Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,846,590 views

UzU

Posts: 2,361

#2321 • • UzU [33100]

Fyraett, 4.8.2006 12:56:
---
sxx, 4.8.2006 12:46:
What's wrong with this picture:

---


Sama juttu jos ajaa kännis kolarin, nii kortti hyllylle ja hyvät sakot + syytteet ..

Mut jos selvinpäin ajaa kolarin nii kortti jää lompakkoo, ja sit maksat vaa omavastuun nii sit pääsee jo uudestaan aiheuttaa vaaratilanteit selvinpäin..



Huono vertaus koska ei pidä paikkaansa. Kyllä sen kortin saa ihan selvin päinkin hyllylle ja kaikki vakuutukset eivät korvaa jos olet syyllinen osapuoli.
oooo

Posts: 1,249

#2322 • • Edited oooo

sxx, 4.8.2006 12:50:

Hmm.. väitän että suurin osa itsemurhatapauksista johtuu vain siitä, että elämä on potkinut vaan päähän tarpeeksi paljon. Eikö raha voi olla yleisempi syy, kuin mielenterveyshäiriö?

edit: Rakkaus on varmasti myös aika yleinen syy. Mutta onko se mielenterveyshäiriö, jos sydän on niin rikki ettei halua elää? Mielestäni ei..



Toki rahanpuute, rikkinäinen sydän jne.. voivat olla syitä. Usein siksi juuri, että ne aiheuttavat pahaa oloa, masennusta, tuskaa. Ne lasketaan mielenterveysongelmiksi, jos ovat niin suuria että saavat ihmisen itsemurhan partaalle.
Lähes jokaisella meistä on sydänsuruja tai rahaongelmia elämämme aikana, mutta harva meistä päättää loppujen lopuksi elämänsä oman käden kautta.
peepe

Posts: 904

#2323 • • peepe

Norb, 4.8.2006 12:05:
---
Twist, 4.8.2006 10:45:
---
infiana, 4.8.2006 09:17:

Ja uskon että se usein on sairauden aiheuttamaa. Mikä sairaus aiheuttaa huumeriippuvuutta?

---


Ehkä ihmiset tajuaisivat tämän jos joku oma läheinen olisi tai on alkoholisti/riippuvainen, eikä tulis näitä kommentteja : " kaikki pitäs viedä ladon taakse lahdattavaksi."

*piis*

---


Tänne on tullut parikin "toteamaan" ton tapaista. Niin mun pitää vielä tulla sanomaan jotain.
Totta kai mullakin on läheisiä joilla on pahoja ongelmia, miksi muuten mua edes kiinnoistais koko asia! Musta narkit/Denat eivät ole sairaita vaan itsekeskeisiä mulkkuja jotka ajattelee vain itseään. He eivät välitä mitä tuskaa aiheuttavat lähimmäisilleen! Se on verrattavissa myös niihin idiootteihin, jotka päättävät tehä itsarin hyppäämällä junan alle. Ei kyllä paljon päässä liiku, jos ei yhtään ajattelle sitä junankuljettajaa, joka joutuu nähä kaiken! Vitun itsekeskeistä! Narkkit/alkkarit vetävät myös muut ongelmiinsa ja muut joutuvat kärsimään.

Isäni kuoli viinaan, rip hänelle. Läheinen ystäväni, teiniaikoijen parasystäväni on siinä pisteessä, Että soitan viikoittain hänelle varmistaakseni, että hän on vielä hengissä! Jotenkin en vaan jaksa enää. Toivon että hän "parantuu", mutta sille minä en voi tehä mitään. Mutta en myöskään aijo enää stressata itseeni moisella..



Ethän sä voi tietää, kuka niistä toivottomista nisteistä onkin se, joka pääsee kuiville ja jossain vaiheessa työelämään mukaan. Kyllä munkin (kenen suvussa ei olis sitä yhtä alkoholistia..) suvussa on ihmisiä jotka on kamppaillu noiden riippuvuusongelmien kanssa, ja seassa on niitäkin joille on käynyt hyvin.

