Individual:
argumentti 1 )
No otapa historiankirja käteen ja katso missä tehtävissä naiset toimivat talvi-ja jatkosodassa. Ja minkä suurtyön esimerkiksi juuri lotat tekivät haavoitteineiden hoidossa
etulinjassa, ilmavalvonnassa, kotirintamalla jne...Lista on loputon.
Jos sama tilanne vielä Suomea joskus kohtaa, joskin se on erittäin epätodennäköistä en näe mitään syytä miksi naisten pitäisi ottaa ase käteen, kun heitä tarvitaan muualla.
En halua mitenkään vähyksyä lottien panosta, mutta ymmärrät varmaan ettei toi työpanos ole sen enempää sukupuolisidonnainen kuin se pyssyillä leikkiminenkään. Toi asettelu miehet sotii, naiset hoitaa kotirintaman on täysin keinotekoisesti luotu ja kuten sanottua, siinä haisee mun sieraimiini testo.
Individual:
argumentti 2)
Taistelukentällä tuskin miesten moraalia nostattaa nähdä kaatuneita tai haavoittuneita
naisia.
Tuskinpa se nyt kauheasti nostattaa moraalia nähdä kuolleita miehiäkään? Kyllä mä ainakin joutuisin sanomaan vähintään nyt multa kyl meni fiilikset kun kaatuneeseen törmäisin, oli tämä sitten mies tai nainen.
Individual:
argumentti 3)
En ole mielestäni missään kohtaa sanonut, etteikö naiset pärjäisi rintamalla, mutta kahdessa ensimmäisessä kohdassa käy ilmi miksi näin ei ole järkevää toimia.
Ja koska Suomen armeija kouluttaa joukkoja sodanajan tehtäviin niinkuin sanoin, niin
miksi naiset pitäisi määrätä yleisen asevelvollisuuden piiriin.
Itseasiassa kumosin just kummatkin noista kahdesta kohdasta.
Edelleen IMO ketään ei pitäisi määrätä yleisen asevelvollisuuden piiriin. Mä oon ihan täysin palkka-armeijan kannalla - Pyssyillä leikkiköön ja siitä palkkaa nostakoon ne, joiden mielestä se on mielekästä.
Aini, Suomen armeija muuten koulutti mut lähinnä sluibaamaan.
Individual:
Onhan Suomessa ollut jo kohta 10 vuotta naisilla mahdollisuus käydä vapaaehtoinen
asepalvelus. Mikä heidän tehtävänsä kriistitilanteissa sitten on, on asia erikseen. Etulinjaan lähettämistä en kyllä usko.
Miehillä on pippeli, naisilla on pinnnpi. Kummallakin näistä on etusormi. Rynnärissä on liipasin, jolle se asetetaan. Sodassa ei pinnnpillä tai pippelillä tee mitään ja jos tekee, niin se on todennäköisesti sodankin sääntöjen mukaan rikos. Edelleen en ymmärrä miksi suurimman osan ihmisistä mielestä sotiminen on jotenkin sukupuolisidonnainen juttu. Uutisissakin mainitaan aina erikseen et jossain kuoli naisia ja lapsia, niinkuin se naisten kuolema olisi jotenkin suurempi tragedia kuin miesten.
[muokattu 5.7.2004 22:19]