Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 623,432 views

Jone

Posts: 8,258

#1241 • • Edited Jone Archibald Haddock

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

JussiS, 3.11.2009 12:35:
Aada ja Vampyrella keskusteli luokkaeroista parisuhteessa, Reivaaja tuli kommentoimaan keskustelua, jonka jälkeen threadin loput 10 sivua onkin mennyt vääntäessä siitä, että kuka on eniten perseestä. Vastaan, että kaikki.



Paitsi että tää hellspawned satanchild "keskusteluksi" spawnas kyl ihan muusta kuin Vampysta ja Aadasta.

Muu on totta. *vink*
Yallu

Posts: 1,910

#1242 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

JussiS, 3.11.2009 12:35:
---
Tapi, 3.11.2009 12:26:
Sorry off topicin off topic, mut voisko joku kertoo tiivistetysti et mistä tässä kaikessa on kyse? :D

---

Aada ja Vampyrella keskusteli luokkaeroista parisuhteessa, Reivaaja tuli kommentoimaan keskustelua, jonka jälkeen threadin loput 10 sivua onkin mennyt vääntäessä siitä, että kuka on eniten perseestä. Vastaan, että kaikki.


Paitsi minä.. Olen anuksesta.
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#1243 • • kuilu ja kummitus
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/11/toisen_yksityiselamaa_ei_kannata_ruotia_facebookissa_1131886.html

Toisten ihmisten yksityiselämän tietoja ei kannata levitellä sosiaalisessa mediassa. Niin sanottu lex Hymy eli yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen koskee kaikkea viestintää, mutta lain sisältö tunnetaan huonosti.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

KooKie

Posts: 4,338

#1244 • • KooKie aka. Petress Pan

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Yallu, 3.11.2009 12:49:
---
JussiS, 3.11.2009 12:35:
---
Tapi, 3.11.2009 12:26:
Sorry off topicin off topic, mut voisko joku kertoo tiivistetysti et mistä tässä kaikessa on kyse? :D

---

Aada ja Vampyrella keskusteli luokkaeroista parisuhteessa, Reivaaja tuli kommentoimaan keskustelua, jonka jälkeen threadin loput 10 sivua onkin mennyt vääntäessä siitä, että kuka on eniten perseestä. Vastaan, että kaikki.

---

Paitsi minä.. Olen anuksesta.



Uranuksesta?

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Yallu

Posts: 1,910

#1245 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

KooKie, 3.11.2009 14:41:
---
Yallu, 3.11.2009 12:49:
---
JussiS, 3.11.2009 12:35:
---
Tapi, 3.11.2009 12:26:
Sorry off topicin off topic, mut voisko joku kertoo tiivistetysti et mistä tässä kaikessa on kyse? :D

---

Aada ja Vampyrella keskusteli luokkaeroista parisuhteessa, Reivaaja tuli kommentoimaan keskustelua, jonka jälkeen threadin loput 10 sivua onkin mennyt vääntäessä siitä, että kuka on eniten perseestä. Vastaan, että kaikki.

---

Paitsi minä.. Olen anuksesta.

---


Uranuksesta?


Sieltäkin.
anqqa

Posts: 4,034

#1247 • • anqqa tirehtööri

Juhgu, 3.11.2009 17:21:
---
Tapi, 3.11.2009 12:26:
Sorry off topicin off topic, mut voisko joku kertoo tiivistetysti et mistä tässä kaikessa on kyse? :D
---
Klubitus käy läpi kipeää muutosvaihetta. Reivaaja on tullut jäädäkseen. Ylläpidolla on krooninen PMS. Moderaattorit kirjautuivat sisään viimeksi vuonna 2005. Asiallista tai kiinnostavaa keskustelua kaipaavat vaihtoivat forumia vuonna 1995. Asiat ajautuvat hiljalleen kohti kaaosta – mutta epätoivoon ei pidä vaipua, sillä noin vuonna 2025 tullaan julkaisemaan uusi klubituksen versio, joka korjaa kaiken.



Tokihan toisinaan fiksujaki kirjottelavana ymmärrät ettei ne pelkät moderaattorit tee saitista täydellistä ja hillitse idiotismia, vaan te käyttäjät itse. Juu, moderaattorien puute on ollu ongelma jo useamman vuoden, enkä yhtään ihmettele ettei vanhat moderaattorit jaksa vuodesta toiseen kaitsea yli 20v lasten nettikäyttäytymistä ilman mitään positiivista palkkiota hommasta.. sekä toki se, että nykyisen, 5v vanhan version, moderointityökalut on: topikin lukitseminen.

