Sinä, joka soitat sitä jumputusmusiikkia kerrostalossa...

104 posts, 6 pages, 34,072 views

Caro²

Posts: 5,301

#81 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Charly RePanic,
Hei idiootti! Asun Jokiniemessä ja sun 2kW vermeet ja talobiisit tuskin on mitään suuren suurta verrattuna 2-4 kW:n vermeisiin ja hardcoreen/speedcoreen! Sitä vaan, et meilläpäin house on unimusaa!


2-4kW, Onkos niissä yhtä parametrinen tehonsäätö, kuin siulla älykkyyden?

EDIT: Ainii, ettei ny mene iha mutuiluksi, toivottavasti siinä on herkkyydet samaa luokkaa. Muuten ei paljon tehot auta.
Äänentoistossa herkkyys on vähä niiq sama asia niiq foorumissa fiksut kirjotukset.
Jos on riittävästi herkkyyttä, ei tarvita ku yks sana ja asia on ymmärretty. Jos taas herkkyys on vähä heikommassa kantimissa, joutuu jauhaan paskaa sivutolkulla.. ja ketään ei kiinnosta *sydän*
twistedsushi

Posts: 211

#82 • • twistedsushi Nihil declaro
Olen hyvin pahoillani... Lupaan laittaa stereoitani hiljemmälle päiväsaikaan *vink* *hihu*

--
Itse valitset puolesi.

coolcat82

Posts: 771

#83 • • coolcat82 You only live once, so do it well!
Hmm..samas talos tullu asuttuu jo kaks ja puol vuotta, ja vaikka musa pauhaa joka päivä almost ja seinien läpi kuuluu ku naapurit kattoo jotain hirveetä paskaa tai kuuntelee huilumusiikkii (siis pakkohan ne volat on viimeistään sillon väännettävä kaakkoon, eikö??), niin mun musiikinkuuntelusta ei oo ees naapurit tullu soittamaan ovikelloo..? Ja vanhuksii suurin osa viel.. *ding* Ehkä neki tykkää? ....taatusti *hahjust*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

hrdkvr

Posts: 3,929

#84 • • hrdkvr KURGO
charlyn elämänviisaudet on päässyt jo muidenkin boardejen naurunaiheeks

--
-keep it hard-

Miika

Posts: 893

#85 • • Miika
Mulla oli laitteet pari vuotta taloyhtiön yhdessä kellaritilassa, minkä yläpuolella asuu kulmittain n.70v rouva. Kaksi kertaa sille tuli asiaa pikkutunneilla. Ekan kerran se tuli joskus 04:30 aikoihin aivan ystävälliseen sävyyn jutteleen tyyliin "Ymmärrän hyvin että öisin luova mieli juoksee vilkkaammin, eikä ympäristöstä tule niin paljoa virikkeitä että keskittyminen häiriintyisi. Olen niin pahoillani kun näin tulen häiritsemään hetkeäsi, mutta en nyt vain saa nukuttua... Voisitko laittaa hiukan hiljemmalle?" Ja itse olin niin nolona ettei mitään rajaa, volat kun tuppasivat karkaamaan käsistä aina toisinaan.

Eräänä toisena yönä samainen rouva sai tulla uudestaan ja silloin se vain valitti englanniksi "I can't sleep, can't sleep..." ja lähti pois. Siinä vaiheessa kirjotin sille kirjallisen anteeksipyynnön minkä pudotin postiluukusta sisään aamulla. Hyvät on välit edelleen ja se on sanonu et jos mulla ei ois äitiä nii se adoptois mut samointein *blush*
Turan Palloseura

Posts: 562

#86 • • Turan Palloseura LU

Luminescent, 12.4.2005 15:47:
Siinä vaiheessa kirjotin sille kirjallisen anteeksipyynnön minkä pudotin postiluukusta sisään aamulla. Hyvät on välit edelleen ja se on sanonu et jos mulla ei ois äitiä nii se adoptois mut samointein *blush*



no mut sä ootki niin lutunen *poskestaravistelemis* *hih*
Avatar
#87 • • Rujo Mutantti Guest
Ei nyt ihan jumputusta mutta musiikkia suurella volyymillä iltayöllä kerrostalossa sivuava postaus.

