Mites teidän asepalvelus..?

1,183 posts, 60 pages, 575,948 views

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#221 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
KarPr / 2.JK / II/99 / Alik

Jälkeenpäin ajateltuna armeija-aika oli hiton hienoa, hauskaa ja muistorikasta. Parasta oli 5 viikon komennus apulaiskouluttajana Utin Laskuvarjojääkärikoulussa. Siinä hommassa oli munaa!!
patis

Posts: 1,158

#222 • • patis 10

ville:

Nykyisin en menisi johtajakoulutukseen.



Kaduttaako että kävit? Vai mikset menisi nykyisin?
ville

Posts: 3,780

#223 • • ville olen oikeasti ujo

patis:
---
ville:

Nykyisin en menisi johtajakoulutukseen.

---

Kaduttaako että kävit? Vai mikset menisi nykyisin?



Ei kaduta, jäihän siitä käteen aika paljon.

Nykyisin en menisi sillä oma arvomaailma on muuttunut vuodesta 98 aika paljon. Lisäksi kyseinen paikka toimii huomattavasti paremmin jos on saman ikäinen muiden kanssa eli alle 20. Näin 25 vuotiaana ei voisi vähempää kiinnostaa 18 vuotias huutava vähälahjainen alikersantti, joka käskee sen takia, että saa tehdä sitä ensimmäistä kertaa elämässään.

Näin jälkikäteen ajateltuna armeija on ylipäätään sellaisten vajaa 20:n miesten leikkikoulu ja se paistaa siitä niin voimakkaasti läpi, että enää ei vaan kykenisi
NeoDragon

Posts: 230

#224 • • NeoDragon
rannikkojääkärikuski 2/01
Major Tom

Posts: 266

#225 • • Major Tom
Isosaaren tuliasemamiehistö, 2/02
tuliasemakurssin 2/02 Priimus
Kurssin jälkeen ylennys korpraaliksi (vain 2 meidän 25hlö ryhmästä)

Lähtisin kertaamaan vaikka heti, kunhan vaan kutsuisi!
Olen jopa ajatellut käväni jälkiAUKin, kunhan saa töistä ja koulusta mahdollisuuden.
W

Posts: 1,049

#227 • • W
Itse suoritin siviilipalveluksen. En näin jälkeenpäin osaa selittää miksi, mutta hetken mielijohteesta lähdin kurkkaamaan koska sivarissa saa löhöillä himassa kaiket päivät.
Sitten pyydettiin ensimmäiseksi allekirjoittamaan eräs paperi, ja myöhemmin sain kuulla että paluuta tuon paperin jälkeen ei ole valinta tilanteeseen, eli sivarista ei pääse pois jos sinne kerran ilmottautuu, toisin kuin lähes jokainen minulle aikoinaan väitti. Sinäänsä ei harmita pätkääkään, löysin todella kivan palveluspaikan jossa sain tehdä atk-juttujani, sekä aina 15-16:00 pääsi omille teilleen.
Tähän väliin haluan heille jotka miettivät armeijan kurinalaisuuden tekevän hyvää, kertoa, että itse vietän jatkuvasti niin kurnialaista elämää aivan huvikseni, ettei moni armeijan ”treenauttaman” kannata alkaa edes irvailemaan, eli rakastan fyysisiä ”rasitteita” , enkä sinällään ole aseita/asepalvelusta vastaan. Itse olen vastaan sitä pakkoa, että menettää vuodeksi vapautensa.
Tiedoksi että jälkeenpäin sivarista ei ole ollut mitään haittaa, ihminen se on joka antaa esim työpaikoilla kuvan itsestään, ei historia. Päin vastoin, työkokemukseni on otettu plussana!

ELi.....jaaa.....mitä olin sanomassa? että ihan sama mihin menee, kunhan se on ohi, ja pian....sivari kesti järkyttävät 395päivää, joten ei siksi kaikkein paras vaihtoehto.
Ja minä taisin olla siellä keskuksessa ainoa joka treenasi jotain liikuntaa?
Harmittaa ehkä vähän se, että olisi ollut edes kiva kurkata mitä siellä armeijassa sitten tehään....

[muokattu 17.6.2004 23:36]
nn

Posts: 45

#228 • • nn
Joo ja mä olin palkattu sotilas mallia SAint.
Terveiset kotiin:D
nn

Posts: 45

#229 • • nn
Luonto on lähellä siel jossain:D


William-78:
Itse suoritin siviilipalveluksen. En näin jälkeenpäin osaa selittää miksi, mutta hetken mielijohteesta lähdin kurkkaamaan koska sivarissa saa löhöillä himassa kaiket päivät.
Sitten pyydettiin ensimmäiseksi allekirjoittamaan eräs paperi, ja myöhemmin sain kuulla että paluuta tuon paperin jälkeen ei ole valinta tilanteeseen, eli sivarista ei pääse pois jos sinne kerran ilmottautuu, toisin kuin lähes jokainen minulle aikoinaan väitti. Sinäänsä ei harmita pätkääkään, löysin todella kivan palveluspaikan jossa sain tehdä atk-juttujani, sekä aina 15-16:00 pääsi omille teilleen.
Tähän väliin haluan heille jotka miettivät armeijan kurinalaisuuden tekevän hyvää, kertoa, että itse vietän jatkuvasti niin kurnialaista elämää aivan huvikseni, ettei moni armeijan ”treenauttaman” kannata alkaa edes irvailemaan, eli rakastan fyysisiä ”rasitteita” , enkä sinällään ole aseita/asepalvelusta vastaan. Itse olen vastaan sitä pakkoa, että menettää vuodeksi vapautensa.
Tiedoksi että jälkeenpäin sivarista ei ole ollut mitään haittaa, ihminen se on joka antaa esim työpaikoilla kuvan itsestään, ei historia. Päin vastoin, työkokemukseni on otettu plussana!