Mutta joo, pitäisi jälleen yrittää saada jotkut erehdyksissään suostumaan moderaattoriks kuuntelemaan vanhojen(kin) käyttäjien avautumista moderoinnista (joko sen puutteesta tai omalle kohdalle osuessa sen liiallisuudesta), joku ketä vastaan kellään ei ole mitään ettei se olisi huono moderaattori jne. Vapaaehtoisia? Viime yrityksellä puolesta puhujia taisi olla lähes yhtä paljon kuin vastustajia jokaisen ehdokkaan kohdalla ja muita ei sitte kiinnostanukaan.. pitäis keksiä joku tapa millä tällä vois tienaa oman elantonsa jotta ehtis kehittää ja sen verran että saisi palkattua modeja. Kunhan uuden version forumiin ehtii saada jotain modetyökaluja tehtyä ja avattua sitä suuremmalle yleisölle betaan ni vois ihan tosissaankin haalia muutamia luotettavia, objektiivisia, riippumattomia, hyväntahtoisia, maalaisjärkeviä tyyppejä jeesaamaan ylläpidossa.

Kaikki tietää idioottimaisen flammauksen yms johtuvan siitä että jengi vastaa toisten provoihin, provoomalla ite vaikka tietää ettei oo itse yhtään sen 'parempi' alentuen samaan mihin se täysin väärässä oleva vastapuoli, vähä niinku nyt..

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

aada

Posts: 736

#1248 • • aada

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Jone, 1.11.2009 20:13:
No niin, josko sitä nyt sit sanois ihan ilman quote-helvettiä jotakin tohon Aadan ja muiden keskusteluun vaikkapa ton "statushakuisuuteni" innoittamana.

Mun on vaikeaa ymmärtää palavaa halua kuulua johonkin tiettyyn porukkaan ja yltiölaskelmoivaa näihin porukoihin pyrkimistä. Ammatillisella tasolla omasta persoonastaan ei tietenkään tarvitse kaikkea jakaa ja niin tekeminen olisi monissa asiayhteyksissä jopa kummallista (en mäkään esim. tietenkään useimmille asiakkailleni sano vaikkapa nyt maalaavani graffiteja, mutta se ei johdu siitä etten voisi sitä sanoa vaan siitä, että mun ja asiakkaideni keskusteluissa moiset persoonoihin liittyvät asiat eivät vaan tule esille.), mutta jos itseään ei yleisellä tasolla voi jollekin tietylle henkilölle esittää juuri sellaisena kuin sattuu olemaan, niin ei vaan mene mitenkään jakeluun miten tällaisten henkilöiden seurasta voisi kunnolla nauttia.

Oma lähipiirini muodostuu mitä erilaisimmista ihmisistä, joista monienkaan kanssa en jaa samoja näkemyksiä tai välttämättä juuri mitään muutakaan, mutta en ole koskaan kokenut sitä haastavana ja harmillisena vaan rikkautena - erilaiset jutut ja niihin törmääminen vievät meitä yksilöinä eteenpäin, koska niihin törmääminen avartaa omaa perpektiiviä jos antaa sen tehdä niin. Kaikkia näkemyksiä, harrastuksia, käyttäytymismalleja ja ties mitä muuta ihmisissä ilmenevää ei tarvitse ymmärtää, niihin ei tarvitse loputtomasti paneutua eikä niitä erityisesti tarvitse omaksua osaksi itseään, mutta on aika huippua päästä muiden kautta kokemaan edes pintapuolisesti laajempi osa ihmisyyden koko skaalasta.

Elämä menisi hirvittävän hankalaksi jos koko ajan pitäisi olla analysoimassa omaa ja muiden toimintaa, habitusta ja ulosantia. Vaikkapa nyt ne tatuoinnit eivät kerro mun mielestäni ihmisestä yhtään mitään - minulla niitä ei ole, mutta ainakin puolet niistä ikäisistäni ihmisistä joiden kanssa olen aktiivisesti tekemisissä vapaa-ajallani on jossain määrin tatuoituja. Tähän porukkaan mahtuu ammattinsa puolesta toimistotyöntekijöitä usealla eri tasolla, eri alojen yrittäjiä, markkinoinnin ja mainonnan moniosaajia, varastotyöntekijöitä, artisteja ja ties mitä. Se, että heillä on tatuointeja kertoo heistä jotakuinkin yhtä paljon kuin minusta itsestäni kertoo se, että viihdyn isoissa housuissa - ei paljoakaan.

