1,383 posts, 70 pages, 649,335 views
sts, 6.8.2009 13:36:
Löyn vetoo että kannan mun miniläppärin nopeemmin keikkapaikalle, saan sen nauhoittamaan ja purettua nopeammin ku sä pöytäkonees tai oikean läppäris.
Ei se tietenkään mikään PHOTARIASEMA ole, mutta eiköhän jo hintaluokka kerro sen.
ps.ps. käytät sun pöytä konetta mesestä whinettämiseen @ klabbari. Se jos joku on apaattista.
sts, 6.8.2009 13:34:
Nii miniläppäriin ja täyskokoneenhan ei saa niitä usb/yms äänikortteja kiinni ja ne pöytäkoneet on tosin ultraportable.
Miniläppärin käyttökohde lienee enimmäkseen helppo ja mukaan otettava pieni tietokone, millä saadaan välttävästi tehtyä ne asiat jotka kunnon koneella tehtäisiin nopeammin ja helpommin (poislukien koneen mukaan otto).
&
Mut jos ihan väkisin pitää millä tahansa pikkupaskalla tehdä mitään muuta mikä ei menis kategoriaan "näppärä muistiinpanoväline" - niin ulkonen äänikortti
ezzy, 6.8.2009 13:27:
a) se ei vie koko vitun yöpöytää, kuten se sun 20" oikea läppäris
b) toimii kontikoneena kivasti, kun sitä voi käyttää ihan missä vaan kokonsa takia ja kantaa huoneesta toiseen ilman vitutusta ja se mahtuu joka pöydälle ja sohvalla vaikka siinä olis useampia ihmisiä.
c) se, että sun kaveris on daiju eikä osaa ostaa sitä mitä sä haluat, ei tee koko laitteesta paskaa ideaa. Toisille se on lahja taivaalta hintansa ja kokonsa puolesta.
d) Jokainen opiskelija lienee veloissa 2000eur sen koneensa tai applen takia :)
e) Alle kilon painoinen kone, jossa akku kestää 8h on aika harvinaisuus :)
Ei, mulla ei ole miniläppäriä, mutta ymmärrän sen tarpeen ja käytön hyvin. Mielummin sellanen ku kännykällä netteily. SE on perseestä.
Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):
Caro², 6.8.2009 14:49:
-clips-
Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):
sts, 6.8.2009 16:12:
Totuus on se että sä et oo sisäistänyt yhtään miniläppärin käyttötarkoitusta.
Sä tuskin voit odottaa että saat pöytäkoneistakaan 300e:llä 2000e:n arvoisen masiinan.
Ja joo en lukenut sun alkupään postauksia, sun outleash koko formfactoria kohtaan alko vituttaaman, johon kaikki täällä tarttuivat.
Mutta joo ymmärrän kyllä tuon että semisti voi vituttaa jos kaveri fesettää miniläppärillä baarissa :) (sen voi tehä discriitisti kännykälläki ;P)
Caro², 6.8.2009 09:14:
Kerran on kokeiltu miniläppärin inputilla äänittää - ja äänenlaatu oli jotain paskan ja roskan väliltä. Lähempänä sitä paskaa. Sama pätee ihan normiläppäreihin ja perus integroituihin äänipiireihin (edit: tosin niistä saa paremmin selvää kyllä).
Mut jos ihan väkisin pitää millä tahansa pikkupaskalla tehdä mitään muuta mikä ei menis kategoriaan "näppärä muistiinpanoväline" - niin ulkonen äänikortti, ulkonen näyttö, ja erillinen näppäimistö sekä irtorotta, ehdottomasti. Normaaliin työkoneeseenkin suosittelen ostamaan jonkun perusedullisen äänikortin, vaikka joku m-audion 2496. Vaikkei mikään audiofiili olekkaan (eikä tuosta kortista vielä siihen riittäiskään), niin tulee ainakin tallennettua se oma setti mahdollisimman hyvälaatusena :) (tietty jos mikserinä on jotain numarkkia tai behringeriä, niin se nyt on sama vaikka äänittäisitte sen mummon mankalla sen jälkeen)
Caro², 6.8.2009 14:49:
Lyön vetoa, että mulla on enemmän keikkoja jonne voi roudata vinyylit/cd:t ja äänittää ne kannettavalla soittimella joka on vielä 5x pienempi verrattuna sun miniläppäriin. Audiokin tulee kannettavaan soittimeen suoraan mp3:ksi, niin ei tarvi edes purkaa/kääntää mitään. Äänenlaatukin on about samaa luokkaa vaikka se onkin epäolennainen asia keikkaäänityksiin (se ei kuitenkaan ole se soundillinen heikoin lenkki - ellei kyseessä ole miniläppärin ikioma input-jakki).
laite, 6.8.2009 17:23:
-clips-
Caro², 6.8.2009 16:44:
Älä, ihanko totta. Mikäköhän lie olikaan postaukseni tarkoitus. Potkaista vähän porukkaa miettimään vähän muutakin kuin hypehypeminiläppäri :)
Oh noeees, kyllä sitä toisaalla hifistellään ja toisaalla ei.
sts, 6.8.2009 17:37:
It's ok koska caro vain halusi herättää antihype keskustelua.
Ja mitä noihin pöytäkone vs. läppäri vs. miniläppäri aiheeseen tulee, niin pöytäkone on helvetin hyvä siellä missä sen vois päätellä olevan jo nimensä puolesta, nimittäin PÖYDÄLLÄ. Tosiasia on se, että pöytäkoneen hyödyt loppuu tasan siinä vaiheessa kun ei löydy sähköpistoketta, eli yleensä viimeistään oman kämpän ovella.
