Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 648,625 views

littlebig

#181 • • littlebig aaat-chi kung
käykää välillä äänstämässä kuvakilpailua :)

just sain eväät eteen, no, jatkakaa jo

--
straight ______

gay ^______^

Saarre

#182 • • Saarre
Grrrrrr! *toktok*

*tirsk*

--
*tähti* Full hearts cant lose

Tomato

#183 • • Tomato
Välillä täytyisi jokaisen pysähtyä hetkeksi paikalleen miettimään elämänmenoa. Tämän ja eilisen päivän aikana minulle on jäänyt päähäni jokunen ihmeellinen asia: miten meidän kehittyneessä hyvinvointiyhteiskunnassa voi olla ihmsiä, jotka ovat täysin ajattelemattomia? Elämän täytyy olla liian helppoa, ja vastoinkäymisen yhteydessä muututaan hervottomiksi. Huoh... Ja joulukin on tulossa.
Gnizhak

#186 • • Edited Gnizhak iku

tontsis
Kuulostaa kyl muutenkin normaalilta. Sen lisäks, että jotkut ihan oikeatkin asiat kusee, niin en voi olla ihmettelemättä, että jengi jaksaa itkeä niinkin pienistä asioista kuin että pari kaveria ei kerennyt nimilistaan (nyyh) ja parii bissee ei saanutkaan bäkkärillä. Sit jos ei uskalla jättää kamojaan liian vilkasliikenteiselle bäkkärille, ni jo on syytä kirjoittaa murhenäytelmä. Don't get me wrong, jos oletetaan etukäteen, että paikka on turvallinen (niin kuin se muka ikinä olis turvallinen, kun aina osa porukasta on tuntematonta), niin sit tietysti voi vähän natista, mut kyllä se narikka tosiaan palvelee henkilökuntaakin.

En muista oliko tää sanomissa vai tässä topikissa, että "bäkkäri on rentoutumiseen keikan jälkeen" ja taisi mayahkin tossa mainita, että siellä on kiva käydä haisevaa paitaa vaihtamassa, mut imo turhamaisinta mitä oon aikoihin kuullut. Sitten kun kyse on jostain vähintään 12 tuntisesta illasta, missä dj:t vetää kuuden tunnin "maratoneja" (mitkä btw on kyl ihan baaridj:llekin normaalia), niin vielä jotenkin ymmärrän tollasen. Mut tää polkkaposse vetää tunnin (todennäköisesti valmiin) setin ja vituttaa kun vippitilasta ei saa bissee :b En mä tiedä, miettikää itse tuleeko vähän ammuttua yli. Mä kilistän sillä aikaa lasinreunaa Lahden ja Tampereen porukoiden kanssa - täällä (ja lahdessa) ei kenenkään tarvi stressata pikkujutuista. Eikä ole koskaan stressattukaan.