Yläkerran vanha herra otti ja sai tuossa pari kk sitten kuolemaan johtaneen aivoperäisen kohtauksen. Puolikerrosnaapuri soitti elvistä niin kovalla että kun koitettiin mennä käytävään kuulostelemaan että onko oikeasti soitettava ambulanssi niin käytävässä kuului bassoa ja äänet asunnosta peitti alleen vanhan herran vaikeroinnin.
Vaimoke oli käymässä nukkumaan ja vasta siinä vaiheessa soitettiin lanssi kun huomattiin että kyseessä on selvästikkin ihminen eikä iso koira kuonokopassa jolta se kuulosti seinän läpi. Ääni oli ison koiran haukahtelemista kuonokopassa tai yksinäisyyttä valittavaa ääntä lähentelevää. Vaimoke on sairaanhoitaja ja vanha koiraharrastaja joten mietittiin siinä muutama tunti että kenellä on iso koira tässä talossa, ei kenelläkään. Mikäli naapuri ei olisi soittanut musiikkia niin kovallaan niin sen ois käytävästä pystyny selvästi sanomaan onko kyseessä kuolemaa tekevä ihminen vai yksikseen kuonokopattu koira ulvomassa. Kukaan muu tässä talossa ei kiinnittänyt mitään huomiota ennen poliisien tuloa ja radioliikenteestä aiheutuvaa meteliä käytävässä klo 01.

Tuntui niinsanotusti vähän pahalta kun oltiin tosiaan joku 3h arvailtu mikä siellä ölisee ja yläkerran vanha herra sitten muutaman päivän jälkeen oli sairaalassa kupsahtanut, tosin parempi kuolla kun elää letkuissa mutta lähinnä se aika jonka joutui odottamaan apua. En tiedä miten pitkään oli kerennyt vaikeroida koska itse kuuntelimme alkuillasta musiikkia

Näinkin voi käydä.
Avatar
#88 • • sakk303 Guest
Mä en tiedä millasia vuokrasopimuksia ootte allekirjoittaneet/lukeneet (vai lukeeko nämä kovapäisimmät jumputuksen luukuttajat ees papereitaan imtä allekirjoittaa *igor* ) , mutta siellä kyllä yleensä lukee yleisistä järjestyssäännöistä ja kovaäänisestä toiminnasta aika selkeitä lauseita. Sitten te menette allekirjoittamaan niitä sopimuksia ja kitisette sen jälkeen et miks ei saa luukuttaa niin paljon kuin haluaa.

Paras konsti on tutustua kaikkiin saman kerroksen naapureihin ennen kuin he tulevat soittelemaan ovikelloasi. Jos toisella puolen seinää on esim. vanha mummeli, niin sille viedään paketti kahvia ja vahvoja unilääkkeitä ja pari Elacin korvatulppia, ja toisen seinän takana asustelevalle nuorelle parille hyökätään ovelle skumppapullo kädessä ja yhteiset pelisääntö-jutustelut mielessä. Ja sit ne voi pyytää myös kahville joskus ja udella siinä sivussa et mitenkäs tämä meikäläisen jumputuskulttuuri on teikäläisten hermoja raunioittanut *iihhih*

Mulla on sinänsä paha, että päiväsaikaan tai alkuillasta tulee tehtyä biisiä/tarkkailtua biisiä aika kovalla volyymillä ja se saattaa kyllä kuulostaa rasittavalta - - 2 sekuntia - - töks - - 6 sekuntia - - töks - - basarin isku - - töks - - rumpufilli - - töks - - ja taas 2 sekuntia.. *hih*

Tämmöstä meillä.
malishousu

Posts: 182

#89 • • malishousu Dr. Philth

Charly RePanic:
Hei idiootti! Asun Jokiniemessä ja sun 2kW vermeet ja talobiisit tuskin on mitään suuren suurta verrattuna 2-4 kW:n vermeisiin ja hardcoreen/speedcoreen! Sitä vaan, et meilläpäin house on unimusaa!



Nii vittu mut mitäs sit jos mä tuun vittu mu ainaki 1000kW turbosubbarit ja kaikki ja luukutan mu rotterdam terrorcoree ja rytminoisee ja tapan kissoi katuporal niinku sun seinää vasten ainaski koko ajan vittu! Nii ja mun iskä on vahvempi ku teiän ja mun isoveli hakka teiät. Vittu mä kuuntelen hardcoree unimusan ja sillon ku runkkaan ja haluun herkistellä. Vittu kukaan ei oo mitään mihinkään verrattuna! Nii eit näin meilpäin.

Tosi kypsää.

Kaikki rispekti terrorcorelle ja rytminoiselle, ne on oikeesti hienoo tavaraa.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

Caro²

Posts: 5,301

#90 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Mie tulen ja rupeen laulamaan Samuli Edelmania. Siinä kalpene yks jos toinen konegenre. Laulan sen kaupungintalolta varastamani kovaäänisen kautta, joka salettina ylittää kaikkien pa-kaiuttimien äänenpaineen.. tosin harmillisesti vain kapealla kaistalla *pahis*
Avatar
#91 • • astaroth Guest

Caro², 12.4.2005 18:39:
Mie tulen ja rupeen laulamaan Samuli Edelmania. Siinä kalpene yks jos toinen konegenre.


