Suojaatko kuulosi bileissä?

386 posts, 20 pages, 138,876 views

Inferno@Tre

Posts: 678

#301 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Tähän asti en oo suojannu, mut Tampereen Housenationin jälkeen soi kyl taas nii pirusti korvissa et Hesaan aattelin jo suojata.

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

Tapi

Posts: 1,437

#302 • • Tapi Dreamstate

Jiimo
No niin, ostin sitten tuommoiset kuusitulpat, mutta miten hemmetissä ne oikein laitetaan korvaan?


Vie toinen kätesi pään yli toiselle korvalle ja venytä koko korvaa hieman taakse. Näin korvakäytävän alku suoristuu ja "kuusen" pitäisi upota sisään helposti. Mikäli kuusi ei uppoa millään on korvakäytäväsi liian ahtaat niille ja sinun kannattaa marssia suosiolla Elacin-kauppaan.
mastream

Posts: 549

#303 • • mastream

Tapi, 21.3.2006 21:54:
---

Vie toinen kätesi pään yli toiselle korvalle ja venytä koko korvaa hieman taakse. Näin korvakäytävän alku suoristuu ja "kuusen" pitäisi upota sisään helposti. Mikäli kuusi ei uppoa millään on korvakäytäväsi liian ahtaat niille ja sinun kannattaa marssia suosiolla Elacin-kauppaan.



Edelleen vielä kysyisin että kuinka paljon tuota pitäisi jäädä ulos näkyviin? Kokeilin tuota korvan venytystä ja se auttoi hieman, mutta silti jäi jonkin verran ulos.
Tapi

Posts: 1,437

#304 • • Tapi Dreamstate

Jiimo
Edelleen vielä kysyisin että kuinka paljon tuota pitäisi jäädä ulos näkyviin? Kokeilin tuota korvan venytystä ja se auttoi hieman, mutta silti jäi jonkin verran ulos.


Kuusen uloimmainen osa tulisi jäädä korvakäytävän peitoksi. Koko varren pitää jäädä ulos korvakäytävästä.
mastream

Posts: 549

#305 • • mastream

Tapi, 21.3.2006 22:10:
---
Jiimo
Edelleen vielä kysyisin että kuinka paljon tuota pitäisi jäädä ulos näkyviin? Kokeilin tuota korvan venytystä ja se auttoi hieman, mutta silti jäi jonkin verran ulos.

---

Kuusen uloimmainen osa tulisi jäädä korvakäytävän peitoksi. Koko varren pitää jäädä ulos korvakäytävästä.



Hmm, no kyllä nuo sitten taitava mennä suht. oikein korvaan, ainakin vaimennuksen huomaa. Kiitoksia vastauksista.
ile

Posts: 184

#307 • • Edited ile

Rx, 22.2.2006 22:21:
jos oikeesti lähtee ostaa joulukuusi-tulppia itelleen ni kandee käyttää se 20-30e joko earin tai elacinin kuusi-tulppiin, on perkeleen paljon paremmat ja kestää pitempää... meikäläisen earit taitaa olla jo 5v vanhat ja vieläkin täysin moitteettomassa kunnossa...




no jaa voi olla mut mulla on apteekist ostetut joulukuusi tulpat makso 5e ja pestävät eli niit saa neljät tolla 20e hinnal mut tottakai 20e tulpat on paremmat en vaan jaksa kuluttaa moista summaa tulppiin

--
:) bileissä on hauskaa niin kauan kun se kestää :)

Camfer

Posts: 259

#308 • • Camfer
käytän korvatulppia. EAR:in valmistamat ovat ihan pop. mä olen huomannut aika monesti töissä ja ihan klubeilla kun ihmiset laittava niitä korvatulppia niin he ryttäävät vain sen pään siitä. itse tulpasta jää näkyviin se perä samaan tyyliin kuin noissa joulukuusi malleissa.

sit itketään et ei auta mitään. rutatkaa se koko perkeleen tulppa sormien välissä. ja "runnokaa" se korvakäytävään. kyllä siitä saa tehtyä sen verran pienen mällin et kyllä sen pitäis pienempäänkin korvakäytävään mennä. ainut vain että se tulppa voi turvotessaan tehdä aika ikävää jos on liian iso. mutta on niitäkin erikokoisia.

ja ihan kotosalla saa harjoitella tulppien laittoa. sit kun saa kerran kunnolla niin tietää miltä sen tulpan pitäisi tuntua.

jos tarvis näöstä tai kuulosta valita kumman menettää niin näköni mä haluaisin menettää mieluummin kuin kuuloni. think about it.
Siren

Posts: 826

#309 • • Siren Seinäruusu
Mites, te joilla on ne kuusitulpat, nii käytättekö te niissä niitä violetteja vai keltasia "päitä"? Muistaakseni ne violetit eristää vähemmän, mut suojaako ne kummiski riittävästi?

--
Choose physiotherapy and your satisfaction is quaranteed ;)

[Nuclear]

Posts: 5,855

#310 • • [Nuclear] el aprendiz

Siren, 1.4.2006 17:41:
Mites, te joilla on ne kuusitulpat, nii käytättekö te niissä niitä violetteja vai keltasia "päitä"? Muistaakseni ne violetit eristää vähemmän, mut suojaako ne kummiski riittävästi?


Tuskin, Peltorit vasta suojaa riittävästi ;) Välil tuntuu itellä et -25dB filsuista loppuu puhti kesken et vois olla vieläkin enemmän vaimentavat, mut ei oikein taida olla muita saatavilla ku noita ja -15dB...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

..no such user..