En koe että edes niinkin läheisen henkilön kuin seurustelukumppanin tulisi olla kanssani samasta puusta veistetty. Se olisi kamalan tylsää enkä sitäpaitsi edes pystyisi elämään itseni duplikaatin kanssa - varmaankin lähinnä inhoaisin sellaista. Ne tärkeät asiat ovat ihan muita kuin loputon lista yhteisiä intressejä. Tärkeintä on ollut se, että olen saanut olla oma itseni kaikin tavoin ja suurin osa seurustelukumppaneistani on kunnioittanut tätä oikeuttani samoin kuin minäkin heidän vastaavaansa. Seurustelukumppaneikseni ei ole koskaan valikoitunut ketään yhteiskuntaluokkaan perustuen ja mielestäni sen perusteella ihmisten raakkaaminen omista kiinnostuksen kohteista pois tai niihin mukaan olisi lähinnä loputtoman typerää ja haitallista omalle itselleni.

Olisi kamalaa olla joko omistamiensa asioiden tai saavuttamiensa välietappien summa jonkun silmissä. Varmaan sitä jonkun silmissä onkin, mutta sellaisia tyyppejä mä en itse lähelleni halua enkä ymmärrä miksi kukaan muukaan haluaisi.

Live and let live.



Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että on rikkaus omata monenlaisia ystäviä, keskustella täysin erilaisen taustan omaavan tai täysin toisenlaisesta kulttuurista tulevan henkilön kanssa. Usein, ainakin oman kokemukseni perustella, tämänkaltaiset suhteet ovat kuitenkin melko lyhytikäisiä, jos ei ole tarpeeksi sellaisia yhdistäviä tekijöitä, jotka sitoisivat nämä ihmiset toisiinsa.

Minun on taas vaikea ymmärtää sellaista pakottavaa tarvetta olla joillekin tietyille henkilöille täsmälleen sellainen kuin oikeasti on. En ymmärrä miksi kaikista asioista pitäisi olla ns. rehellinen (eli tuoda itseen liittyvät asiat rehellisesti esille, niin kuin olisi sen jollain tapaa toiselle velkaa) ja kaikki pitäisi jakaa samojen ihmisten kanssa. Minulle riittää se, että jos haluan jakaa jotakin tai keskustella jonkun kanssa jostakin asiasta, valitsen vaikka yhden henkilön, jonka katson soveltuvan tämänkaltaiseen keskusteluun parhaiten. Ei minulla ole välttämättä mitään tarvetta kertoa siitä kellekään muulle tai jakaa sitä kenenkään muun kanssa.

En näe, että minun tulisi olla edellä kuvaillun tapaan ns. rehellinen edes seurustelukumppanilleni. Mielestäni ei ole mitään pakottavaa tarvetta jakaa kaikkea, vaan juuri sen verran kuin tuntuu hyvältä. Eli kuten muillekin ihmisille, toisin seurustelukumppanillekin esiin (ainakin voimakkaammin) niitä meitä yhdistäviä piirteitä. Ehkä tähän liittyy se, miksi mielestäni olisi hyvä, että seurustelukumppani olisi peruslähtökohdiltaan aikalailla ns. samasta puusta veistetty - silloin jaettavaakin olisi enemmän.

Olen samaa mieltä siitä, että jatkuva analysointi tekee ehkä elämästä vähän hankalaa. En kuitenkaan ymmärtänyt, että oliko pointtina se, että minä joutuisin toteuttaakseni valitsemaani toimintatapaa jotenkin analysoimaan tavallista enemmän muiden ihmisten olemusta? Varmasti kaikki ihmiset kuitenkin havainnoivat muita ihmisiä ja tekevät näiden havaintojen perusteella heistä päätelmiä. Nämä päätelmät saattavat perustua pidempiaikaiseen analysointiin. Se, kuinka paljon ihminen käyttää aikaansa tälläiseen analysointiin, on varmasti aika pitkälti yksilökohtaista. On varmasti myös mahdollista tietoisesti harjoittaa tälläistä analysointia, mutta itse en ainakaan ole sellaiseen kokenut tarvetta. Voihan tietysti olla, että luonnostani analysoin tavallista enemmän, mutta toisaalta sitten en näe, että asiaan liittyy mitään ongelmaa, koska silloinhan teen sitä valitsemastani toimintatavasta huolimatta (jonka siis oletettavasti piti olla tämän analysoinnin syy).
Avatar
#1249 • • Reivaaja Guest
Puuta, heinää ja muutama vesiperä. On muuten hyvä elokuvanakin.
Avatar
#1250 • • Reivaaja Guest

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

aada, 3.11.2009 21:38:
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että on rikkaus omata monenlaisia ystäviä, keskustella täysin erilaisen taustan omaavan tai täysin toisenlaisesta kulttuurista tulevan henkilön kanssa. Usein, ainakin oman kokemukseni perustella, tämänkaltaiset suhteet ovat kuitenkin melko lyhytikäisiä, jos ei ole tarpeeksi sellaisia yhdistäviä tekijöitä, jotka sitoisivat nämä ihmiset toisiinsa.

