Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,214,046 views

ville

Posts: 3,780

#301 • • Edited ville olen oikeasti ujo
Pakko kirjottaa tännekin hieman palautetta Ikean hanoista. Meillä on mallina bågvik, joka on suora kopio Moran yhdestä mallista.

Ensimmäinen hana oli muuten hyvä, mutta se tiputti. Kävin vaihtamassa sen ja sain tilalle hanan jossa astianpesukoneen liitäntä oli rikki. Nyt vihdoin kolmas hana toimii eli ei vuoda ja ei ole mitään ongelmia.

Noin muuten hanan rakenne on kyllä jo aika erinomainen. Ensimmäinen kehitysversio, joka siis vuoti, oli hieman surkeasti tehty: hanan ja rungon välinen laakerointi oli "löysä" sekä tulo- ja lähtövesiletkujen liitännät heikkolaatuiset. Nämä uudet versiot vaikuttavat jo hiukan paremmin tehdyiltä eli laakerointi on tiukka ja liitännät kunnolla tiivistetty ja tarpeeksi hyviä.

Jos siis haluaa heti ensimmäisellä kerralla kestävän hanan, ei oikeesti kannata ostaa Ikeaa. Jos taas osaa/saa itse kytkeä hanan ja on valmis näkemään vaivaa ongelmatilanteessa, saa Ikeasta tyylikkään hanan n. 1/5:lla siitä hinnasta mitä maksaa "alkuperäinen" mora.
bates

Posts: 707

#302 • • bates Tirehtööri

ville, 5.10.2005 08:53:
Jos siis haluaa heti ensimmäisellä kerralla kestävän hanan, ei oikeesti kannata ostaa Ikeaa. Jos taas osaa/saa itse kytkeä hanan ja on valmis näkemään vaivaa ongelmatilanteessa, saa Ikeasta tyylikkään hanan n. 1/5:lla siitä hinnasta mitä maksaa "alkuperäinen" mora.



Me laitettiin keittiöön Oraksen Ventura, voin suositella kyllä kaikille tuota.

8025.jpg

Varsinkin tuo automaattinen kosketusvapaa toiminto on ihan ehdoton ruokaa laittaessa, ei oo hana aina likaisena kun saa kädet pestyä hanaan koskematta.

--
The best way to predict the future is to invent it.

Verano

Posts: 4,649

#303 • • Verano Merituuli
Tuliskos jollekin mieleen kauppaa, jossa myytäs vanhoja lamppuja? Ite tiiän lähinnä Wanhan Kaarlen ja sit Vironkadulla on yks ja oisko Kalevankadulla.

Tai jos tiiätte jotain mestaa jossa myydään ihan uusiakin makeita lamppuja, hinnat noin max 100 euroa.

Kiitos!
Jaques

Posts: 1,390

#304 • • Jaques HUGC / So Nice!

Verano, 5.10.2005 10:24:
Tuliskos jollekin mieleen kauppaa, jossa myytäs vanhoja lamppuja? Ite tiiän lähinnä Wanhan Kaarlen ja sit Vironkadulla on yks ja oisko Kalevankadulla.

Tai jos tiiätte jotain mestaa jossa myydään ihan uusiakin makeita lamppuja, hinnat noin max 100 euroa.

Kiitos!



Minkä tyylistä lamppua etit??

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Verano

Posts: 4,649

#305 • • Verano Merituuli

Dj Jaques, 5.10.2005 10:26:
Minkä tyylistä lamppua etit??



About 60-/ 70-luvulta olevaa, värillistä, materiaali muovia tai esim. maalattua peltiä/ metallia jne. Ei mikään überkallis designlamppu, mutta "designmainen" kuitenkin.

Tulisi keittiöön, eli ei mikään överi iso, muttei mikään huomaamaton myöskään. Haussa on kyllä myös lamppu kylppäriin peilikaapin päälle, mutta niitä noista kaupoista lienee hankalampi löytää.
Jone

Posts: 8,258

#306 • • Jone Archibald Haddock

Verano, 5.10.2005 10:41:
About 60-/ 70-luvulta olevaa, värillistä, materiaali muovia tai esim. maalattua peltiä/ metallia jne. Ei mikään überkallis designlamppu, mutta "designmainen" kuitenkin.



Mun mutsilla ja faijalla on keittiössä yksi aito 70-lukulainen, jota ovat käsittääkseni vaihtamassa. Sellainen ajalle tyypillisesti rumankaunis. Voin koittaa ottaa kuvia jos kiinnostaa ja jos ovat luopumassa (varmistan kiinnostuksen mukaan).
Verano

Posts: 4,649

#307 • • Verano Merituuli

Jone, 5.10.2005 10:45:
Voin koittaa ottaa kuvia jos kiinnostaa ja jos ovat luopumassa (varmistan kiinnostuksen mukaan).



