Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 648,286 views

#381 • • Norb Guest
Luonnossa asuvat eläimet (etenkin sinne kuulumattomat) elävät lyhyemmän aikaa. (Korjatkaa jos olen muka väärässä) Voisin sanoa, että mun kisuja on kyllä onni potkaissut kun on päässy sisälle lämpimään! Ruokakin tuodaan nenän eteen ja persekkin pyyhitään. Kissa joka on puolivilli ulkokissa ei tarvii ihmistä ja tavallaan "aikuistuu" . Sisäkissa jää pysyvästi pennun tasolle. Se pitää omistajaa emohahmona.

Veikkaisin kyllä, että sisäkissa on onnellisempi kun ulkokissa. Sen ei tarvii taistella reviiristään kynsin ja hampain ja tulla kotiin haavat vuotaen. Sen ei tarvii pelkää jäävänsä auton alle. Minun kissojen ei tarvii koskaan pelkää kissavihaajia jotka saattaisivat satuttaa niitä. Semmosia hirviöitä en kotiini laske.
Jone

#383 • • Jone Archibald Haddock

2la, 10.5.2007 13:23:
Nyt ymmärrän että voin sittenkin ottaa tuonne yksiööni kissan tai vaikka ajokoiran, kunhan kasvatan sen hyvin.

Jos millään voisit ottaa lauman susia, niin tiedän pari ihmistä jotka arvostais.

ps. Oliko sulla tuohon marsujuttuun joku pointti vai huvitatko nyt vaan itseäsi?

Pointti on varsin yksinkertainen; ilmaista ärtymykseni siitä, että sä et selkeästi kykene ajattelemaan oman fakkiintuneen ajattelusi ulkopuolelta ja se osoittaa musta vähä-älyisyyttä. ...ja joo, huvitan myöskin itseäni tökkimällä sormilla ihmisiä, jotka on musta vähä-älyisiä joissain asioissa, mutta uskovat olevansa tavattoman skarppeja ja valistuneita. Se on aina halpaa hupia.

Kova polte tosin jatkaa kitinää nostamalla esimerkiksi vaikka simpanssi, joka on toisten mielestä ihmisen kodissa (ja jopa ihmisen vaatteisiin puettuna) ihan ok lemmikki, ja toisten mielestä tuo on suurta eläinrääkkäystä. Tai eläintarhan ahma, joka on syntynyt eläintarhassa eikä näin ollen osaa toivoa mitään parempaa. Kissa on vähän tuollainen rajanvetokohde; joidenkin mielestä niitä voi ihan hyvin pitää sisällä, joidenkin ei.

No kerrotko nyt sit esim. mulle kissanomistajana et mitä olisin voinut tässä kissanomistajuudesssani tehdä paremmin ja ihmillisemmin? Jättää kissat ottamatta? Ne olis tapettu, toinen erittäin raa-asti. Pitää kissoja myös ulkona? Ne olisivat kuolleet siihen alle kuukaudessa tavalla tai toisella. Muuttaa maalle? Kiitti, mutta vaikka kissat ovatkin iso osa mun elämääni, niin valitettavasti en pysty elämään pelkästään kissoilleni. Hankkia isompi asunto? Heti kun taivaasta tipahtaa 300ke.

Millä valtuuksilla ja pätevöitymisellä sä muuten jauhat tätä paskaasi?
Jone

#384 • • Jone Archibald Haddock

Dementation, 10.5.2007 13:27:
Mun on nyt ehkä pakko pukeutua tytöksi ja kettunaamariin ja tulla spraypullon kanssa sotkeen sun kuteet seuraavan kerran kun nähdään, koska olet itsekeskeinen eläintenvihaaja, joka pakottaa ne elämään vastoin tahtoaan.

So beware *pahis*

I'm moving in the shadows already! *ninjastyle*
typ0

#385 • • typ0 syntax error

JussiS, 10.5.2007 13:32:
CATFIGHT!

sä et oo reilu =DD

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Android

#386 • • Edited Android

Super-Kerttu, 10.5.2007 13:28:
Leijonaakaan ei saa kotikissaksi, vaikka kuinka sen toisi pennusta asti kotiin asumaan...

