Sinä, joka soitat sitä jumputusmusiikkia kerrostalossa...

104 posts, 6 pages, 34,084 views

ee102

Posts: 775

#21 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

Lost-Soul, 9.4.2005 13:23:
---
-K-, 9.4.2005 12:22:
meet rappuun, seuraat ääntä ja meet vaikka rohkeesti ovelle ja esität asias ystävällisisesti. Sitä kannattais varmaan ihan ekana kokeilla.......

---

Noin tuli tehtyy viime yönä ja möykkä loppu ruhtinaalliseksi 5 min.



Mutta kyllä minä ainakin pistäisin musiikkia hiljaisemmalle, jos naapuri tulisi valittamaan. Mua lähinnä ärsyttää, jos ei voida asioita ilmaista suoraan päin naamaa vaan että ne pitää ilmoittaa heti jolleki isännöitsijälle tms., joka pahimmassa tapauksessa ei edes ilmoita suoraan sille kelle valitus kuuluu vaan ensin vuokranantajalle tai jotain, kuten mun kaverilla kävi. Valitus meni ainaki neljän korvan kautta ennen ku pääty mun kaverille. *justjoo* Sit se ite muutti siitä asunnosta pois ku sillä meni hermot, koska siellä ei tosiaankaan kuunneltu ees musiikkia isolla, pikemminki todella hiljaisella! Eikä siellä mölytty muutenkaan.
AaKo

Posts: 637

#22 • • AaKo Tosi veivaaja
kaveri meni muutama vuossitten sanoon naapurille aamuyöstä et voisikko pistää musiikkia hiljasemmaksi(ystävälliseen sävyyn)
niin naapuri oli ilmeisesti muutaki nauttinut kuin alkoholia..
otti puukon esiin ja tuikkas kaveriani sillä. osu käteen.
..et pientä varovaisuutta peliin sit..
kaverini käsi ei vieläkään toimi kunnolla. puukko osu jänteisiin...
*eiei*

--
En se mää ollut!!!

gobbe

Posts: 262

#23 • • gobbe skenekuva


Jos nyt melkein asialinjalla pysytään, niin olisi varmaan järkevämpää käydä soittamassa 03:00 aikaan sen levyjenpyörittäjän ovikelloa ja keskustella asiasta ennen kuin lähtee jotain nimilistaa talossa kierrättämään.



No siis tottakai ensin mennään ovelle kertomaan asiaa, mutta harvemmin tuo tehoaa koskaan. Musiikki loppuu yleensä vain hetkeksi ja taas tovin päästä sama möykkä jatkuu. Asiat pitäisi tietysti hoitaa suoraan asianosaisten kanssa mutta en itse ainakaan ala montaa kertaa oven taakse kapuamaan ja asiaani pyytelemään. Jos ei kerralla tehoa niin sitten seuraava askel on ilmoitus isännöitsijälle. Jokaisella on oikeus rauhalliseen kotiin.

--
Jussi Jii | skenekuva - musiikkitapahtumat kuvina

UnityF

Posts: 15,721

#24 • • UnityF joo just se
Aika jännää vaikka oon asunnu samassa asunnonssa jo 10 vuotta niin ensimmäistäkään varoitusta ei ole. Yhden kerran on käyny naapuri oven takana koko tän kymmene vuoden taipaleella.. (eli kannattaa muuttaa mikkolaan *vink*)

Mä kuuntelen aika hiljaisella musiikkia, nautin siitä silleen pahraimillaan, mutta joskus kun on kotibileitä mikkolan kavereiden kanssa niin silloin tulee vähän enemmän luukuteltuu. En sitten tiiä vaikutaako sekin osittain kun täällä olevat kaverit on mua sen ~5vuotta nuorempia ja ne on täällä pyöriny sen viitisen vuotta. Kaikki vanhemmat tietää missä niitten lapset on ja tässäkin rapussa asuu muutama heidän vanhempi. Joskus pari vuotta sitten sain vähän kiitosta eräitten poikien isältä kun annan niitten "hengaa" miun luona niin ne pysyy pois pahuuksien tekemisiltä.. *ding*
Et rauhassa me saadaan täällä soitella musiikkia ja olla...

Tosin tää talo on rakenettu myös hyvin. Ääniä ei paljon naapurista ole koskaan kantautunu ellei he sitten poraavat, tai siirtävät isoja ja painavia huonekaluja. Mut esim tiedän että kutosessa pidetääm kanssa aika kovia bileitä ajottain niin tähän neloseen ei oo kuulunu mitään eikä edes rappuun.

