Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 625,420 views

serotonot

Posts: 3,137

#1201 • • serotonot Paul Easy

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Reivaaja, 2.11.2009 19:34:
---
serotonot, 2.11.2009 19:33:
Hämmentävää. Oli ihan pakko tarkistaa, mut ei mul kyl profiilinikaan mukaan oo ignoressa ketään.

---


Eiku joku vuos sitten.. Joo, mä muistan tälläset. Oon niin kuuro muita kohtaan ;)


No en mä oo ainakaan ikinä sieltä ketään poistanu tai tietoisesti lisänny. Ekaa kertaa ikinä kurkkasin noi mun ignoret äsken.
serotonot

Posts: 3,137

#1203 • • serotonot Paul Easy

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Reivaaja, 2.11.2009 19:37:
---
serotonot, 2.11.2009 19:36:
No en mä oo ainakaan ikinä sieltä ketään poistanu tai tietoisesti lisänny. Ekaa kertaa ikinä kurkkasin noi mun ignoret äsken.

---

Se oliki Reivaaja, joka (hassu persoonamuoto) oli noressa.


oke :)

noh, oli miten oli, eipä siel ketään oo eikä tulekaan olemaan. ainakaan tietoisesti :)
lohikarme

Posts: 1,730

#1204 • • Edited lohikarme RitariVittupää
Reivaaja oot btw minuakin puukottamisella uhannut ässäboksissa "jos et mua muuten pystyisi voittamaan" . Harmi kun ässäboksista ei saa logia ylös. Ja a:a tuossa yks päivä uhkailit turpasaunalla (tää on muuten tapahtunu useampaan kertaan). Harmi vaan että mä en tutise täällä peloissani. Toi on vaan sellasta käytöstä et se pitää ottaa vakavasti, oli läppä tai ei.

Ois kyllä kiva kuulla motiiveja noille uhkailuille.

--
Qualis artifex pereo

Avatar
#1205 • • Reivaaja Guest

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

lohikarme, 2.11.2009 20:11:
Reivaaja oot btw minuakin puukottamisella uhannut ässäboksissa "jos et mua muuten pystyisi voittamaan" . Harmi kun ässäboksista ei saa logia ylös. Ja a:a tuossa yks päivä uhkailit turpasaunalla (tää on muuten tapahtunu useampaan kertaan). Harmi vaan että mä en tutise täällä peloissani. Toi on vaan sellasta käytöstä et se pitää ottaa vakavasti, oli läppä tai ei.

Ois kyllä kiva kuulla motiiveja noille uhkailuille.



:D Koht melkein vois käydä nihtisillassa.
lohikarme

Posts: 1,730

#1206 • • lohikarme RitariVittupää

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Reivaaja, 2.11.2009 20:17:
---
lohikarme, 2.11.2009 20:11:
Reivaaja oot btw minuakin puukottamisella uhannut ässäboksissa "jos et mua muuten pystyisi voittamaan" . Harmi kun ässäboksista ei saa logia ylös. Ja a:a tuossa yks päivä uhkailit turpasaunalla (tää on muuten tapahtunu useampaan kertaan). Harmi vaan että mä en tutise täällä peloissani. Toi on vaan sellasta käytöstä et se pitää ottaa vakavasti, oli läppä tai ei.

Ois kyllä kiva kuulla motiiveja noille uhkailuille.

---


:D Koht melkein vois käydä nihtisillassa.



Mä en saa motiiveja? :/

--
Qualis artifex pereo

domi

Posts: 7,069

#1208 • • domi Työn sankari.

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

$, 2.11.2009 16:53:
---
domi, 2.11.2009 14:25:
---
Jone, 2.11.2009 13:33:
Tämän saitin adminilla ja niillä muutamilla moderaattoreilla on mun näkökulmastani silmittömän pitkä pinna enkä tiedä kenenkään saaneen täältä monoa vuosien saatossa Reivaajaa lukuunottamatta. Siitä voi vetää tai olla vetämättä johtopäätöksiä.

---

Itseasiassa eräskin "$" tai "jukebox" on saanut kahdesti kenkää, myöskin väkivaltaisuuksiin menevien privapostausten vuoksi.

---


Ei sitten sekoiteta tuota "$"-nickiä joka on ollut mulla käytössä vuodesta 2005. (root->$)

Kiitos.