Entäpä mitä mieltä olet ihan noin pelkästään mielenterveysongelmaisista, tai siis kuten kutsuit "idiooteista", jotka eivät kykene olemaan työelämässä mukana? Niskalaukaus heillekin?
CM

Posts: 1,507

#2324 • • Edited CM

UzU, 4.8.2006 13:00:
---
Huono vertaus koska ei pidä paikkaansa. Kyllä sen kortin saa ihan selvin päinkin hyllylle ja kaikki vakuutukset eivät korvaa jos olet syyllinen osapuoli.



Jep. Törkeästä liikenteenvaarantamisesta kortti hyllylle + käräjät vähintään oli selvinpäin tai not
Sammy_G

Posts: 61

#2325 • • Sammy_G Coffeebreakz Presidente / Åbojungle massive

sxx, 4.8.2006 12:50:
---
satumetsä, 4.8.2006 12:27:
Itsemurhaa suunnittelevalla tai sen tekevällä ihmisellä on erittäin vakavia mielenterveysongelmia
---

Hmm.. väitän että suurin osa itsemurhatapauksista johtuu vain siitä, että elämä on potkinut vaan päähän tarpeeksi paljon. Eikö raha voi olla yleisempi syy, kuin mielenterveyshäiriö?

edit: Rakkaus on varmasti myös aika yleinen syy. Mutta onko se mielenterveyshäiriö, jos sydän on niin rikki ettei halua elää? Mielestäni ei..



Niin siis onhan se ihan luonnollista, että ihmisellä on erilaisia tunne-elämän heilahduksia, kuten surua, alakuloa tai iloa, mutta siinä tapauksessa, jos esim. suru jää päälle ja muuttuu masennukseksi niin sitten ei enää ollakkaan ihan normaalissa mielentilassa. Jos sydän on rikki eikä siitä pääse millään yli ja alkaa miettiä itsensä listimistä, niin ei se kyllä ihan normaalia ole.

Suicidaaliset ihmiset on mun kokemuksien mukaan suurimmaksi osaksi ahdistuneita/masentuneita(/unohtamatta persoonallisuushäiriöisiä).
Fyrisch

Posts: 4,525

#2326 • • Fyrisch

CM, 4.8.2006 13:02:
---
UzU, 4.8.2006 13:00:
---
Huono vertaus koska ei pidä paikkaansa. Kyllä sen kortin saa ihan selvin päinkin hyllylle ja kaikki vakuutukset eivät korvaa jos olet syyllinen osapuoli.

---


Jep. Törkeästä liikenteenvaarantamisesta kortti hyllylle + käräjät vähintään oli selvinpäin tai not



Ahaa, kaikkee mäki meen sitte uskoo :P
tumpsi

Posts: 2,553

#2327 • • tumpsi rekisteröitymätön
mä en tähän threadiin yleensä puutu,
mut nyt on kyllä pakko postata:

infiana ooks koska viimeks kattonu peiliin
ja jutellu itelles niitä näitä?
internet on täynnä melkosen idaria sakkia,
mut tää alkaa olla jo omaa luokkaansa.

tekis mieli sanoo et häpeisit edes, mut jätän
sanomatta.
sehän ois ihmisten tuomitsemista.
tumpsi

Posts: 2,553

#2328 • • Edited tumpsi rekisteröitymätön
nimimerkillä juutalaiset kaasukammioon!


edit: nii ja norb samat sanat
iam

Posts: 3,085

#2329 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space

satumetsä, 4.8.2006 13:02:
Ne lasketaan mielenterveysongelmiksi, jos ovat niin suuria että saavat ihmisen itsemurhan partaalle.


Onko mikä tahansa vaiva/ongelma, jolle löytyy teollinen lääke, jonkin asteinen sairaus tai häiriö? Vai toisinpäin?

Kyllähän ne monet lääkkeetkin aiheuttavat niitä mielenterveysongelmia. Sitten vaan vedetään jotain kakkospilleriä joka peittää sen ongelman jne jne. Nykypäivänä lääkärit määräävät lääkkeitä aivan liian helposti, eivätkä ehdi kuuntelemaan "asiakasta" tai oikeasti välitä.

