Mites teidän asepalvelus..?

1,183 posts, 60 pages, 576,335 views

stimbeh

Posts: 400

#181 • • stimbeh Moriheimoreilee.
Mä otan strespillistä mallia:

II/2002 Vekara TiedK -> RUK 221 Kallio @ Hamina -> 3.PsJK Vekara -> res. wänskä.

--
Flow with the go.

Fyrisch

Posts: 4,525

#182 • • Fyrisch
tulee kiire hankkii lykkyy *hih* muuten pitäs jo heinäkuus mennä.not
Orfeus

Posts: 5,872

#183 • • Orfeus

T0mbstone:
Lapinjärvi 2003/1 & Lappeenrannan teknillinen yliopisto/Tietotekniikan laitos. 395 vuorokautta.
Viikot atk-ylläpitoa ja irkkausta, ja viikonloput yhtä bilettä *jiihaa* *jiihaa*

Voi damn et oli hauska vuosi, melkein harmitti kun loppui palvelus *plur*


Mulla loppuu ”kohta” ei todellakaa tiedä miten selviää tästä eteenpäin*nyyh*
Pablo

Posts: 1,875

#184 • • Pablo
Perhana silloin kun mä viime vuosituhannen puolella kävin lyhimmän mahdollisen palvelusajan puitteissa intin - ei mitään 180 päivän mahdollisuuksia ollutkaan. Se oli vähintään 240 päivää *igor*
[Nuclear]

Posts: 5,855

#186 • • [Nuclear] el aprendiz

Jone:
PIkkasen väärä asenne? No IMO on pikkasen väärä asenne, että tonne on käytännössä pakko mennä spedeilemään vähintään kuudeksi kuukaudeksi. Mitä tulee siihen, että satakasikymppiset saa paskimmat mahdolliset duunit, niin ei kyllä IMO pidä paikkaansa niin ollenkaan. Asian voi vahvistaa niiltä hangessa tetsanneilta kolmekuuskakkosilta, joiden touhuja katselin oman toimistohuoneeni ikkunasta naureskellen kahvikuppi kädessä. Jos sekin tuntui liian rankalta, niin ei muuta kuin lappu huoneen oveen, merisotilastoimikunnalle pelaamaan pleikkaria tai varusmiespapin kanssa sodeen kahville. *nauru*


Enpä tainnu itsekään puhua pakollisen varusmiespalveluksen puolesta (mitkä muut vaihtoehdot olisivat paremmat kuin pakollinen?)? Toisaalta en oo pahemmin tutkinut erilaisia muotoja hoitaa edes jossain määrin sotilaallinen uskottavuus, joten eipä mulla nyt hirveesti mitään totakaan vastaan ole (toisaalta turhahan niitä ketä homma ei yksinkertaisesti kiinnosta on tuolla pitää pakolla).

Ja mitä noihin 180 pvä:n miehiin tulee, niin ei ainakaan mun makuun ollu ykskään duuni. Itteäni ei ainakaan nappais istuu toimistolla/vmtk:lla klo 8-16 tekemättä mitään, kävis aika turhan pitkäks. Mielummin oon 270 pvä ja niistä suurimman osan merellä jonne lähtisin nyttenkin mielelläni.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Lost-Soul

Posts: 3,107

#187 • • Lost-Soul los pallos

hallucinogen:
Aivan *nauru* itsekin olin kirjuri ja kyllä aika meni leppoisasti jalkapallon mm-kisoja seuratessa ja satakunnansanomia lukiessa *nauru* Kovin tupakaverit jakso valittaa kun mä vaan lusmuun toimistolla mut samapa tuo, eipä tarvinnut ryynää jossain lumihangessa kuuskakkoset päällä ja välillä repii jotain kranaatiheitintä kinoksista *nauru*


Kirjurina itsekkin toimin ja kyllä ne valitukset hävis heti, ku oli lomat tulossa. Kuitenkin sai aina välillä itse ”päättää”, ketkä lähtevät leirille ja ketkä lomille. Samalla laitoin kapteenille aina lapulle tidot (lomalappujen yhteyteen), ketkä ovat ”ansainneet” lomansa.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#188 • • ALIEN Guest

[Nuclear]:
Ja mitä noihin 180 pvä:n miehiin tulee, niin ei ainakaan mun makuun ollu ykskään duuni. Itteäni ei ainakaan nappais istuu toimistolla/vmtk:lla klo 8-16 tekemättä mitään, kävis aika turhan pitkäks. Mielummin oon 270 pvä ja niistä suurimman osan merellä jonne lähtisin nyttenkin mielelläni.



eihän ne kaikki 180:set tee pelkästään samaa hommaa.. Esim suokissa nillä oli mitä kivempia tehtäviä ;)
[Nuclear]

Posts: 5,855

#189 • • [Nuclear] el aprendiz

alien:
eihän ne kaikki 180:set tee pelkästään samaa hommaa.. Esim suokissa nillä oli mitä kivempia tehtäviä ;)


Voihan sielt joukosta löytyä toki muutama kiva homma mut eipä tässä nyt ollu tarkotus puuttua yksittäisiin duuneihin vaan siihen yleiseen jakoon. Alunperin ajoin takaa sitä, et jos siihen suhtautuu ”Äkkiä vaan v*ttuun täält!”-asenteella niin tuskin niitä hauskoja hetkiä tulee. Ite olin enemmänkin ”Kattoo mitä tulevan pitää”-asenteella ja ihan hauskaakin siel välil oli, toki ei leirillä -20 asteessa näin ajatellu mut eipä noi nurmiporien hommat nyt valkosen miehen hommaa ookaan. *vink*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

fantazia

Posts: 329

#190 • • fantazia
tj88 ;) viel sissileirei ja muit jälel... =/

[muokattu 16.4.2004 17:00]
Jna

Posts: 613

#191 • • Jna

Jone:
Asian voi vahvistaa niiltä hangessa tetsanneilta kolmekuuskakkosilta, joiden touhuja katselin oman toimistohuoneeni ikkunasta naureskellen kahvikuppi kädessä.