Tästä oltiin kanssasi alunperin eri mieltä, mutta jollain kumman vimmalla onnistuit tehokkaasti siirtämään keskustelun siihen että persoonaasi kohden hyökättiin. Kyllä jos buukkaat kenet tahansa kansainvälisesti tunnetun DJ:n hänen mukanaan tulee ns. raideri, joka vaatii hankkimaan asian x ja jos niitä ei oo. DJ voi tasan tarkkaan kieltäytyä soittamasta. Tietty en tie miten Tampereella ja Lahdessa asiat on hoidettu, mut missä tahansa muualla noita ehtoja pyritään noudattamaan. Tai muuten todennäkösesti palkan joutuu maksamaan silti ja samaa deejiitä ei tässä pienessä maassa nähdä toiste, saati sitten kun sana kirii niin ko. promoottorin bileisiin ei läde kukaan.
Sama pätee myös kotimaisissa deejiissä. Sitä raideria ei pistetä mukaan, kun oletetaan että Suomen pienissä piireissä ollaan opittu kunnioittamaan buukattuja artisteja. Myös suullinen sopimus on sitova, joskin näin pienessä mittakaavassa niistä välillä joudutaan joustamaan, mutta yleensä tollasia diilejä tehdään vaan ja ainoastaan hyvien kavereiden kanssa. Sitten kun näistä konventioista ja sopimuksista luistetaan ilman mitään ennakkovarotuksia niin hyvin nopeesti tulee tarve tiedottaa muille ettei kannata luottaa tähän porukkaan. Ihan esimerkiksi siksi että noita venueita on suomessa vähän, ja ne voi käyttää järkevämminkin kun ammattitaidottoman porukan hiekkalaatikkona.
Mitä tohon herkkähipiäisyyteen tulee niin moni DJ joka keikkailee aktiivisemmin on jokseenkin tympääntynyt siihen baarissa notkumiseen sillon kun keikalle tullaan esim. raskaan työpäivän jälkeen.. jotkut jopa suoraan töistä. Bäkkäri on se paikka johon voi kuskata väsyneen ruhonsa kun odottelee soittovuoroa, sinne voi turvallisesti roudata omat romppeensa, jossa niitä voi toivottavasti pitää silmällä. Myös ne kallisarvoiset levyt on aika vitun hankala noukkia jostain narikasta joka yleensä vieläpä velottaa ylimääräsestä ravaamisesta narikassa. Ei pidä tehdä asioista liian vaikeaa. Lisäks jos siitä aiheutuu jotain kuluja, että roudaa romppeensa sinne narikkaan niin yleisten konventioiden ja järkiperäsyyden jälkeen se on promoottorin asia hoitaa ne sinne. Ei deejiin joka on periaatteessa promoottorin VIP-vieras, se joka jengiä bileisiin vetää. Ei se promoottori tai sen brändi yksin pysy kasassa ilman niitä esiintyjiä, ja itseasiassa hyviä deejiitä kannattaa vähän hemmotella, sillä niillä voi paikkailla jotain viimehetken paniikkitilanteita ja vielä jos on oikein hyvin asiansa hommannu ni seuraava kerta voi olla edullisempi joissain tapauksissa. Sensijaan jos paikan bäkkäri on jonkun täysin muun yksityinen biletila jossa on n. 20 täysin tuntematonta henkilöä, siellä ei pysty rauhottumaan ja jos kerta levylaukkukin katoaa niin vastuu on täysin promoottorin, joka tän virheen on tehny.
Mitä tulee siihen nimilistaan, niin onhan se hyvää käytöstä saada pari kaveria hengaa bileisiin, jotta sieltä tuntis jonkun. Ei niitä kavereitakaan oo välttämättä tarvis päästää sinne bäkkärille, sillä siellä on muitakin esiintyjiä yleensä. Mut jos siitä on sovittu et nää kaverit pääsee sisään ja ilmottaa ajoissa niin kyllä se vituttaa kun on kavereille luvannu jotain ja sit joku tilanne kusee. Siinä sit joutuu säätämään ihmettelemään yms. Ei se oo yks voivoi tilanne, vaan se on deejiin kusetusta vaikkakin melko pienimuotosta.
Ja jos on luvattu että sen melko pienen keikkaliksan (ainiin jota ei ees maksettu kokonaan) lisäks saa bisseä ilman että ite tarttee juoda sitä keikkaliksaansa jos tykkää juoda muutaman kaljan siinä soitannan lomassa, niin kyllä se vaikuttaa siihen et suostuuko soittamaan vai ei. Sit vielä kun se onki fuulaa, TAI joku ihan herra X jolle ne ei kuulu käy sielä bäkkärillä kittaamassa ne kaljat pois. Vitutus saattaa oikeesti nousta eksponentiaaliseks.

Se on kuule pikkasen eri tapaus jos Tampereella järkkäät parit kolmen markan pippalot jossa soittaa Deejii Matti H. Eräpelto Eurodansee ja joku muu josta kukaan muukaan ei oo kuullu heittää yhen vanhan funkkilevyn ja michael jacksonia siihen euromansen sekaan. Niissä ei varmaan mikään moka tunnu miltään ku paikalla on vaan ja ainoastaan tuttuja. Mut sit ku kyseessä on lauma puolituntemattomia ni varmasti alkaa epäilyttää ku hommat alkaa kusee eikä sitä oo helppo niellä.

tontsis
Jos palkolliset ei tajua antaa palautetta suoraan järjestäjälle vaan huutelee siitä netissä koko maailmalle, niin kyllä se itkemisen puolelle menee imo. Onko julkinen bilepalautetopikki sun mielestä oikea paikka antaa palautetta ns. sisäisistä asioista kuten siitä, ettei järjestäjä antanut dj:lle drinkkilippuja tai soittoaika muuttui useaan kertaan? Miksi koko kansan pitää tietää näistä?

