Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,213,567 views

[Nuclear]

Posts: 5,855

#321 • • Edited [Nuclear] el aprendiz

ville,
btw tässä on tyylikkäin hana mitä oon koskaan nähnyt:


Metsästin Habitaressa hikikarpalot otsalla, en löytäny, lähin kotiin :( Olihan se kiva ku tota lähti sinne ettimään :D

edit: tosin ei toi Muranokaan ruma ole... 102519.jpg

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

tuuls

Posts: 60

#322 • • tuuls

ville, 5.10.2005 08:53:
Pakko kirjottaa tännekin hieman palautetta Ikean hanoista. Meillä on mallina bågvik, joka on suora kopio Moran yhdestä mallista.

Ensimmäinen hana oli muuten hyvä, mutta se tiputti. Kävin vaihtamassa sen ja sain tilalle hanan jossa astianpesukoneen liitäntä oli rikki. Nyt vihdoin kolmas hana toimii eli ei vuoda ja ei ole mitään ongelmia.


Mulla myös toi sama Ikean hana. Ei mitään valittamista. Tuli heti ekalla kerralla ihan toimiva kappale :)
Hanoja kylppäriin ja keittiöön kyllä metsästin toista kuukautta ennen kun sopivat löysin. Ei millään löytynyt tyylikkäitä ja sopivan hintaisia.. Onneksi keittöön löytyi tuo Båkvik-hana Ikeasta ja kylppäriin Hafa Salt.
ville

Posts: 3,780

#323 • • ville olen oikeasti ujo
Nyt satsattiin vähän makuuhuoneeseen. Ostettiin uusi sängyn runko, vartalon mukaan teetetyt patjat, uudet verhot ja mennään ostamaan ensi viikolla sängyn yläpuolelle pari sataa vuotta vanha kiinalainen puukoriste :)

Kohta alkaa sekin huone näyttää siltä kun sen olisi tarkoitus
Avatar
#324 • • Annakins Guest
Kävipäs näin:

Ostin keittiön Domukselta ja se asennettiin erään firman toimesta tammikuussa. Viime torstaina tiskatessani huomasin, että tiskikaapin taustalevyn alareunaan oli päässyt kosteutta ja levyn pinnoitus oli hilseillyt noin sentin matkalta. Näppäsin digikameralla kuvan ja laitoin heti reklamaation keittiön suunnitelleelle myyjälle. Hän laittoi reklamaation edelleen tehtaalle ja tänään tulikin uusi taustalevy. Ongelma on nyt siinä, että Domus ilmoitti, että ei maksa asennusta (tiskikaappi pitää irrottaa, levy laittaa paikoilleen ja kaappi laittaa uudestaan seinään ja saumata uudestaan). Itse en kuitenkaan todellakaan osaa asentaa keittiökaappia paikalleen, enkä todellakaan aio siihen ryhtyä, ja mietinkin, että onko tosiaan niin, että vaikka tuote on selkeästi ollut virheellinen, niin joutuisin itse maksamaan asennuskulut?
flygfisk

Posts: 327

#325 • • flygfisk
Onko kenelläkään heittää mitään sivua, mistä löytyisi (tyylikkäitä) valokatkaisijoita?
bates

Posts: 707

#326 • • bates Tirehtööri
Kirenalta hommattiin eteiseen ja makuuhuoneeseen liukuovikaapistot. Kasattiin itse nuo ja homma hoituikin ihan ok ja joutuisasti.

Kuljetuksessa oli kuitenkin yksi oven yläpyörästö hiukan päässyt vääntymään ja kanitti hiukan ovea vedettäessä. No soitto sitten Kirenalle, josta lupasivat asentajan tulevan vaihtamaan pyörästön. Aikataulusta ei ollut kuitenkaan sen kummemmin puhetta kun ovi kuitenkin toimi tuolla rikkinäiselläkin pyörällä.

No iloinen ylläri olikin kun asentaja soitti vielä saman päivän iltana, että on juuri ajelemassa Helsingistä Lahteen vaihtamaan meidän kaappeihimme yläpyörästöä. Homma hoituikin sitten noin viidessä minuutissa ja kaikki ovet pelittävät moitteetta.

Hyvää palvelua ja suosittelen tuota Kirenaa kyllä jos kaapistoja olette vailla.

Toimitukset pelasivat sovitusti, tavarat täsmäsivät ja palvelu tosiaan muutenkin erittäin ystävällistä.