Kiitos, se olisi oikein mukavaa! :)
Jaques

Posts: 1,390

#308 • • Jaques HUGC / So Nice!

Verano, 5.10.2005 10:41:
---
Dj Jaques, 5.10.2005 10:26:
Minkä tyylistä lamppua etit??

---


About 60-/ 70-luvulta olevaa, värillistä, materiaali muovia tai esim. maalattua peltiä/ metallia jne. Ei mikään überkallis designlamppu, mutta "designmainen" kuitenkin.

Tulisi keittiöön, eli ei mikään överi iso, muttei mikään huomaamaton myöskään. Haussa on kyllä myös lamppu kylppäriin peilikaapin päälle, mutta niitä noista kaupoista lienee hankalampi löytää.



Tuol mun vieres Krunassa, Mariankadulla olisko se jotain 21 niin on yks retro-design kauppa josta vois irrota joku kiva lamppu!! Mä voin tarkistaa mikä kauppa se on.

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Verano

Posts: 4,649

#309 • • Verano Merituuli

Dj Jaques, 5.10.2005 10:49:
Tuol mun vieres Krunassa, Mariankadulla olisko se jotain 21 niin on yks retro-design kauppa josta vois irrota joku kiva lamppu!! Mä voin tarkistaa mikä kauppa se on.



Kiitti :) Pienillä vanhaa tavaraa myyvillä kaupoilla kun harvemmin nettisivujakaan on, niin ei googlettamisetkaan varmaan hirmusti auta.
phear

Posts: 804

#310 • • phear <X>

Verano, 5.10.2005 10:41:
About 60-/ 70-luvulta olevaa, värillistä, materiaali muovia tai esim. maalattua peltiä/ metallia jne. Ei mikään überkallis designlamppu, mutta "designmainen" kuitenkin.

Tulisi keittiöön, eli ei mikään överi iso, muttei mikään huomaamaton myöskään. Haussa on kyllä myös lamppu kylppäriin peilikaapin päälle, mutta niitä noista kaupoista lienee hankalampi löytää.



Mulla on tollasia peltilamppuja autotallissa pari kappaletta. Ei oo enää käyttöä, kun ovat mallia "roikko" ja nykykämpässä on niin matalat huoneet, että pää kolisisi niihin. Sitten on niitä pallon muotoisia spotteja pari, niihin taas kyllästyin.

Voin luopua noista erittäin halvalla.

Omasta remontista sen verran, etten ole jaksanut sisällä tehdä oikeestaan mitään taas vähään aikaan. Pihahommia on tullut tehtyä, sekä pilkottua puita ja tehtyä omenamehua.
Verano

Posts: 4,649

#311 • • Verano Merituuli

phear, 5.10.2005 10:54:
Mulla on tollasia peltilamppuja autotallissa pari kappaletta. Ei oo enää käyttöä, kun ovat mallia "roikko" ja nykykämpässä on niin matalat huoneet, että pää kolisisi niihin. Sitten on niitä pallon muotoisia spotteja pari, niihin taas kyllästyin.

Voin luopua noista erittäin halvalla.



Jos sulla on sellasia alaspäin leveneviä pellinvärisiä lamppuja, niin ihan sellasia en etsi. Eikä ne kauhean matalalla voi roikkua, kun on keskelle keittiötä tulossa ja valitettavasti mulla on sekä keittiön että eteisen kattoa madallettu jostain syystä. Spotteja en myöskään etsi.

Mutta jos ne peltilamput ovat jonkun muunlaisia, niin kuvia voi mielellään laittaa. Pistäkää, Jone ja muut mulle privaa, jos olette kuvia lähettämässä niin laitan vaikka meiliosoitteeni sitten.

Tulipas nopeasti monta vastausta, kiitos =)
Kon-tiki

Posts: 1,936

#312 • • Kon-tiki The Unsinkable

Verano, 5.10.2005 10:24:
Tuliskos jollekin mieleen kauppaa, jossa myytäs vanhoja lamppuja? Ite tiiän lähinnä Wanhan Kaarlen ja sit Vironkadulla on yks ja oisko Kalevankadulla.

Tai jos tiiätte jotain mestaa jossa myydään ihan uusiakin makeita lamppuja, hinnat noin max 100 euroa.

Kiitos!



Hesarin ja Harjukadun kulmassa on vanhan tavaran kauppa, jossa myydään eri-ikäistä vanhaa tavaraa ja vanhoista kankaista ommeltuja uusiotuotteita. Lamppuja löytyy myös. Paikka on auki vain lauantaisin, muistaakseni.
pirpeli

Posts: 5,533

#313 • • pirpeli

Dj Jaques, 5.10.2005 10:49:
---
Verano, 5.10.2005 10:41:
---
Dj Jaques, 5.10.2005 10:26:
Minkä tyylistä lamppua etit??

