Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,958,647 views

Nassu

#2301 • • Edited Nassu

infiana, 4.8.2006 08:57:
---
Norb, 3.8.2006 20:45

Ja toisekseen koukahtaneet narkit/alkoholistit, jotka lukuisista katko yrityksistä huolimatta jatkavat yhteiskunnanvaroilla elämistä, niille voitais antaa niskalaukaus tai karkotus johonkin saareen jossa voisivat keskenään flippailla..

---

Mä oon sun kanssa ihan vitun samaa mieltä. Samoin kaikki doku-pultsarit vois pistää kaasukammioon. Ei ne sieltä ojasta enää ylös pääse. Vituttaa tän palstan nerot. Kaikki jotka koittaa puhua laillistamista vastaan on täysiä idiootteja jotka ei tiedä mistään mitään. Antoisia keskusteluja kuositohtorit!

Mun mielestä kans kaikki ylipainoset jotka jatkuvista laihdutusyrityksistä huolimatta vetää sitä makkaraa ja sipsejä ni samaan veneeseen kans.. Ei ne niistä kiloista eroon pääse kuitenkaan.
Avernian

#2302 • • Avernian Kerettiläinen

Nassu, 4.8.2006 09:07:
---
infiana, 4.8.2006 08:57:
---
Norb, 3.8.2006 20:45

Ja toisekseen koukahtaneet narkit/alkoholistit, jotka lukuisista katko yrityksistä huolimatta jatkavat yhteiskunnanvaroilla elämistä, niille voitais antaa niskalaukaus tai karkotus johonkin saareen jossa voisivat keskenään flippailla..

---

Mä oon sun kanssa ihan vitun samaa mieltä. Samoin kaikki doku-pultsarit vois pistää kaasukammioon. Ei ne sieltä ojasta enää ylös pääse. Vituttaa tän palstan nerot. Kaikki jotka koittaa puhua laillistamista vastaan on täysiä idiootteja jotka ei tiedä mistään mitään. Antoisia keskusteluja kuositohtorit!

---

Mun mielestä kans kaikki ylipainoset jotka jatkuvista laihdutusyrityksistä huolimatta vetää sitä makkaraa ja sipsejä ni samaan veneeseen kans.. Ei ne niistä kiloista eroon pääse kuitenkaan.

Ja ennenkaikkea sinne samaan syssyyn olisi pistettävä kaikki forumiaddiktit. Ei ne pääse klubbarista eroon kuitenkaan *vink*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

#2303 • • Edited infiana Guest

Ei oo mun mielestä ihan verrattavissa... Ylipainoinen pystyy käymään töissä, ja liikasyöminen ei oo laitonta, vaikka voisi mun mielestä ollakkin *hih*. Se on narkkareiden määrään verrattuna harvinaista että joku on niin lihava että ei pysty käymään töissä tms. eli, että ihmisestä tulee haitta yhteiskunnalle. Ja uskon että se usein on sairauden aiheuttamaa. Mikä sairaus aiheuttaa huumeriippuvuutta? No semmonen sairaus että tykkää olla kujalla. En toki sano että liikalihavuus ei ole ihmisen oma vika (enkä myöskään väitä että on).

Pitäis kehittää joku systeemi että ois semmosia kauppoja mistä sais vaan ei-lihottavia tuotteita, ja sit kun ihminen ois painoindeksin mukaan liikalihava, niin sille pistettäis joku leima otsaan, ja se sais vaan käydä ostoksilla siinä "laihiskaupassa" *nauru*
mia-ow

#2304 • • mia-ow Mörrimöykky

infiana, 4.8.2006 09:17:
---
---

Ei oo mun mielestä ihan verrattavissa... Ylipainoinen pystyy käymään töissä, ja liikasyöminen ei oo laitonta, vaikka voisi mun mielestä ollakkin *hih*. Se on narkkareiden määrään verrattuna harvinaista että joku on niin lihava että ei pysty käymään töissä tms. eli, että ihmisestä tulee haitta yhteiskunnalle. Ja uskon että se usein on sairauden aiheuttamaa. Mikä sairaus aiheuttaa huumeriippuvuutta? No semmonen sairaus että tykkää olla kujalla. En toki sano että liikalihavuus ei ole ihmisen oma vika (enkä myöskään väitä että on).