T. $


Pyydänpä muuten anteeksi tätä ERHETTÄNI, tarkoitin siis Soundaholicia, enkä tiedä mistä tuon rootin tuonne nappasin. :(
Avatar
#1209 • • Edited Reivaaja Guest

a, 2.11.2009 20:18:
kun jone (kiitti hani <3) nyt ystävällisesti vetää muita ihmisiä mukaan tähän vitun mauttomaan ryhmäkeuhkoamiseen, niin joutunen rikkomaan forum-boikottiani ja osallistumaan keskusteluun.

koen kyllä tulleeni suorasti ja epäsuorasti reivaajan uhkailemaksi useaan otteeseen, myös konkreettisesti väkivallalla ilman mitään vihjailuja. viimeksi "tulevaisuuteni laatu" tuli reivaajan puheissa esiin muutama päivä sitten nimiteltyäni kyseistä henkilöä sanomaboksissa. musta tuollainen toiminta on myös ainoa todellinen peruste vilautella banaanikorttia: täällä on tosissaan mahdollisuus noreta ihmisiä ja reivaajan kaltaisesta anonyymihäiriköstä pääsee täten huomattavasti helpommin eroon, kuin muista koulukiusaajista.

valitettavasti ei ole tapana hakata printscreeniä, joten toimin ainoastaan silminnäkijänä.

ps. mä en ole vikaan viiteen sivuun tajunnut yhtään mitä vittua tapahtuu ja miksi(?) vitussa te jaksatte :D jos aada haluu olla joku kermaperse niin antakaa olla, case closed.



Voin itse auttaa. Haukuit huoranpenikaksi johon vasstasin jotain tyyliin: tota menoa sulla ei oo kovinkaan ruusuinen tulevaisuus', saadakseni sulta lisää vastaavia kommentteja ja sieltähän niitä ropisi. Tein susta totaalipellen (en nyt puutu omiin sanomisiini, mutta yhtä ala-arvoisia ne ei sillä kertaa ainakaan ollut) ja nyt janoat kostoa, kun silloin vaadit yleisöltä sääliä: ''Mä oon saanu kokea tollasta jo ihan tarpeeksi ja enää en suostu'' tms. vastaavalla sanomalla. Toi on miltei jos ei täydellinen lainaus.

E: kerroin sen jo silloin heti ja vielä kerran sen jälkeen ja nyt vielä kerran. Manipuloin sua m'kay. Ja se uppos. Kyynel. M'kay?

EE: jouduin nyt paljastamaan yhden aseistani. Tiedän kuitenkin, että sillä ei jostain syystä ole merkitystä.
Jone

Posts: 8,258

#1210 • • Jone Archibald Haddock

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Reivaaja, 2.11.2009 20:20:
Et, mutta ikuistin herjauksesi kovalevylle. Huomenna katson mitä sillä (ja Jonen vastaavilla) teen.



Tee mitä teet. Nyt ne henkilöt, joiden uhkailusta mulla oli tieto ovat astuneet esiin.

Jos tämä ei Klubituksen käyttäjien mielestä ole riittävä osoitus siitä, että en puhunut mitä sylki suuhun tuo, niin tulen esittämään anteeksipyynnön ja suksimaan itse suolle tältä forumilta.
lohikarme

Posts: 1,730

#1211 • • Edited lohikarme RitariVittupää

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Reivaaja, 2.11.2009 20:20:
---
lohikarme, 2.11.2009 20:18:
Mä en saa motiiveja? :/

---


Et, mutta ikuistin herjauksesi kovalevylle. Huomenna katson mitä sillä (ja Jonen vastaavilla) teen.



Joo mä oon mielestäni aika iisisti sulle koittanu järkeä tässä puhua, eli saat rauhassa katella. Sun vastinees tosin on koko ajan ala-arvoisia. Ja en mä mielestäni kauheesti sun sanomisiin puutu. Mua itseäni alko vituttaa täsmälleen samat asiat ku Joneakin. Sä käytät tota loputonta energiaas paskaa satunnaisten ihmisten tuulettimiin tunkemiseen. Se on vaan asia mikä ei mahdu mun päähän. Mä veikkaan et et sinäkään oo niin paska jätkä ku esität täällä olevas, ihan samalla tapaa kun et sä voi vetää johtopäätöksiä täällä ihmisistä niiden satunnaisten foorumipostausten perusteella.

Ja hei jos sä mut joskus nihtisillalla näät ni tuu ihmees pyytää se bisse (käyn päivttäin).. ei mua tartte puukottaa saadakseen jotai juttua aikaseks, enkä mä ite kanna puukkoa :) On vaan kokemusta et foorumkoirat yleensä on sit tuppisuita ku sais sanoo suoraan. Ja tosiaan tää on oikeesti nyt kädenojennus.

--
Qualis artifex pereo

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#1212 • • Edited kuilu ja kummitus
Kyl se NYT menee, et sä Reivaaja olet tässä se urpo, toistaseks. Ne ei oo kyl enää herjauksia, vaan niitä pyydettyjä todisteita/todistajia. Esim a'n kanssa nyt ei oo mitkää parhaat välit, mut ei se tommosesta paskaa puhuis, IMO. Huoranpenikaksi haukkumisesta on kuitenkin aika pitkä matka fyysisellä väkivallalla uhkailuun, ei haukku haavaa tee, jne jne.

Seur kerral, ku Reivaajalt tulee sellasta bautaa, ni screenshotti ja se siitä. JOS ei muuten tajua, et se ei ole sopivaa, kandeisko jättää semmonen..? Ja jos uhattu kokee, että tilanne on todellakin vakava, ni se on it ihan poliisi keissi.

Enkä ny tarkota tota serotonotia! Keu, keu.

edit: Btw, onko kukaan osallistujista kelannu, et vois pysähtyä ja olla pahoillaan asioista, mitä on sanonut tai tehnyt? Ja luvannut, ettei tee niin toiste? =) Eikä sit mitää, "olen pahoillani JOS loukkasin..." tyylistä silmien pyörittelyä! =0 Ja tosiaan, tollaset onnistuu parhaiten silmäkkäin.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Avatar
#1213 • • Reivaaja Guest

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

kuilun partaalla, 2.11.2009 20:37:
Kyl se NYT menee, et sä Reivaaja olet tässä se urpo, toistaseks. Ne ei oo kyl enää herjauksia, vaan niitä pyydettyjä todisteita/todistajia. Esim a'n kanssa nyt ei oo mitkää parhaat välit, mut ei se tommosesta paskaa puhuis, IMO. Huoranpenikaksi haukkumisesta on kuitenkin aika pitkä matka fyysisellä väkivallalla uhkailuun, ei haukku haavaa tee, jne jne.

Seur kerral, ku Reivaajalt tulee sellasta bautaa, ni screenshotti ja se siitä. JOS ei muuten tajua, et se ei ole sopivaa, kandeisko jättää semmonen..? Ja jos uhattu kokee, että tilanne on todellakin vakava, ni se on it ihan poliisi keissi.

Enkä ny tarkota tota serotonotia! Keu, keu.

edit: Btw, onko kukaan osallistujista kelannu, et vois pysähtyä ja olla pahoillaan asioista, mitä on sanonut tai tehnyt? Ja luvannut, ettei tee niin toiste? =) Eikä sit mitää, "olen pahoillani JOS loukkasin..." tyylistä silmien pyörittelyä! =0 Ja tosiaan, tollaset onnistuu parhaiten silmäkkäin.


Kerroppas mulle missä välissä mä oon uhkaillu väkivallalla? Se, että a niin oletti (ja annoin olettaa) ja että olin 5min vastaamatta ei tee siitä uhkausta. Mä en ole väittänytkään että huoranpenikax haukkuminen olisikaan väkivaltaa, joten kannattaisi vähän sunki (muodikas sana) miettiä sanomisias.

Tohon edittiin nyt ei voi sanoa mitään. Tai voin. Toistasex mä oon se urpo? Sä oot kyllä fiksu sälli, mutta kovin hehkut narsismia sinäkin. (helppo analysoida kun vedän niitä puoleeni) Jaa, että mä olen (käyn tänki nyt jo valmiix läpi, narsisti kun olen. Tällä kertaa ääneen) mä ne edes halua tyttöystävää, koska en koe tällä hetkellä voivani olevani tarpeeksi hyvä yhteiskunnallisilta (enkä henkisesti) normeilla mitattuna että haluaisin ketään lähelleni. Ehken koskaan olekkaan. Se on sitten sen ajan murhe. Tulkitse itsesääliksi, mutta mulle se on realiteetti jonka pyrin muistamaan. Alemmuudentuntoakaan se ei ole persoonamuodossa, sitä kylläkin laji/rotu-opillisesti. Säälin hakemiseenkin tää on helppo luokitella, mutta sitä se ei ole, kuten sanoin, se on mulle realiteetti, ei tunne. Masentunut? (en kuvittelekkaan että sä edes vaivaudut lukemaan näin pikälle, tai että kysyisit moista, mutta ehkä se noiden pohjalta saattaisi olla seuraava konkluusio) Joo, mutta sairaalloisella tavalla? se on subjektiivinen käsite. Kuten jo aiemmin sanoin termin individualistinen neo-dekadenssi, niin nyky-olettamus onnellisuudesta on minulle maniaa, enkä haluaisikaan täyttää niiden normien onnellisuusmittareita. Olen sitä mieltä, että molemmista ääripäistä voisi etsiä keskitietä.