--
The best way to predict the future is to invent it.

ville

Posts: 3,780

#327 • • ville olen oikeasti ujo

Annakins, 13.10.2005 17:51:
Kävipäs näin:
Itse en kuitenkaan todellakaan osaa asentaa keittiökaappia paikalleen, enkä todellakaan aio siihen ryhtyä, ja mietinkin, että onko tosiaan niin, että vaikka tuote on selkeästi ollut virheellinen, niin joutuisin itse maksamaan asennuskulut?



En oo ihan varma, mutta itse en ole koskaan joutunut maksamaan virheellisen tuotteen uudelleen asennusta.

Reklamoi vaan kunnolla, eiköhän hoidu sillä.
ville

Posts: 3,780

#328 • • ville olen oikeasti ujo

flygfisk, 13.10.2005 19:23:
Onko kenelläkään heittää mitään sivua, mistä löytyisi (tyylikkäitä) valokatkaisijoita?



Tyylikkyys on tietysti aina katsojan silmissä mutta meillä on nämä olohuoneessa ja makuuhuoneessa: 820848.gif

On ainakin futuristisen näköiset ja tosi kivat varsinkin jos monta päällekäin.

Noi on kosketustoimiset eli kosketuksella päälle/pois. Pidempi kosketus himmentää/lisää valoa. Toimivat myös ir kaukosäätimellä, mikä on oikeesti tosi jees kun ei tarvii sohvalta/sängystä nousta.

Haittana on, että vaativat maan jota ei koskaan valokatkasijassa ole. Tarvii siis säkärin paikalle joka sitten vetäiseen yhden piuhan lisää. Kustannuksia tulee siten tota kautta helposti toista sataa euroa jos kämppä on suurempi.

Meillä on noita 4kpl. Yksi on vähän temppuillut (polttanut laitteen oman sulakkeen kaksi kertaa), muut on toimineet ilman ongelmaa. Pitäisi käydä toi viallinen vaihtamassa.

Noita myy claes åhlson. Maksaa 50e/kpl eli ei mitenkään älyttömästi.
ville

Posts: 3,780

#329 • • ville olen oikeasti ujo

bates, 14.10.2005 11:17:

Hyvää palvelua ja suosittelen tuota Kirenaa kyllä jos kaapistoja olette vailla.

Toimitukset pelasivat sovitusti, tavarat täsmäsivät ja palvelu tosiaan muutenkin erittäin ystävällistä.



On syytäkin olla ystävällistä kun kaapit maksaa aika paljon moniin muihin verrattuna (vaikka kyseessä saman tasoinen materiaali) :)

Mutta noiden todellinen etu on, että ovat täysin kustomoitavissa. Jos haluaa pikkuisenkin erikoisempaa väriä/kokoa niin tollaset on about ainoa vaihtoehto. Jos taas on hankkimassa standardikokoa & näköä kannattaa imo suunnistaa huonekalukauppaan.

Pelimiehen liike on muuten teettää kaapin rungot niin, että niihin menee sisälle ikean lokerikot/housutangot/sun muut. Ikeassa ne maksaa alle puolet siitä mitä merkkikaapeilla, mutta kiskot on samalla tavalla metallia ja takuut yhtä pitkiä :)
bates

Posts: 707

#330 • • Edited bates Tirehtööri

ville, 14.10.2005 14:14:
On syytäkin olla ystävällistä kun kaapit maksaa aika paljon moniin muihin verrattuna (vaikka kyseessä saman tasoinen materiaali) :)[/b]



Nojaa. Itse kun pyysin tarjoukset mm Kirenalta, Inarialta, Elfalta ja muutamalta muulta, niin ainakin näistä kaikista kysytyistä paikoista tuo Kirena oli kyllä ehdottomasti kaikkein edullisin.
Meille tuli makuuhuoneeseen ja eteiseen yhteensä about 6 ja puoli metriä liukuovikaappia ja saatiin ne mielestäni kyllä suht edullisesti kun tosiaan täysin mittojen yms toiveiden mukaan tekevät ne.