Pitäis kehittää joku systeemi että ois semmosia kauppoja mistä sais vaan ei-lihottavia tuotteita, ja sit kun ihminen ois painoindeksin mukaan liikalihava, niin sille pistettäis joku leima otsaan, ja se sais vaan käydä ostoksilla siinä "laihiskaupassa" *nauru*

Joo, ei voi ihan verrata. *eiei* Liikalihavat ihmiset ei esim. aiheuta ihan samalla tavalla yleistä häiriötä kuin vaikka spurgut, jotka makaa ja ördää tuolla puistoissa ja ratikoissa kuseksien ja sotkien. *sars*
tjm

#2305 • • tjm

mia-ow, 4.8.2006 09:35:
---
---
---

---

Joo, ei voi ihan verrata. *eiei* Liikalihavat ihmiset ei esim. aiheuta ihan samalla tavalla yleistä häiriötä kuin vaikka spurgut, jotka makaa ja ördää tuolla puistoissa ja ratikoissa kuseksien ja sotkien. *sars*

Jonka lisäksi ylipainoiset harvoin ryöstävät autoja, polkupyöriä tai tekevät asuntomurtoja rahoittaakseen syöntiään (toisin kuin spurgut ja nistit rahoittaakseen päihteidenkäyttöään).
iam

#2306 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

tjm, 4.8.2006 09:43:
Jonka lisäksi ylipainoiset harvoin ryöstävät autoja, polkupyöriä tai tekevät asuntomurtoja rahoittaakseen syöntiään

Hehee tää kuulostaa ihan Monty Python sketsiltä!
CM

#2307 • • CM

---
Mikä sairaus aiheuttaa huumeriippuvuutta? No semmonen sairaus että tykkää olla kujalla

Kuulostaa kyl kammottavalta ajatukselta, et aina ois täysin tutkalla eikä kykenis tekee mitää *eiei* Mitä järkee ees vaan maata ja olla.. Tylsää touhua tommone elämä.
Epailija

#2308 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Norb, 3.8.2006 20:45:
en todellakaan ole huumeita vastaan, vain niiden laillistamista!

Hassua, minulla homma toimii juuri toisin päin. Olen paljoltikin huumeita vastaan, mutta ainakin joidenkin aineiden laillista asemaa voisi siitä huolimatta olla järkevää muuttaa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Twist

#2309 • • Twist Team Kemuttajat

Ja uskon että se usein on sairauden aiheuttamaa. Mikä sairaus aiheuttaa huumeriippuvuutta?

Huumeet aiheuttavat tämän sairauden . Tähän voi johtaa useakin asia . Esimerkiksi mielenterveysongelmat ; monella ihmisellä on vaan taipumus itsetuhoisuuteen halusivat he sitä tai eivät. Painotan edelleen sitä , että mielestäni alkoholismi/ riippuvuus on sairaus. Ehkä on vähän heikolla pohjalla verrata liikalihavuuteen , mutta sairaus kun sairaus. Ehkä ihmiset tajuaisivat tämän jos joku oma läheinen olisi tai on alkoholisti/riippuvainen, eikä tulis näitä kommentteja : " kaikki pitäs viedä ladon taakse lahdattavaksi."

*piis*
tjm

#2310 • • tjm

Juhgu, 4.8.2006 11:03:
---
---
Ja uskon että se usein on sairauden aiheuttamaa. Mikä sairaus aiheuttaa huumeriippuvuutta? No semmonen sairaus että tykkää olla kujalla.
---

Viihdekäyttäjillä juu. Ns. ongelmatapauksilla on joskus kyse myös henkisistä ongelmista (siis mielisairauksista), jolloin huumeita - tai ihan mitä vaan - vedetään että saataisi hetkeksi tauko niistä.

