Suojaatko kuulosi bileissä?

386 posts, 20 pages, 138,904 views

kilobitti

Posts: 2,419

#321 • • kilobitti 1-2-3 techno
Elacin -25dB, muuta ei tarvi *sydän*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

r0n

Posts: 2,258

#322 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
nope. senverran huono kuulo jo nyt ettei oikein oo menetettävää *nauru*

--
6er reihe

UzU

Posts: 2,361

#323 • • UzU [33100]

RONTTI, 7.5.2006 04:39:
nope. senverran huono kuulo jo nyt ettei oikein oo menetettävää *nauru*



Mä voin tulla muistuttaan sua tuosta kun olet menettänyt sen lopunkin ja kiroat että olis mukava kuulla edes jotain.
UzU

Posts: 2,361

#324 • • UzU [33100]

Sepistö, 2.5.2006 23:35:
Thomann näyttää myyvän vastaavia Fischer-merkkisiä 6 / 12 / 18 / 25 dB:n vaimennuksella 31 eurolla. Elacinin suodattimet on 83 euroa. Noi Fischerit on niin halvat että vois melkeen tilata toiset suodattimet sitä varten että saa bileissä säädettyä volan aina sopivaks. :) Eikös noi kuitenkin ole ihan yhteensopivia?



Kyllähän nuo Thomannin sivut tahtovat sanoa että for Elacin ja hintakin on vielä parille. Tosin kannattaa muistaa että Thomannilta postikulut on aina sen 20e, joten pelkästään noita ei kannata lähteä tilaamaan.
r0n

Posts: 2,258

#325 • • r0n d a n c e m a c h i n e s

UzU, 7.5.2006 05:17:
---
RONTTI, 7.5.2006 04:39:
nope. senverran huono kuulo jo nyt ettei oikein oo menetettävää *nauru*

---


Mä voin tulla muistuttaan sua tuosta kun olet menettänyt sen lopunkin ja kiroat että olis mukava kuulla edes jotain.



Niin joo "Hate to say I told you so" *nauru*

--
6er reihe

Miksan

Posts: 1,464

#326 • • Miksan

UzU, 7.5.2006 05:21:
---
Sepistö, 2.5.2006 23:35:
Thomann näyttää myyvän vastaavia Fischer-merkkisiä 6 / 12 / 18 / 25 dB:n vaimennuksella 31 eurolla. Elacinin suodattimet on 83 euroa. Noi Fischerit on niin halvat että vois melkeen tilata toiset suodattimet sitä varten että saa bileissä säädettyä volan aina sopivaks. :) Eikös noi kuitenkin ole ihan yhteensopivia?

---


Kyllähän nuo Thomannin sivut tahtovat sanoa että for Elacin ja hintakin on vielä parille. Tosin kannattaa muistaa että Thomannilta postikulut on aina sen 20e, joten pelkästään noita ei kannata lähteä tilaamaan.


Joo ja klubbari asiakkaillehan noi Elacinin omat filsut maksaa muistaakseni sen 50. Et postikulujen kans ei oo hinnoissa eroa.
Valonalle

Posts: 172

#327 • • Valonalle sekopää
itse suojaan yleensä kuulon, tuntuu että tulee kovempaa mitä "live" kentällä. mutta helmpommin pystyy ajamaan livenä valot ilman tulppia

--
voehan prkl

Keba

Posts: 194

#328 • • Keba

Valonalle, 11.5.2006 08:34:
itse suojaan yleensä kuulon, tuntuu että tulee kovempaa mitä "live" kentällä. mutta helmpommin pystyy ajamaan livenä valot ilman tulppia



Eli et oo koittanu elacinei...=)
Valonalle

Posts: 172

#329 • • Valonalle sekopää


Eli et oo koittanu elacinei...=)



en nyt muista mitkä mulla on täll hetkell. noitametsä vs taikametsä bileittein loputtua otin tulpat pois päästä, sen jälkeisestä elämästä en tiedä.

se on se tuntuma että korvas on paskaa ettei "muka" kuule tarpeeksi näin mulla livepuolell. mut bileis pystyn pitää ihan hyvin tulppia, ja kuulen niiden kanssa hyvin

--
voehan prkl

Keba

Posts: 194

#330 • • Keba

Valonalle, 11.5.2006 12:01:
---

Eli et oo koittanu elacinei...=)

---


en nyt muista mitkä mulla on täll hetkell. noitametsä vs taikametsä bileittein loputtua otin tulpat pois päästä, sen jälkeisestä elämästä en tiedä.

se on se tuntuma että korvas on paskaa ettei "muka" kuule tarpeeksi näin mulla livepuolell. mut bileis pystyn pitää ihan hyvin tulppia, ja kuulen niiden kanssa hyvin