Lähes jokaisella meistä on sydänsuruja tai rahaongelmia elämämme aikana, mutta harva meistä päättää loppujen lopuksi elämänsä oman käden kautta.


Onneksi aika harvalla on silti niin isoja ongelmia, ettei halua elää.. Kyllähän itsemurhan tehneillä on usein sen asteisia juttuja, ettei monet koskaan elämänsä aikana osaa edes kuvitella niin vaikeita tilanteita.
iam

Posts: 3,085

#2330 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space
Vielä sen verran, että kyllähän joka kerta kun joku tappaa itsensä, on syytä olettaa että kyse oli jostain vakavasta asiasta? Ei ihminen tapa itseään ihan pienestä.. Silloin pitäisi tutkia enemmän niitä ympäristötekijöitä kuin sitä, että oliko kaverilla päässä vikaa? Tais mennä jo offtopiciks..
peepe

Posts: 904

#2331 • • peepe

infiana, 4.8.2006 09:17:
---
Mun mielestä kans kaikki ylipainoset jotka jatkuvista laihdutusyrityksistä huolimatta vetää sitä makkaraa ja sipsejä ni samaan veneeseen kans.. Ei ne niistä kiloista eroon pääse kuitenkaan.
---



Ei oo mun mielestä ihan verrattavissa... Ylipainoinen pystyy käymään töissä, ja liikasyöminen ei oo laitonta, vaikka voisi mun mielestä ollakkin *hih*. Se on narkkareiden määrään verrattuna harvinaista että joku on niin lihava että ei pysty käymään töissä tms. eli, että ihmisestä tulee haitta yhteiskunnalle. Ja uskon että se usein on sairauden aiheuttamaa. Mikä sairaus aiheuttaa huumeriippuvuutta? No semmonen sairaus että tykkää olla kujalla. En toki sano että liikalihavuus ei ole ihmisen oma vika (enkä myöskään väitä että on).

Pitäis kehittää joku systeemi että ois semmosia kauppoja mistä sais vaan ei-lihottavia tuotteita, ja sit kun ihminen ois painoindeksin mukaan liikalihava, niin sille pistettäis joku leima otsaan, ja se sais vaan käydä ostoksilla siinä "laihiskaupassa" *nauru*



Lihavuudesta valtiolle tupakointia suuremmat kustannukset
24.10. YLE24/ STT

Ylipainoisuus aiheuttaa terveydenhuollolle selvästi suuremmat kustannukset kuin tupakointi. Näin arvioi tutkimusprofessori Markku Pekurinen Stakesista.

Yhteiskunnalle aiheutuu lihavuudesta johtuvista sairauksista vuosittain 211 miljoonan euron kustannukset. Eniten kuluja syntyi aivohalvauksista, nivelrikoista ja aikuistyypin diabeteksesta. Lihavuus sitoo noin 980 sairaansijaa, tupakoinnista johtuvat sairaudet taas noin 810 paikkaa vuodessa.

Tupakointi on kuitenkin yhä tärkein ehkäistävissä oleva kansanterveyden ongelma, Pekurinen sanoo.

Tutkimusprofessorin mukaan lihavuuden yhteiskunnalle aiheuttamia kustannuksia on tutkittu liian vähän ja vaikutusta kuolleisuuteen on usein aliarvioitu. Lääkemenot, jotka johtuvat lihavuudesta, lisääntyivät vuosina 1997-2004 lähes 40 prosenttia samalla, kun ylipainon takia hoidettiin sairaaloissa vajaa kolmannes vähemmän potilaita.

Pekurinen mittasi lihavuuden terveysmenoja laskemalla niiden sairauksien kustannuksia, joiden on todettu liitttyvän läheisesti liikapainoon.