Minun on taas vaikea ymmärtää sellaista pakottavaa tarvetta olla joillekin tietyille henkilöille täsmälleen sellainen kuin oikeasti on. En ymmärrä miksi kaikista asioista pitäisi olla ns. rehellinen (eli tuoda itseen liittyvät asiat rehellisesti esille, niin kuin olisi sen jollain tapaa toiselle velkaa) ja kaikki pitäisi jakaa samojen ihmisten kanssa. Minulle riittää se, että jos haluan jakaa jotakin tai keskustella jonkun kanssa jostakin asiasta, valitsen vaikka yhden henkilön, jonka katson soveltuvan tämänkaltaiseen keskusteluun parhaiten. Ei minulla ole välttämättä mitään tarvetta kertoa siitä kellekään muulle tai jakaa sitä kenenkään muun kanssa.

En näe, että minun tulisi olla edellä kuvaillun tapaan ns. rehellinen edes seurustelukumppanilleni. Mielestäni ei ole mitään pakottavaa tarvetta jakaa kaikkea, vaan juuri sen verran kuin tuntuu hyvältä. Eli kuten muillekin ihmisille, toisin seurustelukumppanillekin esiin (ainakin voimakkaammin) niitä meitä yhdistäviä piirteitä. Ehkä tähän liittyy se, miksi mielestäni olisi hyvä, että seurustelukumppani olisi peruslähtökohdiltaan aikalailla ns. samasta puusta veistetty - silloin jaettavaakin olisi enemmän.

Olen samaa mieltä siitä, että jatkuva analysointi tekee ehkä elämästä vähän hankalaa. En kuitenkaan ymmärtänyt, että oliko pointtina se, että minä joutuisin toteuttaakseni valitsemaani toimintatapaa jotenkin analysoimaan tavallista enemmän muiden ihmisten olemusta? Varmasti kaikki ihmiset kuitenkin havainnoivat muita ihmisiä ja tekevät näiden havaintojen perusteella heistä päätelmiä. Nämä päätelmät saattavat perustua pidempiaikaiseen analysointiin. Se, kuinka paljon ihminen käyttää aikaansa tälläiseen analysointiin, on varmasti aika pitkälti yksilökohtaista. On varmasti myös mahdollista tietoisesti harjoittaa tälläistä analysointia, mutta itse en ainakaan ole sellaiseen kokenut tarvetta. Voihan tietysti olla, että luonnostani analysoin tavallista enemmän, mutta toisaalta sitten en näe, että asiaan liittyy mitään ongelmaa, koska silloinhan teen sitä valitsemastani toimintatavasta huolimatta (jonka siis oletettavasti piti olla tämän analysoinnin syy).



Jos mä nyt oikein ymmärsin, niin sun pointtis on, ettet liputa? Ei siinä ole mitään pahaa. Se on ihan hyväkin asia. Tosin rajansa kaikella. Jos sä olet aina sitä mitä tilanne mielestäsi vaatii, etkä siis ruoki omaa sieluasi olemassaololla itsenäisenä ihmisenä, niin se tulee jossain vaiheessa syömään sua sisältäpäin ja sit tulee sellasia sydärin kaltaisia tunnetiloja tietyissä tilanteissa.
Lyra

Posts: 666

#1251 • • Lyra

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Reivaaja, 3.11.2009 22:35:
---


Jos mä nyt oikein ymmärsin, niin sun pointtis on, ettet liputa? Ei siinä ole mitään pahaa. Se on ihan hyväkin asia. Tosin rajansa kaikella. Jos sä olet aina sitä mitä tilanne mielestäsi vaatii, etkä siis ruoki omaa sieluasi olemassaololla itsenäisenä ihmisenä, niin se tulee jossain vaiheessa syömään sua sisältäpäin ja sit tulee sellasia sydärin kaltaisia tunnetiloja tietyissä tilanteissa.




kun nyt muutkin on rauhottunut ja toi aadan yms keskustelu ei suhun liity oikein millään ni mene nyt säkin pariks päiväks rauhottuu omiin oloihis.
Caro²

