Suojaatko kuulosi bileissä?

386 posts, 20 pages, 138,819 views

Cloudberry

Posts: 493

#361 • • Cloudberry
Aion aloittaa ensi lauantaina. *pepsodent*

(Ja onkin jo korkea aika, kun vielä on jotain kuuloa jäljellä! *blush*)
crissy

Posts: 1,958

#362 • • crissy
en oo suojannut.. ja sen huomaa ku mies joutuu laittaa telkkarii pienmälle ku se kuulemma huutaa....*igor**igor* vaikka must ei yhtää..

sit mun puhelimen laturi pitää jotain ihme ininää jonka mies kuulee jo tullessaa himaan kotiovelta saakka.. mä kuulen sen sit vasta ku paan korvan kii siihen laturiin... *igor*


ehkä ois pitäny
voidhead

Posts: 85

#363 • • voidhead multiurpo
aina korvatulpat päässä. on tinnittäny jo teinivuosien lepakko-reissuista lähtien eli viimeset reilu 10 vuotta oon yrittäny pelastaa mitä pelastettavissa on. tulee vaan luukutettua kuulokkeet päässä tuolla mailla ja mantereilla et kai se loppujen lopuks sitten on ihan se ja sama...

mutta kyllä nyt on niin että se joka ei tulppia bileissä/keikoilla/festareilla/treenikämpällä käytä, on kyllä päästään vialla.

--
if you´re not angry, you are not paying attention

fallen

Posts: 8

#364 • • fallen
kerran kokeilin noita kuulosuojaimia ja siihen jäi... Tuli sellanen tunne, että ne spoilas meininkiä. Tosin oma kuulo on muutenkin todella huono...

--
They say seeing is believing but true question is what do you believe you've seen?

Inferno@Tre

Posts: 678

#365 • • Inferno@Tre Hervanta UG

fallen, 7.10.2006 20:59:
kerran kokeilin noita kuulosuojaimia ja siihen jäi... Tuli sellanen tunne, että ne spoilas meininkiä. Tosin oma kuulo on muutenkin todella huono...



Riippuu tulpista. Ite en kans aluks suojannu ollenkaan mut sit alko olla aina bileiden jälkeen korvat nii lukossa ei ei tullu mitään. Normitulpat suojaa liikaa, mut ite oon alkanu käyttään samaa silikonikittiä mitä periaatteesa uidessakin voi käyttää (saa ainakin apteekeista). Suojaa Sen verta et kuulo säästyy mut ei pilaa fiiliksiä. Suosittelen vaihtoehdoksi suojaamattomalle kuulolle, ei oo ees kallista.

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

Gleba

Posts: 549

#366 • • Gleba
kuuset korvissa *joo*

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

Sphyxia

Posts: 3,308

#367 • • Sphyxia Maracujá!

Inferno@Tre, 7.10.2006 21:06:
---
fallen, 7.10.2006 20:59:
kerran kokeilin noita kuulosuojaimia ja siihen jäi... Tuli sellanen tunne, että ne spoilas meininkiä. Tosin oma kuulo on muutenkin todella huono...

---


Riippuu tulpista. Ite en kans aluks suojannu ollenkaan mut sit alko olla aina bileiden jälkeen korvat nii lukossa ei ei tullu mitään. Normitulpat suojaa liikaa, mut ite oon alkanu käyttään samaa silikonikittiä mitä periaatteesa uidessakin voi käyttää (saa ainakin apteekeista). Suojaa Sen verta et kuulo säästyy mut ei pilaa fiiliksiä. Suosittelen vaihtoehdoksi suojaamattomalle kuulolle, ei oo ees kallista.



Itselläkin samanlaiset käytössä. Kohtuuhintaisia ja suojaavat IMHO tarpeeksi hyvin.
Niño

Posts: 167

#368 • • Niño Club 96° resident
Yleensä menee ihan normitulpilla... Pitäis kyllä kokeilla kuusiakin pelkästään sen vuoksi, että ne on todettu hyväksi. Jossain vaiheessa lähtee kyllä tilaukseen Elacinit, jotka ovat tarpeen myös levyjä soittaessa.
gerry

Posts: 979

#370 • • Edited gerry
Mä en suojaa pelkkä "suojaamisen" takia (vaikka juuri sen takia eniten!) vaan yleisen mukavuuten takia.
Ei ole mukavaa istua jossakin clubil peeaa jauhamas täysil niin et korviin sattuu ja pää hajoaa. Jolloin usein joutuu istumaan jossakin kulmantakana tai peränurkas.

Tulpilla sensijan pystyy nauttimaan musiikista täysillä! Musiikin voi tuntea eikä se hajota päätä. Varsinkin diskantit (haikat ym) ovat todella kivulijaita kuunella varsinkin ku paukutetaan jotakin vanhaa hardhousea ym.