Hmm. Jotkut ongelmatapaukset ovat myös alkaneet viihdekäytöstä ja sittemmin siirtyneet suonensisäiseen käyttöön ja tulleet huumeriippuvaisiksi. Itse olen valitettavasti tällaisia tapauksia nähnyt. Kun puhutaan vakavista huumeriippuvaisista henkilöistä niin päämäärää ei enää niin paljon ole "olla kujalla" vaan yksinkertaisesti pitää vieroitusoireet poissa. Esim. opiaattiriippuvaiset eivät saa mitään erityisempää mielihyvää opiaateista, mutta ne pitävät reflat poissa.

Ei pidä unohtaa että huumeet myös voi aiheuttaa vakavia psyykkisiä ongelmia. Asetelma ei aina ole se, että niitä käytetään koska entuudestaan on "mielisairaus".
Sunflower

#2311 • • Sunflower

Twist, 4.8.2006 10:45:

Huumeet aiheuttavat tämän sairauden . Tähän voi johtaa useakin asia . Esimerkiksi mielenterveysongelmat ; monella ihmisellä on vaan taipumus itsetuhoisuuteen halusivat he sitä tai eivät. Painotan edelleen sitä , että mielestäni alkoholismi/ riippuvuus on sairaus. Ehkä on vähän heikolla pohjalla verrata liikalihavuuteen , mutta sairaus kun sairaus. Ehkä ihmiset tajuaisivat tämän jos joku oma läheinen olisi tai on alkoholisti/riippuvainen, eikä tulis näitä kommentteja : " kaikki pitäs viedä ladon taakse lahdattavaksi."

*piis*

Edelleen, eikö heikommalla pohjalla ollut vertaus syöpään? (Jos nyt muistan väärin, eikä ollut Sun kommenttis, niin pahoittelut laiskuuden johdosta, sillä en jaksanut tarkistaa.)

Tuollaiset kommentit voivat myös pohjautua juurikin siihen kokemukseen esim. alkoholisteista. Itekin oon joskus todennut, että jos elämän tarkoitus on hukuttaa itsensä pulloon, niin helpommalla pääsee kaikki, jos vain ostaa aseen ja paukauttaa aivot pihalle. Eli sinänsä ymmärrän kyllä pointin noiden erittäin kärjistettyjen ja provosoivien kommenttien takaa. Mitään niskalaukauksia en ala kellekään jakelemaan (niin kuin ne nyt mun puheista edes millään tapaa kiinni olisivat), mutta valitettavasti joudun allekirjoittamaan pienen osan noista jutuista.

*toivottavasti tää viesti ei ole kohta tuplana, sillä kone sekos kertaalleen tuossa 'tallenna' -vaiheessa.*
#2312 • • Norb Guest

Twist, 4.8.2006 10:45:
---

Ja uskon että se usein on sairauden aiheuttamaa. Mikä sairaus aiheuttaa huumeriippuvuutta?

---

Ehkä ihmiset tajuaisivat tämän jos joku oma läheinen olisi tai on alkoholisti/riippuvainen, eikä tulis näitä kommentteja : " kaikki pitäs viedä ladon taakse lahdattavaksi."

*piis*

Tänne on tullut parikin "toteamaan" ton tapaista. Niin mun pitää vielä tulla sanomaan jotain.
Totta kai mullakin on läheisiä joilla on pahoja ongelmia, miksi muuten mua edes kiinnoistais koko asia! Musta narkit/Denat eivät ole sairaita vaan itsekeskeisiä mulkkuja jotka ajattelee vain itseään. He eivät välitä mitä tuskaa aiheuttavat lähimmäisilleen! Se on verrattavissa myös niihin idiootteihin, jotka päättävät tehä itsarin hyppäämällä junan alle. Ei kyllä paljon päässä liiku, jos ei yhtään ajattelle sitä junankuljettajaa, joka joutuu nähä kaiken! Vitun itsekeskeistä! Narkkit/alkkarit vetävät myös muut ongelmiinsa ja muut joutuvat kärsimään.