Posts: 1,106

#311 • • ..no such user..
Ite en suojaa enkä oo koskaan suojannu, vaikka bileissä useempi vuos tuli keikkaa heitettyykin.. Oon suhtautunu tohon kuulosuojaukseen aina vähän skeptisesti, kun mulla on sellanen fiilari et se saattais jollain tasolla paskalla säkällä kusauttaa kuulon.

Lähinnä eniten pelkään just sitä et sitä tulppaa sit vänkkaa edestakas, kun pitää kuulla mitä kaveri sanoo ja sit tulee liikaa tota äänentason nopeeta vaihteluu.

Toinen juttu mitä pelkään on musan luukutus suljetuilla luureilla, mut bileissä en koe tota enää omalla kohdalla tarpeelliseks.
DJ Rx

Posts: 2,527

#312 • • DJ Rx FINRG Recordings

[Nuclear], 1.4.2006 18:18:
---
Siren, 1.4.2006 17:41:
Mites, te joilla on ne kuusitulpat, nii käytättekö te niissä niitä violetteja vai keltasia "päitä"? Muistaakseni ne violetit eristää vähemmän, mut suojaako ne kummiski riittävästi?
---

Tuskin, Peltorit vasta suojaa riittävästi ;) Välil tuntuu itellä et -25dB filsuista loppuu puhti kesken et vois olla vieläkin enemmän vaimentavat, mut ei oikein taida olla muita saatavilla ku noita ja -15dB...



elaciniltä löytyy -25dB:n filtterit...

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#313 • • [Nuclear] el aprendiz

Rx,
elaciniltä löytyy -25dB:n filtterit...


Joko mä en osaa kirjoittaa tai sitten sä et vaan osaa lukea :D

PS. "mut ei oikein taida olla muita saatavilla ku noita (joilla viittaan yllä mainitsemiini -25dB) ja -15dB..."

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

DJ Rx

Posts: 2,527

#314 • • DJ Rx FINRG Recordings

[Nuclear], 1.4.2006 19:25:
---
Rx,
elaciniltä löytyy -25dB:n filtterit...
---

Joko mä en osaa kirjoittaa tai sitten sä et vaan osaa lukea :D

PS. "mut ei oikein taida olla muita saatavilla ku noita (joilla viittaan yllä mainitsemiini -25dB) ja -15dB..."



sorry my bad

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Samael Mighty

Posts: 102

#315 • • Samael Mighty ((( no comments )))
Elacinit tai vastaavat ois tarkoitus tilata kyllä.. tällähetkellä siis pääsääntöisesti en :\

--
Innocue vivite, numen adest

Avatar
#316 • • Norb Guest
Ääh, pakko olis ostaa ne tulpat! Ollaan poikaystävän kanssa jauhettu asiaa kuukausi kaupalla, mutta ei olla saatu mitään aikaseksi..

Tätä menoo ollaan varmasti 40v kuuroja.. Vappuna taas huomas, kun korvissa tinnitti bileiden jälkeen.. Hitto, et oon saamaton idiootti..
remotion

Posts: 5,283

#317 • • Edited remotion nostatus guru

Rx, 2.4.2006 03:57:
---
[Nuclear], 1.4.2006 19:25:
---
Rx,
elaciniltä löytyy -25dB:n filtterit...
---

Joko mä en osaa kirjoittaa tai sitten sä et vaan osaa lukea :D

PS. "mut ei oikein taida olla muita saatavilla ku noita (joilla viittaan yllä mainitsemiini -25dB) ja -15dB..."

---


sorry my bad



joo, niitä kyl saa -9dB:n filsuilla (vaikka ei mainostetakkaan jostain kumman syystä). itelle noi -15dB:tkin tuntuu hieman vässyköiltä, joten kun ite joudun uusii, ni menee tollasilla sitten tilaukseen!

edit: tulipas taas ihan turhaan quetettua ku ei toi mun teksti liittyny oikeen lainkaan lainattuun.. noo meni jo :D
Sepistö

Posts: 621

#318 • • Sepistö eläin saalistaja

Remotion, 2.5.2006 22:48:
---
joo, niitä kyl saa -9dB:n filsuilla (vaikka ei mainostetakkaan jostain kumman syystä). itelle noi -15dB:tkin tuntuu hieman vässyköiltä, joten kun ite joudun uusii, ni menee tollasilla sitten tilaukseen!



Thomann näyttää myyvän vastaavia Fischer-merkkisiä 6 / 12 / 18 / 25 dB:n vaimennuksella 31 eurolla. Elacinin suodattimet on 83 euroa. Noi Fischerit on niin halvat että vois melkeen tilata toiset suodattimet sitä varten että saa bileissä säädettyä volan aina sopivaks. :) Eikös noi kuitenkin ole ihan yhteensopivia?
Keba

Posts: 194

#319 • • Keba
Lisäsuotimet maksaa 60e jos on ml-suojainten (vai mikä ikinä se nyt onkaan..) vanha asiakas.
Jago

Posts: 4,039

#320 • • Jago un-trained monkee
sain ne semmoiset keltaset vaahtomuovi vekottimet tuolla sousenationeissa ja kieltämäättä se autto, mutta ei siinä pääse vfiiliksiin jos kuulee musiikin samassa voluumissa kuin peruskotimankasta perus päivä voluumilla

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe