Mites teidän asepalvelus..?

1,183 posts, 60 pages, 588,340 views

geeni

Posts: 97

#241 • • geeni
II/00 Kajaanin Korohoro.. 6kk tuli leikittyä.

Valtion virallinen pellekoulu *pelle*

--
..endorfin.euphoria..

Air

Posts: 319

#242 • • Air
II/00 KotRa Kmaa/Kyminlinna (rannikko)jalkaväki Alik.

Hiton hienoja kokemuksia. Hiton rankka, etenkin aukki. Vieläkin harmittaa että olin sairaana just ku ois päässy ampumaan kovan kessin*igor*

[muokattu 24.6.2004 19:45]
kilobitti

Posts: 2,419

#243 • • kilobitti 1-2-3 techno

niomic:
Ihmiset on tietenkin erilaisia, mutta itse ainakin koin että pelkällä asennoitumisella hommasta selviää henkisestikin kunnialla läpi.



Aivan samaa mieltä.

Tiedän kuitenkin, että monet palveluspaikat ja pestit ovat älyttömän tylsiä, enkä ainakaan itse jaksaisi olla niissä edes sitä puolta vuotta. Mutta siihenhän voi vaikuttaa jos vähänkään jaksaa nähdä vaivaa =)



Ehkä koomisinta on se, että huonoiten motivoituneet tuntuvat hakeutumaan niihin kaikkein löysimpiin hommiin, jotka yleensä ovat myös niitä tylsimpiä. Ja sit ihmetellään miksi hajottaa*nauru*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

sapeli

Posts: 11,768

#244 • • sapeli jokukukamikä?
Täällä on tullut aika vähän mitään sivari-positiivista kommenttia joten haluanpa nostaa tätäkin aihetta hiukan pöydälle. Moni on sanonut että intti-aika oli hienoa, toiset taas on moittinut sitä ihan turhaksi kidutukseksi; samalla lailla luulen että sivareidenkin mielipiteet jakautuvat. Itse en sivariin olisi hakeutunut jos koko intti-hässäkkä olisi ollut vapaaehtoista, mutta en ollenkaan kadu valintojani ja se n. vuosi oli ihan hienoa aikaa.

Minä menin/pääsin oman kotikaupungin ala-asteelle apu-opettajaksi; mua on aina kiinnostanut opettaminen, ja löysin ittestäni kaikenlaisia uusia puolia kun piti olla lasten kanssa tekemisissä. Erityisesti yllätyin siitä kuinka kiva oli olla ekaluokkalaisten kanssa kun niille oli melkein sellainen isähahmo, iästä huolimatta.

Se oli myös kovin positiivista että tää kyseinen koulu oli noin puolen kilsan päästä mun asunnosta, joten pääsi helposti kotiin ja takaisin joka päivä - se oli ihan kuin normaalia duunia (jossa tosin oli sairaan huono palkka).

Oikeastaan vaan se parin viikon tai kuukauden koulutusvaihe tuntui pakkopullalta kun siellä ei oikein tuntunut olevan mitään hyödyllistä tekemistä; ensiapukurssinkin olin jo lukiossa ottanut. Sieltäkin tosin joka viikonloppu pääsi kotia kun kaikki matkat oli ilmaisia.

Mutta kaiken kaikkiaan se oli hieno vuosi, ja suosittelen sivaria lämpimästi kaikille jotka A) ei välitä siitä että joutuu muiden komenneltavaksi (vaikka onhan sivareillakin pomonsa), B) haluaa päästä tekemään jotain missä voi enemmän vaikuttaa ja luoda, C) haluaa pitää vaatteensa, tukkansa, ym., D) ei kannata sotaa missään muodossa, tai E) toivoo että siitäkin vuodesta on enemmän hyötyä kun tulevaisuudessa hakee töitä. Varsin moni sivari näet pääsee alansa töihin, tai ainakin johonkin joka sitä sivuaa.

*piis*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Roger Roger

Posts: 3,372

#245 • • Roger Roger Kentti
sodat pitäisi kieltää. ei kenenkään tarvi, ellei niin itse halua.

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

Aisti

Posts: 402

#246 • • Aisti Turtiloparabellum
Nooh, olikohan se nyt niin että 2003/04 päättyi sivari Hyvinkään Sairaalassa... Siellä sitten tuli tehtyä ja nähtyä kaikenlaista, jopa silleen rutinoitui siihen, että olin siellä vielä töissä aikani. Yhdessä vaiheessa vaan, kun tuli aikansa kuskattua syöpäpotilaita käytäviä pitkin, niin kävi luonnon päälle siinä määrin että piti lopettaa. Mutta kumminkin, se kasvatti, uskoisin näin. Ja tuli tienattua DJ-laitteetkin sivarista poikineella työsuhteella.. joten.. en osaa oikein kommentoida negatiivisesti alkuunkaan tuota siviilipalveluspuolta. Vaikeaa se oli, osa lähisukulaisista minut tuomitsikin sen johdosta, mutta ovat sittemmin menneet itseensä, ovat jopa puheväleissä, joskin hyvä määrä siihen vaaditaan alkoholia että olisivat ihan ystävällisiäkin.. Mä en tiedä.. Jos haluat valita vaikeamman, niin mene sivariin, jotenkin yhteiskunnallisesti ajatellen se oli se tosimiesten valinta. Armeija on se helppo vaihtoehto. Riippuuhan tuo toki palveluspaikasta, mä en kerennyt sairaalassa istumaan.
Ita