Toi loppu oli Damienille :)
lohikarme

Posts: 1,730

#1214 • • lohikarme RitariVittupää

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Reivaaja, 2.11.2009 21:01:
---
kuilun partaalla, 2.11.2009 20:37:
Kyl se NYT menee, et sä Reivaaja olet tässä se urpo, toistaseks. Ne ei oo kyl enää herjauksia, vaan niitä pyydettyjä todisteita/todistajia. Esim a'n kanssa nyt ei oo mitkää parhaat välit, mut ei se tommosesta paskaa puhuis, IMO. Huoranpenikaksi haukkumisesta on kuitenkin aika pitkä matka fyysisellä väkivallalla uhkailuun, ei haukku haavaa tee, jne jne.

Seur kerral, ku Reivaajalt tulee sellasta bautaa, ni screenshotti ja se siitä. JOS ei muuten tajua, et se ei ole sopivaa, kandeisko jättää semmonen..? Ja jos uhattu kokee, että tilanne on todellakin vakava, ni se on it ihan poliisi keissi.

Enkä ny tarkota tota serotonotia! Keu, keu.

edit: Btw, onko kukaan osallistujista kelannu, et vois pysähtyä ja olla pahoillaan asioista, mitä on sanonut tai tehnyt? Ja luvannut, ettei tee niin toiste? =) Eikä sit mitää, "olen pahoillani JOS loukkasin..." tyylistä silmien pyörittelyä! =0 Ja tosiaan, tollaset onnistuu parhaiten silmäkkäin.

---

Kerroppas mulle missä välissä mä oon uhkaillu väkivallalla? Se, että a niin oletti (ja annoin olettaa) ja että olin 5min vastaamatta ei tee siitä uhkausta. Mä en ole väittänytkään että huoranpenikax haukkuminen olisikaan väkivaltaa, joten kannattaisi vähän sunki (muodikas sana) miettiä sanomisias.

Tohon edittiin nyt ei voi sanoa mitään. Tai voin. Toistasex mä oon se urpo? Sä oot kyllä fiksu sälli, mutta kovin hehkut narsismia sinäkin. (helppo analysoida kun vedän niitä puoleeni) Jaa, että mä olen (käyn tänki nyt jo valmiix läpi, narsisti kun olen. Tällä kertaa ääneen) mä ne edes halua tyttöystävää, koska en koe tällä hetkellä voivani olevani tarpeeksi hyvä yhteiskunnallisilta (enkä henkisesti) normeilla mitattuna että haluaisin ketään lähelleni. Ehken koskaan olekkaan. Se on sitten sen ajan murhe. Tulkitse itsesääliksi, mutta mulle se on realiteetti jonka pyrin muistamaan. Alemmuudentuntoakaan se ei ole persoonamuodossa, sitä kylläkin laji/rotu-opillisesti. Säälin hakemiseenkin tää on helppo luokitella, mutta sitä se ei ole, kuten sanoin, se on mulle realiteetti, ei tunne. Masentunut? (en kuvittelekkaan että sä edes vaivaudut lukemaan näin pikälle, tai että kysyisit moista, mutta ehkä se noiden pohjalta saattaisi olla seuraava konkluusio) Joo, mutta sairaalloisella tavalla? se on subjektiivinen käsite. Kuten jo aiemmin sanoin termin individualistinen neo-dekadenssi, niin nyky-olettamus onnellisuudesta on minulle maniaa, enkä haluaisikaan täyttää niiden normien onnellisuusmittareita. Olen sitä mieltä, että molemmista ääripäistä voisi etsiä keskitietä.

Toi loppu oli Damienille :)



No esimerkiksi se että uhkaat puukottaa mut kun tavataan ni on jo jonkin sortin uhkaus..otin mä sen vakavasti tai en?

--
Qualis artifex pereo

Avatar
#1215 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

lohikarme, 2.11.2009 21:03:
No esimerkiksi se että uhkaat puukottaa mut kun tavataan ni on jo jonkin sortin uhkaus..otin mä sen vakavasti tai en?



En myönnä. Anna suora lainaus niin voinkin ehkä myöntää. Tällä hetkellä toi sun väittees on julkinen herjaus.

Äläkä enä jankaa tota samaa koko ajan. Mä kuulin jo sun väittees, mut sä et kykene toditamaan. Mua kans kiinnostais mistä sä ton revit. ihmisen muisti kun on kovin hatara. Ihmiset tutkimusten mukaan muistavat sen minkä haluavat, ja sopivalla manipulaatiolla ihmisen saa muistamaan mitä mitä haluaa. Nää sivut tässä on tarpeeksi manipuloimaan. En lähde etsimään sulle sourcea, mutta ainakin Tieteen kuvalehti, josta se idea lukea enemmän lähti.
Avatar
#1216 • • Muussika Guest

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

aada, 1.11.2009 17:04:

1.
Jos oletettu lapseni päättäisi valita toisenlaisen elämäntavan, arvot ja päätyisi esimerkiksi johonkin fyysiseen ammattiin, seisoisin toki hänen valintojensa takana ja olisin hänestä ylpeä. En kuitenkaan toisi välttämättä tätä esille kaikille ihmisille, koska tiedän, että kaikki eivät hänen valintojaan samalla tapaa arvostaisi, mutta kysyttäessä kertoisin toki totuuden.

2.
Lisään tähän vielä, että ensinäkin jos tälläistä luokittelua tapahtuu ylipäänsä, niin uskon, että asialla ovat yhtä lailla kaikenlaiset ihmiset, kaikilta luokka- ja tulotasoilta. Toiseksi, uskon myös, että kaikenlaisilla ihmisillä on tarve tunne paremmuutta jostakin, joten mielestäni tämä on vähän yhdentekevä juttu.

En selvästikään oikein osaa ilmaista kunnolla mikä tämä ero on tai että miksi en mielestäni luokittele ihmisiä tiettyihin luokkiin.

Pyrin tavallaan saavuttamaan osaltaan joitakin asioita kuulumalla tiettyyn piiriin ja toimimalla tämän piirin arvostamien asioiden mukaisesti. Se minkä takia en tosiaan voisi ottaa kumppanikseni esimerkiksi henkilöä, jolla on tatuiointi, johtuu nimenomaan siitä, että hän ei olisi tietoinen näistä arvostetuista asioista tai sitten hän ei haluaisin toimia niiden mukaan.

3.
Kyllä olen onnellinen näissä ns. konservatiivisemmissa piireissä. Toki nautin myös siitä, että ns. konservatiivisemmissa piireissä on myös pitkälti kanssani samalla tavalla ajattelevia ihmisiä. Arvot, poliittiset kannat ja elämäntavat ovat lähellä toisiaan, minkä vuoksi minun on helppo olla itseni näissä piireissä ja viihdyn useimpien ihmisten seurassa.

Aivan samalla tavalla kuin ihmiset ylipäänsä haluavat nähdä erilaista elämää, uusia, eri tavalla ajattelevia ihmisiä jne. niin samalla tavalla minuakin kiinnostaa jutella ja tutustua täysin vastakkaisista maailmoista tulleisiin ihmisiin ja nähdä toisenlaisia elämänmuotoja.
Se miksi en kerro näistä asioista joillekin ihmisille, on se, että he eivät arvosta niitä. En näe mitään syytä siis kertoa niistä heille, se ei tue tavoitteitani. En ylipäänsä ole tunnustuksellinen, joten mielestäni on usein parempi jättää kertomatta joitakin asioita, kun loukata/hämmentää tms. toista. Vaikka olisinkin hyvin läheinen jonkun tälläisen ihmisen kanssa, ei mielestäni kenenkään ole mikään pakko jakaa kaikkea itsestään, vaan vain sen minkä tahtoo.



Ensinnäkin, kiitos asiallisesta kirjoittamisesta ja näkökantojesi kärsivällisestä perustelusta. Toivoen sä et koe, että tämä keskustelu elämän eri arvoista ja realiteeteista tuntuu tappelulta, kuten Lyra kirjoitti. Mä en ainakaan koe tätä minkäänmoisena tappeluna, on ollut mielenkiintoista lukea täysin eri ''maailmasta'' tulevan ihmisen ajatuksia.

Kirjoitan vielä viimeiset ''pari'' ajatustani liittyen etenkin noihin pätkiin, joita olen tekstistäsi quotannut. Romaanivaroitus, joten sorppa vaan modet ja muut forumin käyttäjät! Jotkut asiat vaativat enemmän kirjoittelua, jotta saa ajatuksensa selitettyä.