Joten jos haluaa luukuttaa musee niin tännepäin.. tännepäin... *hih*
tomppi

Posts: 1,600

#25 • • tomppi thzombie ™

UnityF, 9.4.2005 14:30:
Joten jos haluaa luukuttaa musee niin tännepäin.. tännepäin... *hih*



Tai sitten muuttaa tänne metsään (lue: Porvoo ja viel 13km itään) *iihhih*

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

rec

Posts: 2,923

#26 • • rec
1) Meillä asuu yläkerrassa karhun kokonen liivillinen partanaama (n. 24 v.) joka kuuntelee metallia ja räbää (?)! Skabaillaan aina välillä... tyhjentää on teknolättyjen soittaminen tai muuten vaan täysillä luukuttaminen!

2) Naapurissa asuu (suoraan vastapäätä) melkein valmis popstara, tyyliin joku BritneySpears-kakkonen. Tässä jokin aika sitten takaspäin kun olimme Murkun kanssa soittamassa tuli tämä perkele keskellä yötä ja just kesken mun vaihdon itkemään jostain bileistä ja bassosta. Sain sanottua sille sen musan ja kohinan läpi, etten kuule kovin hyvin ku täällä soi toi musa aika kovaa. Sit se läjä kakkaa sano et se menee aamul duunii (lauantaina!) ja sanoin, et hyvä sille et on duunii ja laitoin oven kiinni. Mä käyn itekin duunissa... maanantaista perjantaihin! *nauru*
hallucinogen

Posts: 8,190

#27 • • hallucinogen Edain
Tossa pari kerrosta alempana on joku musiikinopiskelija joka pimputtaa innookkaasti pianoa joka päivä tai jos ei pimputa niin se leikkii oopperalaulajaa joka on kahta kauheampaa. Kyllähän toi tänne kaksi kerrosta ylemmäs kuuluu jotenkin mutta ei häiritsevästi mut mietin et miten siinä naapurissa jaksellaan kun käytävään se kuuluu todella selvästi ja naapurissa kerran yötä olleena ei ollut kiva herätä yhdeksän jälkeen pianonsoittoon :D Alottaa viel niin pirun aikaisin pimputuksesan siinä kaheksan ja yhdeksän välillä :/

--
pikku-*possu*

anton fine

Posts: 1,359

#28 • • anton fine myspace.com/finethedj
Asun Itäkeskuksessa ja soitan joskus tosi kovaa. Onko kellään mitään valituksia?
Amnesia

Posts: 888

#29 • • Edited Amnesia

Charly RePanic
2) Naapurissa asuu (suoraan vastapäätä) melkein valmis popstara, tyyliin joku BritneySpears-kakkonen. Tässä jokin aika sitten takaspäin kun olimme Murkun kanssa soittamassa tuli tämä perkele keskellä yötä ja just kesken mun vaihdon itkemään jostain bileistä ja bassosta. Sain sanottua sille sen musan ja kohinan läpi, etten kuule kovin hyvin ku täällä soi toi musa aika kovaa. Sit se läjä kakkaa sano et se menee aamul duunii (lauantaina!) ja sanoin, et hyvä sille et on duunii ja laitoin oven kiinni. Mä käyn itekin duunissa... maanantaista perjantaihin! *nauru*



Just...*dissaa* Hieman voisi katsoa omaa napaa pitemmälle *släp*
Fyrisch

Posts: 4,525

#30 • • Fyrisch

fine, 9.4.2005 15:07:
Asun Itäkeskuksessa ja soitan joskus tosi kovaa. Onko kellään mitään valituksia?



Luulis et itä-helsinkiläisillä on muita huolen aiheita ku naapurin musanluukutus :D


ite asuin kans joskus mellunmäessä ( *sars* ) ja pysty pitää kemui keskel yötä..

kerran tuli valitus, ja seki tuli siitä ku heitettii pikkubroidin päälle kananmunii parvekkeelt
Illustrator

Posts: 3,171

#31 • • Edited Illustrator
Itse kuuntelen musaa enimmäkseen kuulokkeilla. Lähinnä viikonloppusin tulee soiteltua oikeen stereoilla. Kukaan ei oo koskaan valittanu. Alakerran muksut rymyy pitkin viikkoa, joten viikonloppuisin voin soittaa niin kovalla kuin itse haluan. Yleensä soittelenkin pari tuntia täysillä, jonka jälkeen on taas viikko hiljasta.
nomic

Posts: 4,120

#32 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Illustrator, 9.4.2005 15:32:
Yleensä soittelenkin pari tuntia täysillä, jonka jälkeen on taas viikko hiljasta.


