Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,210,871 views

Andrei

Posts: 299

#722 • • Edited Andrei

villeMakuasia tietysti mistä pitää, mutta imo paljoa tosta tyylikkäämmäksi ei laadukkaat kotiteatterilaitteet voi muuttua :)



Totta, mutta se niiden olemassaolo on se hirvitys. :)

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

Fyrisch

Posts: 4,525

#723 • • Fyrisch

Verano, 26.5.2006 16:35:
No toi laattojen valinta olis about ainoa homma, jonka mä osaisin *lmao*



safkaa perhepizzan, ja sit juo litran maitoo ja vähän rusinoit päälle, nii tulee tyylikkäät laatat!
ville

Posts: 3,780

#724 • • Edited ville olen oikeasti ujo
Muutaman päivän lomalla saa taas hommia tehtyä. Vihdoin oli aikaa tapetoida makuuhuoneen seinä ja laittaa siihen kasvutelineet roikkumaan. Ideana on, että kasvit sidotaan telineisiin ja laitetaan kasvamaan seinää "pitkin". Tässä kuva koko seinästä ja vähän lähempää, josta ehkä käy ilmi tapetin kiva, hieman "elävä ja nukkamainen" pinta:

http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/pages/28MakuuhuoneTapetointu.htm

http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/pages/30MakuuhuoneTelineLahelta.htm

edit:

Ja tänään taas vähän ylimääräistä aikaa niin päätettiiin öljytä parvekkeen laatat. Nyt ne on enemmän ruskeat, eli väri sopii paremmin olohuoneeseen. Lisäksi ruskea antaa mukavasti kontrastia vaaleille bambuverhoille. Laitettiin myös lamppu parvekkeelle:

http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/pages/48Parveke.htm

edit2:

Tuli sunnuntai-illan kunniaksi otettua myös toiseen suuntaan olohuoneesta kuva. Nyt kaikki alkaa olla about valmista:

http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/pages/42OlohuoneValmis.htm
mr.a

Posts: 2,098

#725 • • mr.a
Huomattiin tossa vkloppuna et nelonen on alkanut näyttään Unelmakämppä pt.1 uusintana sunnuntai-aamuisin klo 9. *grr*








päässee taas moikkaileen ja jutteleen mummojen kans kassajonoissa.
Verano

Posts: 4,649

#726 • • Verano Merituuli

mr.a, 30.5.2006 11:55:
Huomattiin tossa vkloppuna et nelonen on alkanut näyttään Unelmakämppä pt.1 uusintana sunnuntai-aamuisin klo 9. *grr*



Kai saatte edes Teosto-maksuja *nauru*
Verano

Posts: 4,649

#727 • • Verano Merituuli

ville,



Noista kuvista bongasin sohvalta tummanvihreät tyynyt, mutta niitäkö ei siinä enää ole? Antavat mun mielestä tosi mukavasti väriä *hymy*
Tarsu

Posts: 2,449

#728 • • Tarsu
Tehkää hyvin ja antakaa mulle vinkkejä!

Mistä mä saan halvalla keittiön altaan?

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Chatte

Posts: 4,085

#729 • • Chatte Team Teknolipat :)
Ollaan juuri tapetoitu kämppä. Nyt mietityttää, että millä ilveellä taulut tms. saadaan seinille vahingoittamatta kovasti seinäpintaa? Ei ole kiva heti porailla ja vasaroida seinää kraatereille, kun edellisten asukkaiden taulun paikat on juuri saatu piiloon. Onko mitään konstia kiinnittää tavaraa seinälle hellävaraisesti, ilman pysyviä vaurioita seiniin?

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Samu

Posts: 517

#730 • • Samu Bodhisattva
Jee, nyt mäkin pääsen osallistumaan threadiin!!

Osa I : Myin nykyisen luukun -> Uutta etsimään!

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Jone

Posts: 8,258

#731 • • Jone Archibald Haddock

Chatte, 3.6.2006 09:28:
Ollaan juuri tapetoitu kämppä. Nyt mietityttää, että millä ilveellä taulut tms. saadaan seinille vahingoittamatta kovasti seinäpintaa? Ei ole kiva heti porailla ja vasaroida seinää kraatereille, kun edellisten asukkaiden taulun paikat on juuri saatu piiloon. Onko mitään konstia kiinnittää tavaraa seinälle hellävaraisesti, ilman pysyviä vaurioita seiniin?



No, opiskelijakämpissä suosittu vaihto on kattolistoista ripustaminen, jolloin itse seiniin ei tule reikiä. Muuta ei ainakaan mulle tule mieleen eikä toikaan kyllä ole mikään hyvä vaihtoehto, koska se näyttää kauniisti sanoen aika hassulta.
embie

Posts: 531

#732 • • embie Shwoopsie poo

Chatte, 3.6.2006 09:28:
Ollaan juuri tapetoitu kämppä. Nyt mietityttää, että millä ilveellä taulut tms. saadaan seinille vahingoittamatta kovasti seinäpintaa? Ei ole kiva heti porailla ja vasaroida seinää kraatereille, kun edellisten asukkaiden taulun paikat on juuri saatu piiloon. Onko mitään konstia kiinnittää tavaraa seinälle hellävaraisesti, ilman pysyviä vaurioita seiniin?