1.
Edelleenkin hienoa, että osaisit arvostaa lapsesi omia päätöksiä, vaikka ne poikkeaisivat rajustikin piiriesi ihannoimista asioista. Mä kuitenkin tiedän kokemuksesta, että lapset ovat hirmu herkkiä aistimaan asioita. ''Äiti, miksi sä et koskaan puhu musta, vaikka kaikki muut kertoo lapsistaan ja siitä, mitä ne tekee / opiskelee?'' Vaikka arvostaisitkin itse lapsesi valintoja ja olisit ylpeä hänestä, antaisit kuvailemallasi toimintatavalla hänelle (tahtomattasi) sellaista viestiä, että kuitenkin jostain syystä häpeäisit häntä muiden piirien aikuisten ja heidän lastensa rinnalla, ja antaisit muiden ihmisten mielipiteille enemmän painoarvoa kuin omillesi ja lapsesi mielipiteille. Ehkä teidän piireissä lapset sitten kasvavatkin alusta alkaen siihen, että tiettyjä omia mielipiteitä ja arvoja ei kannata tuoda esille, jos ne poikkeavat piirien yleisistä mielipiteistä ja arvoista, koska tällöin voisi ikään kuin menettää kasvonsa piiriläisten silmissä. Itse en kuitenkaan haluaisi lapseni kasvavan tällaisissa piireissä, vaan haluaisin opettaa hänelle, että muiden ihmisten mielipiteet hänen ammatinvalintansa / opiskelunsa / ulkonäkönsä suhteen ovat yhdentekeviä. Pääasia on, että hän itse on löytänyt oman juttunsa ja on onnellinen - tai tätä vanhempana tietysti toivoisi lapselleen, toisinkin voi käydä.

2.
Olen kanssasi eri mieltä siinä, että luokkajaottelua tapahtuisi kaikkien ihmisten keskuudessa. Itse en koskaan käytä edes samoja sanoja kuin sinä käytät, eli työväenluokka, alaluokka, yläluokka jne. Nämä termit ovat minun elämässäi hyvin vieraita ja kaukaisia. Itse näen vain lähinnä erilaisia ihmisten tekemiä valintoja ja erilaisia elämäntilanteita, joihin on vaikuttanut perimä, ympäristö ja ihminen itse. Jokainen ihminen varmasti haluaa tuntea olevansa hyvä edes jossakin, mutta mielestäni on eri asia löytää tämä hyvyys itsestään ja omasta elämästään vertaamatta itseään muihin, kuin että vertaa omaa elämäänsä ja mahdollista statustaan muihin ihmisiin tuntien paremmuutta. (Enemmän mä ainakin yleensä tunnen huonommuutta, koska satun olemaan länkkäri ja elämään niiden rikkauksien keskellä, jotka me länkkärit ollaan törkeästi riistetty muilta. Sille en kuitenkaan voi mitään, että olen syntynyt tänne, joten täytyy vain osata olla kiitollinen niistä monista asioista, jotka meille useimmille täällä asuville ovat arkipäivää, ja toisille sitten taas tavoittamattomissa. Tää tosin olisi jo ihan uusi keskustelu, joten siksi laitoin tän sulkeisiin.)

Sinä toki jo selvensit, että et tunne olevasi arvokkaampi ihminen kuin kukaan muukaan, joten kyllä, olet oikeassa tässä sanomassasi:

''En selvästikään oikein osaa ilmaista kunnolla mikä tämä ero on tai että miksi en mielestäni luokittele ihmisiä tiettyihin luokkiin.''

Mä veikkaan, että koska meillä on hyvin erilaiset tavat nähdä tätä maailmaa, niin mä en sen vuoksi oikein ymmärrä sua täysin, ja koen monet sanomasi asiat ristiriitaisiksi. Vaikeahan sitä yleensä onkin ymmärtää sellaisia asioita, jotka ovat kaukana omasta jokapäiväisestä elämästä. Summa summarum, olet antanut varmasti niin selkeät vastaukset kuin vain pystyt.