Jos tulpat unohtaa niin asiansa ajavat jopa kertakäyttötulpat joita saa yömyöhään apteekista, ja hinta on abaut 30 senttiä. Ja se on halpa hinta viihtyisästä illasta:)

Edit: Mielestäni hyvä idea on ku bilepaikal olis myynnis joitakin kertakäyttötulppia:)

--
by B.C.S

artturi

Posts: 446

#371 • • artturi

Crome, 13.10.2006 15:04:
---
artturi, 12.7.2006 12:53:
en suojaa ja sen olen kyllä huomannut..

---


samat sanat! *hih*



Se on vaan niin että, nuorena ei aina ymmärrä kaikkea eikä ajattele asioita niin kuin pitäisi. Minä itse opin näköjään kaiken kantapään kautta. *hymy*
sale

Posts: 1,235

#372 • • sale
Ennen ei tullut niinkään välitettyä mutta nykyään pääsääntöisesti aina tulee käytettyä tulppia.Huomattavasti viihtyisämpää olla bileissä voi todellakin nauttia musiikista, voi toki ilmankin mutta itse tykkään kyllä käyttää kun tuntuu olevan aika herkät korvat..
E.L.

Posts: 16

#373 • • E.L.
Yleensä käytän tulppia. Sen verran aktiivisesti pyörin monenmoisissa musiikkitapahtumissa. Pääasiassa käyn rokkikeikoilla, mutta vaihtelun vuoksi välillä bileissäkin.
Itse en niin välittäisi tulppien käytöstä, mielellään kuuntelisin musiikkia lujaa. Mutta korvani ovat asiasta eri mieltä. Satunnaista korvien soimista on ilmennyt, mutta onneksi en ole onnistunut pahemmin kuuloani tuhoamaan. Sen verran ikävää on tuo korvien soiminen, että en todellakaan halua siitä pysyvää.
Paljon on vaikutusta ollut tulppien käyttööni myös eräällä hyvällä ystävälläni. Hän kertoi omista kuuloon liittyvistä ongelmistaan ja että itse hän kiinnitti huomiota kuulon suojaamiseen liian myöhään. Minulle hän suositteli tulppien käyttöä, varsinkin kun en siis mainittavasti ole onnistunut kuuloani pilaamaan. Itsekin hän nykyisin käyttää tulppia ja yrittää pitää kiinni siitä, mitä on kuulosta jäljellä.
Amuck

Posts: 2,396

#374 • • Amuck dub-i-dub
Tuli tästä mieleeni: pitäisikö perusbaareihin ottaa tulpat mukaan, vai voida luottaa siihen että ilmankin pärjää hyvin? Tuskin missään Onnelassa tarvitsee laittaa tulppia korviin, kun taas Klubille ei tulisi mieleenkään lähteä ilman. Entä seduloissa järjestetyt "teknobileet"?

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

elysion

Posts: 1,036

#375 • • elysion `laaserkiiski, järviemme teknokampela!`
Ite tulee nykyää kans aina kannettua tulppia mukana, kun noissa omissa kuusitulpissa on tollanen näppärä kotelo. Elacinit pitäis kyl jossain vaiheessa hankkia. Ei oo kivaa työntää noita raastinrautoja korviin :-/-
Amuck

Posts: 2,396

#376 • • Amuck dub-i-dub
Mutta onko asiakkaalla oikeus haukkua baaria/järjestäjiä liiasta äänenvoimakkuudesta?

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

elysion

Posts: 1,036

#377 • • elysion `laaserkiiski, järviemme teknokampela!`
Kyllä mun mielestä on. Konemusabileissä aina välillä tuppaa olemaan volat aivan liian kovalla omaan makuun. Ei oikeen houkuttele bileet, joiden mainoksessa hehkutetaan kilowattien äänentoistoa :(. Basso on kivaa, mut joku raja siinäkin *igor*
Avatar
#378 • • Sunshine^82 Guest
ei siinä fiiliksessä mitään suojata muista.. *nauru*
fosa

Posts: 382

#379 • • fosa
Tuntuu vähä et ne jotka ei suojaa kuuloaan, ei välitä siitä eikä siten valita liiasta volasta ja taas sitte ne joitten mielestä ääntä on liikaa laittaa suosiolla tulpat korviin. Eli asiasta ei mainita järjestäjille tarpeeks usein.

--
Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin...

Keba

Posts: 194

#380 • • Keba
Imho normiravintoloissa tulpat päähän, vaikka sitten ne -15db elacinit. Jossain Helsinginkin Onnelassa on dj:stä riippuen niin hemmetin kovalla, että pää räjähtää.