Kuten tuolla mainitsin niin vitutus yleensä vie sen postauksen ekana julkiseen levitykseen, sillä jos järjestäjä ei sen illan aikana oo tajunnu mokiaan niin siltä on melko turha odottaa anteekspyyntöä tai järkevää sovittelua myöhemminkään. Tulee lähinnä sellanen olo et siellä se nauraa partaansa ku onnistuki vedättämään. Vaikkei asia ois näin, mut etenkin suomalainen ajattelumalli suosii tommosta. Kyl sitä ensin pitäs penätä tosiaan siltä epäonnistuneelta promoottorilta, mut kyllä IMO jos promoottorilla on joku selitys tapahtuneeseen niin se anteekspyyntö voi olla jopa julkinen. Ainoo tapa millä nostaa pisteitä, ja jopa jarruttaa vähän sitä puskaradion pahaa sanomaa.

Vieläkö väität et pikkujuttuja, vai onko vastaus mallia "Meillä täällä tampereella pistetään Tiestokin nukkumaan vr:n hylätyssä makuuvaunussa ja jätetään keikkaliksa maksamatta. Ostetaan yhensuunnan lento ja katotaan miten se pyristelee himaansa. Bäkkärillä joku saa käyä pöllimässä herran final scratchin ja promot ihan surutta, ei kiinnosta."

edit: ja joo, mulla on tylsää ku koulu loppu tältä vuodelta eikä jaksa lähtee tonne pakkaseen eksymään... mut oli mulla näköjään asiaaki aiheeseen.

--
Don't Just Stand There

serotonot

#187 • • serotonot Paul Easy
muuten samaa mieltä Gnizhakin kanssa mut älä ny hemmetti sotke Tamperetta tähän kiistaan :D
Gnizhak

#190 • • Gnizhak iku

serotonot, 20.12.2005 02:21:
muuten samaa mieltä Gnizhakin kanssa mut älä ny hemmetti sotke Tamperetta tähän kiistaan :D

Sori siis mulla ei oo mitään henkilökohtasesti Tamperetta vastaan, itsas oon käyny sielä muutamat erittäin hyvät bileet katsastamassa. Mut kun alkuperäsen postaajan (joka siis on selkee trolli, mut aattelin nyt selventää vähän jos sen kaverit ei vaikka ois leikissä mukana) esimerkkeinä oli et Tampereella ja Lahdessa ei stressata tommosista yleisistä käytännöistä... kuten nimilistoista tai bäkkäribissestä.

--
Don't Just Stand There

bates

#191 • • bates Tirehtööri

Gnizhak, 20.12.2005 04:39:
esimerkkeinä oli et Tampereella ja Lahdessa ei stressata tommosista yleisistä käytännöistä... kuten nimilistoista tai bäkkäribissestä.

Joo, ainakin täällä Lahdessa stressaillaan kyl yleensä hiukan eri luokan asioista bileitä järkkäillessä kuin nimilistasta... *hymy* ...kun noi niinku oikeesti on juuri niitä yleisiä käytäntöjä -ja voisipa joku kutsua niitä jopa kohteliaiksi käytöstavoiksikin...

--
The best way to predict the future is to invent it.

Jusna666

#192 • • Jusna666 Diablo

mekaanikko, 20.8.2005 13:20:
---
Individual, 20.8.2005 08:51:
Armeijalla sen sijaan aseiden käyttö on pääasiallinen toimintatapa konfliktitilanteessa ja puolustussodassakaan tappavan voiman käyttö ei ole suinkaan minimoitu ja puhtaasti reaktiivista vaan toki puolustava armeija mm. tekee vastahyökkäyksiä, tuhoaa vihollisia mahdollisuuksien mukaan yllätysiskuilla tarjoamatta ensin mahdollisuutta antautumiseen jne.

