Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 650,608 views

Jone

#361 • • Jone Archibald Haddock

JussiS, 10.5.2007 12:47:
No kyl siitä 50 saa kun täällä myy :)

Joo, voi olla kyl enkä luopuis omastani siihenkään hintaan. Pointtina oli vaan se, että ei siinä paskaksi nyt ihan korvaamaton Ming-vaasi mennyt ja et kyllä ton loistokiekon edelleen saa ihan siedettävään hintaan hyvässä kunnossa ja helposti. *joo*
Jussi Soro

#362 • • Jussi Soro choon!

Jone, 10.5.2007 12:49:
Joo, voi olla kyl enkä luopuis omastani siihenkään hintaan. Pointtina oli vaan se, että ei siinä paskaksi nyt ihan korvaamaton Ming-vaasi mennyt ja et kyllä ton loistokiekon edelleen saa ihan siedettävään hintaan hyvässä kunnossa ja helposti. *joo*

Katotaan ootko samaa mieltä ku hyökkään ruuvimeisselin kanssa sun tinrib-kokoelman kimppuun ;P
-Kerttu-

#363 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

JussiS, 10.5.2007 12:35:

Toinen miellyttävä paikka maata oli mikserin päällä, ja kerran hätistäessäni kissaa pois sen päältä, otti takajalka tukea kanavaliu'usta ja kunnon potkulla liuku paskaksi. Damage jossain 100 euron nurkilla.

HYSSSS! Elä tommosia kerro.. Saavat vielä kissani lähtöpassit kotoa.. No..vielä ainakin saaneet levarit ja mikseri olla rauhassa.. Kerran toinen kissa yritti hypätä ko. pöydälle, mutta ankaran kiellon kuullessaan se hyppäsi oitis alas..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

#364 • • Norb Guest
Hah, Taisin tän alottaa, mutta mulle ei kyl mitään vastausta tullu *lmao*

Meille tuli tänää kollikissa kosiomatkalle. Kohta syntyy taas lisää noita SAATANALLISIA ELUKOITA!

Mä en edes jaksais väitellä jonkun hipin kaa kissojen pitämisestä sisällä..
Jone

#365 • • Jone Archibald Haddock

JussiS, 10.5.2007 12:49:
Katotaan ootko samaa mieltä ku hyökkään ruuvimeisselin kanssa sun tinrib-kokoelman kimppuun ;P

No jos nyt sattuisit sen ruuvimeisselin kanssa vahingoittamaan yhden ribin miksauskelvottomaan kuntoon, niin en kyl itkis verta - noita liikkuu aika kivasti vielä. Mut niin et koske mun sinetöityyn Slusnik Lunan Suniin! *nauru*
Tiuge

#366 • • Tiuge
Materia on materiaa. Meidän staffi söi viimekämpässä mm. tapetit eteisestä, mutta mitäpä sitten? Kyllä varmasti muakin itkettäisi jos se päättäisi joskus syödä vaikka kaikki mun käsilaukut, mutta nepä onkin sellaisessa paikassa johon koira ei pääse (koti on fiksua tehdä mahd. eläin-prooffiksi, tavarat ulottumattomiin), ja jos joskus unohdan oven auki kun koira on yksin niin omaa typeryyttäni saan syyttää. Tähän on varauduttu kun on elukoita ottanut, shit happens.

--
We don't need no education! - Yes you do, you just used the double negative.

#367 • • Norb Guest
Meil ei oo kyl mitään suurempaa hajonnu *hmph* Kajareiden pehmusteet on kyl vähän kulunu, kun kissat on "liukunu" niitä pitkin alas. Meillä on kaks kiipeilypuuta ja ne on ollu kyl kovassa käytössä. Ja sohvaa on välillä merkattu *sars*
-Casper-

#368 • • -Casper- FADE / React^ resident DJ

JussiS, 10.5.2007 12:35:
---
Super-Kerttu, 10.5.2007 12:27:
Enemmän oon kuullut koirien laittavan kämppiä paskaksi kuin kissojen..
---

Kissojen luontaisen ketteryyden yliarviointi johti ainakin exäni kämpässäni seuraavaan:

Kissa yritti hypätä kaapin päältä toisen kaapin päälle. Epäonnistui, pudotti viinipullotelineen jossa 6 viinipulloa, suoraan lasipöydän päälle joka meni rikki, pullot hajosi matolle ja sohville ja kokonaisdamage oli jossain 1000 euron nurkilla.