Isäni kuoli viinaan, rip hänelle. Läheinen ystäväni, teiniaikoijen parasystäväni on siinä pisteessä, Että soitan viikoittain hänelle varmistaakseni, että hän on vielä hengissä! Jotenkin en vaan jaksa enää. Toivon että hän "parantuu", mutta sille minä en voi tehä mitään. Mutta en myöskään aijo enää stressata itseeni moisella..
Riku

#2313 • • Riku The Little Prince

tjm, 4.8.2006 09:43:
Jonka lisäksi ylipainoiset harvoin ryöstävät autoja, polkupyöriä tai tekevät asuntomurtoja rahoittaakseen syöntiään (toisin kuin spurgut ja nistit rahoittaakseen päihteidenkäyttöään).

Tietty on olemassa myös vaihtoehtoja, joilla todellisten nistien ei tarvitsisi ryöstellä mitään saadakseen aineensa... Mutta sellanenhan nyt on aivan hullujen puhetta.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Sammy_G

#2314 • • Sammy_G Coffeebreakz Presidente / Åbojungle massive

Juhgu, 4.8.2006 11:03:
---
---
Ja uskon että se usein on sairauden aiheuttamaa. Mikä sairaus aiheuttaa huumeriippuvuutta? No semmonen sairaus että tykkää olla kujalla.
---

Viihdekäyttäjillä juu. Ns. ongelmatapauksilla on joskus kyse myös henkisistä ongelmista (siis mielisairauksista), jolloin huumeita - tai ihan mitä vaan - vedetään että saataisi hetkeksi tauko niistä.

Itse päihdeongelmaisten kanssa työtä tekevänä, voin kyllä yhtyä tähän Juhgun ajatelmaan. Tätä se on, suurimmalla on bi-polaarinen häiriö tai skitsofrenia näistä joihin itse olen "tutustunut", on tottakai paljon näitä viihdekäytöstä "lipsahtaneitakin". Pääasiallisesti kuitenkin harhoja karkoitellaan erilaisilla päihteillä, ainakin hoitoon tulevilla se on näin.
tjm

#2315 • • Edited tjm

Norb, 4.8.2006 12:05:
Tänne on tullut parikin "toteamaan" ton tapaista. Niin mun pitää vielä tulla sanomaan jotain.
Totta kai mullakin on läheisiä joilla on pahoja ongelmia, miksi muuten mua edes kiinnoistais koko asia! Musta narkit/Denat eivät ole sairaita vaan itsekeskeisiä mulkkuja jotka ajattelee vain itseään. He eivät välitä mitä tuskaa aiheuttavat lähimmäisilleen! Se on verrattavissa myös niihin idiootteihin, jotka päättävät tehä itsarin hyppäämällä junan alle. Ei kyllä paljon päässä liiku, jos ei yhtään ajattelle sitä junankuljettajaa, joka joutuu nähä kaiken! Vitun itsekeskeistä! Narkkit/alkkarit vetävät myös muut ongelmiinsa ja muut joutuvat kärsimään.

Tämän lisäksi haluaisin lisätä, että kaikesta eniten pahaa aiheuttaa huumekauppa ja sen ongelmat. Tukemalla huumekauppaa ostamalla huumeita tukee myös köyhien maiden ja ihmisten riistoa, luonnon tuhoamista, korruptiota, ihmiskauppaa, asekauppaa, rahanpesua, järjestäytyneitä rikollisryhmiä sekä riuta muita vakavia globaaleja ongelmia jotka esim. pitävät monet Etelä-Amerikan valtiot miltei täydellisen romahtamisen partaalla. Nämä ihmiset ja valtiot ovat ne, jotka kärsivät kaikkein eniten siitä, että itsekeskeiset ihmiset haluavat olla sekaisin. Huumeidenkäyttäjät ovat piittaamattomia, koska tärkeintä on vain oma mielihyvä.

http://www.huumaa.net/
http://www.huumeboikotti.org/
oooo

#2316 • • oooo

Norb, 4.8.2006 12:05:

Se on verrattavissa myös niihin idiootteihin, jotka päättävät tehä itsarin hyppäämällä junan alle. Ei kyllä paljon päässä liiku, jos ei yhtään ajattelle sitä junankuljettajaa, joka joutuu nähä kaiken! Vitun itsekeskeistä! Narkkit/alkkarit vetävät myös muut ongelmiinsa ja muut joutuvat kärsimään.