Tosiaan, aivan varmasti ainakin omalla kohdallani pätee se, että en osaisi arvostaa sinun piireissäsi vallitsevia normeja ja ihanteita. Tämä tosin pätisi minun kohdallani myös silloinkin, jos minulla ei olisi yhtäkään tatuointia. Jokainen meistä haluaa tuntea kuuluvansa johonkin yhteisöön, joten hyvin erilaisia arvoja olisi vaikea sovittaa yhteen. Itse en ole koskaan valinnut yhtäkään kumppaniani tiettyjen normien mukaan, mutta tietynlainen arvomaailma on minulle kuitenkin tärkeää. Ymmärrän siis pointtisi tässä kohtaa, vaikkakaan en koe, että tatuoinneilla on mitään tekemistä asian kanssa, tai sitten minun on taas vaan vaikea ymmärtää asiaa, koska olen aina elänyt niin erilaisissa piireissä kuin sinä.

3.
Tästä päästäänkin suoraan seuraavaan kohtaan. Kuten jo sanoinkin, jokainen meistä haluaa varmasti olla lähemmin tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat tietyissä asioissa ns. samoilla aaltopituuksilla. Tämä ei itselleni tarkoita laisinkaan sitä, että ihmisten tulisi arvostaa prismalleen samoja asioita ja elää prismalleen tietyillä tavoilla, mutta esim. minun olisi varmasti hankalaa seurustella sellaisen ihmisen kanssa, jolle palkkataso, tietynlainen työ ja menestyksekäs ulkomuoto ovat tärkeitä asioita. Itselleni kun ne eivät ole laisinkaan oleellisia asioita, vaan lähinnä ihmisen suhtautuminen itseensä, elämäänsä ja muihin ihmisiin ratkaisee.

Minulle pinnallisten arvojen ihainnointi on todella luotaantyöntävää. Tämän vuoksi itse en koe tarvetta ja halua pyöriä sellaisissa tapahtumissa, jotka ovat näitä pinnallisia asioita arvostavien ihmisten suosimia. Tuntisin oloni varmasti ainakin jollakin tapaa epämukavaksi, sillä uskon, että minua katseltaisiin pitkin nenänvartta enkä viihtyisi sellaisessa ilmapiirissä, ellei mukana sitten olisi samanhenkisiä ihmisiä. (Pidän vapautuneesta ilmapiiristä, kukapa ei pitäisi.) Mä veikkaan, että sulla ei ole samaa fiilistä konemusiikkitapahtumissa, sillä harvempi niissä katselee muita ulkoisen olemuksen perusteella pitkin nenänvartta. Jos joku näin tekee kiksukarvoissaan farkkuja ja t-paitaa suosivan bilettäjän kohdalla, niin se on mielestäni todella noloa, eikä se onneksi ole mikään vallitseva toimintatapa - ainoastaan joidenkin yksilöiden ajattelutapa, mielestäni pöhkö sellainen.

Mitä luulet, kävisitkö konemusiikkitapahtumissa, jos sinua katseltaisiin pitkin nenänvartta siihen tyyliin, että ''Tuo ei sovi tänne, tuo ei näytä siltä miltä pitäisi'', ja kokisitko tällöin konemusiikkitapahtumat elämää rikastuttavana kokemuksena? Tosin, olenhan mä välillä käynyt sellaisissa paikoissa ja tapahtumissa, joissa käyvillä ihmisillä on hyvin erilaiset käsitykset jo pelkästään siitä, että miltä ihmisten tulisi näyttää ulkoisesti, mutta mulla on silloin ollut niin kiva porukka kasassa, että olen nauttinut illasta tosi paljon. Tuskin olisin nauttinut, jos olisin lähtenyt yksin, koska tällöin olisi vaikea ottaa kontaktia muihin ihmisiin, kun he tuomitsisivat jo pelkän ulkoisen habituksen perusteella. Ja kyllä, mä olen niin mukavuudenhaluinen, että en mä varmaan edes jaksaisi alkaa todistelemaan ventovieraille vapaa-ajallani sitä, kuinka hyvä tyyppi olen (:D), jos he ovat minut jo tuominneet. Siinä mielessä propsit sinulle, kun käyt erilaisissa tapahtumissa ja voit ja haluat tutustua erilaisiin ihmisiin. Tietyissä piireissä se on tosin helpompaa kuin toisissa.

Mä itse kokisin todella ahdistavaksi, jos en voisi kertoa itsestäni tiettyjä asioita vain siksi, että läheiseni eivät niitä arvostaisi. Mun läheiset ihmiset ovat mulle tärkeitä sellaisenaan, ja toivon olevani samaa heille. Siksi mun on vaikea ymmärtää, miksi kukaan haluaa vapaaehtoisesti asettaa itsensä sellaiseen elämään ja sellaisiin piireihin, joissa hän joutuu toimimaan tiettyjen normien mukaan, ja sitten salaa tehdä itselle mieluisia asioita, jotka eivät ole piireissä yleisesti hyväksyttyjä.