Sama kissa tykkäsi hengata vinyylicasessani, ja raatelikin Skynet UK - Open the floodgates 99 (yksipuolinen promo) reunaan n. sentin raapaleen, jonka ansiosta biisi on mahdoton miksata sisään. Rahallinen damage 50 euroa ja henkinen damage suunnaton.

Toinen miellyttävä paikka maata oli mikserin päällä, ja kerran hätistäessäni kissaa pois sen päältä, otti takajalka tukea kanavaliu'usta ja kunnon potkulla liuku paskaksi. Damage jossain 100 euron nurkilla.

uuuuhh!!! määääääd!! just tossa oon Kertun kissoja kehunu. On saanu mikserit,levyt yms. olla rauhassa....toistaseks*uuh**hihu*
Amuck

#369 • • Amuck dub-i-dub

Jone, 10.5.2007 12:39:
Ei vittu. *nauru*

Älä vääntele sanomisiani ja ymmärrä tahallasi väärin, äläkä yritä pilkkaamalla saada mua hiljenemään. En ole puhunut kynsien leikkaamisesta tai flegmaattisuudesta. En ole sanonut että nukkuvan kissan flegmaattisuus (?) on turhautumisen merkki, vaan sanoin, että nekin pikku riiviöt näyttivät nukkuessaan yhtä suloisilta kuin sinunkin kissasi. Voisitko nyt vastata ainoaan kysymykseen, jonka esitin? Onko yliaktiivisten kissojen seinillä kiipeily ja muut turhautumisen merkit siis vain "paskaa opetusta"? "Seinillä kiipeily" nyt vaan tarkoittaa yleensä sekopäisyyttä, valitan että itseilmaisuni on kehnoa.

Kertauksen vuoksi:

2la, 10.5.2007 10:27:
Oma pointtini oli vain se, että minun tekee pahaa nähdä kissoja suljettuna kaupunkikämppään.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

-Kerttu-

#370 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

casper-dj, 10.5.2007 12:56:

uuuuhh!!! määääääd!! just tossa oon Kertun kissoja kehunu. On saanu mikserit,levyt yms. olla rauhassa....toistaseks*uuh**hihu*

Ja saavat olla jatkossakin..*joo* eihän ne oo koskaan rikkoneet mitään munkaan teknisiä vempaimia..*joo* Ja levyt kun pitää poissa lattioilta makaamasta, niin tuskin ne niihinkään pääsee kajoamaan..*joo* *sydän* Hyvin me siellä elellään kaikki 4 sulassa sovussa..

--

-Casper-

#371 • • -Casper- FADE / React^ resident DJ

Super-Kerttu, 10.5.2007 12:58:
---
casper-dj, 10.5.2007 12:56:

---

Ja saavat olla jatkossakin..*joo* eihän ne oo koskaan rikkoneet mitään munkaan teknisiä vempaimia..*joo* Ja levyt kun pitää poissa lattioilta makaamasta, niin tuskin ne niihinkään pääsee kajoamaan..*joo* *sydän* Hyvin me siellä elellään kaikki 4 sulassa sovussa..

näin on...kissat on rock..*piis*
Amuck

#372 • • Amuck dub-i-dub

Tiuge, 10.5.2007 12:48:
---
2la, 10.5.2007 12:40:
Kyllähän hevosilla kunnon laitumet pitää olla
---

Ai että olisko rikollista päästää hevoset juoksemaan vapaana? Mitä veikkaat? Millastahan damagea laumaeläimet saisi juostessaan liikenteen seassa? Pointti on nimenomaan se, että onhan ne hevosetkin sun kuvauksen mukaan 'rajoitetussa tilassa vangittuna', koska se aita jokatapauksessa pitää niiden alueen rajattuna.

Mun kuvaukseni mukaan? Mun kuvaukseni on se, että kissa neljän seinän sisälle lukittuna tuntuu pahalta ajatukselta. Kissa "laitumella", jossa se saisi juoksennella ja kiipeillä, ei tunnu pahalta ajatukselta.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

typ0

#373 • • typ0 syntax error

AnderS, 10.5.2007 12:47:
on syytä ostaa marsu

ot:n ot

marsu on muute hyvää punaviinikastikkeessa *hih**pepsodent*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Jone

#374 • • Edited Jone Archibald Haddock

2la, 10.5.2007 12:58:
Älä vääntele sanomisiani ja ymmärrä tahallasi väärin, äläkä yritä pilkkaamalla saada mua hiljenemään.