Ja isona plussana myös se, että Kirenalla kuului tuohon diiliin myös kanto kotiin asti.
8 kpl 250cm liukuovia, rungot, listat yms sälä mikä ei hissiin mahtunut, olisi ollut suht hikinen homma kantaa kierreportaita pitkin yhdeksänteen kerrokseen... ;)



Pelimiehen liike on muuten teettää kaapin rungot niin, että niihin menee sisälle ikean lokerikot/housutangot/sun muut. Ikeassa ne maksaa alle puolet siitä mitä merkkikaapeilla, mutta kiskot on samalla tavalla metallia ja takuut yhtä pitkiä :)



Mutta toisaalta mun mielestä on taas sitten helpompi yhdestä paikasta tilata kerralla kaikki sälä mittojen mukaan ja lyödä ne läjään :)

--
The best way to predict the future is to invent it.

ville

Posts: 3,780

#331 • • ville olen oikeasti ujo

bates, 14.10.2005 14:41:
Nojaa. Itse kun pyysin tarjoukset mm Kirenalta, Inarialta, Elfalta ja muutamalta muulta, niin ainakin näistä kaikista kysytyistä paikoista tuo Kirena oli kyllä ehdottomasti kaikkein edullisin.
Meille tuli makuuhuoneeseen ja eteiseen yhteensä about 6 ja puoli metriä liukuovikaappia ja saatiin ne mielestäni kyllä suht edullisesti kun tosiaan täysin mittojen yms toiveiden mukaan tekevät ne.



Joo, mittojen mukaan jos tekee niin ei toi oo mitenkään älyttömän kallis valmistaja, varmaan edullisemmasta päästä. Lähinnä vaan sitä ajoin takaa et jos on mahdollisuus käyttää normimittaisia kaappeja, kannattaa ottaa tarjoukset myös niistä.


Ja isona plussana myös se, että Kirenalla kuului tuohon diiliin myös kanto kotiin asti.
8 kpl 250cm liukuovia, rungot, listat yms sälä mikä ei hissiin mahtunut, olisi ollut suht hikinen homma kantaa kierreportaita pitkin yhdeksänteen kerrokseen... ;)



Kotiinkuljetuksen saa kyllä kaikista liikkeistä ja usein vielä kaupan päälle kun tinkaa. ja vaikka ei saisi niin kuljetus saattaa maksaa esim 50e, joka on kokonaissummasta aika vähän.

btw ikean kotiinkuljetus maksaa 39e. On aika edullinen palvelua kun ne vielä pakkaa tavarat kuljetuskuntoon :)

Mutta toisaalta mun mielestä on taas sitten helpompi yhdestä paikasta tilata kerralla kaikki sälä mittojen mukaan ja lyödä ne läjään :)



Totta. Toi nyt oli lähinnä esimerkki miten voi säätää ilman et laatu kärsii jos raha uhkaa loppua ... mutta onhan se paljon helpompaa ottaa kerralla kaikki samasta paikasta. Säästää helposti monen tunnin työn.
cheat

Posts: 796

#332 • • cheat
Me maalaiset hankittiin vajaa kuukausi sitten oma omakotitalo, asuinnelioitä on siinä sata, ja kun molemmat kyllästyttiin totaalisesti kaupunkiin, on tämä sijainniltaan ja monilta muilta ominaisuuksiltaan meidän unelmakämppä.
Vanha talo joka on remontoitu täysin kaksi vuotta sitten, muuten aika meidän makuun (vanhaa kunnioittaen, mm. kattohirret ja lankkulattiat jätetty paikoilleen kunnostuksen jälkeen), paitsi talon emännällä on ollut fiksaationa vaaleansininen, jota olen nyt raivolla poistanut meidän kotimme värimaailmasta...
Sikäli halpaa ja suht simppeliä puuhaa, varsinkin kun olen maalien kanssa aina tykännyt läträillä, rempannut siltä osin lähes joka vuokra-asunnonkin.

Suureksi avuksi on olleet sisustusvärikartat, joiden avulla on sitten helppo valita esim. tekstiilit, kun on valinnut ensin sen dominoivan värin.
Ja aina kannattaa säilyttää pieni tilkku esim. verhokankaita, kannan pientä pussukkaa aina käsilaukussa, tällöin voin heti tarkistaa sopiiko jotkut hyvältä näyttävät tyynyt tms. todella meidän sisustukseen vai ei.

Isolle tyhjälle seinälle maalattu tehostekuvio on helvetin hyvän näköinen, eikä maksa kuin yhden päivän vaivan ja hermojen kiristyksen.

Yläkerrassa on käytetty seinissä lasitiiltä, jonka johdosta olen lähes orgastisessa tilassa edelleen.
Nam.