---


About 60-/ 70-luvulta olevaa, värillistä, materiaali muovia tai esim. maalattua peltiä/ metallia jne. Ei mikään überkallis designlamppu, mutta "designmainen" kuitenkin.

Tulisi keittiöön, eli ei mikään överi iso, muttei mikään huomaamaton myöskään. Haussa on kyllä myös lamppu kylppäriin peilikaapin päälle, mutta niitä noista kaupoista lienee hankalampi löytää.

---


Tuol mun vieres Krunassa, Mariankadulla olisko se jotain 21 niin on yks retro-design kauppa josta vois irrota joku kiva lamppu!! Mä voin tarkistaa mikä kauppa se on.



Kaunis arki on kaupan nimi.Kaikkea liian ihanaa... Toinen on Nasta Liisankadulla.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Verano

Posts: 4,649

#314 • • Edited Verano Merituuli

Kon-tiki, 5.10.2005 11:07:
Hesarin ja Harjukadun kulmassa on vanhan tavaran kauppa, jossa myydään eri-ikäistä vanhaa tavaraa ja vanhoista kankaista ommeltuja uusiotuotteita. Lamppuja löytyy myös. Paikka on auki vain lauantaisin, muistaakseni.



Tosta on tullu käveltyä monen monta kertaa ohi, mutta tuntuu tosiaan aina olevan kiinni. Hyvä tietää et siellä on lamppuja kanssa, ikkunassa niitä en muistaakseni oo kovin paljoa nähnyt. Tack :)

Äh, eikun sekotin, siis tuo tarkottamani on Flemarilla lähellä Hesarin kulmaa. Tuota Harjukadun kauppaa oon kyl kans ikkunoista tiiraillut, mutta ainakaan siitä ei näkynyt ihan sellaisia mitä etsin.
Verano

Posts: 4,649

#315 • • Verano Merituuli

pirpeli, 5.10.2005 11:09:
Kaunis arki on kaupan nimi.Kaikkea liian ihanaa... Toinen on Nasta Liisankadulla.



Kiitsa, täytyy suunnistaa Krunikkaan päin!
ville

Posts: 3,780

#316 • • ville olen oikeasti ujo

bates, 5.10.2005 10:09:
Me laitettiin keittiöön Oraksen Ventura, voin suositella kyllä kaikille tuota.



Ton toiminnallisuus on kyllä loisto tai lähinnä toi käsien pesu. Se miksi tuollaista en hankkisi on muotoilu .... alessi voisi suunnitella tosta kivan version, mutta sitten olisi hintaa liikaa :(
bates

Posts: 707

#317 • • bates Tirehtööri

ville, 5.10.2005 13:27:
Ton toiminnallisuus on kyllä loisto tai lähinnä toi käsien pesu. Se miksi tuollaista en hankkisi on muotoilu .... alessi voisi suunnitella tosta kivan version, mutta sitten olisi hintaa liikaa :(



Niinno, itse diggaillaan tuosta muotoilustakin kyllä, mutta nämähän ovat aina makuasioita :)
Ja lisäksi meillä valintaan vaikutti myös se, että samasta sarjasta on saatavilla myös varsin kiva suihku- / kylpyhuoneversiokin.

--
The best way to predict the future is to invent it.

ville

Posts: 3,780

#318 • • ville olen oikeasti ujo

bates, 5.10.2005 15:09:
Niinno, itse diggaillaan tuosta muotoilustakin kyllä, mutta nämähän ovat aina makuasioita :)
Ja lisäksi meillä valintaan vaikutti myös se, että samasta sarjasta on saatavilla myös varsin kiva suihku- / kylpyhuoneversiokin.



Joo, no niinhän se tietysti on.

btw tässä on tyylikkäin hana mitä oon koskaan nähnyt:

canyon_1.jpg

hintaa 2500e, joten taitaa jäädä väliin omassa vessaremontissa :(
Avatar
#319 • • Annakins Guest

ville, 5.10.2005 15:21:
---
bates, 5.10.2005 15:09:
Niinno, itse diggaillaan tuosta muotoilustakin kyllä, mutta nämähän ovat aina makuasioita :)
Ja lisäksi meillä valintaan vaikutti myös se, että samasta sarjasta on saatavilla myös varsin kiva suihku- / kylpyhuoneversiokin.

---


Joo, no niinhän se tietysti on.

btw tässä on tyylikkäin hana mitä oon koskaan nähnyt:

clip

hintaa 2500e, joten taitaa jäädä väliin omassa vessaremontissa :(



Mist noit saa? Tosi hieno :D