Stakesin Terveystaloustieteen keskusta edustava Pekurinen kertoi tuloksista maanantaina Suomen Akatemian ja Lääkäriseura Duodecimin kokouksessa Espoossa.
Avatar
#2332 • • Edited Norb Guest

peepe, 4.8.2006 13:02:
---


Entäpä mitä mieltä olet ihan noin pelkästään mielenterveysongelmaisista, tai siis kuten kutsuit "idiooteista", jotka eivät kykene olemaan työelämässä mukana? Niskalaukaus heillekin?



Huoh, sanoin sellaisia ihmisiä idiooteiksi, jotka vetävät toiset/lähimmäiset ongelmiinsa mukaan niin että he joutuvat kärsimään suunnattomasti!() Itsemurhan voi tehdä monella muullakin tapaa, kuin hyppää sinne junan alle! Ja näin ollen aiheuttaa suurta tuskaa sille kuskille, niille jotka kerää ne ruumiin osaset maasta ja monille muille toisille ihmisille keillä ei ole mitään osuutta asiaan! Sellaisten ihmisten päätäkö pitäis silitellä, "voi,voi kun sillä oli vaan niin pahaolla" SÄÄLI ON SAIRAUTTA (tollaisessa tapauksessa) Ennemmin minä kohdistaisin sen säälin niihin viattomiin sivullisiin, jotka saattavat saada elinikäiset traumat. (sama koskee mun suhtautumista narkkareihin/alkoholisteihin)

Oikeasti mieleltäänsairatakin ihmisiä tiedän. (ei siis huumeiden takia pimahtaneita) Ne pystyy elämään suht normaalisti lääkkeiden avulla (ei päihtymys mielessä) Nämä ihmiset saavat multa tukea, koska en nää että he oisivat itse mitenkään aiheuttaneet ongelmiaan.
peepe

Posts: 904

#2333 • • peepe

Howdy, 4.8.2006 08:56:
---
Riku, 3.8.2006 19:35:
---
Damien, 3.8.2006 18:20:
Se kuvastaa just hyvin tän nykyisen huimausaine poliitiikasta päättävien tietotasoa itse asiasta. Ihan absurdia toimintaa arkadian mäellä...
---
Puhumattakaan siitä kaikesta sokeasta kansasta, joka kuuntelee Sontavuoren, poliitikkojen ja IHRY:n puheita ja ottaa ne vielä tosissaan... Jopa tälläkin forumilla huomaa kuinka hyvin kansa on aivopesty tiettyihin olettamuksiin joita on vain toistettu niin pitkään, etteivät ihmiset tajua kyseenalaistaa niitä.

---


Noh .. sanotaan näin että jos mun muksu vetäis jotain .. ihan mitä tahansa, niin selkään tulis ja kovaa eikä tarvis pihalle mennä pitkään aikaan, ja takuuvarmasti pistäisin kakaran ojennukseen, näissä piireissä aika helvetin monta vuotta pyörineenä en todellakaan voi suositella mitään nykimistä kenellekkään (3 kaveria kuollut) + lukematon määrä kenellä elämä totaali vituillaan ..



Öööö, jos sun muksu vetää jointista henkoset, niin aiot antaa sille selkään? Onks jotain muitakin asioita joiden vuoksi voisit antaa selkään lapselles?

Ja luuleks tosiaan, etteikö moni muukin vanhempi olis ajatellut että takuu varmasti MINÄ pistän oman kakaran ojennukseen, mutta kuules, se ei aina ole ihan niin yksinkertaista. Mutta toki sä voit lukita lapses sinne taloon sisälle...

...siis huh huh millaisia kasvattajia täältä joukosta löytyykään!
oooo

Posts: 1,249

#2334 • • oooo

sxx, 4.8.2006 13:18:
Vielä sen verran, että kyllähän joka kerta kun joku tappaa itsensä, on syytä olettaa että kyse oli jostain vakavasta asiasta? Ei ihminen tapa itseään ihan pienestä.. Silloin pitäisi tutkia enemmän niitä ympäristötekijöitä kuin sitä, että oliko kaverilla päässä vikaa? Tais mennä jo offtopiciks..



