Suojaatko kuulosi bileissä?

386 posts, 20 pages, 139,020 views

asdf

Posts: 3,155

#121 • • asdf
Mun mielestä korvatulpat on aika epämukavat (tai sit en vaan osaa laittaa niitä oikein *igor*) eli niitä ei tule käytettyä. Ei mua muutenkaan ole ikinä kova musiikki häirinnyt ku kuulo on huono muutenkin.
Infinitee

Posts: 272

#122 • • Infinitee
Ei oo vielä tarvinnu, mut kohta vois alkaa käyttää et kuulo on vielä tallella viiskymppisenäkin..
UzU

Posts: 2,361

#123 • • UzU [33100]

Zenni, 6.4.2005 11:04:
Mun mielestä korvatulpat on aika epämukavat (tai sit en vaan osaa laittaa niitä oikein *igor*)



Once again.. Tämän vuoksi on Elacinin kaltaisia tulppia, jotka tehdään sun korvan mallin mukaan. Varmasti on sopivat, enkä ole kenenkään kuullut sanovan että ne olisi kovin epämukavat.

En minäkään vaahtomuovia tunkisi korvaan ;)
hansicon

Posts: 20

#124 • • Edited hansicon
Aloitin käyttämällä Elacin kuusitulppia jotka ajoivat asiansa erinomaisesti ollessaan hygienisiä kun kantaja niin tahtoo. Sittemmin teetätin itselleni sopivat ER-15:sta joidenka laadusta ei musiikin kuuntelussa ole tingitty. Pienen sorminäppäryyttä harjoittavan sovittelun jälkeen nekin sulautuivat huomaamattomasti korviin. Tällä hetkellä ei kuuloaistia ja siihen liittyvää taajustuntokatoa pystytä rakentamaan uudellen. Uskon kuitenkin kuulon olevan mahdollista korjata tulevaisuudessa, jolloin se tulee musiikin saralla korvata itse. Kun geenitekniikka hieman kehittyy pystytään kasvattamaan luonnostaan uusiutumattomia soluja uudelleen ja hillitsemään solujen kasvua. Aika näyttää. Mielestäni on syytä turvautua yksinkertaiseen ratkaisuun; eli suojata kuulonsa. Kuuloaistin ylläpito on senkin takia tärkeetä, että kuulee kuulokkeilla tulevaisuudessakin laajemman taajuusalueen.
psykerö

Posts: 15

#125 • • Edited psykerö
valetut Elacit omistan. Ei rasita korvaa ja filtteröi just kivasti :)
asdf

Posts: 3,155

#126 • • asdf

UzU, 8.4.2005 18:51:

Once again.. Tämän vuoksi on Elacinin kaltaisia tulppia, jotka tehdään sun korvan mallin mukaan. Varmasti on sopivat, enkä ole kenenkään kuullut sanovan että ne olisi kovin epämukavat.

En minäkään vaahtomuovia tunkisi korvaan ;)



Niin no vika voi olla juuri siinä että sitä vaahtomuovia on tullut tungettua. *ding* Ne ei kyllä asettuneet ollenkaan.
Avatar
#127 • • Equalizer Guest
Enpä oo pahemmin tulppia pidellyt mut nykyään nää bileissä käynnit onkin vähenemään päin.
seilori

Posts: 482

#128 • • Edited seilori
Mä pidän (mukavuudeltaan ja ulkonäöltään huonoja kuusi-)tulppia jo tavisbaareissakin.

Tulpat päässä tulee kyllä mentyä usein kaiuttimien lähelle tanssimaan, mutta toisaalta kaappien vieressä ääni on miellyttävän selkeä. Salin takana seinäkaiut ja ihmisten porina sotkevat äänen usein niin, että musiikista on hankalampi nauttia vaikka tulpat poistaisikin. Lisäksi pidän etuosasta, kun siellä on yleensä tasaisempi yleisvalo (dj-pöytä) ja parempi fiilis :)
JS

Posts: 58

#129 • • JS
En ole käyttänyt, mutta vain kerran on koitunut tinnitystä pariksi päiväksi, lähinnä johtuen pienessä tilassa liian kovin olleista diskanteista.
Otti korviin niin paljon.*poks*
cosmic

Posts: 389

#130 • • cosmic :D

Zenni, 9.4.2005 03:22:
Niin no vika voi olla juuri siinä että sitä vaahtomuovia on tullut tungettua. *ding* Ne ei kyllä asettuneet ollenkaan.



