut oikeesti säälimään sua.. Jeee!! MÄ OPIN,MÄ OPIN myötätuntoa ja ymmärrystä..

Mä kohtelen ihmisiä kuten ne kohtelevat muita. Jos sä oot vaatimassa niskalaukauksia ihmisille, niin sillon mun mielestä sä hyväksyt sen että sulle tehdään sama jos se jonkun mielestä on aiheellista. Mun vittuilu on vielä pientä siihen verrattuna. Käyttäydy fiksusti, niin ei tarvi vittuilla.

Raivostuttavaa, että sinä kuvittelet tyyliin tuntevas mut parin forum kirjotuksen perusteella : "..vertauksia niitä kohtaan, joilla lähtökohdatkin elämään on todennäköisesti olleet paljon sua vaikeammat." - Sä et tiedä mun lähtökohdista mitään, etkä musta..

Yääyää, sä et ees tunne mua! No en, mutta jo noista muutamista heitoista tuli aika hyvin selville etten haluakaan. Mut kerro ihmeessä, millasesta kodista sä oot, mikä sun elämäntilanne on, ja mitkä on vaikeimmat asiat joihin sä oot törmänny? Sittenpähän ymmärrän, eikös?

--
Kyseenalaista aina kaikki.