Posts: 5,301

#1253 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Juhgu, 3.11.2009 17:21:
Klubitus käy läpi kipeää muutosvaihetta. Reivaaja on tullut jäädäkseen. Ylläpidolla on krooninen PMS. Moderaattorit kirjautuivat sisään viimeksi vuonna 2005. Asiallista tai kiinnostavaa keskustelua kaipaavat vaihtoivat forumia vuonna 1995. Asiat ajautuvat hiljalleen kohti kaaosta – mutta epätoivoon ei pidä vaipua, sillä noin vuonna 2025 tullaan julkaisemaan uusi klubituksen versio, joka korjaa kaiken.


Ootko muuten havainnu siun "tämän tyylisillä" kirjotuksilla ja Matti-Esko Hytösen iltalehteen kirjoittamilla aivopieruilla mitään yhteistä?
Wiko

Posts: 185

#1254 • • Wiko Jääpaappikakastin / Jätepuristin
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA, parasta viihdettä IKINÄ...hakkaa muut mediat mennen tullen. Ei ois ikin uskonu että kui yks klubbarin topicci antais näin hyvät naurut *lmao*

KIITOKSET tästä ja lisää tätä!!! *tirsk*
Jone

Posts: 8,258

#1255 • • Edited Jone Archibald Haddock

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

aada, 3.11.2009 21:38:
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että on rikkaus omata monenlaisia ystäviä, keskustella täysin erilaisen taustan omaavan tai täysin toisenlaisesta kulttuurista tulevan henkilön kanssa. Usein, ainakin oman kokemukseni perustella, tämänkaltaiset suhteet ovat kuitenkin melko lyhytikäisiä, jos ei ole tarpeeksi sellaisia yhdistäviä tekijöitä, jotka sitoisivat nämä ihmiset toisiinsa.



Meillä on sitten oikeastaan aika erilaisia kokemuksia, koska aika vähän mun ystävä- ja kaveripiiristäni on muuttunut vuosiin suuntaan tai toiseen (ja aiheutuneet muutoksetkaan eivät ole olleet kiinni yhteisistä kiinnostuksen kohteista tai niiden puutteesta). Meitä sitoo yhteen viihtyminen toistemme seurassa ja jotenkin on vaikeaa uskoa että kaveripiirini olis jotenkin poikkeus muiden joukossa.

aada, 3.11.2009 21:38:
Minun on taas vaikea ymmärtää sellaista pakottavaa tarvetta olla joillekin tietyille henkilöille täsmälleen sellainen kuin oikeasti on. En ymmärrä miksi kaikista asioista pitäisi olla ns. rehellinen (eli tuoda itseen liittyvät asiat rehellisesti esille, niin kuin olisi sen jollain tapaa toiselle velkaa) ja kaikki pitäisi jakaa samojen ihmisten kanssa. Minulle riittää se, että jos haluan jakaa jotakin tai keskustella jonkun kanssa jostakin asiasta, valitsen vaikka yhden henkilön, jonka katson soveltuvan tämänkaltaiseen keskusteluun parhaiten. Ei minulla ole välttämättä mitään tarvetta kertoa siitä kellekään muulle tai jakaa sitä kenenkään muun kanssa.



Tarve olla sellainen kuin on on mielestäni hyvinkin ymmärrettävä. Ei, kaikille ei tarvitse tunkea kaikkea silmille välittömästi "ollakseen rehellinen itsestään", mutta ainakin itselleni olisi hirveän harmillista jos joutuisin tarkoituksella salaamaan osia omasta persoonastani ollakseni hyväksyttyä seuraa jossain tietyssä porukassa. Ei sitä rehellisyyttä ole muille velkaa, mutta koen olevani sen velkaa itselleni ihan jo siksikin, että koen muulla tavalla toimimisen itseni tukahduttamiseksi. Elämä taas on ihan tarpeeksi haastava kokemus ilman sellaistakin.

aada, 3.11.2009 21:38:
En näe, että minun tulisi olla edellä kuvaillun tapaan ns. rehellinen edes seurustelukumppanilleni. Mielestäni ei ole mitään pakottavaa tarvetta jakaa kaikkea, vaan juuri sen verran kuin tuntuu hyvältä. Eli kuten muillekin ihmisille, toisin seurustelukumppanillekin esiin (ainakin voimakkaammin) niitä meitä yhdistäviä piirteitä. Ehkä tähän liittyy se, miksi mielestäni olisi hyvä, että seurustelukumppani olisi peruslähtökohdiltaan aikalailla ns. samasta puusta veistetty - silloin jaettavaakin olisi enemmän.