Kyllä muistasit, jos Elacinit omistaisit ^^
m1kk3

Posts: 5,560

#331 • • Edited m1kk3 no-life
joo, en ole käyttäny tähän mennessä kun isommissa bileissä (lähinnä kaapelibileet) ja silloinkin niitä keltasia virityksiä, jotka kyllä pilaa musiikkinautinnon totaalisesti. Eilen tf pres. Euphonic-bileissä Kotkassa (tai lähinnä tänä aamuna kun korvat soi) päätin että tästä lähtien käytän suojausta tasan jokaisessa bileessä missä käyn, oli kyllä äänenpaineet siellä niin hurjalla tasolla lähes koko illan että korvat soi vieläkin :/ Toivottavasti vaan en tullut järkiini liian myöhään. Tilasin kaksi paria noita -> http://www.beatman.fi/products.php?p=dc2af0 , mielenkiintoista kokeilla miltä musat kuulostaa noiden kanssa, täytynee laitella tännekin kokemuksia kun pääsee testaamaan :) Todellakin toi on pieni hinta siitä että vielä vanhanakin kuulee jotain, en vois ees kuvitella elämää ilman että kuulisin musiikkia :( Ja jos ei noi ole hyvät niin sitte pitänee marssia Elacin-kauppaan *hihu*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Valonalle

Posts: 172

#332 • • Valonalle sekopää

:
Kyllä muistasit, jos Elacinit omistaisit ^^



muuten omistan joulukuusen malliset, älyttömän hyvät. kiitos siitä kuuluu sinulle:)
kun siel kaupas ei myyty earlei. niin ostin just elacinit, ja en vaihtais mistään hinnasta

--
voehan prkl

Defiz

Posts: 717

#333 • • Defiz
Pitäisi itsekin hankkia kunnon filtterit korviin! Nykyään ei onneksi tinnitä niin pahasti korvissa kun ennen.. Kuuntelin jonkun kolme vuotta musiikkia päivittäin huonoilla nappikuulokkeilla (aka volat kaakkoon että kuuli jotain). Tinnitys pääsi aika pahaksi ja päätin lopettaa kuulokkeilla kuuntelun vallan, kunnes ostin laadukkaan isot kuulokkeet!

Vielä tulee aika ajoin sellanen, että vinkuminen korvissa nuosee niin korkeaksi ettei kuule muiden puhetta kunnolla! :/
Onneksi se on vain hetkellinen 10-15s..

Kannattaa varjella kuuloa jos musiikki on tärkeää!! Miksei muutenkin.. *piis*

--
-=Defiz=-
*Tampereelle Bileitä lisää*

[Nuclear]

Posts: 5,855

#334 • • [Nuclear] el aprendiz

kilobitti, 4.5.2006 10:54:
Elacin -25dB, muuta ei tarvi *sydän*


Äh, tekispä ne -35dB tms. Joskus tuntuu et 25:sta loppuu puhti kesken ja tekis tunkea vielä vessapaperia lisäks.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

tomii

Posts: 3,594

#335 • • tomii kallion herttua
Mä en voi kuin ihmetellä, että enemmistö on laittanut tohon galluppijuttuun, että "en suojaa kuuloani". *ding* Tosin... eipä monet suojaa alapäätäkään. *nauru*

--
reivaan kunnes kuolen

kilobitti

Posts: 2,419

#336 • • kilobitti 1-2-3 techno

[Nuclear], 27.5.2006 13:44:
Äh, tekispä ne -35dB tms. Joskus tuntuu et 25:sta loppuu puhti kesken ja tekis tunkea vielä vessapaperia lisäks.



Jep. Ongelma on vaan siinä, että silloin tulpista ei voida tehdä enää kovin hifejä, koska bassot kuuluu niin kovaa kallon luiden kautta. Melukypärä jää ainoaksi ratkaisuksi;)

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

soda

Posts: 4

#337 • • soda
Ei noita melukypäriä oikeen nää missään, onneks. ;)
Ite tilasin Elacinit, korvat soinu jo pidemmän aikaa ja intissä tuli piste ii:n päälle; Taistelutoverin RK laulo korvanjuuressa parin räkäpään verran. Peltorit kun ei oikeen hyökkäyksen aikana tahtonu pysyä paikoillaan, niin näin pääs käymään. Tinnitys on onneks jo laskenu pahimmasta, pari kuukautta meni..
anis

Posts: 2,451

#339 • • anis
En vaikka pitäis. Välillä musa on niin kovalla että sattuu korviin ja on sitä huomannut että kuulo on huonontunut. Ei oo kiva näin nuorena kuuroutua*igor*

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Snaggo

Posts: 1,147

#340 • • Edited Snaggo ;__;
Tämä threadi vaikuttaisi sopivalta paikalta kysyä:
Ostin tässä tommoset kuusimalliset, viiden euron korvatulpat. Ohjelappusessa puhutaan vaimennusarvoista. Osaisko joku selittää ne mulle kun ei netistäkään pahemmin infoa löydy;
Mitä ovat nuo mystiset Mf, sf ja APVf -arvot? vaihtelevat taajuden mukaan

--
bojoing.