ELi.....jaaa.....mitä olin sanomassa? että ihan sama mihin menee, kunhan se on ohi, ja pian....sivari kesti järkyttävät 395päivää, joten ei siksi kaikkein paras vaihtoehto.
Ja minä taisin olla siellä keskuksessa ainoa joka treenasi jotain liikuntaa?
Harmittaa ehkä vähän se, että olisi ollut edes kiva kurkata mitä siellä armeijassa sitten tehään....

[muokattu 17.6.2004 23:36]

Progress

Posts: 955

#230 • • Progress
Spol-mies. Menin 98 ja pääsin 99. Haminassa/Mikkelissä. Kivaa oli!

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Bio

Posts: 4,429

#231 • • Bio The Bullies / Pinky
rannikkojalkaväki 1999-2000 upinniemellä

[muokattu 17.6.2004 23:46]
Avatar
#232 • • shane Guest
Upinniemen Spol II/03. Paska reissu mut tulipa tehtyä. 270->0vrk, wuhuu ! =D
Xeony

Posts: 117

#233 • • Xeony
Imatran Immolassa,para-aikaa.Kohta ohi on 180. *iloinen* *joo*

--
Quidquid latine dictum sit, altum videtur =)

Kaizu

Posts: 194

#234 • • Kaizu Kaizu / Team Hullu Pulu
Tammikuussa olis edessä Santiksessa täydellisellä ylöspidolla ja mahtavalla päivärahalla kuljettajan vakanssi, kokonaiseksi vuodeksi.
Siis voiko enää paremmin asiat olla ? *vink*

--
PaartiPaarti

blender

Posts: 2,552

#235 • • blender Arcade | KAIKU
150 naista tulee ens erään suomes, yksikää muute klubbarist???

[muokattu 18.6.2004 00:52]
kupo

Posts: 455

#236 • • kupo
II/00 KrhK ja Vekaranjärvi... Pisimmän kautta palveluksen suoritin ja käteen jäi Alikersantin arvo. Hauskaa aikaahan se oli, vaikka kyllä niitäkin hetkiä oli jolloin teki mieli itkeä. Eniten otti päähän talvi ja se mystinen ilmastomuutos joka tapahtui aina metsään lähtiessä. Tällä tarkoitan sadetta = märät vaatteet 1-2 viikkoa. Kertaamassakin on kerran käyty ja se oli super leppoisaa touhua.

--
How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

T0mbstone

Posts: 728

#237 • • T0mbstone The Process.

blender:
150 naista tulee ens erään suomes, yksikää muute klubbarist???

[muokattu 18.6.2004 00:52]



Toivon mukaan ei... *hihu*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

fantazia

Posts: 329

#239 • • fantazia
ahahaha tj15!!! koht loppuu tää sissihomoilu vittujee 8D
Avatar
#240 • • niomic Guest
|/02 vänskänä ulos, tuli käytyä vekaral, haminas ja riihimäel (kaikis about saman verran).

Itsellenihän maistui intti ku hullulle puuro ja p-kauden alussa asettamat tavoitteet tuli täyteen sairastelun vuoksi paskasti mennyttä RUKia lukuunottamatta.

Tärkein asia intissä oli lähinnä se et pystyis omalla panoksellaan tuomaan enemmän mielekkyyttä ja järkeä alaisten inttikokemukseen, koska koin, että se on mahdollista, jos vaan välittää paskaakaan. Tämä nyt ei aivan toteutunut kun lähes koko johtajakauden oli vain muita johtajia alaisina =/

Hienoa oli myös päästä kouluttamaan koko karjalan prikaatin yksiköitä harjoitusten aikana, vähän poikkeusta perus harjotustoimintaa (mut ei ihan niin lepii ku luulis, tahti oli nimittäin kohtuu kova ku piti ympäri harjotusaluetta sykähdellä ja laittaa aina koulutusvehkeet kuntoon jne =)

Ainoa asia, joka jäi vähän hampaankoloon RUK:n lisäksi oli ainakin omassa perusyksikössäni harrastettu kuntsarien pihtaaminen johtajilta. Itse sain ainoat kuntsarit sotilaan kokeesta komppanian parhaimpina, att:stä ja aukkiin + rukkiin pääsystä. Mistään koulutuksista, jotka oli itse suunniteltu ja organisoitu ei tippunut muuta kuin lämmintä kättä jos sitäkään. Ja noita koulutuksia tuli pidettyä varmaan yhteensä laskettuna joku 6-7 viikkoa, kassulla ja harjoituksissa. Ainoa tunnustus oli viimeisessä yksikössä palveluksen lopussa napsahtanut komppanian parhaan johtajan palkinto.

Ihmiset on tietenkin erilaisia, mutta itse ainakin koin että pelkällä asennoitumisella hommasta selviää henkisestikin kunnialla läpi. Tosin siinä mielessä olin kohtuu hyvässä asemassa, että sain toteutettua kaikki asettamani tavoitteet ja tehdä mielekkäitä tehtäviä aika hyvin motivoituneiden (lähinnä johtajien) kanssa. Tiedän kuitenkin, että monet palveluspaikat ja pestit ovat älyttömän tylsiä, enkä ainakaan itse jaksaisi olla niissä edes sitä puolta vuotta. Mutta siihenhän voi vaikuttaa jos vähänkään jaksaa nähdä vaivaa =)

[muokattu 24.6.2004 19:24]