Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 649,342 views

Yallu

#1043 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Morrowe, 9.10.2009 00:24:
My 5 cents on ramdomness

e) oon käsittänyt, että tän firman lobbaama lex nokia just pyrki estämään kehittelypuolen tiedon siirtymisen ulos firmasta. Tyhjällä/ formatoidulla muistikortilla on aina jäljet käytöstä, ja mahdollisia koekäyttöpuhelimia koskevat jätteen käsittelysopimukset varmasti sanovat jotain datan hävityksestä. Ehkäpä ne muistikortit juuri tuon takia oli tarkoitettu hävitettäväksi?

Tästä pompasti julki eräs mielenkiintoinen tapaus, jokin aika sitten.
Yritys X oli jättänyt eräälle suurelle ympäristön-, kiinteistön- yms. huoltoon erikoistuneelle yritykselle tuhottavaksi kannettavia tietokoneita, jotka oli poistettu käytöstä. No.. Yrityksen X edustaja oli ollut kierrätys keskuksessa katselemassa ja oli törmännyt tutun näköiseen kannettavaan. Hän oli laittanut koneeseen virrat päälle ja näpytellyt vanhan käyttäjätunnuksensa ja salasanansa, ja voilá, hän oli sisällä..

Eli pojat ja tytöt, kun poistatte käytöstä yrityksenne tietotekniikkaa, tyhjentäkää edes kovalevyt omatoimisesti. Tietyissä yrityksissä tuhottavaksi menevää kamaa "katoaa" matkan varrelta.
Jussi Soro

#1044 • • Jussi Soro choon!

Morrowe, 9.10.2009 00:24:
a) jätteellä ja roskalla on aina laillinen omistaja, jäte on firman tavaraa siihen asti kun sen omistusoikeus siirtyy toiselle taholle sopimuksella. Lain kirjaimen mukaan esim. ruuan dyykkaajat varastavat kaupalta.

Ei ihan noinkaan:

Quote Demari-lehdestä:

Ylikomisario Ari Taipale Helsingin keskustan poliisipiiristä vakuuttaa, että hylätyn tavaran korjaaminen parempaan käyttöön ei ole rikos.

- Kun kaivelee tavaroita roskakorista, niin lähtökohta on, että ne ovat hylättyjä. Jos ottaa tällaisen tavaran itselleen ei syyllisty varkauteen, hän toteaa.

----

Monet kaupat ovat syytelleet jäteastioistaan vanhentuneita elintarvikkeita dyykkaavia varastamisesta. Taipaleen mielestä tällaiset syytteet ovat vailla pohjaa.

- Jos kauppias innostuu tekemään varkaudesta rikosilmoituksen, niin lähden siitä, että poliisin näkemyksen mukaan tavara on hylättyä, kun se on viety roskasäiliöön, Taipale selittää.

Ylikomisario ei ole törmännyt Helsingissä dyykkareista tehtyihin rikosilmoituksiin.

Täällä kun on puhuttu mm. elektroniikkaromun arvosta, näitähän ei edes saa heittää normaaleille jätelavoille / roskiksiin, vaan ne pitäisi aina kierrättää asianmukaisesti. Konkurssitapauksessa taas firma ei tietenkään saa luopua tai myydä omaisuuttaan.
ezzy

#1045 • • ezzy Droid-pappa

aada, 27.10.2009 22:39:
---
Haluan näyttää menestyneeltä, joten joutuisin kyllä häpeämään juuri esimerkiksi tatuoitua kumppania, huonoa koulutusta tai työpaikkaa, kehnoa palkkatasoa tai muuta vastaavaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että toimisin näiden normien mukaisesti sokeana, ilman omaa tahtoa. Olen nimenomaan valinnut, että arvostan ja tavoittelen tiettyjä asioita ja toimin niiden mukaisesti. Kun tämän valintani olen tehnyt, niin paineita syntyy myös ulkoa päin olla tietynlainen. Itse olen kuitenkin tämän mahdollistanut ja siihen pyrkinytkin.