Tämmönen pieni ajatelma/mielipide asiaan.
Armeijassa opetetaan myös esim. käytännön työelämässä käyttökelpoisia johtamistaitoja ja joillekin ihmisille se paikka on ensimmäinen askel esimieskokemuksille.

Vastahyökkäyksistä sen verran, jonkin verran sodankäyntiä opiskelleena voin sanoa, että vastahyökkäykset on yleensä todella välttämätön toimenpide kriittisten omien miestappioiden välttämiseksi, eli tässä tämmönen puolustusnäkökulma. Oma moraalini suosii kyseistä ajattelutapaa, eli jos joku valtio oikeudetta hyökkää toisen kimppuun ja hyökkäyksen kohde iskee joillain alueilla takaisin omien tappioiden minimoimiseksi, en näe siinä mitään väärää.
Ja otetaan tähän nyt taas esimerkiksi suomen viime sodat, eihän venäjällä olisi ollut mitään pienintäkää aikomusta antautua, niin kauan kun siellä olisi yksikin mies pystyssä, eli aika turha ruveta tarjoamaan mitään antautumismahdollisuutta. Saa vaan itse kuulan kalloonsa kun yrittää leikkiä hyvää ja kilttiä setää.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Gnizhak

#193 • • Gnizhak iku

[url=http://)?id=1761]bates[/url], 20.12.2005 08:01:
---
Gnizhak, 20.12.2005 04:39:
esimerkkeinä oli et Tampereella ja Lahdessa ei stressata tommosista yleisistä käytännöistä... kuten nimilistoista tai bäkkäribissestä.

---

Joo, ainakin täällä Lahdessa stressaillaan kyl yleensä hiukan eri luokan asioista bileitä järkkäillessä kuin nimilistasta... *hymy* ...kun noi niinku oikeesti on juuri niitä yleisiä käytäntöjä -ja voisipa joku kutsua niitä jopa kohteliaiksi käytöstavoiksikin...

Nii mut jos sä mokaat ne ni kyllä joudut vähän stressaa et tuleeks samat jätkät/tytsit uudestaan visiitille... vai tuleeks ylipäätään kukaan ku sana levii.

Noin tiivistin ton mun jumalattoman pitkän postauksen pariin riviin :P

--
Don't Just Stand There

bates

#194 • • bates Tirehtööri

Gnizhak, 20.12.2005 09:07:
Nii mut jos sä mokaat ne ni kyllä joudut vähän stressaa et tuleeks samat jätkät/tytsit uudestaan visiitille... vai tuleeks ylipäätään kukaan ku sana levii.

Noin tiivistin ton mun jumalattoman pitkän postauksen pariin riviin :P

Niinno.. jos organisointikyky loppuu nimilistan tusaamiseen ja bäkkäribissen järkkäämiseen, ni sit ehkä ei kandekaan järjestellä oikeastaan yhtään mitään. *hymy*

--
The best way to predict the future is to invent it.

anniini

#195 • • anniini a-double n-double i-n-a

Apo, 20.12.2005 02:23:
Missä Vaasa!?

Täällä! Vaasassa ei järkätä mitään enää, niin ei tarvi ressata yhtään mistään! \o/

--
Take the forward path
Have a big slice of the city
Get the upper hand
While you re still pretty

isfnbojbbssn

#196 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

anniini, 20.12.2005 09:27:
---
Apo, 20.12.2005 02:23:
Missä Vaasa!?

---

Täällä! Vaasassa ei järkätä mitään enää, niin ei tarvi ressata yhtään mistään! o/

agreed, vaasa on saavuttanut täydellisen transendenttisen plur-tilan <3

--
dasinoaisnvs

mekaanikko

#197 • • mekaanikko don selecta

Jusna666, 20.12.2005 08:06:
Tämmönen pieni ajatelma/mielipide asiaan.
Armeijassa opetetaan myös esim. käytännön työelämässä käyttökelpoisia johtamistaitoja ja joillekin ihmisille se paikka on ensimmäinen askel esimieskokemuksille.