En mä yritä saada sua hiljenemään alkuunkaan. Voit mun puolestani jatkaa vaikka maailman tappiin asti, koska näytät joka postauksella hassummalta. *nauru*

Voisitko nyt vastata ainoaan kysymykseen, jonka esitin? Onko yliaktiivisten kissojen seinillä kiipeily ja muut turhautumisen merkit siis vain "paskaa opetusta"? "Seinillä kiipeily" nyt vaan tarkoittaa yleensä sekopäisyyttä, valitan että itseilmaisuni on kehnoa.

Voin ja en - kysymykseen on hankalaa vastata kun teet siinä samalla olettamuksia, joita mä en allekirjoita. Mä en nimittäin pysty sanomaan onko kissojen "seinillä kiipeily" turhautumisen merkki yhtään sen paremmin kuin sitäkään johtuuko ihmisten alkoholismi perhetaustoista. Joissain tapauksissa varmasti, mutta kaikissa tai useimmissa? Aika far fetched, frau doktor.

Mut joo, kyllä mä katson että suurin osa kissojen ja muiden lemmikkien epätoivotusta käytöksestä johtuu omistajasta muodossa tai toisessa. Oli se sitten siten, että omistaja ei ole opettanut lemmikkejään kunnolla tai suhtautuu näihin muuten vain täysin välinpitämättömästi.

Kertauksen vuoksi:
---
2la, 10.5.2007 10:27:
Oma pointtini oli vain se, että minun tekee pahaa nähdä kissoja suljettuna kaupunkikämppään.
---

Kertauksen vuoksi suoremmin sanoin:
Musta olet tämän asian suhteen palikka, joka ei ymmärrä siitä hevon helvettiä, mutta luulee ymmärtävänsä. Keskustelun jatkuessa mielikuvani on toistaiseksi vahvistunut viesti viestiltä.
Amuck

#375 • • Amuck dub-i-dub

AnderS, 10.5.2007 12:47:
Ne ihmiset jotka ei pysty/halua varautua siihen että kissa tai koira aiheuttaa sisätiloissa joskus pientä hallittua kaaosta, on syytä ostaa marsu tai joku muu vastaava pikkueläin.

Niin koska marsua voi pitää siististi pikku häkissä! Kyllä se viihtyy, sillä on juoksupyörä!
Ei se mahdollinen kaaos ainakaan mun jutuissani ollut se parkumisen aihe, vaan se eläin itse.

--
-Aukikco

Jone

#376 • • Jone Archibald Haddock

2la, 10.5.2007 13:13:
Niin koska marsua voi pitää siististi pikku häkissä! Kyllä se viihtyy, sillä on juoksupyörä!
Ei se mahdollinen kaaos ainakaan mun jutuissani ollut se parkumisen aihe, vaan se eläin itse.

Harmi et teillä on päästetty marsu häkistä ja siinä prosessissa vapauttajan ja vapautetun aivot on jotenkin päässeet vaihtumaan keskenään.

Harmi myös ettet voi soittaa Anjaa enää apuun.

Harmi myöskin et otin itselleni kissat itsekkäistä syistä ja rääkkään niitä vankeudella, koska ne olis muuten eläneet aivan helvetin tyytyväisen elämän; toinen olisi joutunut 3 kuukauden ikäisenä piikin alle ja toiselta yks neropatti olis vääntänyt niskat nurin. Veikkaan et jos voisit kysyä noilta, niin ne varmaan vastais sulle et niistä olis ollut kivaa kuolla pentuina mieluummin kuin chillata mun tyynyni päällä.

ANIMA KRUULTY FTW.
Amuck

#377 • • Edited Amuck dub-i-dub

Jone, 10.5.2007 13:12:
Mut joo, kyllä mä katson että suurin osa kissojen ja muiden lemmikkien epätoivotusta käytöksestä johtuu omistajasta muodossa tai toisessa. Oli se sitten siten, että omistaja ei ole opettanut lemmikkejään kunnolla tai suhtautuu näihin muuten vain täysin välinpitämättömästi.

Kiitti.

Kertauksen vuoksi suoremmin sanoin:
Musta olet tämän asian suhteen palikka, joka ei ymmärrä siitä hevon helvettiä, mutta luulee ymmärtävänsä. Keskustelun jatkuessa mielikuvani on toistaiseksi vahvistunut viesti viestiltä.

