Miten vanhempasi suhtautuvat teknokulttuuriin?

371 posts, 19 pages, 129,460 views

sune

Posts: 2,096

#261 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Ei niillä mitään ihme suhtautumista ole, mutsi kuuntelee kiksua ja kysy kerran että voisko se lähteä iskän kanssa mun mukaan johonki bileisiin..ihan sen kunniaks ku täyttää 50v ja on aina halunnu käydä bileissä *justjoo*
Faija katto skenen ku se tuli joku aika sitte telkkarista, sen jälkeen se oli alkanu pohtimaan että onkohan se meijän kullanmuru samanlaisissa jutuissa mukana *nauru*

--
ei kovin ihku eikä plur

remotion

Posts: 5,283

#262 • • remotion nostatus guru

loskaa, 27.11.2006 14:02:
Yleinen reaktio MITÄ TÄÄ ON KAUHEETA!!! tulee himassa tykitettyy koko ajan välillä tullaan sanoo et onko pakko kuunnella tota just nyt mut muuten ihan jees bileissä käymisestä no ekalla kerralla Etsitten ota mitään eiks nää oo semmoset huumebileet siin on sit saanut selittää et siel on turva tarkastukset ja niin edelleen.



Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Pystytkö sinä itse lukemaan kirjoittamasi tekstin? Ne äidinkielentunnit eivät ole valinnaisaineita.
RiD

Posts: 2,817

#263 • • RiD Nukemi
Mun äitee on ihan innoissaa melodisesta kiksusta ja rumpubassosta, isäpuoli taas vihaa kaikkee mitä kuuntelen. Aina kun aikanaan oltiin äiteen kanssa kahdestaan kotona se sano et pidä vaan ovi auki ja pistä musiikkia kovemmalle.

Äiti ei ainakaan kauheesti jaksa stressaa siitä että käytetäänkö siellä huumeita vai ei, se tietää todellisen tilanteen toimittuaan nuorisotyöntekijänä monta vuotta, että jokapaikassa niitä on ja ne käyttää ketkä tahtoo, ja on sitä mieltä että kaikkea saa kokeilla kerran tai pari kuhan ei lähde lapasesta. Se on joskus itekki ollu kohtuullisen kova menemään paikasta toiseen ja sanonu ainaki jossain 70 luvulla kokeilleensa ohimennen kaikennäköstä.

Isäpuoli taas eio ees ikinä kysyny mitään, mikä on hyvä koska sillä ei riittäis pinna jos sille rupeisin totta puhumaan kaikesta.

--
*super* *possu*

dj tonza

Posts: 107

#264 • • dj tonza

peepe, 21.2.2005 19:03:
Kyllä tietävät paljonkin, ja suhtautuvat hyvin. Toki asia oli esillä enemmän silloin, kun se oli enemmän mediassakin esillä, tyyliin "eikös ne ole niitä huumebileitä".

Nykyään tulee vaan kommenttia "aina vaan niitä bileitä", johon totean et se on mun harrastus :)

Niin ja itse musiikista he ovat sitä perinteistä en-ymmärrä-konemusiikkia-mieltä "samaa jumputusta koko ajan".


Mun vanhemmat luulee kait vieläkin että niis käytetään ESSO:a,varmaan näin on, mut luulevat munkin käyttävän,ei kiva,ei ne kauheesti sitä vastaan kuiteskaan ole. Omapahan on harrastukseni.

--
KIKSU FOREVER

Tupe-san

Posts: 447

#265 • • Edited Tupe-san
Eine oikeestaan tiedä menosta mitään, mutta ei ne ainakaan positiivisesti sitä ota. Mutta tutut "Älä soita noin kovaa, pitääkö ton basson olla noin kovalla, kamalaa paukutusta, onko tää musa joka biisiltä samanlaista?" Toisaalta moni liquidi dnb uppoo mammaan *hih*

--
No Reality

DJuiceD

Posts: 652

#266 • • Edited DJuiceD Club destination promouter.

or_neon, 21.2.2005 18:56:
Haluaisin tietää onko yleensäkin klubbaajien vanhemmat puolesta, vastaan vai neutraaleja? Inhoavatko he konemusiikkia vai mieltyvätkö he siihen jumputkseen. Miten he suhtautuu bileissä käymiseen vai polkkaako ne itse messissä?*jiihaa* Vai tietääkö he yleensä mitä tää juttu tarkottaa vai tietävätkö ne yhtään mitään asiasta?*ding*