Odotapa vaan, jahka täräytän omista palkeistani surullisenkuuluisan M.A. Numminen-imitaationi. Song of choice voisi olla vaikkapa "Yes Sir, olen buugi"...
malishousu

Posts: 182

#92 • • malishousu Dr. Philth
Niin, olihan mulla jotain vähemmän offtopicciakin sanottavaa tähän aiheeseen.

Itse oon ehdottomasti sen kannalla et mennään rehdisti soittamaan ovikelloa ja keskustelemaan äänenvoimakkuuksista. Tämä jo senkin takia kun itse sain isännöitsijältä kirjallisen huomautuksen naapureiden häiritsemisestä täysin yllättäen. Naapurin paskantärkeä pianisti oli kuunnellut musisointiani useamman viikon ja sitten ottanut isännöitsijään yhteyttä vaivautumatta ensin pyytämään minua hiljentämään.

Lisäksi katkeruutta ja kummastusta aiheutta se, että isännöitsijän mukaan hänelle lähetetyssä sähköpostissa oli sanottu metelin olevan "lähes päivittäistä" vaikka olin tuolloin intissä ja soittelin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta vain viikonloppuisin (ja iltayhdeksän jälkeen vain kuulokkeilla).

Naapuria oli myös erityisesti häirinnyt soiton useita tunteja putkeen jatkuminen. En tiedä pitäisikö itkee vai nauraa kun kuvittelen että kyseinen munapää istuu jurona kolmekin tuntia putkeen hokien "lopettais nyt jo" eikä viitti lopettaa kärsimystää astumalla ovesta ulos, koputtamalla ja pyytämällä hiljentämään. Ja tekee tätä "lähes päivittäin" kunnes sitten itkee isännöitsijälle. Perkele!

Öisin soittamista taas vastustan ihan yleisen kohteliasuuden takia oli sitten viikonloppu tai arki. En nyt tarkota tällä ettei saisi jatkoja pitää ja hyvän maun rajoissa musaa kuunnella myöhemminkin mut kun täällä tuntuu jengi bleijaavan tyyliin "ja sit meil niinku oli nupit kaakos ja ikkunat täris koko yön, öhö öhö niinku"..

Rakatakaa lähimmäisiänne, plur, ja niin edelleen *iloinen*

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#93 • • Aziz Combat Fighter

Charly RePanic, 9.4.2005 14:53:
1) Meillä asuu yläkerrassa karhun kokonen liivillinen partanaama (n. 24 v.) joka kuuntelee metallia ja räbää (?)! Skabaillaan aina välillä... tyhjentää on teknolättyjen soittaminen tai muuten vaan täysillä luukuttaminen!

2) Naapurissa asuu (suoraan vastapäätä) melkein valmis popstara, tyyliin joku BritneySpears-kakkonen. Tässä jokin aika sitten takaspäin kun olimme Murkun kanssa soittamassa tuli tämä perkele keskellä yötä ja just kesken mun vaihdon itkemään jostain bileistä ja bassosta. Sain sanottua sille sen musan ja kohinan läpi, etten kuule kovin hyvin ku täällä soi toi musa aika kovaa. Sit se läjä kakkaa sano et se menee aamul duunii (lauantaina!) ja sanoin, et hyvä sille et on duunii ja laitoin oven kiinni. Mä käyn itekin duunissa... maanantaista perjantaihin! *nauru*



Älä ihmettele sit jos joku päivä löytyy lämpimät kuset postiluukusta ku käytös on tollasta <3

Henkilökohtasesti mä kyl varmaan kävisin puhkomassa sun autosta renkaat jos käyttäytyisit tolla tavalla. Toiset ihmiset käy ihan oikeasti viikonloppuisin töissä.
hrdkvr

Posts: 3,929

#94 • • hrdkvr KURGO
jos nyt kommentoisin aiheeseenkin niin vähän samoilla linjoilla kun suurin osa täällä..
tosin mulla on sellainen tsägä että asun talon kulmassa eli naapurit vaan ylhäällä ja alhaalla kun toinenseinänaapuri on puoliks hissi..

tämän kyseisen seinänaapurin kanssa ollaan sovittu että jos on liian kovalla niin tuu kertoo.. eipä ole tullut..
alakerrasta en ole ikinä kuullut mitään ja yläkerrassa mekastetaan muutenkin niin kovaa että niillä ei ole mitää sanomista..

tosin mä laitan volat pienelle aina 23.00 niinkun pelisäännöissä lukee

--
-keep it hard-

Juhgu

Posts: 7,921

#95 • • Juhgu Virnistelijä

hardikaveri,
tosin mulla on sellainen tsägä että asun talon kulmassa eli naapurit vaan ylhäällä ja alhaalla kun toinenseinänaapuri on puoliks hissi..