Hms.. kun sun seurassasi viettää aikaa, saattaa joutua itsekin tetsaamaan vaikka ei armeija olisi lähelläkään.

Tetsatkaa, Tetsatkaa!! (6.3 jossain metsässä lähellä Serenaa)
*lmao*
Avatar
#192 • • Galadhan Guest
P-KR/RjK I/99, 362 vrk --> alikki.

Metsävuorokausia oli ainakin riittävästi...
_2

Posts: 325

#193 • • _2

[Nuclear]:
Ite olin enemmänkin ”Kattoo mitä tulevan pitää”-asenteella



Mulle riitti ihan hyvin \”Kaikki hyöty irti\” -asenne. Hyvän pohjustuksen sain ennenku alotin koulun. Ja hauskaahan siellä oli. Välttämättä en alusta asti ottas uusiks, mutta kertauksissa voisin käydä.
Nepenthe

Posts: 141

#194 • • Nepenthe
Nyt sisällä HelItR:ssä Hyrylässä. Lähdin innoissani juristikokelaaksi pyrkimään, ekana päivänä tiputettiin 20 vuotta tunnetun sydänvian takia B-mieheksi. Motivaatio otti kohtuullisen hitin siitä.

Päädyin lopulta VMTK:n työ-, opinto- ja sosiaali- (ja oikeus)asiamieheksi. Homma on suorastaan järkyttävän iisi, mutta ainakin omasta (ja aika monen skapparinkin, joiden kanssa olen puhunut) mielestä ylivoimaisesti paras 6kk homma. Pääsen edes vähän käyttämään siviilikoulutustani ja kirjoittelemaan kivoja virallisia papereita esikuntaan *aplodit*. Nojoo, melko varma että tulevina vuosina tää (omalla mittapuulla) riman alitus tulee vituttamaan aivan tolkuttomasti, mutta eipä sille kai mitään voi *uuh*.

/|/|
typ0

Posts: 1,892

#195 • • typ0 syntax error
joo intti on hyva paikka siel oppii kaikkee hassua =D

-olin ekan kerran kannissa / alkoholimyrkytksen partaalla
-ekan kerran laakkeista sekasin
-kokeilin huumeita
-ammuttiin rynkylla
-paikattiin ampumahaavoja (todella tervetuloa vekaranjarvelle laakintamieheks)
-opittiin valehtelmaan, oikeen todella =DDD
-maistettiin tupakkaa
-opittiin nopeasti polttamaan puolijoukkueteltta

muunmuassa tuollaista settia mulla xD

SAINT - Miesten koulu.

nii ja tosiaan ma tuolla aikasemmin kerroin jo missa olin ja millon olin mutta pistetaan se kerran viela
II/00 1.TasPtri/KarPr ja tykkimiehena vielki *uros*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

JustinSan

Posts: 822

#196 • • JustinSan Nullius in verba
I/03 SlMepa -> Auk - > KotRa -> Kuusisen ”Sotilas”satama. Res. Alik :)

Juu tuolla laivaston puolella meni ihan lupsakasti vuosi.
Kesällä otettiin paljon aurinkoa, uitiin ja kalasteltiin, välillä vähän veneiltiin :)
Typerästi virnuilleen ja löysästi lekoitellen, paidatta, lakitta, laivaston palvelusshortsit jalassa seurasimme usein varsin huvittuneina vihreiden veljiemme touhuja, pojat kun aina paino menemään täydellisessä kenttävarustuksessa milloin mihinkin ”sotaan” ja lämpöähän ei viime kesältä puuttunut. Mahtoi pojilla olla vähän lämmin ja saattoipa laivaston ”sillit” vituttaa vähän enemmänkin kuin vähäsen. Oi niitä aikoja :)

Voisin mennä vaikka takuuseen, että on muuten suomen armeijahistorian epäsotilaallisin paikka tuo kuusinen :)

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Optik

Posts: 1,691

#197 • • Optik Piikkisika/Outopallo
No vot...

Postissa tupsahti ystävällinen kutsu saapua kertausharjoituksiin lokakuun alussa...
toinen kerta mulla reserviin pääsyn jälkeen.

edellisestä kerrasta onkin kulunut jo melkein 4 vuotta...

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

kilobitti

Posts: 2,419

#198 • • kilobitti 1-2-3 techno

Jone:
No IMO on pikkasen väärä asenne, että tonne on käytännössä pakko mennä spedeilemään vähintään kuudeksi kuukaudeksi.



Mikä olisi mielestäsi varteenotettava vaihtoehto?

Mitä tulee siihen, että satakasikymppiset saa paskimmat mahdolliset duunit, niin ei kyllä IMO pidä paikkaansa niin ollenkaan. Asian voi vahvistaa niiltä hangessa tetsanneilta kolmekuuskakkosilta, joiden touhuja katselin oman toimistohuoneeni ikkunasta naureskellen kahvikuppi kädessä.



Puhut jostain sulle osuneesta erikoisnakista, joiden kaltaisia osuu murto-osalle varusmiehistä. Valtaosalla 180-kavereista on vähemmän hohdokasta tekemistä.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

insejn

Posts: 689

#199 • • insejn
II/02 upinniemi

--
*aplodit*

Avatar
#200 • • sakk303 Guest
1/02 Sodankylän JpR - 180vrk - guerrilla