Ei kai siinä. Pakko ei ole jakaa itsestään yhtään mitään ja jos tämä tapa toimia toimii sinulle niin se on sitten varmaan ihan hyvä - sinulle. Seurustelukumppanisi housuissa en kyllä haluaisi olla, koska haluan tuntea omani mahdollisimman hyvin pohjia myöten. Koen oleelliseksi osaksi parisuhdetta sen, että toisen tuntee myös sellaisten ominaisuuksien osalta, jotka itse arvottaa "vioksi." Kun "viat" tietää, niin ne voi toivottavasti toisessa hyväksyä ja lukea ominaisuuksien joukkoon.

Oma suhtautumiseni asiaan on tällainen varmaan siksikin, että tiedän olevani tusinoilla "vioilla" varustettu yksilö. Samoin tiedän ettei vastakkaisen sukupuolen joukosta juurikaan löydy roppakaupalla valinnanvaraa jos potentiaalista seurustelukumppania pitäisi etsiä yhteisten intressien perusteella. Jos en kertoisi itsestäni kaikkea seurustelukumppanille, niin en kokisi olevani hyväksytty sellaisena kuin olen ja pidän sitä hyvin tärkeänä, joten teen "vikanikin" aika nopeasti tiettäviksi.

Oletko muuten valmis itse hyväksymään seurustelukumppanissa sen, että tiedät hänestä ainoastaan hyvin rajallisesti?

aada, 3.11.2009 21:38:
Olen samaa mieltä siitä, että jatkuva analysointi tekee ehkä elämästä vähän hankalaa. En kuitenkaan ymmärtänyt, että oliko pointtina se, että minä joutuisin toteuttaakseni valitsemaani toimintatapaa jotenkin analysoimaan tavallista enemmän muiden ihmisten olemusta? Varmasti kaikki ihmiset kuitenkin havainnoivat muita ihmisiä ja tekevät näiden havaintojen perusteella heistä päätelmiä. Nämä päätelmät saattavat perustua pidempiaikaiseen analysointiin. Se, kuinka paljon ihminen käyttää aikaansa tälläiseen analysointiin, on varmasti aika pitkälti yksilökohtaista. On varmasti myös mahdollista tietoisesti harjoittaa tälläistä analysointia, mutta itse en ainakaan ole sellaiseen kokenut tarvetta. Voihan tietysti olla, että luonnostani analysoin tavallista enemmän, mutta toisaalta sitten en näe, että asiaan liittyy mitään ongelmaa, koska silloinhan teen sitä valitsemastani toimintatavasta huolimatta (jonka siis oletettavasti piti olla tämän analysoinnin syy).



Voin olla väärässäkin, mutta jotenkin tuntuu että valitsemasi tapa elää elämääsi johtaa väkisinkin siihen että joudut jatkuvalla syötöllä ylianalysoimaan sekä omaa käytöstäsi, muiden käytöstä sekä itsestäsi antamaasi ja muilta saamaasi informaatiota. Kananmunan kuorilla kävely jotain tiettyä maalia kohti voi onnistua, mutta itse käytän siihen kuluvan osan energiastani ja ajastani johonkin muuhun. Nooh, ehkäpä olemassaolosi ei ole sinulle itsellesi sitä kananmunan kuorilla kävelyä ja suhtaudun siihen niinkuin suhtaudun ainoastaan siksi että se olisi sellaista minulle.
Avatar
#1256 • • Reivaaja Guest

Freja, 11.11.2009 17:16:
Joo en mäkään tykkää (todellakaan) kaikista tän foorumin tyypeistä, mut en mä pidä niitä silmätikkuinakaan ja lähe kommentoimaan heidän jokaista postaustaan jollain täysin turhalla, varsinkin jos toinen osapuoli on selkeästi monta kertaa ilmoittanut että on tämän noressa.
Kukaan ei jaksa tollasta, edes minä, vaikkei mulla olekaan mitään henkkoht sua vastaan, ja tykkäänkin lukea sun kirjotuksia. Paitsi just noita turhia posteja.


Yhtiömme kiittää antamastanne palautteestanne.

Pahoittelemme tuotteemme sopimattomuutta vilpittömästi, mutta pyydämme huomioimaan, että tuote oli suunniteltu huomattavasti teitä pienemmille ihmisille, vaikka emme tietenkään tahdo kieltää keneltäkää täysi-ikäiseltä sen nauttimista.