Itseasias..faijja suhtautuu melko neutraalisti...samoin kun mutsi...faijjan gimma frendi diggaileekin muutamia biisej (joka menee paikoittain osastoon:"HÄIRITSEVÄÄ")...äidin poika ystävä tuskin...
Kyl ne jonkínverran tietää whatsthödiilijoo...*piis*

--
club destination will chill your week, once in a month!

terraluna

Posts: 1,270

#267 • • terraluna Agentti
Äiti oli huolissaan kun hairahduin ekoihin Koneistoihini ja se luki lehdestä et Turussa tehty huumeratsioita. Festareilta kotiuduttuani se sano vähän nolona ja vaivautuneena ettei tienny mun lähtiessä et ne on "semmosta teknomusaa." Minä vaan kirkassilmäisenä toistelin parhaan kaverini sanoja että "teknobileissä käytetään päihteitä paljon vähemmän kuin tavallisilla festareilla tai baareissa", mikä varmasti onkin totta.

Eihän äiti tietenkään ollut mahdollisesta kaljanjuonnista varuillaan vaan niistä huumeista, mutta vakuuttelin ettei pelätä tarvitse. Hupaisaa sinänsä, koska se kaverini, joka mut festareille vei, rouskutteli ja poltteli läpi koko viikonlopun. Siitä äiti ei kuitenkaan saanut tietää, muuten olisi mun bilereissut loppunut siihen, vaikka itse olin kiltti tyttö silloin ja oon vieläkin.

Nykyisin äitikin on jo tajunnut ettei se konemusainnostus ollutkaan mikään ohimenevä innostus ja on ymmärtääkseni sitä mieltä että hyvä kun mulla on harrastuksia ja kavereita. Isä on ollut enemmän kiinnostunut ja sen kanssa automatkoilla saatetaan jutella paljonkin musiikista ylipäänsä ja teknokulttuurista siinä ohessa.

Usein oon kanssa soitellu autoreissuilla iskälle erilaista elektronista musaa ja se on jopa tykännyt chill out-henkisestä fiilistelystä tai jostain housekipaleista ja todennut vaan että hyvinhän tää sopii yhteen ton Saden kaa. Mistään mättöteknosta se ei kumminkaan innostu ja äiti taas kuuntelee lähinnä Tina Turneria ja Modern Talkingia ja niitäkin vaan siivotessaan. ;)

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

villelope

Posts: 2,846

#268 • • villelope Lope of Lope & Kantola

terraluna, 16.1.2007 21:40:
Usein oon kanssa soitellu autoreissuilla iskälle erilaista elektronista musaa ja se on jopa tykännyt chill out-henkisestä fiilistelystä tai jostain housekipaleista ja todennut vaan että hyvinhän tää sopii yhteen ton Saden kaa.


Tästä tulikin mieleeni äitini jättämä tilaus kun kuuli chill-out sekä ambient remiksejä kiksuhiteistä :)
Metsäpiru

Posts: 418

#269 • • Metsäpiru metsäpiruilee
Vanhemmilla on ihan hyväksyvä asenne eivätkä enää jaksa epäillä että kannabista siellä tykittäisin suoneen. Enemmän nalkuttavat baareissa käymisestä. Tosin nuorilla tutuilla, jostain syystä varsinkin metallimusiikin kuuntelijat ajattelevat että siellä ei muuta tehdä kuin pillereitä rouskita. Ja muutenkin kauhean nihkeä asenne koko genreä kohtaan.
ravec

Posts: 1,102

#271 • • ravec

-Alex-, 29.1.2007 12:11:

Onks sulla niitä viel millanen kokoelma tallella?



Pitää penkoa himasta / mummolasta.
Jokunen vuosi sitten oli jäljellä 6-8 videokasettia lp-nauhotuksella.

Plus jotakin taitaa olla myös DCC-muodossa ja tein jokunen vuosi sitten ripatista
kokoelma levyn kavereille.

Mut palaan, kun löydän/tiedän tilanteen.
ee102

Posts: 775

#272 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
En oo varma, oonko jo vastannu tähän mut äiti tykkää Prodigysta. *hihu* Ja kyl se kerran tuli Proteustaki tanssimaan, ku kuuntelin sitä vanhempien luona.