Mä asun talon kulmassa ja asunnon kulmassa niin, että naapuri on pelkästään yläpuolella *hymy* kämppiksiä on tosin 2.

Diskantithan ei inhimillisillä volyymeillä kuulu juuri mihinkään, joten basson vähentäminen on sama kun ottaisi naapureilta sen verran volaa pois. Ja korva tottuu aika helposti. Itse soittelen joskus läpi yönkin hiljaista ambientia bassoja vähennettynä, eikä kuulemma kuulu edes viereiseen huoneeseen.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Hetu

Posts: 666

#96 • • Hetu hetaro

Occu, 11.4.2005 16:55:
---
Lost-Soul, 11.4.2005 16:51:
---
Occu, 11.4.2005 16:46:
---
Asumme ylimmässä kerroksessa ja kuulen sen
kun joku tulee rappukäytävään.

....ja toisinaan jotain epämääräistä mölinää yläkerrasta.

---

asut ylimmässä kerroksessa ja tulee mölinää yläkerrasta... *ding*

---


Kyllä vain...
En tiedä hyppiikö tuolla ullakolla
joka päivä joku heebo tasajalkaa
tai jotain vastaavaa, mutta usko tai
älä niin kyllä se on alkannut muakin
pikkuhiljaa häiritsemään, et mistä/ mikä
se ääni on...
Se kuitenkin kuuluu päivittäin...
Ei voi tietää..




Ei se välttis tule yläkerrasta. Mutta on meillä asukkeja kyllä yläkerrassakin, kattohuoneistoja. Remontoituja asuntoja vinttitilasta, mitä ne nyt on.. :) Ei ne ihan yläpuolella ole mutta yläkerrassa kumminkin. :D tarkkaa..
Jussi Soro

Posts: 6,385

#97 • • Jussi Soro choon!

Juhgu, 14.4.2005 03:43:
Diskantithan ei inhimillisillä volyymeillä kuulu juuri mihinkään, joten basson vähentäminen on sama kun ottaisi naapureilta sen verran volaa pois. Ja korva tottuu aika helposti. Itse soittelen joskus läpi yönkin hiljaista ambientia bassoja vähennettynä, eikä kuulemma kuulu edes viereiseen huoneeseen.


Quotaan sun viestiäs lähinnä sen takia, et se liittyy jotenkin vähän aiheeseen.

Kannattaa käydä ostamassa jostain hifi-liikkeestä kaiutinpiikkejä (tai kaiutinkartiota), jotka siis on sellaisia 2 sentin korkuisia "pyramideja", joiden päälle kaiutin asennetaan. Pyramidin kärki osoittamaan kohti lattiaa, ja sitten vaimennuspalat (tulee yleensä piikkien mukana) lattian suojaksi.

Vaimentaa huomattavasti naapuriin kuuluvaa melua, kun kaiuttimen lattiaan resonoiva pinta-ala vähenee noin miljoonasosaan. Tätä testattiin kerran yksissä bileissä, jossa samassa talossa oli asuinrakennuksia. Ero rappukäytävässä kuuluvaan meteliin oli _huomattava_ vaikkei äänenpaineelle tehtykään mitään.
hrdkvr

Posts: 3,929

#98 • • hrdkvr KURGO
samma här..

kun ostin monitorit ja niilleatacaman jalat jossa oli piikit niin olen huomannut samaa!!!

--
-keep it hard-

Diamanda

Posts: 59

#99 • • Diamanda Tikittävä torpedo
Tuli mieleen että taidan olla aika kamala naapuri, voisin tässä samalla vääntää vähän pienemälle ääntä. *blush*


Samalla putkahti päähän "hassu" tilanne edellisestä asunnosta. Kuuntelin siinä suhteellisen kovaa n.kello 14:00 (no ok, todella kovaa) saarikallea niin n.60v miespuolinen naapuri pistää aivan täysille kuulumaan jotain Reijo Taipaletta tai jotain sinnepäin. Ja hakkaa samalla pattereita. *iihhih* Se oli kyllä minulle ihan oikein.

Olihan siinä vähän vaivaantunut olo aina nähdä sitä mutta edelleen moikataan kun tavataan. *hymy*
Avatar
#100 • • HRDance Guest
Jos soittaa lujalla musiikkia, niin soittais sit niin lujalla et naapuritki kuulee ja voi päästä fiilikseen mukaan *iloinen*