Ymmärrämme, että jokainen annettu palaute on arvokas ja teemme kaikkemme jotta jokainen aivolohko sisäistää sanoman. Ikäväksenne me joudumme kuitenkin ilmoittamaan, että meillä on menossa mahdollisesti vuosikymmenen pituinen remontti jonka aikana aiomme uudistaa niin monta asiaa, ettemme kykene hoitamaan asiaa heti pikimmiten. Toivomme kärsivällisyyttä, sillä projekti tulee olemaan toivomustenne mukaisesti mittava myös tuloksellisesti.

Kunnioituksella:

Kalle The Tuote
Kohina Productions
Avatar
#1257 • • Reivaaja Guest

Miltzu, 12.11.2009 21:50:
Keskustelua suurella mielenkiinnolla sivusta seuranneena on pakko sanoa et musta on hienoa miten hyvin on pysytty asialinjalla puolin ja toisin. Siis ei mitään älytöntä vyön alle lyömistä vaikka selkeesti mielipiteet on ihan eri maailmoista. Ihan oikeesti tätä on ollut mielenkiintoista lukea.

Aika harvinaista tällä foorumilla missä joskus tuntuu et henkilökohtaisuudet ja pään aukominen on ainoa oikea tapa vastata mihinkään *aplodit*



Menee kyl taas vähän OT, joten.. Mut mä en kyllä tajua sitä ideaa, että pitäis vängätä sivistyneesti ihmisen kanssa joka haluaa viedä sulta oikeuden päättää elämästäsi. On eri asia mitä joku on jostain mieltä, mutta sen mielipiteen änkeminen muiden kurkkuun pykälillä on sairasta, eikä ansaitse mielestäni kyllä yhtään kohteliasta sanaa.

Välillä tuntuu ettei ihmisiä vittuakaan kiinnosta maailman ongelmat, kunhan ne ei niiden naamalle heijastu. Itse asiassa päivittäin.

Mun mielestä ainoa oikea tapa kohdella ihmisiä joiden tavoitteena on oikeusmurhat, on haistattaa vitut päin naamaa, eikä vängätä, koska silloin annetaan vaikutelma että tästä voidaan joustaa.
Minusta siitä, että jokaisella pitäisi saada olla oikeus valita tiensä sen normi-ideologian saattelemana, (jota ei varmaan tarttee selittää) ei voida joustaa, ja on väärin niitä kohtaan joita asia koskee sanoa että käyttäydyppäs, kun toinen ei kykene minkään tason empatiaan, vaan tuijottaa vain omaa napaansa.

Ennen vanhaan siitä esuras sotiakin. Ja niin pitäisi nykyäänkin. Sen verta kauan tässä on jo hyssyytelty, ettei taka-askeleet ole sen helpompia johtuen kansakunnan vääristyneestä moraalista TV:n ja muiden rappioindividualististen syiden takia.

Pähkinänkuoressa blastaus:
On naurettavaa, että ihmisoikeuksien riistosta pitäisi keskustella sivistyneesti. Se on täysin absurdia ja groteskia joutua edes puolustelemaan niitä banaalilta pohjalla.

Haista vittu vitun pikkudiiva on paljon lakonisempi ja reilumpi ilmaisu loppujen lopuksi kun huomioidaan puhuttavat, itsemme ja sen toisen osapuolen lisäksi.
aada

Posts: 736

#1258 • • aada

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Jone, 10.11.2009 16:43:

Ei kai siinä. Pakko ei ole jakaa itsestään yhtään mitään ja jos tämä tapa toimia toimii sinulle niin se on sitten varmaan ihan hyvä - sinulle. Seurustelukumppanisi housuissa en kyllä haluaisi olla, koska haluan tuntea omani mahdollisimman hyvin pohjia myöten. Koen oleelliseksi osaksi parisuhdetta sen, että toisen tuntee myös sellaisten ominaisuuksien osalta, jotka itse arvottaa "vioksi." Kun "viat" tietää, niin ne voi toivottavasti toisessa hyväksyä ja lukea ominaisuuksien joukkoon.

Oma suhtautumiseni asiaan on tällainen varmaan siksikin, että tiedän olevani tusinoilla "vioilla" varustettu yksilö. Samoin tiedän ettei vastakkaisen sukupuolen joukosta juurikaan löydy roppakaupalla valinnanvaraa jos potentiaalista seurustelukumppania pitäisi etsiä yhteisten intressien perusteella. Jos en kertoisi itsestäni kaikkea seurustelukumppanille, niin en kokisi olevani hyväksytty sellaisena kuin olen ja pidän sitä hyvin tärkeänä, joten teen "vikanikin" aika nopeasti tiettäviksi.