Mä nyt lähinnä puhuin lääketieteen näkökulmasta. Eli siitä, kuinka sen mukaan ihmisellä on merkittäviä mielenterveyshäiriöitä jos ajautuu tekemään itsemurhan.
Ja kyllä, olen itse samaa mieltä.
Epailija

Posts: 5,636

#2335 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

satumetsä, 4.8.2006 12:27:
Kyllä, itsemurha on itsekäs teko osittain, ei sitä kuitenkaan tehdä siksi että junankuljettaja näkee tilanteen.



Eikä ole ollenkaan itsekästä ajatella "Okei, sä haluat kuolla, mutta entäs mun tunteet?". *justjoo* Jos elämä on niin kurjaa, ettei sitä halua jatkaa, niin minusta on suorastaan kusipäisen itsekästä edes olettaa, että toinen ottaisi muiden tunteet huomioon harkitessaan kuolemaa. Mutu-meiningillä veikkaisin useimpien sinnitellen niinkin pitkään juuri läheisten takia.

Itsemurha ei ole sen itsekkäämpi teko kuin muutkaan, mutta itsemurhan tehneiden läheisten joukosta niitä itsekkäitä ihmisiä sen sijaan löytyy pilvin pimein.

Edit: Niin ja siis tämä postaus ei ole suoraan osoitettu Sinulle. Quotettu osa vain antoi kipinän.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Riku

Posts: 3,187

#2336 • • Riku The Little Prince

tjm, 4.8.2006 12:21:
Tämän lisäksi haluaisin lisätä, että kaikesta eniten pahaa aiheuttaa huumekauppa ja sen ongelmat.

Korjaus: eniten pahaa aiheuttaa _laiton_ huumekauppa ja sen ongelmat.

Tukemalla huumekauppaa ostamalla huumeita tukee myös köyhien maiden ja ihmisten riistoa, luonnon tuhoamista, korruptiota,

No nää samat sä voit listata kun otat melkein minkä tahansa kaupan hyllyltä löytyvän random-tuotteen.

ihmiskauppaa, asekauppaa, rahanpesua, järjestäytyneitä rikollisryhmiä sekä riuta muita vakavia globaaleja ongelmia

Jotka liittyvät jälleen kerran huumeiden laittomuuteen, eivät itse aineisiin. Eihän täällä rikolliset aiheuta ongelmia ruisleivänkään kanssa, sitä kun saa halvalla kaupastakin (näin kärjistettynä)

jotka esim. pitävät monet Etelä-Amerikan valtiot miltei täydellisen romahtamisen partaalla. Nämä ihmiset ja valtiot ovat ne, jotka kärsivät kaikkein eniten siitä, että itsekeskeiset ihmiset haluavat olla sekaisin. Huumeidenkäyttäjät ovat piittaamattomia, koska tärkeintä on vain oma mielihyvä.

Ja esimerkiksi Afghanistanissa ihmisieltä viedään leipä suusta jos näiden unikko-viljelmät tuhotaan. Etela-amerikassa käsittääkseni ongelmia aiheuttaa juuri huumeparonien ja näiden yksityisarmeijoiden aiheuttama epävarmuus.

Ja noi sun urlitkin keskittyy nimenomaan siihen, mikä nykyjärjestelmässä on vikana ja millaisia vaikeuksia se aiheuttaa, ja itsestäänselvä vastaus: huumeet on pahasta! Jos tuolla olisi edes sanan verran pohdittu asiaa vastakannalta, niin nuo voisi ehkä ottaa tosissaan. Faktaahan siellä on asioista, mutta jos esitettyjen faktojen tarkoitus on vain pönkittää omaa politiikkaansa, niin silloin jää se toinen puoli sanomatta

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Keskiyon Keisari

Posts: 643

#2337 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]

Norb, 4.8.2006 13:28:
---
peepe, 4.8.2006 13:02:
---


Entäpä mitä mieltä olet ihan noin pelkästään mielenterveysongelmaisista, tai siis kuten kutsuit "idiooteista", jotka eivät kykene olemaan työelämässä mukana? Niskalaukaus heillekin?

