Suojaatko kuulosi bileissä?

386 posts, 20 pages, 138,818 views

mastream

Posts: 549

#341 • • mastream

Snaggo, 28.6.2006 23:32:
Osaisko joku selittää ne mulle kun ei netistäkään pahemmin infoa löydy;
Mitä ovat nuo mystiset Mf, sf ja APVf -arvot? vaihtelevat taajuden mukaan



APVf = Suojaimen keskimääräisen vaimennuksen ja mittaustulosten keskihajonnan erotus.
jeesboks

Posts: 4,064

#342 • • jeesboks p u p u

kilobitti, 4.5.2006 10:54:
Elacin -25dB, muuta ei tarvi *sydän*



samaa mieltä, ehdottomasti...

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

Unik

Posts: 4,117

#343 • • Unik
T Ä H ?
stina

Posts: 102

#344 • • stina
Nykyisin kyllä *joo*
Liian monta aamua tullut herättyä korvat soiden, että nyt saa riittää! *grr* Tungen korviini apteekin halpisearit tai kertakäyttöiset tulpat. Hei, jostainhan se on aloitettava! *hymy*
Avatar
#345 • • aaaaaaaaaa Guest
Vaikka kotona on parit kappaleet noita tulppia niin silti jotenkin unohtuu vaan ottaa mukaan.
Oon kyllä huomannu jo, että välillä tulee "ai mitä?/häh?" -efektejä *toktok*

Pitäis kyllä muistaa paremmin suojata kuulotunneleita.
Tosi inhottavaa tulla kotiin nukkumaan. Painaa pää tyynyyn ja huomaa, että korvat soi niin pahasti, että ei saa unta.
Tää on yleensä jos on soittamassa ni on aina muka niin pakko pitää niitä luureja tarpeeks kovalla.

Ens kerralla toivon, että muistan tulpat *pepsodent*
Kojootti

Posts: 17

#346 • • Kojootti
Kyllä sitä aina pyritään kuulo suojaamaan. Nyttekin juuri bileistä tulleena tulpat olivat tarpeen. Kolmikko Neon, Friik ja Sasha F pisti aika rankkaa settiä ;]
Avatar
#347 • • cjet Guest
Eilen ois kyl pitäny suojata.. sen verran härskii dB-bassotykitystä tuli kaivolla, että meinas kuulo hajota siel edessä.. Oli aina pakko mennä jonnekin taaemmas huilimaan, ettei korvat räjähdä.. vois kyl ajatella seuraavalle kerralle paketin korvatulppia mukaan kun lähtee ulos.
Bellezaaa

Posts: 573

#348 • • Bellezaaa Afrodite*

Cjet, 1.7.2006 14:44:
vois kyl ajatella seuraavalle kerralle paketin korvatulppia mukaan kun lähtee ulos.


eiku hakemaa sit nii saat henkilökohtasen opastuksen *vink*
Avatar
#349 • • cjet Guest

Christah, 1.7.2006 16:14:
---
Cjet, 1.7.2006 14:44:
vois kyl ajatella seuraavalle kerralle paketin korvatulppia mukaan kun lähtee ulos.

---

eiku hakemaa sit nii saat henkilökohtasen opastuksen *vink*



*tirsk* IhQ! Heti maanantaina apoteekis. *pepsodent*
waLow

Posts: 5

#350 • • waLow
Töistä on tullut messiin yleensä loistavat wurtin tulpat mitä tulee käytettyä10/5 muutenki. Hyvinhän noista kuuluu, eipä duuniska selvin päin sitä hc dp vinkunaa ilman noita kestäis tuntia kauenpaa... nim kokemusta on miltä tuntuu ajaa tampereelta bileiden jälkeen korvat vinkuen hikisenä turun suuntaan, hämeenlinnan kauttahan sitä sit mentiin...
Amuck

Posts: 2,396

#351 • • Amuck dub-i-dub
Kyllästyin kertakäyttöeareihin ja ostin ihan omat kuusitulpat. Vaikka ovatkin tuollaiset 13e halpismallit, olen niin ihastunut että paluuta perusvaahtopalloihin ei ole! ^_^ Niissä on vielä näppärä naru, ettei tarvi joka hetki olla tunkemassa rasiaan vaan voi jättää kaulaan roikkumaan. Joka pennin väärti, melkein maksaisin ton 13e joka käyttökerrasta. <3

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

vaavu

Posts: 1,324

#352 • • vaavu vara-vana

tomii, 27.5.2006 13:55:
Mä en voi kuin ihmetellä, että enemmistö on laittanut tohon galluppijuttuun, että "en suojaa kuuloani". *ding*



On se mustakin aika järkyttävää, mutta minkäs teet. Korvatulpat on pieni vaiva ja hinta omasta terveydestä / mielenterveydestä.

Itsellä jo toiset -25dB elacinit menossa. Ensimmäiset ostettu 2001, mutta ajan myötä niistä tuli vähän epäsopivat. Tänä keväänä piti hommata uudet, jotta korvat kestää hajoamatta 2 viikon ibizan reissun syyskuussa. Pitää varmaan varmuudeksi ottaa ne vanhatkin mukaan, jos vaikka sattuisi hävittämään tulpat kesken loman. :)
TrippyG

Posts: 61

#353 • • TrippyG Potomaani
"ikinä en oo käyttäny, enkä käytä!" *ding*
miksköhän mun korvat tinnittää... *hih*
on kyllä monta kertaa pitäny ostaa mut aina "unohtunu"

--
There is no dark side of the Moon really... matter of fact it is all dark.