Ihan mielenkiinnosta, häpeätkö klubbaamista? Sillähän on myös omat stereotypiansa konservatiivisemmissa piireissä.
kinderi

#1046 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

ezzy, 28.10.2009 17:32:
---
---
Haluan näyttää menestyneeltä, joten joutuisin kyllä häpeämään juuri esimerkiksi tatuoitua kumppania, huonoa koulutusta tai työpaikkaa, kehnoa palkkatasoa tai muuta vastaavaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että toimisin näiden normien mukaisesti sokeana, ilman omaa tahtoa. Olen nimenomaan valinnut, että arvostan ja tavoittelen tiettyjä asioita ja toimin niiden mukaisesti. Kun tämän valintani olen tehnyt, niin paineita syntyy myös ulkoa päin olla tietynlainen. Itse olen kuitenkin tämän mahdollistanut ja siihen pyrkinytkin.

---

Ihan mielenkiinnosta, häpeätkö klubbaamista? Sillähän on myös omat stereotypiansa konservatiivisemmissa piireissä.

Luojalle kiitos että mä olen roskasakkia *sydän*
Ei tarvii statusta kysellä ennenkun uskaltaa ihmisiin tutustua.

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Timce

#1047 • • Timce
Mä en halua näyttää menestyjältä, mä haluan olla menestyjä. :(

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

#1049 • • astaroth Guest

aada, 27.10.2009 17:05:
Eli ehkä se oleellisin juttu, minkä vuoksi en kiinnostuisi vakavasti ottaen tatuoidusta ihmisestä, on se, että joko hän ei olisi tietoinen tälläisten sosiaalisten normisääntöjen olemassaolosta tai se, että hän ei haluaisi pelata niiden mukaan. Eli tavalla tai toisella hän ei ottaisi yhteiskunnassamme tosiasiallisesti vaikuttavia voimia huomioon käytönnön toimissaan ja eikä siten pyrkisi toimimaan etunsa mukaisesti.

tiedätkö, ketkä sovelsivat tätä mentaliteettia? orjien omistajat

ja rehellisesti mun mielestä tämä analogia ei edes ole kovinkaan kaukaa haettu
ezzy

#1051 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

kinderi, 28.10.2009 17:45:
---
---
---

---

---

Sillä saa kato suojattua selustansa pettymyksiltä paremmin sit vissii. Ihanku menestyjissä ei olis luusereita :D
aada

#1052 • • aada
Tämän verran osasin tehdä eli alunperin Vampyrellan lainaus Kuumimmat emännät topicista:

"Allrighty. Ymmärtääkseni et kuitenkaan arvosta niin paljoa, että voisit ottaa kumppaniksesi ns. perusduunarin, vaikka hän olisi aivan mahtava ihminen, koska se ei sopisi piirien normeihin? Vai ymmärsinkö tässäkin kohtaa jotakin väärin, puhuitko siis vain itsestäsi siinä kohtaa, että työn ja palkkatason täytyy olla hyvä - mitä se hyvä sitten tarkoittaakaan? Ymmärtääkseni ulkoiseen olemukseen liittyvät vaatimukset eivät ainakaan koskettaneet ainoastaan sinua. Siis se, että ihmisen täytyy myös näyttää menestyksekkäältä, ja ulkoisen olemuksen on istuttava konservatiivisiin normeihin.

Elämässä on monenlaisia eri realiteetteja. Sun ja mun elämässä ne on varmasti hyvin erilaiset. Pääasia on, että itse on tyytyväinen.

Kuumimmat emännät - jauhantaa elämän realiteeteista. :D Sorry, kaant halp mi self!