Vastahyökkäyksistä sen verran, jonkin verran sodankäyntiä opiskelleena voin sanoa, että vastahyökkäykset on yleensä todella välttämätön toimenpide kriittisten omien miestappioiden välttämiseksi, eli tässä tämmönen puolustusnäkökulma. Oma moraalini suosii kyseistä ajattelutapaa, eli jos joku valtio oikeudetta hyökkää toisen kimppuun ja hyökkäyksen kohde iskee joillain alueilla takaisin omien tappioiden minimoimiseksi, en näe siinä mitään väärää.
Ja otetaan tähän nyt taas esimerkiksi suomen viime sodat, eihän venäjällä olisi ollut mitään pienintäkää aikomusta antautua, niin kauan kun siellä olisi yksikin mies pystyssä, eli aika turha ruveta tarjoamaan mitään antautumismahdollisuutta. Saa vaan itse kuulan kalloonsa kun yrittää leikkiä hyvää ja kilttiä setää.

Alkuperäisessä viestissä siis käsiteltiin sitä, opetetaanko armeijassa tappamista vai ei. Keskustelu aseellisen maanpuolustuksen moraalisista kysymyksistä ja siitä, mikä olisi paras tapa organisoida puolustus on kokonaan toinen ja siihen en nyt ottanut tässä kantaa.

Antautumismahdollisuudella ei tietenkään tarkoiteta koko valtion antautumista, vaan sitä, että esimerkiksi motitetulle vihollisen yksikölle tarjottaisiin mahdollisuutta antautua ennen kuin hyökkäys aloitetaan. Tällöin tietysti menetetään yllätysmomentti joten taktisesti se ei välttämättä ole viisasta. Moraalisesti kysymys on hieman moniulotteisempi.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Jusna666

#198 • • Jusna666 Diablo

mekaanikko, 20.12.2005 13:47:

Alkuperäisessä viestissä siis käsiteltiin sitä, opetetaanko armeijassa tappamista vai ei. Keskustelu aseellisen maanpuolustuksen moraalisista kysymyksistä ja siitä, mikä olisi paras tapa organisoida puolustus on kokonaan toinen ja siihen en nyt ottanut tässä kantaa.

Antautumismahdollisuudella ei tietenkään tarkoiteta koko valtion antautumista, vaan sitä, että esimerkiksi motitetulle vihollisen yksikölle tarjottaisiin mahdollisuutta antautua ennen kuin hyökkäys aloitetaan. Tällöin tietysti menetetään yllätysmomentti joten taktisesti se ei välttämättä ole viisasta. Moraalisesti kysymys on hieman moniulotteisempi.

Jep. Tossahan toi on että oma selviytymismahdollisuus perustuu juuri yllätyksellisyyteen.
Tarkoitukseni ei ollut mitenkään arvostella/tuomita toisten aivotuksia vaan tuoda ihan vaan omaa näkökulmaani esille ja "herättää" keskustelua, että työpäivä menis nopeemmin ;)

Näin sivukommenttina, eihän kukaan sotaa toivo ja varmasti kaikki ketkä rintamalle joutuu haluaisi sen loppuvan, eli luulisin ettei siinä touhussa paljon moraalisia asioita kerkeä miettiä kun on oma ja kaverin henki kyseessä.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Claquesous

#199 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Jusna666, 20.12.2005 14:36:
Näin sivukommenttina, eihän kukaan sotaa toivo

Mä ainakin toivon sotaa ja rintamalle lähtisin naama näkkärillä, koska kotiinhan pääsis jo ennen joulua.

Okei, myönnän. Duunis on tylsää

--
32. of December

Eddy Satan

#200 • • Eddy Satan FAST
MOi!
Aihe koskee tapahtumaa FAST-Speed of sound 17.12.2005.