Oletko muuten valmis itse hyväksymään seurustelukumppanissa sen, että tiedät hänestä ainoastaan hyvin rajallisesti?

Voin olla väärässäkin, mutta jotenkin tuntuu että valitsemasi tapa elää elämääsi johtaa väkisinkin siihen että joudut jatkuvalla syötöllä ylianalysoimaan sekä omaa käytöstäsi, muiden käytöstä sekä itsestäsi antamaasi ja muilta saamaasi informaatiota. Kananmunan kuorilla kävely jotain tiettyä maalia kohti voi onnistua, mutta itse käytän siihen kuluvan osan energiastani ja ajastani johonkin muuhun. Nooh, ehkäpä olemassaolosi ei ole sinulle itsellesi sitä kananmunan kuorilla kävelyä ja suhtaudun siihen niinkuin suhtaudun ainoastaan siksi että se olisi sellaista minulle.



Olen kyllä valmis hyväksymään sen, että tiedän seurustelukumppanistani rajallisesti. Mielestäni ketään ei voi täysin tuntea, en itsekään tunne itseäni niin hyvin, että voisin tuoda itseni täysin rehellisesti esiin jollekin toiselle ihmiselle. Mielestäni teot ja se, kuinka kumppani minua kohtelee on usein tärkeämpää kuin se, että tietäisin toisesta kaiken tarkalleen.

En ole kyllä kokenut, että joutuisin valitsemallani tavalla analysoimaan liikaa mitään, enkä koe tätä tapaa mitenkään hankalaksi. Voi tietysti olla, että luonnostani analysoin asioita paljon, enkä tästä syystä näe asiassa mitään ongelmaa, kun se tapahtuu niin vaivatta.
Avatar
#1259 • • Edited Reivaaja Guest

Aztee, 23.11.2009 01:24:
nyt kuule alko itkettää.. ihan ku mua kiinnostais mitä tollanen foorumi_pelle_nörtti_uhooja musta sanoo :D en oo millään kovil genreil täs uhonnu tai mitää mielestäni? etkä kyl vastannu mun kysymykseen? on se helppo esittää isoo ja aikuista puhumalla niin sivistyneesti.. ja en todellakaan yritä ite täs mitään isotella mut näköjää täl foorumil on tapana esiintyy tälläsiä pellejä aika ajoin..

peace and love *piis*



Sit ku isi jä äiti joskus päästää sut muuttamaan omaan kotiin ja muailmalle muutenkin, niin tajuat kuinka paljon sun mielipiteilläsi on reaaliarvoa, jos tajuut. Sanoppas nyt maanmatonen mix mä vastaisin sun kysymyksees, kun sä et vastannut mun? Ja hei niiqu oiqeesti! Mä kysyin ekax!

Syö vähän makaroonia. Se kasvattaa.

[o]Muuten, jos sua kiinnostaa, niin käyrähän tuolla espoon tatamilla tuomarin kanssa katsomassa miten foorumi_pelle_nörtti_uhooja pärjää tollaselle riskille karjankasvattajalle. (helpotan päätösprosessia kertomalla että painan vähän yli 60kg) En mä mitään uhkaile, vaan haastan kun sua nyt tuntuu kovat jätkät kiihottavan.
Jos säännöt on sun aivoille liikaa, niin voidaan me muitakin keinoja keksiä mitellä vaikka s-postin välityksellä. :)
[/o]
Löysinkin sun kuvias nörttisupervoimilla ja tulis kyl vähän paha mieli otella sun kanssas, ellei noi sun kuvas sit oo vuodelta 05 tai jotain. Eli deal is off, ellet ihan välttämättä vaadi nyrkeillä lyöden ja sitä en toivo. :/

PS: mäpäs näinki Leo lakerin bussissa ennen ku sä tiesit mistään Petri Nygordia ug:masta jäbästä.
Caro²

Posts: 5,301

#1260 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Reivaaja, 23.11.2009 02:14:
Sanoppas nyt maanmatonen mix mä vastaisin sun kysymyksees, kun sä et vastannut mun?


Miten toisen vastaamatta jättäminen poistaa sun omalla kohdalla tarpeen tai kyvyn vastata esitettyyn kysymykseen?

EDIT: En siis ole lukenut koko keskustelua, mutta heräsi vaan mielenkiinto tuohon ihan teoreettiselta pohjalta :)