pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 366,552 views

Lost-Soul

Posts: 3,107

#401 • • Lost-Soul los pallos

KooKie, 24.5.2005 19:50:
Ketään ketä osaisi toimia OPO:n roolissa ja kertoa, mitä kannattaa lähteä opiskelemaan jos historia kiinnostaa? Humanistisia tieteitä (?) vai ihan historia nimelläkö? Ja mistä yliopistoista löytyy ko. linjoja ja vielä, että mennäänkö papereilla, pääsykokeilla vai hähöwtf? *ding*
Nimim. Ihan ulkona, mutta meijän opo on sellanen piripää, ettei sen vastaanotolla uskalla käydä. *nauru* ps. ja olkaa hyvä tästä selkeästä viestistä. + Sori jos meni offtopicciin *blush*


No ainakin historian laitoksen sivut ovat: http://www.helsinki.fi/historia/
Tuosta voisi ainakin lähte liikkeelle.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#402 • • Annakins Guest

KooKie, 24.5.2005 19:50:
mitä kannattaa lähteä opiskelemaan jos historia kiinnostaa? Humanistisia tieteitä (?) vai ihan historia nimelläkö? Ja mistä yliopistoista löytyy ko. linjoja ja vielä, että mennäänkö papereilla, pääsykokeilla vai hähöwtf? *ding*



"Mikä" historia sua kiinnostaa? Siis poliittinen, antiikki, sosiaalihissa, taloushissa vai mikä? Helsingissä historian laitos on humanistisessa tiedekunnassa, kuten myös esim. antiikin tutkimus. Yhteiskuntahistoria laitos on valtsikassa ja siellä voi lukea poliittista hissaa ja talous- ja sosiaalihistoriaa.

Vaihtoehtoja löytyy, meet vaan yliopistojen sivuille ja tsekkaat mitä ne tarjoaa.

www.hum.helsinki.fi
www.valt.helsinki.fi
Kukkis

Posts: 300

#403 • • Kukkis K Y L Ä H U L L U
Ens maanantaina katotaan, onko mun 5kk:n lukemisesta ollut mitään hyötyä. *iihhih*

--
Never say never..?

Orfeus

Posts: 5,872

#405 • • Orfeus
Uuh, ainakin yks pääsykoe kutsu tipahti luukusta*jiihaa*
Kanifarmari

Posts: 479

#406 • • Kanifarmari
Tavoitteena luokanopettajankoulutus Helsingin yliopistossa!
Lukenu oon niin paljon ku töiltä oon ennättänyt! Valmennuskurssillta saanut apua pääsykokeen soveltaviin osiin (opetustilanne/ryhmän johtaminen ja haastattelu). Kirjalliseen osioon 2 ja puoli viikkoa aikaa! huhhuh!
Aika rankkaa*poks*
> ja lukemaan*joo*
Tanjiz

Posts: 370

#407 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.
Hahhaa!!! Kaks kutsua tuli pääsykokeisiin!! Ja just sinne, minne halusinki eniten!!!!! Hitto mä oon hyvä!!!*kiitoskiitos*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

anis

Posts: 2,451

#408 • • anis
Mä oonki jo opiskelemassa siellä missä haluankin*hymy*

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Late

Posts: 3,441

#409 • • Late team Lasse
Ilmoittauduin juuri kouluun. Elokuun lopussa täytyis sitten taas alkaa opiskelijaksi.


Hassua *ding*
liikkuva muna

Posts: 2,652

#410 • • liikkuva muna an egg on the move

hyperventilaatio, 22.4.2005 18:20:
Itseäni jurppii nykyinen opiskelu aika pahasti. Alana siis tekniikka ja opinahjona amk (stadia). Ensinnäkin opiskelusta on pudonnut kaikki mielenkiinto ja motivaatio, eikä asiaa helpota, etten ole lainkaan kiinnostunut tekemään ns. "oman alan" töitä jos joskus valmistun.

Muutenkin vähän sellainen tuntu, että noilla amk:n papereilla voisi suurinpiirtein pyyhkiä persettään. Nyt pitäisi siis keksiä jotain järkevämpää. Taitaa tulla välivuosi ja hakuprosessi vuoden päähän.



Hahaa, kävin samaa helvettiä kolme vuotta. Mulla eka vuos meni melkeen maksimiopintoviikoilla ja numeroilla, tokana vuonna vaihtu suurin osa opettajista ja meininki meni sellaseen "Tee läksyt tai tulee hylätty, ole läsnä tai tulee hylätty, yhtä tekemätöntä labraa ei voi korvata, saat hylätyn.." -paskaan.