Pöytäkone on tietty ykkösvalinta jos ei tee muuta kuin istuu kämpillä ja mesettää kavereiden kanssa.
mark hamilton, 12.8.2009 19:10:
---
Jone, 12.8.2009 13:00:
---
mark hamilton, 5.8.2009 20:05:
Sanosinko tähän "Että tällänen Lightbox JS clooni tällä kertaa.. no on se hieno"
---
ot:
Teet itsestäsi niin ihanan inhota:
- Ei siinä kirjoituksessa mitä kommentoit kommentoitu saittia mitenkään
- Kommenttisi Woldan kilpailusaitista menee suoraan koppaan "makes no sense"
Ei kai siinä.
---
Onhan se graafisesti hieno eikö ja muutenkin. Niissä logoissa oli Lightbox JS koodista modifioitu ns. AJAX popup eikä muuta. Tunnistan asian kyllä. Enkä nyt ymmärrä tätä sun vihamielisyyttä enkä ole koskaan ymmärtänyt..
Jone, 13.8.2009 09:40:
Täältä:
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=65669
---
mark hamilton, 12.8.2009 19:10:
---
Jone, 12.8.2009 13:00:
---
mark hamilton, 5.8.2009 20:05:
Sanosinko tähän "Että tällänen Lightbox JS clooni tällä kertaa.. no on se hieno"
---
ot:
Teet itsestäsi niin ihanan inhota:
- Ei siinä kirjoituksessa mitä kommentoit kommentoitu saittia mitenkään
- Kommenttisi Woldan kilpailusaitista menee suoraan koppaan "makes no sense"
Ei kai siinä.
---
Onhan se graafisesti hieno eikö ja muutenkin. Niissä logoissa oli Lightbox JS koodista modifioitu ns. AJAX popup eikä muuta. Tunnistan asian kyllä. Enkä nyt ymmärrä tätä sun vihamielisyyttä enkä ole koskaan ymmärtänyt..
---
"Vihamielisyyteni" johtuu siitä, että koen sut eittämättä yhdeksi rasittavimmista tämän forumin käyttäjistä ja replyni kohteena ollut postauksesi oli jälleen kerran oikein malliesimerkki topicin markhamiltoinnista. Oma postauksesi ei mitenkään käsitellyt threadissä käsiteltyä aihetta, liittynyt mitenkään mihinkään siellä käytyyn keskusteluuun, oli jopa pari lausetta pitkä ja kommentoi muka-asiantuntevasti ammatillista asiaa käytännössä erittäin spedesti ja väärin.
mark hamilton, 14.8.2009 14:18:
---
Hei,
olen huomannut tuon ärsyttävyyden erällä foorumilla. Se johtuu siitä että ihmiset ei ymmärrä mun huumoria ja tahallaan suunninitellut sen ärsyttäväksi. Ks. foorumin superadmin on mun kaveri ja se joskus soittaa mulle että nyt saatana jätkä tuli sellasta juttua et käyt sensuroimassa ne ennekun joku älähtää.
Mun mielestä nämä klubarin palautteen antajien jutut on vähän sellaisia että en oikein ymmärrä misätä on kyse ja ne on mun mielestä kirjoitettu todella ivalliseen sävyyn ja loukkaavasti.
ezzy, 14.8.2009 16:28:
---
mark hamilton, 14.8.2009 14:18:
---
Hei,
olen huomannut tuon ärsyttävyyden erällä foorumilla. Se johtuu siitä että ihmiset ei ymmärrä mun huumoria ja tahallaan suunninitellut sen ärsyttäväksi. Ks. foorumin superadmin on mun kaveri ja se joskus soittaa mulle että nyt saatana jätkä tuli sellasta juttua et käyt sensuroimassa ne ennekun joku älähtää.
Mun mielestä nämä klubarin palautteen antajien jutut on vähän sellaisia että en oikein ymmärrä misätä on kyse ja ne on mun mielestä kirjoitettu todella ivalliseen sävyyn ja loukkaavasti.
---
Miks sillä ei ole mitään vaikutusta, kun sanon sulle joka topicissa, että nyt saatana jätkä tuli sellasta juttua et käyt sensuroimassa ne ennekun joku älähtää?
Jimmyfi, 18.9.2009 15:31:
meeppä sanoo skotille ni nenäs o musta :P mutta käynpäs tilaamassa lähikaupasta ton :)
Vampyrella, 12.9.2009 14:21:
Kyä sen kestää! Eilen saatiin mun käsi viimeisteltyä, ja sanotaan näin, että ikävämmänpuoleisen hammaslääkärioperaation juuri kokeneena tatuoiminen tuntui suorastaan nautinnolliselta. :D Eli ei se niin kauhiaa ole. :) Sitäpaitti, esim. naiset kestää joka kuukausi vatsakipuja ja moni nainen synnytyksen, niin eipä tuo tatuoiminen ole MITÄÄN noihin verrattuna, etenkään jälkimmäiseen. ;) Ainiin, mut sä et ole nainen, niin ei paljoa lohduta. :D
ezzy, 14.8.2009 16:28:
Miks sillä ei ole mitään vaikutusta, kun sanon sulle joka topicissa, että nyt saatana jätkä tuli sellasta juttua et käyt sensuroimassa ne ennekun joku älähtää?
ezzy, 24.9.2009 11:05:
Painu vittuun reivaaja quottailemasta mua. Olet ignoressa ja pysyt siellä.
Se jos entiseltä firmalta tajuaa rojua ottaa, tai siis ihan toimivaa tavaraa ottaa niin mikäs siinä jo myy. Viisaan miehen veto. Itsekkin sellaista tehnyt, joskin firma oli menossa konkkaan ja menikin. Täältä on tavaraa haettu tuhansien edestä. En näe siinä mitään väärää, ei se oo enään kuin asianajajalta pois. Mut täähän on niin saatanan oikee maa.