Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):
Jone, 2.11.2009 18:28:
---
serotonot, 2.11.2009 17:57:
No toi nyt on ihan samanlaista sontaa mitä sä ite kirjoitat Reivaajasta. Se esittää väitteitä ilman perusteluja. Sä esität väitteitä ilman perusteluja. Molemmat toimitte mielestäni väärin.
---
Niin, se mun sontani tosin lakkaa olemasta sontaa sillä sekunnilla kun tänne postaa henkilö, jonka koskemattomuutta Reivaaja on uhannut. Reivaajan sonta pysyy sontana, mutta eittämättä sä olet täällä silloinkin puolustamassa sitä objektiivisuudessasi.
Mitä ihmettä? Mähän tossa just yllä tuomitsin teidän molempien toiminnan sonnan heittämisen osalta.
Tämä selvä. Yllä saitkin jo pientä esimakua tilanteesta, jossa Reivaaja itsekin epäsuorasti myöntää uhkailun.
Toi kasvokkain tapaamista ehdottaminen vai? Toihan tekis jokaisen treffeille pyytämisenki väkivallalla uhkaukseks (mikä tietty on aina mahdollisuus kyl treffeilläki, mut en pidä sitä hirvittävän todennäköisenä)
serotonot, 2.11.2009 17:57:
Mun mielestä kenenkään koskemattomuutta ei saa uhata. Missään.
---
Seuraamuksista et sitten kuitenkaan vastannut mitään. Vastaahan nyt - mikäli mainittua käytöstä ilmenee, niin pitääkö siitä olla seuraamuksia?
Mun mielestä mä en ole oikea tyyppi päättämässä siitä, koska en vastaa tämän forumin toiminnasta. Ja jos väkivallalla on uhkailtu ja se näytetään toteen, ni ei siinä tarvitse mun mielipidettä kysellä. Rangaistuksen kertoo Suomen Laki ja joku laintulkinnan ammattilainen. Ei joku vihreänaamainen avatar jossain nettikeskustelussa.
Sä et tunnu ottavan vakavasti tällä hetkellä mitään muuta kuin yhden henkilön näkökulman ja musta jotenkin tuntuu, että otat sen vakavissasi lähinnä siksi että olet jollain kummallisella tavalla tullut menneeksi pariin vanhaan temppuun siltä suunnalta.
Kyllä mä otan jokaisen näkökulman vakavasti. Musta on sulta vähän ala-arvoista väittää noin ainoastaan siksi että ollaan eri mieltä asiasta. Ja sitten vielä suhtaudut muhun alentuvasti sanomalla et oon menny pariin vanhaan temppuun. Mihinköhän?
Ei, mulla ei ole mitään halua valtaan Klubituksella. Koska kuitenkin näinkin selkeästi väität päinvastaista, niin kuulisin mielelläni perusteet. Mulla on "valtaa" ihan tarpeeksi juuri siellä missä haluankin eikä "valta" täällä olisi muuta kuin rajoittava tekijä.
Tarkoitan tota sun halua sulkea tietty käyttäjä täältä ulos tai jakaa muuten rangaistuksia hänen käytöksensä takia.
Mä olen äänessä valitsemallani tavalla kokiessani sen tarpeelliseksi, halutessani tehdä niin tai silloin kun mulla on jotain sanottavaa. Pitäisikö mun siis mielestäsi harjoittaa kirjoittamani suhteen suurempaa itsesensuuria vai *foliohatunpäähänheittel* haalitkohan sä tässä nyt internetvaltaa yrittämällä kertoa mulle mitä mun on soveliasta sanoa ja mitä ei?
Koko jutun juonihan on se, että sä saat mun puolesta sanoa ihan mitä vaan. Ja mä saan olla siitä mitä mieltä mä haluan ilman että mä alan vaatimaan sun poistamista täältä tms. Ja sama pätee kaikkiin.
Eips, mä en ole missään vaiheessa tehnyt Reivaajasta minkään sortin analyysiä. Jos "sulle on jäänyt laitoksista traumoja"-kohta on sun mielestäsi analyysini Reivaajasta, niin voin sanoa ettei ole. Siinä mä vaan sanon ikävästi.
Kaikki muu tosta on käsittääkseni silkkaa faktaa. Reivaaja itse jatkuvasti nostaa laitoksissa istumistaan esille tavalla, jonka tulkinnasta riippuen häntä pitäisi ilmeisesti joko kohdella mystisenä "straitjacketman"-sankarihahmona näistä kokemuksista, pysyvästi henkisesti invalidisoituneena persoonana jolle pitää antaa kaikki ikävä käytös anteeksi perustuen laitoksissa istumisiin tai ihmisyyden ulottuvuuksista väitelleenä tohtorina ja selvännäkijänä. Mikään noistakaan ei ole analyysi - ne ovat vaikutelmia.
Hei kamoon. Miks pitää sanoa ikävästi toiselle. Ja mikä sun mielestä on vaikutelman ja analyysin ero? Onko ylväämpää sanoa että "sain susta tällaisen vaikutelman" kuin "analysoituani sun sanomisia koen että olet tällainen tyyppi"
Mut ei siinä. Lähden nyt kotiin, mutta sitä ennen kirjoitan muistilapun siitä että kontaktoin yhtä uhkailun kohdetta ehtiessäni. Tulkoon sitten tänne kommentoimaan jos siltä tuntuu. Veikkaan että mä nauratan sitä tällä hetkellä ihan yhtä paljon kuin Reivaajan uhkauskin vaikkei sitä vitsinä otettukaan.
Ok. Ainakaan toi aiempi "nähdäänkö jossain kasvoikkain" -tyyppinen "uhkaus" ei mielestäni kyl ollu millään tavalla väkivaltainen.