1,383 posts, 70 pages, 648,652 views
UnityF, 19.12.2005 18:30:
---
Tomato, 19.12.2005 18:12:
Ja joulukin on tulossa.
---
mä kävin just shoppailemassakin
tontsis
Kuulostaa kyl muutenkin normaalilta. Sen lisäks, että jotkut ihan oikeatkin asiat kusee, niin en voi olla ihmettelemättä, että jengi jaksaa itkeä niinkin pienistä asioista kuin että pari kaveria ei kerennyt nimilistaan (nyyh) ja parii bissee ei saanutkaan bäkkärillä. Sit jos ei uskalla jättää kamojaan liian vilkasliikenteiselle bäkkärille, ni jo on syytä kirjoittaa murhenäytelmä. Don't get me wrong, jos oletetaan etukäteen, että paikka on turvallinen (niin kuin se muka ikinä olis turvallinen, kun aina osa porukasta on tuntematonta), niin sit tietysti voi vähän natista, mut kyllä se narikka tosiaan palvelee henkilökuntaakin.
En muista oliko tää sanomissa vai tässä topikissa, että "bäkkäri on rentoutumiseen keikan jälkeen" ja taisi mayahkin tossa mainita, että siellä on kiva käydä haisevaa paitaa vaihtamassa, mut imo turhamaisinta mitä oon aikoihin kuullut. Sitten kun kyse on jostain vähintään 12 tuntisesta illasta, missä dj:t vetää kuuden tunnin "maratoneja" (mitkä btw on kyl ihan baaridj:llekin normaalia), niin vielä jotenkin ymmärrän tollasen. Mut tää polkkaposse vetää tunnin (todennäköisesti valmiin) setin ja vituttaa kun vippitilasta ei saa bissee :b En mä tiedä, miettikää itse tuleeko vähän ammuttua yli. Mä kilistän sillä aikaa lasinreunaa Lahden ja Tampereen porukoiden kanssa - täällä (ja lahdessa) ei kenenkään tarvi stressata pikkujutuista. Eikä ole koskaan stressattukaan.
tontsis
Jos palkolliset ei tajua antaa palautetta suoraan järjestäjälle vaan huutelee siitä netissä koko maailmalle, niin kyllä se itkemisen puolelle menee imo. Onko julkinen bilepalautetopikki sun mielestä oikea paikka antaa palautetta ns. sisäisistä asioista kuten siitä, ettei järjestäjä antanut dj:lle drinkkilippuja tai soittoaika muuttui useaan kertaan? Miksi koko kansan pitää tietää näistä?
serotonot, 20.12.2005 02:21:
muuten samaa mieltä Gnizhakin kanssa mut älä ny hemmetti sotke Tamperetta tähän kiistaan :D
Gnizhak, 20.12.2005 04:39:
esimerkkeinä oli et Tampereella ja Lahdessa ei stressata tommosista yleisistä käytännöistä... kuten nimilistoista tai bäkkäribissestä.
mekaanikko, 20.8.2005 13:20:
---
Individual, 20.8.2005 08:51:
Armeijalla sen sijaan aseiden käyttö on pääasiallinen toimintatapa konfliktitilanteessa ja puolustussodassakaan tappavan voiman käyttö ei ole suinkaan minimoitu ja puhtaasti reaktiivista vaan toki puolustava armeija mm. tekee vastahyökkäyksiä, tuhoaa vihollisia mahdollisuuksien mukaan yllätysiskuilla tarjoamatta ensin mahdollisuutta antautumiseen jne.
[url=http://)?id=1761]bates[/url], 20.12.2005 08:01:
---
Gnizhak, 20.12.2005 04:39:
esimerkkeinä oli et Tampereella ja Lahdessa ei stressata tommosista yleisistä käytännöistä... kuten nimilistoista tai bäkkäribissestä.
---
Joo, ainakin täällä Lahdessa stressaillaan kyl yleensä hiukan eri luokan asioista bileitä järkkäillessä kuin nimilistasta... ...kun noi niinku oikeesti on juuri niitä yleisiä käytäntöjä -ja voisipa joku kutsua niitä jopa kohteliaiksi käytöstavoiksikin...
Gnizhak, 20.12.2005 09:07:
Nii mut jos sä mokaat ne ni kyllä joudut vähän stressaa et tuleeks samat jätkät/tytsit uudestaan visiitille... vai tuleeks ylipäätään kukaan ku sana levii.
Noin tiivistin ton mun jumalattoman pitkän postauksen pariin riviin :P
Apo, 20.12.2005 02:23:
Missä Vaasa!?
anniini, 20.12.2005 09:27:
---
Apo, 20.12.2005 02:23:
Missä Vaasa!?
---
Täällä! Vaasassa ei järkätä mitään enää, niin ei tarvi ressata yhtään mistään! o/
Jusna666, 20.12.2005 08:06:
Tämmönen pieni ajatelma/mielipide asiaan.
Armeijassa opetetaan myös esim. käytännön työelämässä käyttökelpoisia johtamistaitoja ja joillekin ihmisille se paikka on ensimmäinen askel esimieskokemuksille.
Vastahyökkäyksistä sen verran, jonkin verran sodankäyntiä opiskelleena voin sanoa, että vastahyökkäykset on yleensä todella välttämätön toimenpide kriittisten omien miestappioiden välttämiseksi, eli tässä tämmönen puolustusnäkökulma. Oma moraalini suosii kyseistä ajattelutapaa, eli jos joku valtio oikeudetta hyökkää toisen kimppuun ja hyökkäyksen kohde iskee joillain alueilla takaisin omien tappioiden minimoimiseksi, en näe siinä mitään väärää.
Ja otetaan tähän nyt taas esimerkiksi suomen viime sodat, eihän venäjällä olisi ollut mitään pienintäkää aikomusta antautua, niin kauan kun siellä olisi yksikin mies pystyssä, eli aika turha ruveta tarjoamaan mitään antautumismahdollisuutta. Saa vaan itse kuulan kalloonsa kun yrittää leikkiä hyvää ja kilttiä setää.
mekaanikko, 20.12.2005 13:47:
Alkuperäisessä viestissä siis käsiteltiin sitä, opetetaanko armeijassa tappamista vai ei. Keskustelu aseellisen maanpuolustuksen moraalisista kysymyksistä ja siitä, mikä olisi paras tapa organisoida puolustus on kokonaan toinen ja siihen en nyt ottanut tässä kantaa.
Antautumismahdollisuudella ei tietenkään tarkoiteta koko valtion antautumista, vaan sitä, että esimerkiksi motitetulle vihollisen yksikölle tarjottaisiin mahdollisuutta antautua ennen kuin hyökkäys aloitetaan. Tällöin tietysti menetetään yllätysmomentti joten taktisesti se ei välttämättä ole viisasta. Moraalisesti kysymys on hieman moniulotteisempi.
Jusna666, 20.12.2005 14:36:
Näin sivukommenttina, eihän kukaan sotaa toivo