*teknotapsa*

Posts: 7

#354 • • *teknotapsa*
Pakko suojata kun en pysty olemaan bileissä ilman tulppia. Kunnon tulpilla soundi kuulostaa jopa paremmalta *slurps* Ilman tulppia tuntuu että soundi särähtelee korvassa, alkaa ketuttamaan ja päätä jomottamaan. Voi olla että mun korvat on vaan normaalia herkemmät tai jotain...
artturi

Posts: 446

#355 • • artturi
en suojaa ja sen olen kyllä huomannut..
Sallakat

Posts: 2,220

#356 • • Sallakat jungle, baby !
ei kyllä tule itsekään kunnolla suojattua. Nytkin asiaa mietin, että hitto pitäis ostaa sellaset omiin korviin tehdyt. ei vaan saa aikaseksi otta selvää että mistä niitä saa ja paljon maksaa jne jne.

Olen sitten joskus hätäkeinona, jos sattuu korviin ja volat on kaakossa, laittanut vessapaperia. Kyllä sekin suojaa, eikä peitä kaikkia saundeja niinku tavis korvatulpat mitä en tosiaankaan viitti käyttää.

Mistä yleensä edes saa hyviä, korviin muotoiltuja tulppia?
tomii

Posts: 3,594

#357 • • tomii kallion herttua

*teknotapsa*, 12.7.2006 12:51:
Pakko suojata kun en pysty olemaan bileissä ilman tulppia. Kunnon tulpilla soundi kuulostaa jopa paremmalta *slurps* Ilman tulppia tuntuu että soundi särähtelee korvassa, alkaa ketuttamaan ja päätä jomottamaan. Voi olla että mun korvat on vaan normaalia herkemmät tai jotain...



Mulla alkaa korvia oikeasti särkemään, ellen sit ole ihan totaalisen tuubassa. *nauru* Eli ei sulla varmaan erityisen herkät kuuloelimet ole, vaan ei olla vain "totuttu" niin kovaan meteliin. Esim. aamulla kun lähden töihin, niin aina alkuun tuntuu musiikki tosi lujalta, kun pistän kuulokkeet korville, mutta muutamassa minuutissa siihen tottuu. Ehkä tossa on sama juttu, mutta kovissa meluissa siinä menee aikaa (kun kuulo huononee *nauru*)?

--
reivaan kunnes kuolen

tomii

Posts: 3,594

#358 • • Edited tomii kallion herttua

Sallakat, 12.7.2006 13:00:
ei kyllä tule itsekään kunnolla suojattua. Nytkin asiaa mietin, että hitto pitäis ostaa sellaset omiin korviin tehdyt. ei vaan saa aikaseksi otta selvää että mistä niitä saa ja paljon maksaa jne jne.

Olen sitten joskus hätäkeinona, jos sattuu korviin ja volat on kaakossa, laittanut vessapaperia. Kyllä sekin suojaa, eikä peitä kaikkia saundeja niinku tavis korvatulpat mitä en tosiaankaan viitti käyttää.

Mistä yleensä edes saa hyviä, korviin muotoiltuja tulppia?



Jos "tavistulppia" et tykkää käyttää, niin kannattaa koittaa silikonitulppia, eli korvakittiä (apteekista löytyy, maksaa 2/4 paria muistaakseni jonkun 9e) . Tietty ne Elacinit (oman korvan mukaan valetut) ja vastaavat ovat varmasti parhaat, mutta taitavat maksaa sellaiset 100-150e(?)/pari.

--
reivaan kunnes kuolen

Amuck

Posts: 2,396

#359 • • Amuck dub-i-dub

Sallakat, 12.7.2006 13:00:
ei vaan saa aikaseksi otta selvää että mistä niitä saa ja paljon maksaa jne jne.


Apteekista ja musiikkiliikkeistä ostettavilla, 10-30e maksavilla tulpilla pärjää oikein hyvin. Elacinin tulpista löytyy sitten niitä hifempiäkin.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Sallakat

Posts: 2,220

#360 • • Sallakat jungle, baby !

Amokk, 16.7.2006 17:56:
---
Sallakat, 12.7.2006 13:00:
ei vaan saa aikaseksi otta selvää että mistä niitä saa ja paljon maksaa jne jne.


---

Apteekista ja musiikkiliikkeistä ostettavilla, 10-30e maksavilla tulpilla pärjää oikein hyvin. Elacinin tulpista löytyy sitten niitä hifempiäkin.



Joo tossa aamuteeveestä katsoin kuulonsuojausaiheesta juttua. Kun aloin kelaamaan viime perjantaita Stockiksessa junkkabileissä ja sitä kauheeta äänentoistolaitteistoa mikä rikkoi korvat enkä yöllä saanut unta kun tinnitti korvat kivan rytmikkäästi, niin kyllä alkaa oikeasti tekemään mieli ostaa jotkuu hyvä tulpat mahdollisimman pian.
näin nuoruuden hölmöyksissään on "fiksua" ajatella, ettei mikään oikein vaikuta itseensä, jos ei tule välittömiä vaurioita. Mutta en pystyis elämään ilman musiikkia vanhanakaan, joten kai tässä on pakko alkaa tekemään asioille jotain pian.