Kyllä saa. Esim. USA:ssa on enemmän "kotitiikereitä" kuin mitä niitä on vapaana luonnossa. Kaikista isoista kissaeläimistä saa jos ne pennusta asti pakotetaan siihen. Niin valitettavaakin ja vastenmielistä kuin se onkin. Tiikerit ovat kuolemassa sukupuuttoon luonnossa, mutta ihmiset haluavat piitä niitä kotona eivätkä välitä paskaakaan siitä että niitä viedään luontaisilta elinalueilta ihmisten mielihyvän täyttäjiksi ympäri maapalloa.
typ0

#387 • • Edited typ0 syntax error

Jone, 10.5.2007 13:35:
I'm moving in the shadows already! *ninjastyle*

tuun vetää sua kakkoseen ninjasytylellä *plur**jeesus**possu*

edit: sit otan sut lemmikiks ja saat nukkuu meän zeldan kantokopassa. okse muute kidutusta?

--

-Kerttu-

#388 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Android, 10.5.2007 13:37:
---
Super-Kerttu, 10.5.2007 13:28:
Leijonaakaan ei saa kotikissaksi, vaikka kuinka sen toisi pennusta asti kotiin asumaan...

---

Kyllä saa. Esim. USA:ssa on enemmän "kotitiikereitä" kuin mitä niitä on vapaana luonnossa. Kaikista isoista kissaeläimistä saa jos ne pennusta asti pakotetaan siihen. Niin valitettavaakin ja vastenmielistä kuin se onkin.

Kyse olikin kesyyntymisestä.. Ne voivat milloin vain tappaa omistajansa.. Tosin kuin mun kissimirrit, jotka olen opettanut, että mua ei purra..eikä ketään muutakaan..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Jone

#389 • • Jone Archibald Haddock

typ0, 10.5.2007 13:37:
edit: sit otan sut lemmikiks ja saat nukkuu meän zeldan kantokopassa. okse muute kidutusta?

Ei, se on esileikkiä. *joo*
typ0

#390 • • typ0 syntax error

Jone, 10.5.2007 13:39:
---
typ0, 10.5.2007 13:37:

---

Ei, se on esileikkiä. *joo*

ei hemmetti meni sylki väärään kurkkuun repeys asiakkaalle ja epätoivonen selittely mikä tää yhtäkkinen synnytys tiskille oli xDD *körshökkahahahaöriörihymiö*

--

Amuck

#391 • • Amuck dub-i-dub

Jone, 10.5.2007 13:34:

ps. Oliko sulla tuohon marsujuttuun joku pointti vai huvitatko nyt vaan itseäsi?

---
Pointti on varsin yksinkertainen; ilmaista ärtymykseni siitä, että sä et selkeästi kykene ajattelemaan oman fakkiintuneen ajattelusi ulkopuolelta ja se osoittaa musta vähä-älyisyyttä.

Olen nyt sen verran vähä-älyinen että voisitko kertoa, mitä tämä "fakkiintunut ajatteluni" tarkoittaa? Sitä, että mielestäni ei ole oikein pitää marsua häkissä? En kykene en.

No kerrotko nyt sit esim. mulle kissanomistajana et mitä olisin voinut tässä kissanomistajuudesssani tehdä paremmin ja ihmillisemmin?

En minä tiedä. Vaikka oletkin yrittänyt julistaa että mä julistan suurta totuutta kissapsykologin paperein, todellisuudessa mä en ole muuta sanonut kuin että mielestäni kissan pitäisi päästä ulkoilemaan, perusteena kokemukseni joistakin näkemistäni sisäkissoista. Olen myös huomauttanut, etten kuvittelekaan olevani mikään expertti. Huomaatko mutun?

2la, 10.5.2007 13:03:
Mun kuvaukseni mukaan? Mun kuvaukseni on se, että kissa neljän seinän sisälle lukittuna tuntuu pahalta ajatukselta. Kissa "laitumella", jossa se saisi juoksennella ja kiipeillä, ei tunnu pahalta ajatukselta.

Millä valtuuksilla ja pätevöitymisellä sä muuten jauhat tätä paskaasi?

Luulin että kaikilla rekisteröityneillä on valtuus sanoa mielipiteensä.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Android

#392 • • Edited Android

Norb, 10.5.2007 13:29:
Luonnossa asuvat eläimet (etenkin sinne kuulumattomat) elävät lyhyemmän aikaa. (Korjatkaa jos olen muka väärässä).