---


Huoh, sanoin sellaisia ihmisiä idiooteiksi, jotka vetävät toiset/lähimmäiset ongelmiinsa mukaan niin että he joutuvat kärsimään suunnattomasti!
Oikeasti mieleltäänsairatakin ihmisiä tiedän. (ei siis huumeiden takia pimahtaneita)

Et voi kutsua ihmisiä idiooteiksi jos et tunne niitä. Eli et voi suoralta kädeltä yleistää ja haukkua noin jyrkästi.

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

Riku

Posts: 3,187

#2338 • • Edited Riku The Little Prince
Kyllähän täältäkin varmaan joku tyyppi ansaitsis päästä ladon taaksen. "Sitä saa mitä tilaa" ja "Tee muille kuten toivoisit heidän tekevän itsellesi".

Aijoo, pitääks täs laskee muuttakin kuin päihteiden takia läheisilleen aiheuttamia murheita ja suruja? Ala lataa haulikkoas, niitä nimittäin riittää. Mutta tottakai, se syyhän on tärkein! Jos se on huumeet, niin ei armoa, muuten saa kyl tehdä mitä haluaa. No alkoholistit ja narkkarit on varmasti halunneet sitä elämää ihan vitusti, mutta tarpeeks paljon paskaa niskaan, niin ihminen murtuu. Sinä, minä, jokainen.

Multa tuli kerran yksi spurgu pyytämään tupakkaa ja tietty autoin miestä mäessä, mutta ne sen seuraavat sanat jäi helvetin hyvin mulle mieleen: "Et kai sä inhoa mua?". Eiköhän tuo kerro jo aika hyvin omaa kieltään.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Sunflower

Posts: 363

#2339 • • Sunflower

Riku, 4.8.2006 14:12:
No alkoholistit ja narkkarit on varmasti halunneet sitä elämää ihan vitusti, mutta tarpeeks paljon paskaa niskaan, niin ihminen murtuu.



Miten näissä palopuheissa tuntuu aina unohtuvan se, että alkoholistit ja narkkarit tekee joka päivä sen valinnan. Jos apua haluaa, sitä myös saa (todella toivon, että tämä edelleenkin toimii näin).

Paskaa tulee niskaan kaikille varmasti oma kiintiönsä verran. Toki ongelmia voi aina paeta. Jokainen löytää aina jonkun syyn, minkä takia käyttäytyi näin. Vielä kertaakaan en ole tavannut alkoholistia, joka olisi kertonut juovansa ns. omaa tyhmyyttään. Se on aina jonkun muun syy. Ja vielä kun harvaa ongelmaa tuo viina helpottaa.



Seuraavalla tähdellä asui Juoppo. Niin lyhyt kuin tämä vierailu olikin, teki se kuitenkin pikku prinssin hyvin alakuloiseksi.
- Mitä sinä teet? hän kysyi Juopolta, jonka tapasi istumassa hiljaisuudessa, edessään kokoelma tyhjiä ja täysinäisiä pulloja.
- Juon, vastasi Juoppo synkän näköisenä.
- Miksi sinä juot? kysyi pikku prinssi.
- Unohtaakseni, vastasi Juoppo.
- Unohtaaksesi mitä? kysyi pikku prinssi, jonka kävi jo sääliksi miestä.
- Unohtaakseni, että häpeän, tunnusti Juoppo pää painuksissa.
- Mitä sitten häpeät? tiedusteli pikku prinssi, joka olisi halunnut auttaa häntä.
- Häpeän, että juon, sanoi Juoppo sulkeutuen sitten lopulliseen sanattomuuteen.
Ja pikku prinssi jatkoi matkaansa aivan ymmällään.
>> Isot ihmiset ovat toden totta aivan käsittämättömiä>>, hän ajatteli matkustaessaan eteenpäin.
nomic

Posts: 4,120

#2340 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
[ot]

infiana,
Mikä sairaus aiheuttaa huumeriippuvuutta? No semmonen sairaus että tykkää olla kujalla.



Masennus, paniikkihäiriö plus päälle monet muut persoonallisuushäiriöt.