P.S. Jos luet tämän jälkijunassa, niin mitä sinun piireissä ollaan mieltä siitä, että käyt ns. alaluokan tapahtumissa, eli konemusabileissä, jotka yleensä leimataan konservatiivisissa piireissä aika rankalla kädellä? Ja jos osaat jotenkin siirtää tämän keskustelun jonnekin offtopikointiin, niin kiitos, koska mä en osaa. Ois meinaan ihan mielenkiintoista jatkaa tätä ilman, että muut hermostuu. Ei siis jatketa enää täällä, pitänee tutkia foorumia tarkemmin."

Vaikea kuvitella, että ottaisin kumppanikseni perusduunarin. En kuitenkaan näe, että syy tähän olisi (ainakaan se päällimmäinen syy) se, ettei hän sopisi piirieni normeihin. Enemminkin katsoisin asiaa itseni kuin muiden odotusten kannalta. Eli toisin sanoen en usko, että tälläisen perusduunarin arvot, elämäntapa ja tavoitteet olisi kovinkaan lähellä omiani. Mielestäni nämä kaikki ovat parisuhteessa tärkeitä tekijöitä ja mielestäni niiden tulisi olla lähellä toisiaan. Juuri siis esimerkiksi tuo tatuointi kertoisi mielestäni siitä, että tämä kumppanikandidaatti ei arvostaisi samoja asioita kuin minä.

Niin ja eihän sitä kaikille tarvitse kertoa mitä "pinnan alla" puuhailee..
aada

#1053 • • Edited aada
Jone:

"Mielenkiinnolla odottelen tämän keskustelun jatkoa.

Olin oikeasti jo onnistunut tuudittautumaan siihen uskoon, että nuorien aikuisten joukosta ei löytyisi konservatiivisuuteen itsensä vapaaehtoisesti oman ainoan elämänsä kanssa kahlitsevia tyyppejä. Itsensä laittaminen johonkin kamalaan "saan tehdä näin, mutta en saa tehdä näin, näin enkä näin"-koloon päästäkseen kiipeilemään sosiaalisen statuksen kasvuportailla ja muun maailman katselu nenänvarttaan pitkin paremmuutta tuntien on tyhmää ja vastenmielistä. En voi ymmärtää miksi kukaan tervejärkinen ihminen tekee itselleen ja ympäröivälle maailmalle noin.

Meenpä venaamaan Aadan puheenvuoroa tonne ot-topiciin."

Kyllä olen nimenomaan vapaaehtoisesti valinnut, että toimin tiettyjen ns. konservatiivisten pelisääntöjen mukaan. Koska tämä on nimenomaan omasta tahdostani tuleva valinta, enkä näe sitä siten mitenkään kahlitsevana. Koen myös saavuttavani tällä toimintatavalla enemmän kuin mitä menetän, joten mielestäni toimintatapani hyvinkin rationaalinen ja järkevä. En mielestäni katso muuta maailmaa nenänvartta pitkin vain siksi, että itse haluan elää tällä tavalla. En ihan saanut selville tekstistäsi, että mikä mielestäsi on vastenmielistä. Oman elämänsä rajoittaminen, kilpailu sosiaalisesta statuksesta vai mikä ja ennen kaikkea miksi?

Olen mielestäni (ainakin suurimmaksi osaksi) tervehenkinen ja teen tämän siksi itselleni, että olen yksinkertaisesti sitä kautta onnellisempi. Ehkä tämä on myös jonkinlainen luonnekysymys, sillä olen luonteeltani aika tavoitteellinen ja jos minulla on jokin tavoite, niin teen kaikkeni saavuttaakseni sen ja muokkaan itseni sellaiseksi, että se tukee tavoitteeni onnistumista. Mitä tarkoitat sillä, että teen ympäröivälle maailmalle "noin"?
#1054 • • Reivaaja Guest

aada, 30.10.2009 21:36:
Olen mielestäni (ainakin suurimmaksi osaksi) tervehenkinen ja teen tämän siksi itselleni, että olen yksinkertaisesti sitä kautta onnellisempi. Ehkä tämä on myös jonkinlainen luonnekysymys, sillä olen luonteeltani aika tavoitteellinen ja jos minulla on jokin tavoite, niin teen kaikkeni saavuttaakseni sen ja muokkaan itseni sellaiseksi, että se tukee tavoitteeni onnistumista. Mitä tarkoitat sillä, että teen ympäröivälle maailmalle "noin"?