Pätee ainoastaan joihinkin eläimiin. Esim. miekkavalaat elävät pitempään luonnossa. Niiden keski-ikä on 20 vuotta lyhyempi vankeudessa. Huomioitavaa juuri miekkavalaiden kohdalla on muuten se, että urosten pyrstö kääntyy suorasta ympyrään vankeudessa ja pysyy siinä. Tämä on heidän tapansa osoittaa surua ja kärsimystä. Myös delfiinit elävät pitempään luonnossa;

dolphins die within the first two years of captivity; the remaining dolphins live an average of only six years

Lähde

Ja vaikka joku eläin eläisikin pitempään vankeudessa, voi kysyä; mieluummin pitkä elämä vankeudessa vai lyhyempi elämä vapaana, luonnossa, jonne kuuluu, jossa voi toteuttaa luontaisia käyttäytymispiirteitä? Minusta arumentti, että eläin eläisi pitempään vankeudessa, ei oikeuta ihmisiä vangitsemaan niitä.
Porsas04

#393 • • Porsas04 Team Sika

salaisinko?, 3.1.2005 11:36:
---
tumpsi:
Itse näen asian näin ja pyrin myös toimimaan ko. tavalla. eli jos olen eri mieltä jonkun kanssa niin en tod. pyri riitantumaan tjsp.

---

Mä enm nyt ihan ymmärrä.
Tarkotatko että mä oon nyt jotenki riitaantunu jonkun kans?
En kyllä mielestäni..

---

En tarkoita, tarkoitan tota as a whole.

ja nyt parannat asiaa haukkumalla persreijäksi?

--
Team *possu*

Jone

#394 • • Jone Archibald Haddock

2la, 10.5.2007 13:46:
Olen nyt sen verran vähä-älyinen että voisitko kertoa, mitä tämä "fakkiintunut ajatteluni" tarkoittaa? Sitä, että mielestäni ei ole oikein pitää marsua häkissä? En kykene en.

Ai et nyt puhutaan sit marsuista ja häkeistä? Käy toi keskustelu marsunomistajien kanssa, kiitos.

Sun fakkiintunut ajattelusi tässä kyseisessä asiassa on sitä, että et suostu kyseenalaistamaan omaa ajatteluasi asian tiimoilta silläkään uhalla, että joudut pitämään asemasi keskustelussa kaivamalla kantapäillesi kuopat ja puhumaan naurettavia. Mitä tahansa kunhan et vaan joudu myöntämään, että puhut mitä sylki suuhun tuo ilman perusteita.

En minä tiedä.

No pakkohan sulla nyt on mulle perkele joku ratkaisu olla kun oot kuitenkin ottanut asiaksesi saada mut tuntemaan itseni huonoksi ihmiseksi kun mulla on kaksi sisäkissaa. Vai ootko näitä puhuvia perseenreikiä, joiden mielestä on hirveän kiva lässyttää paskaa kaikesta mahdollisesta ilman että niillä on KOSKAAN mitään konkreettisia ratkaisuehdotuksia asiaan, josta kokevat olevansa jossain asemassa länkyttämään?

Vaikka oletkin yrittänyt julistaa että mä julistan suurta totuutta kissapsykologin paperein, todellisuudessa mä en ole muuta sanonut kuin että mielestäni kissan pitäisi päästä ulkoilemaan, perusteena kokemukseni joistakin näkemistäni sisäkissoista. Olen myös huomauttanut, etten kuvittelekaan olevani mikään expertti. Huomaatko mutun?

Joistakin? Vähän aikaa sitten se otanta kissoista lähipiirissäsi, joihin puheitasi pohjasit oli käsittääkseni vähän isompi kuin satunnainen kappale. Sä olet siis nähnyt joskus sisäkissan, jolla ei ollut kaikki hyvin ja nyt kaikki sisäkissat on onnettomia ja niiden omistajat kiduttajia? Woman, plz.... :D

Joo, mä huomaan et "ei näin."

Luulin että kaikilla rekisteröityneillä on valtuus sanoa mielipiteensä.

Valtuuksista en tiedä, mutta oikeus kyllä. Olipa mielipide sitten kuinka typerä tahansa.