Nyt on Helsingin yliopistossa kieliteknologia päämääränä, valintakoe kolmen viikon kuluttua ja vähän jo jännittää. *hikoil*
Illustrator

Posts: 3,171

#411 • • Illustrator
Jee. EVTEKIN kutsu tuli tänään. Eipä paljoo nappaa, mutta täytyyhän tuollaki käydä paperit täyttämässä. Jonnekkin on kuitenkin pakko päästä opiskelemaan tänä vuonna.
blender

Posts: 2,552

#412 • • blender Arcade | KAIKU
Ma taikkiin, ensin viikonloppu biletystä *lmao*
boldy

Posts: 98

#413 • • boldy Ectoplasmic Byproduct

Illustrator, 26.5.2005 23:49:
Jee. EVTEKIN kutsu tuli tänään. Eipä paljoo nappaa, mutta täytyyhän tuollaki käydä paperit täyttämässä. Jonnekkin on kuitenkin pakko päästä opiskelemaan tänä vuonna.



Voin vaan sanoo et ota huumorilla, mulla on juuri kyseinen vekkula takana *jiihaa*

Mikä paikka, mikä linja?
Illustrator

Posts: 3,171

#414 • • Illustrator

boldy, 27.5.2005 00:10:
---
Illustrator, 26.5.2005 23:49:
Jee. EVTEKIN kutsu tuli tänään. Eipä paljoo nappaa, mutta täytyyhän tuollaki käydä paperit täyttämässä. Jonnekkin on kuitenkin pakko päästä opiskelemaan tänä vuonna.

---


Voin vaan sanoo et ota huumorilla, mulla on juuri kyseinen vekkula takana *jiihaa*

Mikä paikka, mikä linja?

EVTEK - Mercuria Business School. Liiketalouden koulutusohjelma. Vantaa.
Joo eipä täs mitää paineita. Kesäkuun 21 vasta otetaan paineita. 5kk lukemista nyt takana, HKKK ois varsinaisena tavoitteena.
boldy

Posts: 98

#415 • • boldy Ectoplasmic Byproduct


EVTEK - Mercuria Business School. Liiketalouden koulutusohjelma. Vantaa.
Joo eipä täs mitää paineita. Kesäkuun 21 vasta otetaan paineita. 5kk lukemista nyt takana, HKKK ois varsinaisena tavoitteena.



Onnea yritykseen!

...niin ja kaikille muille kans!
milla

Posts: 3,699

#416 • • milla
yka vaihe yhen koulun pääsykokeista takana. meni kait aika hyvin. hmm. huomenna tai viimeistää ma saa tietää pääsikö jatkoon. ja koko ens viikko olis toiseen kouluun pääsykokeet joka päivä ma-pe 9-15. huh. mut ois kyl maailman paras juttu et pääsisin nyt inee.
innae

Posts: 1,377

#417 • • innae PaskaJätkä
Jos vain rahatilanne antaa myöden, niin ajattelin tuossa syksyllä/talvella käydä baarimestarikurssin 1.osan :)

--
PaskaJätkä

Avatar
#418 • • Yaminah Guest
Lukenut jonkun verran kyllä, mutta kaikki on mennyt ohi, en muista yhtään mitään!!! *taputapu**uuh**eiei*
Cloud

Posts: 2,162

#419 • • Cloud Game Freak

innae, 27.5.2005 01:45:
Jos vain rahatilanne antaa myöden, niin ajattelin tuossa syksyllä/talvella käydä baarimestarikurssin 1.osan :)



Samaten. On tuota työkokemustakin tullut jo tarpeeksi kerättyä alle, jotta itsekkin sinne pääsen. kaipa se olisi ihan hassu lisä kokemukseen, vaikka kyllähän sitä ilmankin pärjäisi =)

Juuri vein kaverin pääsykokeisiin, nyt pitää sit tuhlata interpit kahvilassa päivä kun se on kokeissa. tylsäää.. noh onneksi on interpit kahvila =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

lostgone

Posts: 2,493

#420 • • lostgone
Ainakin yksi kutsu tullut*jiihaa*Vähän kyl nostaa stressiä q kaikissa lukee vain tyyliin Ilmoitetaan aik. viikolla 21 tai 22. Mut siis ainaski yksi koe luvassa ja siitä o hyvä aloittaa.*joo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.