Tontsis, 22.5.2006 16:22:
Oon välillä seuraillut ajankulukseni teidän remonttia ja muuta siihen liittyvää keskustelua ja kyllähän teillä tosi siisti kämppä on. Tosin ei se kuvien perusteella asumisesta muistuta. Mut samalla se edustaa myös paikkaa, millaiseen mä en uskaltaisi tulla edes kylään - saati sitten dokaamaan ;)
En sano tätä ilkeyttäni, mut mielipiteenä, kun mua on aina pelottanut pikkutarkkuus (ja symmetrisyys), kun puhutaan asunnoista :)
Se, että mä totesin, että toi jälki jäi, ei tarkoita sitä, että olisin siitä kovin katkera. Toi oli lähinnä esimerkki siitä, että puu ei oo kovin hyvä materiaali ihmiselle joka ei jaksa siivota.
Mä ymmärrän tosin hyvin mistä puhut ja väittäisin, että kyllä ton "varovaisuuden" huomaa joidenkin vieraiden kanssa ja erityisesti jos ne tulee meille ekaa kertaa. Osa ei selkeästi tunne oloaan kotoisaksi tässä kämpässä ja siten esim punkkulasin kanssa muutamat on yltiövarovaisia.
Mut siinä jengi tekee virheen, et ne olettaa, että tämän näköisessä kämpässä elettäisin kuin jossain sairaalassa.
Meillä syödään surutta valkosella sohvalla ja valkoisella matolla. Esim viime viikonloppuna meitä oli 10 tyyppiä ja kaikki enemmän tai vähemmän plekseissä. Viini virtasi ja sottaavaa ruokaa syötiin eikä kukaan ottanut (tai ainakaan en huomannut) liian "varovaisesti", vaikka syöminen hoidettiin pääasiassa just sohvalla ja matolla. Seuraavana päivänä löytyi jostain yksi punaviinitahra ja totakaan tahraa en surkutellut edes sitä aikaa kun sitä tarhaa katsoin. Mä uskoisin, että kaikki tutut jotka on meillä käyneet istumassa iltaa (=juomassa liikaa viiniä), allekirjoittaa sen, että meillä ei oikeesti tarvii koko ajan pelätä sottaako vai ei :)
Mun mielestä huonekalut on tehty elämistä varten ja tämä tarkoittaa kulumista ja jälkiä. Sillä minkä hintainen sohva tai matto on, ei imo saisi olla mitään väliä siihen, miten huonekaluilla eletään. Jos pelkää koko ajan likaantumista, kannattaa suosiolla ostaa kaikki huonekalut ikeasta ja vaihtaa ne parin vuoden välein uusiin.
Paras esimerkki tästä kaikesta on, kun mä joku aikaa sitten pidin äijäillan, missä kaikki miehet joi about 14 annosta viinaa aika nopeassa tahdissa. Itse kaadoin muutaman desin punkkua valkoiselle sohvalle, josta punkku sitten roiskusi valkoiselle seinälle. Lisäksi sain hyvän idean leikkiä kuivatetulla ruusupuskalla, sillä seurauksella, että koko asunto oli täynnä kuivuneita kasvinpaloja.... paskaa sattuu ja silleen, tässä tapauksessa sohva lähti punkusta puhtaaksi kun se on suojattua nahkaa ja viini lähinnä valui lattialla. Seinälle sen sijaan kävi huonommin, siihen jäi pahat tahrat ja seinä pitikin maalata uusiksi jossain välissä. Kasvin jätteet lähti imuroimalla.
Lyhyesti voisi sanoa, että me eletään tässä kämpässä ihan samalla tavalla kun jengi keskimäärin elää omassa asunnossaan: liian harvoin siivotaan, tahroja löytyy ja niitä tulee taatusti lisää :)
edit: niin itseasiassa jos tarkkoja ollaan niin ei meillä ole sattumalta kivitasoja, laattalattia keittiössä, nahkasohva ja värittömällä lattiavahalla suojattua pöytää. Noi on kaikki materiaaleja, jotka hylkii likaa käsittämättömän hyvin ja siten ne sopii meille, sillä me ei jakseta paljoa siivota. Me ei ikinä ostettaisi valkoista kangassohvaa, jossa kiinteä päällinen, otettaisi puutasoja keittiöön, laitettaisi parkettia keittiöön tai hankittaisi antiikkipöytää, jota joutuu oikeesti varomaan.