mk, 28.9.2005 11:19:
Turhaa välittää heikommistaan?
Tottakai auttaa minua siinä mielessä, mutta haluanko välittää vain itsestäni? Se että käyttäjät ei oo näkyvissä ei poista ongelmaa mihinkään.
Ei taida lisätä halua, mutta madaltaa kynnystä kokeilla sitä..
Sä et edelleenkään vastannut että madalsiko toi tieto sun kynnystä kokeilla kyseistä substanssia, eli oliko sulle konkreettista "haittaa" siitä että joku antoi vinkin miten yliannostuksen ja ikävät tilanteet voi välttää? Jos se ei madaltanut sun kynnystä, niin miksi oletat että se alentaisi jonkun toisen kynnystä?
Mä en edelleenkään usko että toi tieto madaltaa kynnystä kokeilla, koska tuskin kukaan tuollaiseen tietoon kiinnittää suuremmin huomiota jos se käyttäminen ei joka tapauksessa olisi joko tapahtunut tai ainakin "to do"-listalla. Ja siinä vaiheessa on mielestäni pelkästään hyvä että tämä informaatio saatetaan tälle henkilölle jolloin ikäviltä seurauksilta voidaan helpommin välttyä.
mk, 28.9.2005 11:19:
Ei pidä. Enkä halua että noin käy.
Tuskin soittaa. A-klinikka ja terveuskeskus olivat esimerkkejä tällä hetkellä toimivista instituutioista jotka jonkinlaista informaatiota jo jakavat. Parempiakin voisi olla.
Niin mutta jos säkään et usko että ihmiset hakevat sieltä informaatiota, niin miksi haluat pitää sen informaation "piilossa" siellä? Toki A-klinikka ja terveyskeskus ovat instituutioita jotka jo jakavat informaatiota, mutta miksei noita kanavia saisi olla useampia? Pitäisikö klubituksessakin lopettaa erilaiset artistitopicit koska "niiden infot saa kyllä esim pyytämällä heiltä jos oikeasti haluaa". Tiedän ettei toi vertaus sovi huumeisiin, mutten puhu nyt ainoastaan huumeista vaan tiedosta yleensä. Miksi tuollaista pitäisi pimittää ihmisiltä jotka sitä tietoa saattavat tarvita?
Mun mielestä A-klinikka ja terveyskeskus on molemmat ihan hyviä paikkoja, mutta jos jomman kumman asiakkaaksi joku joutuu huumeiden takia, on mielestäni jo "liian myöhäistä", eli parempi olisi ollut jos se tieto olisi ollut aiemmin saatavissa.
Pakko muuten kysyä että väännätkö sä tästä tällä hetkellä iha siitä syystä että sä et halua myöntää tehneesi pikaisia johtopäätöksiä vai oletko oikeasti sitä mieltä että tuollaista mahdollisesti ihmishenkiä pelastavaa tietoa ei saisi levittää koska sun mielestä sillä saattaa olla jonkun käyttämisen aloittamisen kynnystä madaltavia vaikutuksia?
Mun mielestä sä pidät ihmisiä aika pahasti eriarvoisena jos toisaalta haluat suojella ei-käyttäviä itseltään ja toisaalta estää käyttäjien suojelemista itseltään.
Eli teineillekään ei pidä kenenkään kertoa että "kun vedät ekat kännisi niin juo järkeviä määriä koska alkoholimyrkytykseen voi kuolla", koska se saattaa madaltaa sen teinin kynnystä juoda?