Kiitti tästäkin, saatiin asia loppuun. Onneksi sä ymmärrät ja valistat muakin. Nyt ymmärrän että voin sittenkin ottaa tuonne yksiööni kissan tai vaikka ajokoiran, kunhan kasvatan sen hyvin.

ps. Oliko sulla tuohon marsujuttuun joku pointti vai huvitatko nyt vaan itseäsi?

Kova polte tosin jatkaa kitinää nostamalla esimerkiksi vaikka simpanssi, joka on toisten mielestä ihmisen kodissa (ja jopa ihmisen vaatteisiin puettuna) ihan ok lemmikki, ja toisten mielestä tuo on suurta eläinrääkkäystä. Tai eläintarhan ahma, joka on syntynyt eläintarhassa eikä näin ollen osaa toivoa mitään parempaa. Kissa on vähän tuollainen rajanvetokohde; joidenkin mielestä niitä voi ihan hyvin pitää sisällä, joidenkin ei.

--
-Aukikco

Dementation

#378 • • Dementation wednesday?

Jone, 10.5.2007 13:18:
Harmi myöskin et otin itselleni kissat itsekkäistä syistä ja rääkkään niitä vankeudella, koska ne olis muuten eläneet aivan helvetin tyytyväisen elämän; toinen olisi joutunut 3 kuukauden ikäisenä piikin alle ja toiselta yks neropatti olis vääntänyt niskat nurin. Veikkaan et jos voisit kysyä noilta, niin ne varmaan vastais sulle et niistä olis ollut kivaa kuolla pentuina mieluummin kuin chillata mun tyynyni päällä.

Mun on nyt ehkä pakko pukeutua tytöksi ja kettunaamariin ja tulla spraypullon kanssa sotkeen sun kuteet seuraavan kerran kun nähdään, koska olet itsekeskeinen eläintenvihaaja, joka pakottaa ne elämään vastoin tahtoaan.

So beware *pahis*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Lyylikki

#379 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Pakko vähän puuttua, kun keitin popparitki jo *vink*

Hevonen, joka juoksentelee laitumella on siis ihan OK? Kö? Missäs hevoset on aika ison osan ajastaan...aah...karsinassa 3x3 metriä kanttiinsa. Sitten jos vertaa kissaa 50 m2 kämpässä ja hevosta 500 m2 laitumella, niin kummalla on paremmin tilaa? Mutku hevonen kuuluu suomen luontoon, eiku laitumelle...eiku...mites se menikään.

Kissojakin on kuitenkin pidetty lemmikkeinä jo tuhansia vuosia, tommonen perus kissa on jo ihan älyttömän jalostettu. Ei kyse ole luonnossa selviämisestä, selviäähän koiratkin (joita tässä argumenttina on käytetty) "luonnossa". Maailman metropolit on täynnä kulkukoiria, siinä esimerkki.

Jokainen eläimen omistanut ja sitä hyvin pitänyt, varmasti tietää milloin eläimellä on hyvä olla ja milloin sillä ei ole hyvä olla. Kyllä sen siitä näkee päällepäin. Se onko eläinten pitäminen yleensä itsekästä ja oikein, on jokaisen itsemme päätettävissä. Mä ainakin näen useamman jalostetun eläimen kohdalla semmoisen win-win tilanteen, kun eläin on osaavissa käsissä.
-Kerttu-

#380 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

2la, 10.5.2007 13:23:

Kova polte tosin jatkaa kitinää nostamalla esimerkiksi vaikka simpanssi, joka on toisten mielestä ihmisen kodissa (ja jopa ihmisen vaatteisiin puettuna) ihan ok lemmikki, ja toisten mielestä tuo on suurta eläinrääkkäystä. Tai eläintarhan ahma, joka on syntynyt eläintarhassa eikä näin ollen osaa toivoa mitään parempaa. Kissa on vähän tuollainen rajanvetokohde; joidenkin mielestä niitä voi ihan hyvin pitää sisällä, joidenkin ei.

Ahma ja simpanssi tietääkseni pysyy villinä, vaikka sitä kuinka yrittäisi kesyttää.. Leijonaakaan ei saa kotikissaksi, vaikka kuinka sen toisi pennusta asti kotiin asumaan.. Nyt on puhe kuitenkin KOTIkissasta, joka on kesyyntynyt jo ainakin 4000 vuotta sitten ihmisen lemmikiksi..*ding*

--