Sit on tietty on olemassa taululista, josta itsestään tulee kyl kiinnitysjäljet seinään, mut jos siihenkin laittaa useamman taulun vierekkäin niin reikiä tulee vähemmän. Lisäksi asetelmaa/näyttelyä voi helposti muuttaa

Täysin jäljetöntä keinoa tuskin on olemassa... Itsekin tuskailen saman asian kanssa kun vuokrakämppä oli just rempattu ennen ku muutin sisään (kesti pari kuukautta kun raaski laittaa edes kellon ja peilin sienälle *poks*)
vaavu

Posts: 1,324

#734 • • vaavu vara-vana

Verano, 30.5.2006 12:17:
Noista kuvista bongasin sohvalta tummanvihreät tyynyt, mutta niitäkö ei siinä enää ole? Antavat mun mielestä tosi mukavasti väriä *hymy*



Ei ole enää, mä vein ne mun työhuoneen sohvaa koristamaan. *nauru*

Se tummanvihreä ei ihan täydellisesti sopinut ton huoneen värimaailmaan, joten meillä oli tarkoituksena vaihtaa tyynyt uusiin jossain vaiheessa. Ostettiin sitten toissapäivänä uudet tilalle: 3 harmaata ja 3 turkoosia silkkityynyä, jotka sopii paremmin jo olemassaoleviin väreihin.

Matalat sohvat on siinä suhteessa ikäviä, että niiden kanssa tarvitsee ekstratyynyt pään taakse. Mutta parin tyynyn kanssa matalalta sohvalta saa haettua ihanan lötköttävän asennon, paremman kuin korkeassa jopa.
Twist

Posts: 925

#735 • • Twist Team Kemuttajat
Tässä olohuonetta sisustellessa on tullu ongelmaksi JOHDOT! Voi elämä sitä johto helvettiä, onkos kellään hyviä ratkaisuja johtojen piilottamiseen. Pistäkääs myös kuvia jakoon ratkaisuista.. Kiitos !
PeakZ

Posts: 53

#736 • • PeakZ

Twist, 3.6.2006 14:27:
Tässä olohuonetta sisustellessa on tullu ongelmaksi JOHDOT! Voi elämä sitä johto helvettiä, onkos kellään hyviä ratkaisuja johtojen piilottamiseen. Pistäkääs myös kuvia jakoon ratkaisuista.. Kiitos !



Plattarin vastaavassa topicissa tällästä ratkasua ;)
vaavu

Posts: 1,324

#738 • • vaavu vara-vana

Samu, 3.6.2006 10:53:
Osa I : Myin nykyisen luukun -> Uutta etsimään!



Ohos, onneksi olkoon myyntitapahtuman johdosta! Minkälaista asuntoa ja mistäpäin oot metskaamassa ton tilalle?
Samu

Posts: 517

#739 • • Samu Bodhisattva

vaavu, 4.6.2006 14:36:
---
Samu, 3.6.2006 10:53:
Osa I : Myin nykyisen luukun -> Uutta etsimään!

---


Ohos, onneksi olkoon myyntitapahtuman johdosta! Minkälaista asuntoa ja mistäpäin oot metskaamassa ton tilalle?



Kiitostakiitosta! Haussa 45-50 m2 Punavuoresta. Pitää olla semmonen, missä ei tarvis nukkua parvella, niinkuin tässä nykyisessä/entisessä. Ratkaisusta riippuen iso alkovi tai pieni makuuhuone, mutta joka tapauksessa sen mallinen, että sais nykyistä paremmat nukkumis-/köllöttelypuitteet. Keittiö sais olla vähän snadimpikin, tai eri tavalla sijoitettu (lue: samaan tapaan kuin teillä, että olohuoneen yhteydessä, mutta selvästi oma tilansa). Hyvä pohja on joka tapauksessa kaiken aa ja öö. Näkymiä mä arvotan suht korkeelle kans.

Kiitos teidän ja muiden remonttikokemuksiaan tässä threadissä jakaneiden, olisin oikeinkin innokas pistämään kans seiniä matalaks ja kaiken lattiasta kattoon ihan uusiks.
Tossa kävin just tsiigaamassa yhden tosi romukuntoisen; Joutuis tekemään/sais tehdä isoja muutostöitä keittiön uudelleensijoittamiseksi ja muutaman uuden oviaukonkin vois puhkaista. Pohja oli hyvä ja ison tuntuinen 45 neliöiseks.
Siinä oli pari pientä miinusta;
1. Matalalla (2 krs.), eli vähän nihkee näkymä. Katu tosin on rauhallinen. Olen ko. kadulla asunutkin, joten sikäli "melutasosta" on tuntumaa.
2. Putkiremppa tulossa. Kylppäri ja vessa (erilliset) on niin järkyttävässä kunnossa, että ne pitäis laittaa kuntoon jo nyt. Siitähän on vissiin hyviä kokemuksia siitä uudesta metodista, eli että laitetaan vanhojen putkien sisälle uudet röörit. Silloin ei tarvis vetää seiniä kokonaan auki. Toi putkiremontin toteutustapa olis hyvä tietää, mutta siitä ei ole vielä hallituksessa ollu puhetta. Kuluja projektista tulee joka tapauksessa, vaikka itse remontti meniskin näppärästi, niinkuin kävi tässä entisessä nykyisessä.

Kiirehän mulla ei ole, joten katotaan nyt milloin se sopiva napsahtaa kohdalle. Mikään pakko ei ole tyytyä "ihan jees" ratkaisuihin. Nykyisen kämpän tyhjennän sopivasti pitkän reissun alla elokuun loppuun mennessä. Tavarat olen varautunut sijoittamaan jonkun muuttopalvelufirman varastotiloihin. Ne tuntuvat olevan varsin kohtuuhintaisia (~ 150 / kk). Siis jos en onnistu löytämään nyt ennen elokuun loppua sitä uutta.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

hrdkvr

Posts: 3,929

#740 • • hrdkvr KURGO
perjantaina saatiin valot eteiseen

\o/ enskuussa pitäis varmaan saada täysin kuntoon

--
-keep it hard-