Need I say more?
-P

#395 • • -P

Porsas04, 10.5.2007 13:52:

---

siat iskee taas :D. jäbä lainailee lähes 2v vanhoja tekstejä <3

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Amuck

#396 • • Edited Amuck dub-i-dub

Lyylikki, 10.5.2007 13:28:
Pakko vähän puuttua, kun keitin popparitki jo *vink*

Joo tää meinasi vähän hyytyä, mutta heitto niistä kuvista pisti lisää tuulta purjeisiin. :)

Hevonen, joka juoksentelee laitumella on siis ihan OK? Kö? Missäs hevoset on aika ison osan ajastaan...aah...karsinassa 3x3 metriä kanttiinsa. Sitten jos vertaa kissaa 50 m2 kämpässä ja hevosta 500 m2 laitumella, niin kummalla on paremmin tilaa? Mutku hevonen kuuluu suomen luontoon, eiku laitumelle...eiku...mites se menikään.

En mä ottanut siihen mitään kantaa että millaisissa tiloissa hevoset suurimman osan aikaansa viettää, eikä siitä tainnut puhua kukaan muukaan. Olin vaan sitä mieltä, että niitä on laitonta (mielestäni väärin, koska laista en tiedä?) pitää aina sisällä.

Kissojakin on kuitenkin pidetty lemmikkeinä jo tuhansia vuosia, tommonen perus kissa on jo ihan älyttömän jalostettu. Ei kyse ole luonnossa selviämisestä, selviäähän koiratkin (joita tässä argumenttina on käytetty) "luonnossa". Maailman metropolit on täynnä kulkukoiria, siinä esimerkki.

On jalostettu juu. Kiukutteluni johtuukin vain siitä, ettei se mielestäni ole tarpeeksi kaukana alkuperäisestä villipedosta oleskellakseen kaiken aikansa sisällä (- narunpäässäulkoilut).

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Amma

#397 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

2la, 10.5.2007 12:40:
---
Tiuge, 10.5.2007 11:01:
Sama kun väittäisi että on rikollista pitää hevosia tallissa (vai pitäisikö nekin päästä juoksemaan valtoimenaan, vaan siksi että kyllähän niidenkin esi-isät on aina juosseet vapaina?).

---

Laista en tiedä mutta eikö se sitten ole rikollista? Kyllähän hevosilla kunnon laitumet pitää olla (ja ei mitkään kuraiset haat vaan nimenomaan sellaiset, missä ne pääsevät juoksemaan valtoimenaan). Joo, sama asia on myös minun mielestäni.

Kissoista hetkeksi OT hevosiin.
Hevosten eläinsuojeluvaatimusten mukaan "Hevosen liikunnan, ulkoilun ja
sosiaalisen kanssakäymisen tarpeiden tyydyttämisestä on huolehdittava päivittäin." Yllä olevaan keskusteluun viitaten samaisissa vaatimuksissa on (valitettavasti vain) suosituksena, että "Hevonen pääsee kesällä päivittäin laitumelle."
Voisin arvioida, että monen ratsastuskoulussa elävän hevosen elämä on lähempänä säädöksiä kuin yksityisomistuksessa olevan eläimen - varsinkin riittävän ulkoilun ja liikunnan osalta.

--
*etsiskel*

#398 • • Norb Guest

Android,
Ja vaikka joku eläin eläisikin pitempään vankeudessa, voi kysyä; mieluummin pitkä elämä vankeudessa vai lyhyempi elämä vapaana, luonnossa, jonne kuuluu, jossa voi toteuttaa luontaisia käyttäytymispiirteitä? Minusta arumentti, että eläin eläisi pitempään vankeudessa, ei oikeuta ihmisiä vangitsemaan niitä.

Mä puhun edelleenkin kotikissoista, jotka ei kuulu suomen luontoon!
Porsas04

#399 • • Edited Porsas04 Team Sika

salaisinko?, 10.5.2007 14:00:
---
Porsas04, 10.5.2007 13:52:

---

---

siat iskee taas :D. jäbä lainailee lähes 2v vanhoja tekstejä <3

hidas mutta varma! en tiennyt et näis topiceissa on joku aikaraja mitä saa lainata? *blush* sitäpaitsi 2 vuotta sitten en osannut viel kirjottaa! *piis*

--
Team *possu*

Android

#400 • • Android

Norb, 10.5.2007 14:11:
Mä puhun edelleenkin kotikissoista, jotka ei kuulu suomen luontoon!

Jaa, mutta näin sinä kirjoitit;

Luonnossa asuvat eläimet (etenkin sinne kuulumattomat) elävät lyhyemmän aikaa. (Korjatkaa jos olen muka väärässä).

Sitä lähinnä kommentoin. Ja korjasin sinua osittain, jopa omasta pyynnöstäsi.