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

Chatte

Posts: 4,085

#333 • • Chatte Team Teknolipat :)

cheat, 14.10.2005 15:54:
Nam.


Onnea. *plur*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Avatar
#334 • • Annakins Guest

ville, 14.10.2005 13:57:
---
Annakins, 13.10.2005 17:51:
Kävipäs näin:
Itse en kuitenkaan todellakaan osaa asentaa keittiökaappia paikalleen, enkä todellakaan aio siihen ryhtyä, ja mietinkin, että onko tosiaan niin, että vaikka tuote on selkeästi ollut virheellinen, niin joutuisin itse maksamaan asennuskulut?

---


En oo ihan varma, mutta itse en ole koskaan joutunut maksamaan virheellisen tuotteen uudelleen asennusta.

Reklamoi vaan kunnolla, eiköhän hoidu sillä.



Joo, niin aionkin.
Avatar
#335 • • Annakins Guest

ville, 14.10.2005 13:57:
---
Annakins, 13.10.2005 17:51:
Kävipäs näin:
Itse en kuitenkaan todellakaan osaa asentaa keittiökaappia paikalleen, enkä todellakaan aio siihen ryhtyä, ja mietinkin, että onko tosiaan niin, että vaikka tuote on selkeästi ollut virheellinen, niin joutuisin itse maksamaan asennuskulut?

---


En oo ihan varma, mutta itse en ole koskaan joutunut maksamaan virheellisen tuotteen uudelleen asennusta.

Reklamoi vaan kunnolla, eiköhän hoidu sillä.



Soitin äsken Kuluttajaneuvontaan ja sieltä sanottiin, että on keittiötoimittajan pitäisi kyllä maksaa virhellisestä tuotteesta aiheutuneet välilliset kustannuksetkin. Nyt siis vain reklamoimaan.
r2d2

Posts: 286

#337 • • r2d2 Droid from Naboo

[Nuclear], 9.10.2005 10:37:
---
ville,
btw tässä on tyylikkäin hana mitä oon koskaan nähnyt:
---

Metsästin Habitaressa hikikarpalot otsalla, en löytäny, lähin kotiin :( Olihan se kiva ku tota lähti sinne ettimään :D

edit: tosin ei toi Muranokaan ruma ole... 102519.jpg



Täältä löytyy monenlaista hanaa ja allasta WC:n:
http://www.designboom.com/snapshots/cersaie.html

22.jpg

r2d2
ville

Posts: 3,780

#339 • • ville olen oikeasti ujo

r2d2, 30.10.2005 23:42:

Täältä löytyy monenlaista hanaa ja allasta WC:n:



On kyllä muutamia varsin tyylikkäitä :)

Henk koht en välttis kyllä lasista allasta ottaisi ... sitä voi kuitenkin miettiä, että miltä lasinen allas näyttää jo päivän käytön jälkeen, kun normaali valkoinen posliinikin menee alle viikossa tosi törkysen näköiseksi. Ja mä en kuitenkaan jaksa koko aikaa hinkata allasta puhtaaksi.

Noin muuten meillä alkaa vaavun kanssa ens vuonna uusien kylppärikalusteiden etsintä. Putkiremontin takia kaikki menee uusiksi ja tarkoitus olisi, että ei oteta taloyhtiön tarjoamia rumia tusinajuttuja, vaan panostetaan vähän enemmän sekä laatuun että ulkonäköön. Tällähetkellä mietitään ehkä jotain 300*200 kivilaattaa seiniin, suorakaiteen muotoista mosaiikkia lattiaan, lasitiiliseinä + lasinen ovi erottamaan suihku muusta tilasta, suuri peili, musta kivitaso tai venelakalla duunattu pähinkä tai zebrano sekä valkoiset tai punaiset kaapit. Kattoon halogeenit upotettuna. Mut saas nähdä, päätökset pitänee tehdä ensi kesään mennessä eli ei tässä kiire vielä ole :)
kilobitti

Posts: 2,419

#340 • • kilobitti 1-2-3 techno

vaavu, 23.1.2005 15:59
-clip-



ville, 31.10.2005 09:19:
-clip-



Remppaan on mennyt kohta vuosi...huolellista touhua. Teillä on vissiin suunnitelmissa asua aika pitkä tovi tossa kämpässä? Itse asun vuokralla, ja ei oikeastaan sisutaminen vähempää kiinnostanu just sen vuoksi - ei o sellanen olo että tää ois mun, tai että asuisin täällä enää pitkään.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993