Mukavan suvaitsevaiset vanhemmat mulla.
Jago

Posts: 4,039

#273 • • Jago un-trained monkee

Jago, 16.8.2006 14:18:
se yrittää kaikin keinoin saada mut lopettamaan, koska sen mielestä me ollaan kaikki narkkareita*plur*


lisäystä.
Sen mielestä se mus aon vaan kauheeta jumputusta, jota voi kyllä tanssii klubilla, mutta miten ihmeessä mä sitä himassakin haluun kuulla*ding*

Se on itte punkkari ollu aikanaan, mutta haluu silti pojastaan sellasen yhteiskuntaan sopeutuvan "hyvän pojan". Tosin lähinnä suojellakseen mua moninkertaiseen vähemmistöön kuulumisen taakalta.
Onhan se totta että keesi on varmasti ollu monen duunipaikan saamisen tiellä. Haluun kuitenkin virastohommiin ja niissä ei keesi oo ihan ideaalinen*hihu*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

miGGi

Posts: 236

#274 • • miGGi ...same shit, different asshole...
äippä väittää että kyseinen musiikki on "matontamppausta"*ding* !

--
*nuotti* ...mun päässä kekkerit käkkää,kaapissa kääpiöt ottavat häppää,ukkeleilla on vihtahousut ja kysy että kiinnostaisko...*nuotti*

*pelle*

STU

Posts: 70

#275 • • STU teamnokia
Konemusiikki = jumputimusiikkia
Reivit = Ne huumebileet
Kuteita mutsi on kyllä auttanut tekemään, tosin ärräpäiden kera.
isäpuoli poliisi, joka kertoo aina kuinka monta se käräytti huumeista viime ug-partyissä.

--
Tranz is a form of life!!!

fantaB

Posts: 134

#276 • • fantaB
No eipä ne paljoo mitää ko isobroidiki käy usein bileissä.
Mutsi ompelee mulle joskus vaatteita bileisiin (tietty ite ideoin ne). *hihu*
Äiti on niin kiva.
Se vaan välillä sanoo, et oo sit ihan rauhallisesti. Faija ei kommentoi
oikee mitää.

--
Come and take a trip with me
to a land where love is free...

gr

Posts: 1,116

#277 • • gr Hu-hu
"hyvä et harrastat" *nauru* noo kyl se joskus seuraavana iltapäivänä saattaa perään soitella jos bileet ollu kotikaupungis ja ei oo kuulunu *tirsk*
remotion

Posts: 5,283

#278 • • remotion nostatus guru
meidän perheessä on päästy sille asteelle pikkuhiljaa että faija lupas kuunnella mun miksauksen. ikinä eivät ole semmosta vielä kuunnelleet. en kyllä oikeen usko
sit jos jollain yhteisellä automatkalla on omaa levyä tarjonnut niin se on soinut yleensä 20-30sekuntia. xD
jusqu

Posts: 762

#279 • • jusqu pilipalipilotti
Faijan ensireaktio, kun ostin ensimmäisen levarini:

"Ai räppääks sä?*ding*"

"Siis, mitä hel.. *justjoo**lmao* Ei, en räppää."

Eipä nuo vanhemmat oikein tiedä mitään mun näistä harrastuksista. Ei sen jälkeen, kun muutin pois kotoa. Ihan hyvä vaan *nauru*

--
*pupu**piis*

Valandir

Posts: 98

#280 • • Valandir Anjunabeats -friikki
Noh, kyllähän ne tästä suurimmasta musiikkimieltymyksestäni tietävät ja niin poispäin, mutta enpä nyt voisi sanoa, että he sitä vastaan olisivat. Eivät he nyt varmaan siitä kulttuurista sen enempää tiedä, vaikka olenkin yrittänyt heille siitä jotain kertoa. Aina välillä jos on esimerkiksi mutsia joutunut töihin heittämään niin se on sitten ihan vaatimalla vaatinut, että "Pistäs nyt sitä trancea vai mitä se nyt olikaan" jonka jälkeen on tullut aika positiivista kommenttia tyyliin "Täähän on ihan hyvää" .. En sitten tiedä onko tosissaan, hah.

Jos johonkin tapahtumaan lähtee niin faija sanoo sen mitä se aina sanoo vaikka lähtisin vain kaverilla käymään, mikä kuuluukin seuraavanlaisesti: "Sitten ihmisiksi!" .. Ei ole väliä olisiko isompi tapahtuma kyseessä tai sitten vain roskien vienti ulos. Joka kerta sama juttu, eikä nyt ainakaan itseäni haittaa. Eli en nyt osaa sanoa ovatko puolesta tai vastaan. Varmaankin sitten puolesta, vaikka eivät he niinkään minua musiikin tekemisessä kannusta. Kaippa he vain ymmärtävät sen jonkinlaisena pienenä harrastuksena.