Kyllä se asettuu kunhan pyörittelee sitä vähän ja kun laittaa sen korvaan niin kannattaa painaa vaikka puoli minuuttia niin pitäis pysyä.

--
:D is an unproductive condition.

zenny

Posts: 1,145

#131 • • zenny Pieni sateenvarjotyttö
en... pitäis kyl hommaa jotkut tulpat korviihin... *joo*

--
Loikka suuri kuin Kiinan muuri
Kilttinä vain kanssasi leikkisin
mutta mihin minä raitani jättäisin

T0mbstone

Posts: 728

#132 • • T0mbstone The Process.
Tottahan toki. Menee kyllä vähän ymmärryksen yli miksi pa pitää säätää niin kovalle että tulee kuulovaurioita.

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Velh05

Posts: 51

#133 • • Velh05 Vandaali joka suhteessa
Mitäpä suotta... Eip tost kuulost pal mittää jäljel edes oo *hahjust*

Ois vaan pitäny uskoo äitii ku se varotti.

--
"Eiku joo joo! Tähän vaa. Ei täst ketää mee!"

Raver71

Posts: 3,605

#134 • • Raver71 Elämäntapa reivaaja, dj raver
Perjantaina taisi olla toiset bileet joissa käytin tulppia. Ja voin sanoa että kannattaa. Tulpat vaimentaa "sopivast melua" mutta se ei häiritse musiikista nauttimista. Kävin kuulotarkastuksessa ja siellä huomautettiin että "melu" alueella on kuulo heikentynyt. Rupesin käyttämään tulppia ennenkuin kuulin tämän. Ei soi korvat kun tulet ulos.
JayJay

Posts: 312

#135 • • JayJay Räntämäen Lataamo / Team *tirsk*
En käytä suurimaksi osaki ajasta..
Kyl joskus on mukana ollu, ja käytetty kun floorilla livahdellaan *jiihaa* Vähän liian harvoin kyllä, Kyl niit vois pitää mukan tansahteluu varten kun silloin ei kovin paljon tartte keskustella ihmisten kanssa *hihu*

--
If lost in the sea of sorrows, look for the stars,
cause the waves will eventually bring you back.

Avatar
#136 • • pu Guest
en..pitäs kyl...seuraavan ker kyl veikan rumpujensoittokorvatulpat mukaan :> semmoset 'tavalliset' keltaset korvatulpat ei oo kauheen hyvät ..vissii.. ainaki jostain nii lukenu. jos ei kuule musiikin niit kaikkii äänii ja taajuuksia ;D ja ne pitäs kyl kuulla..*yessir*
GrimsouL

Posts: 468

#137 • • GrimsouL Hybridize, Fury, Electronica Exposed
Mun on joka kerta pitäny käydä ostaa tulpat että sit ens bileis varmasti suojaan kuulon. Mut kummasti en oo tähänkää päivää mennessä niit hommannu.

Se on kyl ihme juttu et ei mul koskaa tinnitä, bileitten jälkee tuntuu vaa muutaman minuutin et joku painaa sormilla v*tun kovaa mun korvia...?

Pieni raha niin suuresta asiasta. Ei pitäis leikkiä tulella, jos tää kuulo täst viel vähän heikkenee ni voin vaihtaa musiikin teon vaikka taulujen maalaamiseen.
Jammailija

Posts: 3,224

#138 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Entäpä jos on syntymältään erikoisen kapeet korvakäytävät ja vaikkuu sitä myöten korvissa*hih*? Mä oon naturally protected*super*!
*nauru*

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Mark

Posts: 7,311

#139 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
valitettavasti en. pitäis kyl mut ku onnistun aina hävittää ne tulpat, kahet kuusitulpat jo kadonnu, ei viitti ottaa riskii jonku elacien tms kalliiden tulppien kans ja normiearit o iha paskoja *uuh*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

pululu

Posts: 1,102

#140 • • pululu .jemmutti.

Mark, 20.4.2005 21:33:
valitettavasti en. pitäis kyl mut ku onnistun aina hävittää ne tulpat, kahet kuusitulpat jo kadonnu, ei viitti ottaa riskii jonku elacien tms kalliiden tulppien kans ja normiearit o iha paskoja *uuh*

-M



parempi siis että kuulo heikkenee kuin käyttää "paskoja" perustulppia?

järki hoi?

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.