*lmao* merkki naapureille, että on se Illustrator vielä hengissä :P
UnityF

Posts: 15,721

#33 • • UnityF joo just se

Fyraett, 9.4.2005 15:21:
kerran tuli valitus, ja seki tuli siitä ku heitettii pikkubroidin päälle kananmunii parvekkeelt



*lmao*... voi kun mun pikkubroidi tulis joskus mun parvekkeen alle *juonittel*
mange

Posts: 1,913

#34 • • mange Terrorcraft
Ei ole kovin kiva asua pirun hyväkuuloisten mummojen ympäröimänä. Hyvä kun edes itse kuulen kämpässäni mitä musaa soittelen niin heti on jo vanhukset vasaralla paukuttamassa seinään reikää tai jonossa vuoron perään pimputtamassa ovikelloa.
Mutta niin, onhan se ikävää jos sitä melutaan myöhään illalla/yöllä ja olisi pakko saada nukutuksi.
rec

Posts: 2,923

#35 • • rec

Amnesia, 9.4.2005 15:19:
---
Charly RePanic
2) Naapurissa asuu (suoraan vastapäätä) melkein valmis popstara, tyyliin joku BritneySpears-kakkonen. Tässä jokin aika sitten takaspäin kun olimme Murkun kanssa soittamassa tuli tämä perkele keskellä yötä ja just kesken mun vaihdon itkemään jostain bileistä ja bassosta. Sain sanottua sille sen musan ja kohinan läpi, etten kuule kovin hyvin ku täällä soi toi musa aika kovaa. Sit se läjä kakkaa sano et se menee aamul duunii (lauantaina!) ja sanoin, et hyvä sille et on duunii ja laitoin oven kiinni. Mä käyn itekin duunissa... maanantaista perjantaihin! *nauru*

---


Just...*dissaa* Hieman voisi katsoa omaa napaa pitemmälle *släp*



Tottakai! Mut ihan vitun sama, jos tekee raskasta duunii joka päivä viikossa ja rauhottuu vkonlopun viettoon soittamalla _ehkä_ musaa kotona, nii ihan vitun sama vaikka tulis sinisiä ja tumman vihreitä miehiä oven taakse! *pahis*
Lauri

Posts: 1,051

#36 • • Lauri Devoted

Charly RePanic

Tottakai! Mut ihan vitun sama, jos tekee raskasta duunii joka päivä viikossa ja rauhottuu vkonlopun viettoon soittamalla _ehkä_ musaa kotona, nii ihan vitun sama vaikka tulis sinisiä ja tumman vihreitä miehiä oven taakse! *pahis*



Mitäs jos joku tekee raskasta duunia joka päivä viikossa, eli tekee sitä myös viikonloppuisin.
Jos esim. kerran kahteen viikkoon avautuu mahdollisuus nukkua vaikkapa 8h yöunet, niin olisihan se toki synkeän väärin yrittää hyväksikäyttää?

Itseäni naapurin runoilijapojan musiikki ei häiritse kuin silloin, kun se on jatkunut useamman tunnin putkeen ja muun metelin jo hiljettyä. No, onhan se aikuisella ihmisellä hyvä olla hienot kaiuttimet, niin voi rikkoa kotonakin korvat.

Mutta, onhan mulla tuo pora - joten soitto jatkukoon, täältä pesee vastapalloon!

:)
Lost-Soul

Posts: 3,107

#37 • • Lost-Soul los pallos

Lauri, 9.4.2005 16:29:
---
Mutta, onhan mulla tuo pora - joten soitto jatkukoon, täältä pesee vastapalloon!


kirveellä ovesta läpi ja sulakkeet pois, jonka jälkeen kirveellä muutama hyvä isku sulakekaappiin. Pysyy ehkä muutaman hetken hiljaa sen jälkeen.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Occu

Posts: 2,528

#38 • • Occu
illan piristys :)

--
..::MOI::..

aleksisi

Posts: 282

#39 • • aleksisi

mange, 9.4.2005 16:09:
Ei ole kovin kiva asua pirun hyväkuuloisten mummojen ympäröimänä. Hyvä kun edes itse kuulen kämpässäni mitä musaa soittelen niin heti on jo vanhukset vasaralla paukuttamassa seinään reikää tai jonossa vuoron perään pimputtamassa ovikelloa.


..pyydä mummoilta nätisti josko voisivat poistaa kuulolaitteistaan paristot vaikka klo 20-06, ei luulis enään häiritsevän...

--
siellä missä jatkot..

mehukatti

Posts: 335

#40 • • mehukatti dude
täällä suunnalla tuli testattua naapureiden sietokyky viime yönä. ihme kyllä ei mitään valitusta vaikka meteliä oli melkeen aamuun asti. ilmeisesti noi vanhan talon paksut kiviseinät eristää sit ääntä aika hyvin, tai sitte naapurit ei vaan uskalla valittaa.*pahis*