Itsemurhaa suunnittelevalla tai sen tekevällä ihmisellä on erittäin vakavia mielenterveysongelmia. Jos oma terveys,elämä tuhoutuu niin pahasti että ajaudutaan itsemurhatilanteeseen; kuinka ihminen edes voisi tulla ajatelleeksi junankuljettajan tunteita?
Kyllä, itsemurha on itsekäs teko osittain, ei sitä kuitenkaan tehdä siksi että junankuljettaja näkee tilanteen.
Juu ei, itsemurhan tekevällä ei paljon päässä liiku; tuska, ahdistus, loputon kärsimys, halu kuolla, halu päästä pois, masennus jne.

Kyllä mä olen enemmän huolissani siitä että ihminen joutuu pahan olonsa vuoksi tappamaan itsensä kuin siitä että hän päättää tehdä sen junankuljettajan edessä

OT
iam

#2317 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
What's wrong with this picture:

A) Jää kiinni yhdestä jointista > saa rikosrekisteriin merkinnän > ei voi enää tehdä töitä mm. lasten parissa tai harjoittaa monia muitakaan ammatteja. Saa potkut sen hetkisestä työpaikasta, sukulaiset laittavat välit poikki ja yhteiskunta ei koskaan unohda, nisti perkele.

B) Alkoholisti skarppailee päivisin ja pystyy hoitamaan hommansa jotenkuten, kunnes eräänä päivänä aiheuttaa onnettomuuden. Ei merkintää rekisteriin, ei potkuja työpaikasta kunhan käy hoitolaitoksessa kääntymässä, Saa sympatiaa ja tukea työkavereilta ja läheisiltä.

Nämä esimerkit ovat oikeita.. Tietenkin on toisenkinlaisia tarinoita, mutta esimerkki A on mielestäni äärimmäisen epäoikeudenmukainen. Jos iltaisin polttelee, on tod.näk. seuraavana päivänä hyvässä työkunnossa, raikkaan tuoksuisena ja hyväntuulisena.
iam

#2318 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space

satumetsä, 4.8.2006 12:27:
Itsemurhaa suunnittelevalla tai sen tekevällä ihmisellä on erittäin vakavia mielenterveysongelmia

Hmm.. väitän että suurin osa itsemurhatapauksista johtuu vain siitä, että elämä on potkinut vaan päähän tarpeeksi paljon. Eikö raha voi olla yleisempi syy, kuin mielenterveyshäiriö?

edit: Rakkaus on varmasti myös aika yleinen syy. Mutta onko se mielenterveyshäiriö, jos sydän on niin rikki ettei halua elää? Mielestäni ei..
Fyrisch

#2319 • • Fyrisch

sxx, 4.8.2006 12:46:

Sama juttu jos ajaa kännis kolarin, nii kortti hyllylle ja hyvät sakot + syytteet ..

Mut jos selvinpäin ajaa kolarin nii kortti jää lompakkoo, ja sit maksat vaa omavastuun nii sit pääsee jo uudestaan aiheuttaa vaaratilanteit selvinpäin..
CM

#2320 • • CM

sxx, 4.8.2006 12:46:

A) Jää kiinni yhdestä jointista > saa rikosrekisteriin merkinnän > ei voi enää tehdä töitä mm. lasten parissa tai harjoittaa monia muitakaan ammatteja. Saa potkut sen hetkisestä työpaikasta, sukulaiset laittavat välit poikki ja yhteiskunta ei koskaan unohda, nisti perkele.

Osin tottakin, mut lähtee se huumausainemerkintä tietääkseni veks sieltä jokusen vuoden jälkeen. Törkeä huumausainerikos on sit kai eri juttu.