No se riiippuu täysin siitä mitä tekee. Jotain kattokipsejä tuskin kannattaa itse räveltää, mutta jos maalia ei osaa poistaa tai seinää maalata niin aika huonosti on asiat =)
Ja tietenkin myös mitä ja minkälaista laatua ja lopputulosta kämppäänsä vaatii.
Mun pointti oli kumminkin se, että liian usein näkee kuinka ei vain viitsitä ottaa selvää asioista, aineista ja siitä mikä toimii / kestää missäkin ja mikä ei.
Ostetaan iso purkki tarjouksesta lateksimaalia ja rullataan sitä vain joka nurkkaan jopa peilioviin vanhojen alkydien päälle, ei tasoiteta pohjia, eikä välttämättä reikiä, väri päälle vaan.
Ja lautalattioiden päälle muovimattoa ja kamat sisään. Nopeasti valkoista ja homma hoidettu.
Esim just vanhan lankkulattian hionta ja lakkaus tai esim vahaus, ei ole niin kallista ja ihmeellistä, että sitä kannattaisi pelätä. Lopputulos on kyllä imo lisävaivan arvoinen. (makukysymyksiä tietty)
En myöskään olisi tällaisen rakennusbuumin aikana mitenkään vakuuttunut remppamiesten yleisistä taidoista. Kun rekennusmiehistä on pulaa on alalla ylipäätään jos jonkin sortin hiihtäjää
Pitää paikkansa. Kun on tarve kova, otetaan töihin helpommalla ketä saadaan.
Mutta on myös niin että nykyään osataan olla myös tarkempia erillaisten laatusertifikaattien noudattamisesta ja laadun valvomisesta. Erittäin ammattitaitoisia kokeneita, tunnettuja, ja arvostettuja, mestariliikkeitä riittää kyllä suomessakin, ja niitä käyttämällä halvimpien pikkulafkojen sijaan, voi olla aika varma laatutyöstä :)
Noin muutenkin entisöinti on siitä jännä asia, että imo sitä tehdään yllättävän vähän.
Mun näkemyksen mukaan kumminkin koko ajan enemmän ja enemmän. Monet haluavat nykyään esim palauttaa asuntoihin pois purettuja kaakeliuuneja, ovat kiinostuneita asunnon alkuperäisitä värisuunitelmista ja koristemaalauksista sekä työmenetelmistä joita on muinoin käytetty.