Tää on ollut tosi mielenkiintoinen keskustelu eri arvojen ja elämäntapojen kohtaamisesta, joten kiitos tästä! Olet perustellut hyvin omat ajatuksesi, eli vaikka en kaikkea pystykään täysin ymmärtämään, niin se ei johdu heikoista perusteluista vaan ihan vain siitä, että elän itse niin eri maailmassa.

Hienoa, jos olet onnellinen elämässäsi, mäkin olen omassani (vaikka toki elämään kuuluukin ylä- ja alamäkiä, toiset loivempia ja toiset jyrkempiä).
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#1217 • • kuilu ja kummitus

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Jone

Posts: 8,258

#1218 • • Jone Archibald Haddock

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

kuilun partaalla, 2.11.2009 20:37:
edit: Btw, onko kukaan osallistujista kelannu, et vois pysähtyä ja olla pahoillaan asioista, mitä on sanonut tai tehnyt? Ja luvannut, ettei tee niin toiste? =) Eikä sit mitää, "olen pahoillani JOS loukkasin..." tyylistä silmien pyörittelyä! =0 Ja tosiaan, tollaset onnistuu parhaiten silmäkkäin.



Kipaisi mielessä, mutta vähän turhan myöhään. Tuli innostuttua vähän reippaanlaisesti - taas.
lohikarme

Posts: 1,730

#1219 • • lohikarme RitariVittupää

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Reivaaja, 2.11.2009 21:08:
---
lohikarme, 2.11.2009 21:03:
No esimerkiksi se että uhkaat puukottaa mut kun tavataan ni on jo jonkin sortin uhkaus..otin mä sen vakavasti tai en?

---


En myönnä. Anna suora lainaus niin voinkin ehkä myöntää. Tällä hetkellä toi sun väittees on julkinen herjaus.

Äläkä enä jankaa tota samaa koko ajan. Mä kuulin jo sun väittees, mut sä et kykene toditamaan. Mua kans kiinnostais mistä sä ton revit. ihmisen muisti kun on kovin hatara. Ihmiset tutkimusten mukaan muistavat sen minkä haluavat, ja sopivalla manipulaatiolla ihmisen saa muistamaan mitä mitä haluaa. Nää sivut tässä on tarpeeksi manipuloimaan. En lähde etsimään sulle sourcea, mutta ainakin Tieteen kuvalehti, josta se idea lukea enemmän lähti.



Joo siis kuten mainitsin ni ei oo sitä printscreeniä tässä todistamaan väitettä (sana sanaa vastaan) . Mutta miksi mulla olis minkään sortin intressiä valehdella asiasta?

Ja tosiaan jos mut nihtisillasta bongaat ni nykäse hihasta ni tarjoon bisset ja voit ihan naamatusten kysellä mun motiivejä jos siellä enempi liikut :) Olis oikeesti hauska todeta sinusta sama (tää on puhas ennakkoluulo), kuin monesta muustakin foorumkoirasta jotka oon tavannu.

--
Qualis artifex pereo

Avatar
#1220 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

lohikarme, 2.11.2009 20:29:
Ja hei jos sä mut joskus nihtisillalla näät ni tuu ihmees pyytää se bisse (käyn päivttäin).. ei mua tartte puukottaa saadakseen jotai juttua aikaseks, enkä mä ite kanna puukkoa :) On vaan kokemusta et foorumkoirat yleensä on sit tuppisuita ku sais sanoo suoraan. Ja tosiaan tää on oikeesti nyt kädenojennus.


Muuten ritarillinen teko, mutta toi sun jälkimmäinen postailu ja tilille vaatiminen indikoi muuta. Sovintoa ei tehdä toisen ehdoilla ja sä et huomio sun ehdoissas mua millään tasolla. Mä en oo hyökänny sun kimppuus, vaan pelkästään puolustautunut aktiivisilla, passiivisilla ja (enmuista termiä) aktiivispassiivisilla? metodeilla.

Sun kädenojennusta en suoranaisesti torju, (kuten en yleensä ehkä jotkut on huomannut) ja olen valmis siihen sellaisen konsensuksen kautta, jossa itse olen omana itsenäni olemassa. En alistuneena osapuolena. Sitä ei tässä ketjussa ole mahdollista saavuttaa.