Itse en tykkää olla kujalla, mutta lääkkeitä joudun popsimaan, jotta pää pysyisi jotenkin kasassa. Siinä tulee auttamatta se hyvä olo päälle. Itse olen koukussa siihen, että kohtauksen jälkeen on taas hyvä olla.
Tiedätkö millaista on kun: Tuntuu, ettet saa happea, keuhkot ei ota happea, kurkku tuntuu menneen umpeen, veri ei kierrä päähän, silmissä sumenee, vanne kiristää päässä, rintaan ja sydämeen pistää, kylmä käsi puristaa ja viiltelee sitä, et saa fokusta mihinkään, pakokauhu valtaa mielen, et voi liikkua, vapiset ja kaikki paikat kramppaa, et pysty edes itkemään pelkoasi, mitä siinä pelkää? Se vain liittyy siihen. Kohtauksen jälkeen jää pelko uudesta kohtauksesta joka voi laukaista tän taas uudestaan, kierre on valmis. Tuossa nyt lievästi kerrottuna.

Taidan olla riippuvainen, bentsokoukussa oikeen!!½
Tästä olisi helppo jatkaa vielä pidemmälle, saahan sitä katukaupasta vaikkapa mitä lääkkeitä, tai sit sanoo rohtorille että on vähän suurempia ongelmia ja sieltä tulee sit lisää lääkkeitä ja niitä pääsee käyttää väärin ja kun ei lääkkeet enään riitä, buustataan niitä laittomuuksilla!!!!!!!!!!!.


Taidan kyllä itse kuulua tohon jengiin, joka "ansaitsee" laukauksen niskaan. Anteeksi että en pysty käymään koulussa tai töissä, koska sattumoisin mulla on ongelmia sen verta paljon, että kaupassa joutuu käydä lääkkeiden voimalla, julkisilla en uskalla liikkua kun väistämättä tulee kohtaus _heti_, jos johonkin lähden, joudun vetää lääkkeitä.
Harmi vaan, lääkkeet on bentsoja vielä, taidan olla narkkari pahimmasta päästä, jotta saan pidettyä pääni kasassa.
Olenko itsekäs, jos tapan itteni? Pitäisi miettiä mitä muut fiilistelee siinä, mutta miltä musta tuntuu elää neljän seinän sisällä ja jättää kaiken sen, minkä vuoksi olen ennen elänyt? Tuhlaan vaan valtion rahoja. *justjoo*

Mitä koukuttamiseen vielä tulee, niin: Tohtorin kanssa ollaan puhuttu asiasta, että näköjään joudun jatkamaan noiden pilsujen syömistä jolloinka auttamatta tulee eteen "koukuttautuminen", koska ei noita voi seinäänkään lopettaa, tai jos lopetan, sit on yksi ihminen vähemmän taas, mutta sehän on valtion kannalta hyvä homma! *jiihaa*

En taida puhua enään psykiatrillenikaan, hänhän joutuu kuunnella sitä paskaa mikä mulla pitää tätä pahaa oloa yllä ja aiheuttaa kohtauksia jne. Taidan vain pitää kaiken pahan sisälläni, etten aiheuta muille harmia. Mutta jos en jaa oloani, olenko itsekäs kun pidän kaiken itelläni?

Miksi jatkan, jos tää on yhtä tuskaa? Siihen etin vastausta vieläkin, mutta mulla on kavereita jotka tajuaa, että vaikka oon nyt supernarkkishylkiövaltionsiivelläeläväloinen, olen silti se sama jannu ja sen takia toivon parempaa huomista.

Kyllä, otan tämmöiset asiat henkilökohtaisesti, täällä ollut taas niin hienoa tekstiä.

Ja mitä noihin lääkkeiden hintoihin tulee, niin ei ole paha maksaa 30 napista se 3~5e, mitä itse maksan, eli ei sitä ilmaa siellä hirveästi taida olla. Toki tuokin on sitten lääkekohtaista. *piis*
[/ot]

Propsit kyllä Rikulle, paljon samanlaisia ajatuksia ja vähän uutta näkökulmaa itellenikin mietittäväksi.