Posts: 153

#247 • • Ita pikkune
2/02 Vekaranjärvi 1 PionK P-kausi sitte 2 Pionk loput 4kk
Miina Pete, miinat kaivaa. Miina Pete kaiken raivaa *heiii*´
Kyllähän se 6kk meni siinä, hauskaa oli välillä mut välillä potutti
kilobitti

Posts: 2,419

#248 • • kilobitti 1-2-3 techno

Roger Roger:
sodat pitäisi kieltää. ei kenenkään tarvi, ellei niin itse halua.



http://www.netsonic.fi/~silta52/ituhipit.jpg

- älä ota sitä liian vakavasti*vink*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

JustinSan

Posts: 822

#249 • • JustinSan Nullius in verba

kilobitti:
---
Roger Roger:
sodat pitäisi kieltää. ei kenenkään tarvi, ellei niin itse halua.
---

[kuva]

- älä ota sitä liian vakavasti*vink*



Ei helvetti *nauru* *nauru* *nauru*

[muokattu 24.6.2004 22:57]

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Epailija

Posts: 5,636

#250 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kilobitti:
---
Roger Roger:
sodat pitäisi kieltää. ei kenenkään tarvi, ellei niin itse halua.
---
[kuva]

- älä ota sitä liian vakavasti*vink*



*nauru* Ihan helmi. Ja niin totta! *hih*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#251 • • Korpisoturi Guest
Tervetuloa ”sissihenkiselle” maanpuolustussivustolle ja keskustelufoorumille osoitteessa http://SUSI1.net
T0mbstone

Posts: 728

#252 • • T0mbstone The Process.

Korpisoturi:
Tervetuloa ”sissihenkiselle” maanpuolustussivustolle ja keskustelufoorumille osoitteessa http://SUSI1.net



Sissijuustoa metsästämään kixxujuustohöylällä *heiii*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

mehukatti

Posts: 335

#253 • • mehukatti dude
8kk tuli joskus oltua HelItr:ssä. täysin turhaa hommaa ainakin yksilötasolla. jälkikäteen harmittaa ettei mennyt sivariin varsinkin, jos ois voinu päästä tekee atk-hommia.

[muokattu 28.6.2004 00:11]
Brass

Posts: 98

#254 • • Brass Electric
upinniemi kutsuu 12.07.2004*igor*

--
Jos joku asia on varma niin se on aivan varma

liikkuva muna

Posts: 2,652

#255 • • liikkuva muna an egg on the move

Brass:
upinniemi kutsuu 12.07.2004*igor*



Toivottavasti pääset neljänteen komppaniaan.. *nauru* El Käpitän Määttä pistää runtua *hihu*
Niska

Posts: 179

#256 • • Niska saloUG
TJ 11 ja silti vitutttaa! Kyllä tää varmaan joskus tulevaisuudessa saattaa olla
jollakin kummallisella tavalla hyvä muisto *lmao*
TommyT

Posts: 56

#257 • • TommyT Rööperin vakooja
Kävinpä tänään pistämässä eränsiirtopaperit vetämään. Ideana siis aikaistaa palvelusta erästä I/2005 erään II/2004, jonka palvelukseenastumiseen on 14 aamua.

Saa nähdä pääseekö vielä Vekaralle tai Rannikkotykistöön, nuo kuulemma olivat ainoat laitokset, joissa vielä tilaa.

Ihan jees tilanne nyt olis lähteä. Saa sitten nähdä nappaako niin paljon että yli tuon 6 kuukautta jaksaisi aikaa haaskata tuolla.

-TommyT-
JustinSan

Posts: 822

#258 • • JustinSan Nullius in verba

alek száhala:
---
Brass:
upinniemi kutsuu 12.07.2004*igor*

---


Toivottavasti pääset neljänteen komppaniaan.. *nauru* El Käpitän Määttä pistää runtua *hihu*



Kapteeni Määttä *sydän* 4K *sydän*
*nauru*
Kapteeni Määttä on ehkä kovin korsto kenet Suomen PV on ikinä nähnyt *nauru*

Ripa I lav juuu! *sydän*

Se jätkä on niinku Legenda *joo*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Diverse System

Posts: 692

#259 • • Diverse System Ithaqua
Onhan tuo käyty. Ja parit kertausharjoitukset myös*igor*
Los Vekaranjärvi

--
Booze is the answer. I dont remember the question

Mikki

Posts: 833

#260 • • Mikki
Suoritettu on

1/98
Kym/PionP

--
Names are for friends, so I dont need one.