Kun ei tosiaan kiinnostaisi tuon vanhan parketin kanssa alkaa tappelemaan.
1,944 posts, 98 pages, 1,254,276 views
ratsastuskoulu, 7.5.2007 21:41:
Selitykseksi sain, että jos parketti irtoaa lattiasta niin laminaatti menee sitten siinä samalla piloille.. Kuinkahan todennäköistä on, että parketin liima jostain syystä yhtäkkiä pettäisi?
ratsastuskoulu, 7.5.2007 21:41:
Kävin tuossa parkettiliikkeessä, eivätkä kuulemma suosittele missään nimessä asentamaan laminaattia parketin päälle. Selitykseksi sain, että jos parketti irtoaa lattiasta niin laminaatti menee sitten siinä samalla piloille.. Kuinkahan todennäköistä on, että parketin liima jostain syystä yhtäkkiä pettäisi? Tuo on asennettu joskus 80-luvulla.
Kun ei tosiaan kiinnostaisi tuon vanhan parketin kanssa alkaa tappelemaan.
ville, 7.5.2007 21:54:
Jos palat on nyt pysyneet paikoillaan 20v niin aika epätodennäköistä taitaa olla, että ne yhtäkkiä kaikki irtoisivat.
Vaikka asennat sen laminaatin ja esim puristuksen+lämmönvaihtelun takia parketista pari palaa alta irtoaa, niin ei siellä ole mitään väliä. Tollainen laminaattilattia saattaa muutenkin elää vuoden sisällä 10mm ja siten pari irtoavaa parkettipalaa ei tule vaikuttamaan millään tavalla :)
Jaques, 7.5.2007 14:45:
---
phear, 7.5.2007 14:38:
---
Jaques, 7.5.2007 12:48:
Tasoite - 10mm lastulevy - solumuovi - laminaatti
---
Minkäs ihmeen takia sen tasoitteen päälle pitää vielä lastulevy laittaa?
---
Jos on vanha lankkulattia niin levy lisää pohjan tukevuutta. Mut jos lankkulattia on tarpeeks jämäkkä niin sit vaan tasoite. Mulla lankut painuu vähäsen sieltä sun täältä ja sen takia lisään varmuuden vuoksi lastulevyn tai oikeestaan vanerin sinne alle.
phear, 7.5.2007 12:25:
Mulla olisi kanssa samanhenkistä pulmaa. Vanha lautalattia on todella huonossa kunnossa, joutuisi melkein sentin hiomaan pois, eli se lienee poissa laskuista. Lisäksi siinä on pahimmillaan noin 8 millin rakoja "paraatipaikoilla". Eli laminaattia ajattelin päälle laittaa, parketti ei tällä porukalla kestä.
Ongelmana on vaan se, että lattia on myös joka suuntaan vino, eli siihen pitäisi varmaankin ensin jokin tasoite heivata? Mitenköhän sellainen homma onnistuu järkevästi?
mikko a, 7.5.2007 22:35:
Hmm.. mä kyl koittaisin seivata ton lautalattian viimeseen asti. Itsellä on tommonen 80 vuotta elämää nähnyt lautalattia jalkojen alla, enkä ois voinu kuvitellakaan et tää ois raiskattu jollain nykypäivän laminaattihirviöllä. (ei sillä, on noita hienojakin laminaatteja..)
Minkäslaisessa asumuksessa toi lautalattia sijaitsee?
mikko a, 7.5.2007 22:35:
Hmm.. mä kyl koittaisin seivata ton lautalattian viimeseen asti. Itsellä on tommonen 80 vuotta elämää nähnyt lautalattia jalkojen alla, enkä ois voinu kuvitellakaan et tää ois raiskattu jollain nykypäivän laminaattihirviöllä. (ei sillä, on noita hienojakin laminaatteja..)
Mites ois, jos hioisi ton lautalattian, kittaisi pahimmat kolot ja petsi + lakka päälle. Mun mielestä noi raot lautojen välissä vaan lisää sitä lautalattian fiilistä eikä sen tarvi mitenkään neitseellisen sileä ollakaan. Makuasioita tietty.
Minkäslaisessa asumuksessa toi lautalattia sijaitsee?
ratsastuskoulu, 8.5.2007 18:25:
Sitten ihan muuta asiaa, missä saisi (mielellään netissä) teetettyä kuvasta canvastaulun?
OCS, 8.5.2007 18:38:
---
ratsastuskoulu, 8.5.2007 18:25:
Sitten ihan muuta asiaa, missä saisi (mielellään netissä) teetettyä kuvasta canvastaulun?
Kon-tiki, 9.5.2007 16:46:
http://www.ferinkuva.fi/yritystiedot.html
cjet, 10.5.2007 08:25:
Aikataulu vähän tiukka, pakko saada huomiseks valmiiks. Pikkasen kiirettä siis pukkaa.
cjet, 12.5.2007 18:31:
---
Jees poks. Vihdoin valmista. Saanu jo jotain tavaroita paikoilleen. Ensimmäisenä tietty piti kasata hifit paikalleen. Mutta onpas aika poikkeuksellisen kaunis asunto näin vaihteeks.
Peppi, 12.5.2007 18:37:
Siel taitaa näkyy jo se kuuluisa "naisen kädenjälki" :)