Pahoitteleen ensinnäkiin bäkkärin tilaa näissä bileissä,syy- 1 portsari ei tullu duuniin eli vartioita oli väheemmän,minä yksin ku olen järjetäjä ja dj,tein mielestäänii parhaani mitä pystyin mun henk,koht ongilmien kanssa,tarkoitan siis järjestin bileet kunnolla ihmiset tykkääs,se on pääasia!
1.Mikä vituttaa mua on bäkkäri,tästä eteenpäin vaikka on mikä synttäri tai hääpäivä,kukaan paitsi siiheen kuuluvay henkilöt eivät pääsee sinne.
2.Yks juttu mikä jäi kertomatta vippeja oli 20,tarkoitettuna oikeille ihmisille,mutta niitä tehtiin lisää varmuuden vuoksi,ja jossain vaiheessa ne kados,mun setin aikana bäkkärillä on tapahtunu just sitä mistä foorumissa olette jutellet,sain jotenkuten raivolla jengin pois sieltä,mutta ku itse olin väsynyt,ja noin sanotut omat portsarit olivat joo tarpeeks humalassa,niin sinne rupees valumaan kavereiden kavereita ja näin edelleen,joiltakin on häviinny tavaraa,niin mun naiseltakiin ku ei se keriinny olemaan ku 5 min mun kanssa,siitä otan viellä selvää,kuka sen teki.Pietarin kanssa monesti jutelttu myös tänäänkiin sen laukkun katoamisesta,sen verran vaan että Pietari ei itse muistaa missä on jättänyt laukkunsa,eli se voisi ollla jopa toinen klubi,yritän auttaa häntä niin paljon ku voin,koska arvostan hnet ku dj;n ja ite pyysin hänet soittamaan legendaarisii biiseja,ja kai miestä vituttaa ku katoo epäsaamattomat enään vinyylit.
3.Nimilista mikä jäi tekemättä kokonaan,on täysin minun vikaa,syy on paljon asioita järjestelyt,roudaamiset,sun muu tähän bisneksen liittyvää,mutta korjasin joidenkin osilta sen sisäänpääsyn,ja pahoitteleen jo jonkun nimi minkä minä olen luvaannu laitta ei ollu listalla.Tästä voi puhua vaikka mitään,mutta myönnään että hermot kyseisenä päivänä olivat loppu jo aamusta,hyvää kuiteskiin että saattiin kaikki kuntoon.
Drinkit,mitkä kuuluisivat dj;ille,tässä tapauksessa kuten butcher-KK sanoi synttäreiden vieton johdosta,kai nekiin lähtii kesken kaikkea,vaikka jokainen meilla soittanut artisti tietää,että ainakin tätä riittää,yleensä.Mulla ku asun tyttöystävän luonna ei ole tietokonetta,joten please jos on jotain kysyttävää niin tarkkaa ja lyhyesti,ku aikakiiin ei meinaa riittä.

Jatkossa otamme opiksi omista virheistämme ja teemme väärin tapahtuneet asiaat toisteen.

Ja artisteiille esiintynelle tän kerran meillä,ku olen lkennu topicciin niin,huomasin että jotain raha asioita oli tekemättä,kuten eri liksat jja sen semmosta,itse ku olen ollut varattu kokoo illan,en maksaannu soittaaille vaan toinen järjestäjä,ja johtuen 3kk tauon takia en muista,kuka meistä on buukkanut ketä,ja mikä se plkkamäärää oli,ihmetteleen vielläkiin,miksi ei tultu minulle sanomaan bileissä,vaan syytetään jäörjestäii klubituksessa,sitä paitsi se ei olisi pyyntö,vaan palkan hakemus,ja piti tak´rkeemmin miettiä keneltä sitä kysyy,ku yleensä ja tiedän kokemustani että ainakin siltä ihmiseltä vaaditaan palkka,kuka on buukkanu artistin,vasta sen jälkeen kyseinen järjestäjä joko maksaa itse vai johtaa oikealle järjestäjälle.
Oli muutakiin sanottavaa,mutta haluan sanoa että yllämainituista ongelmista bileet ovat sujuneet mielestääni hyvin,kiittään artisteja,pahoitteleen häiriöita(mutta ne ovat edellen korjattavissa).Itse ihan henkilökohtaisesti en tunne itteeni syylliseksi,kaikkiin niihiin asioihiin,päinvastoin yritän nyt selvittää tämän asian loppuun,että ei tulis lissää "vittuilu,alistamis kommenteja ja kuvia",.
Seuraavat FAST;it ovat ens vuoden puoleella,tarkeemmin lähiakoina,kiitos.
Eddy Satan