Sä haluat että maailma pyörii sun ympärilläs ja oot valmis tekemään sen eteen kaikkes siinä sivussa tönien niitä jotka eivät arvomaailmaasi jaa. Esimerkkinä suhtautmisesi kannabiskeen. Otat siinäkin kantaa puhtaasti itsekeskeiseltä kantilta välittämättä yhtään muista.
aada

#1055 • • aada

---
---

---

En nyt varsinaisesti häpeä, mutta pidän sen salassa joiltakin tahoilta. Mielestäni ei ole mitenkään tarkoituksenmukaista tuoda sitä ilmi.
aada

#1056 • • aada

kinderi, 28.10.2009 17:45:
---
---
---

---

---

Tutustun kyllä kaikenlaisiin ihmisiin, joten se siitä.
aada

#1058 • • aada

astaroth, 28.10.2009 18:07:
---
aada, 27.10.2009 17:05:
Eli ehkä se oleellisin juttu, minkä vuoksi en kiinnostuisi vakavasti ottaen tatuoidusta ihmisestä, on se, että joko hän ei olisi tietoinen tälläisten sosiaalisten normisääntöjen olemassaolosta tai se, että hän ei haluaisi pelata niiden mukaan. Eli tavalla tai toisella hän ei ottaisi yhteiskunnassamme tosiasiallisesti vaikuttavia voimia huomioon käytönnön toimissaan ja eikä siten pyrkisi toimimaan etunsa mukaisesti.

---

tiedätkö, ketkä sovelsivat tätä mentaliteettia? orjien omistajat

ja rehellisesti mun mielestä tämä analogia ei edes ole kovinkaan kaukaa haettu

En nyt ymmärrä ihan, että miten liittyy. Kai nyt saan itse valita kenestä kiinnostun ja kenestä en. Sillä kiinnostunko minä jostakin vai en, ei vaikuta yleisesti ottaen hänen arvoonsa millään tapaan. En myöskään kiinnostuisi esimerkiksi vasemmistolaisesta tai tummaihoisesta. Entä sitten? Ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä ja en vain satu syttymään täysin eri linjoilla poliittisesti olevasta ihmisestä ja tummaihoisia en jostain syystä koe seksuaalisesti haluttavina. Tämä ei missään nimessä kuitenkaan alenna heidän arvoaan tai tee heistä mitenkään huonompia.

Mutta kuten aiemmin totesin, niin mielestäni tuo tatuointi kertoisi siitä, että kyseinen henkilö arvostaisi ja tavoittelisi ehkä eri asioita kuin minä.
#1059 • • Reivaaja Guest
Aika naiivia.
aada

#1060 • • aada

Reivaaja, 30.10.2009 21:42:
---
aada, 30.10.2009 21:36:

---

Sä haluat että maailma pyörii sun ympärilläs ja oot valmis tekemään sen eteen kaikkes siinä sivussa tönien niitä jotka eivät arvomaailmaasi jaa. Esimerkkinä suhtautmisesi kannabiskeen. Otat siinäkin kantaa puhtaasti itsekeskeiseltä kantilta välittämättä yhtään muista.

Miten tönin niitä, jotka eivät jaa arvomaailmaani? En mielestäni ottanut kannabis aiheeseen kantaa lainkaan itsekeskeiseltä kantilta. Pikemminkin pyrin ajattelemaan yleisesti yhteiskunnalle edullisinta vaihtoehtoa.