Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 623,972 views

Riku

Posts: 3,187

#1021 • • Edited Riku The Little Prince
Oman MDJ-700 vs Sennheiser-25 arvion mukaan Sony toimii paremmin melodioita miksatessa, ja Senkut taas reilusti paremmin biittimiksaamisessa. Viimeistään vaikeissa keikkaolosuhteissa Sonyissa rupee tulemaan alaäänien toistovarat vastaan. Molemmat on helvetin hyviä verrattuna kilpailuun, mutta pakko kyllä suositella Senkkuja jos ei biittimiksaus suju täydellisesti nukkuessaankin. Sonysta saa täydellisemmät soundit, mutta se on laiha lohtu miksatessa jos ei oikein kuule biittiä.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Caro²

Posts: 5,301

#1022 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

sts, 6.8.2009 13:36:
Löyn vetoo että kannan mun miniläppärin nopeemmin keikkapaikalle, saan sen nauhoittamaan ja purettua nopeammin ku sä pöytäkonees tai oikean läppäris.


Lyön vetoa, että mulla on enemmän keikkoja jonne voi roudata vinyylit/cd:t ja äänittää ne kannettavalla soittimella joka on vielä 5x pienempi verrattuna sun miniläppäriin. Audiokin tulee kannettavaan soittimeen suoraan mp3:ksi, niin ei tarvi edes purkaa/kääntää mitään. Äänenlaatukin on about samaa luokkaa vaikka se onkin epäolennainen asia keikkaäänityksiin (se ei kuitenkaan ole se soundillinen heikoin lenkki - ellei kyseessä ole miniläppärin ikioma input-jakki).


Ei se tietenkään mikään PHOTARIASEMA ole, mutta eiköhän jo hintaluokka kerro sen.


Niin, no, fotariasemaksi en sitä missään vaiheessa verrannutkaan.


ps.ps. käytät sun pöytä konetta mesestä whinettämiseen @ klabbari. Se jos joku on apaattista.


Väärin meni. Whinetän töistä enkä omalta 2x24" fotariasemalta.

sts, 6.8.2009 13:34:
Nii miniläppäriin ja täyskokoneenhan ei saa niitä usb/yms äänikortteja kiinni ja ne pöytäkoneet on tosin ultraportable.


En tiiä halusitko nyt työntää mun suuhun "sun muka omia" vasta-argumentteja jotka olen jo itse aikaisemminkin todennut olevan ne ainoat järkevät mahdollisuudet/syyt miniläppärin kanssa puuhaamiseen?. Kas tässä lainaan itseäni (btw. boldasin tosta miun huonosta ulosannista ne pääpointit jotka ilmeisesti missasit kilometri sitten):

Miniläppärin käyttökohde lienee enimmäkseen helppo ja mukaan otettava pieni tietokone, millä saadaan välttävästi tehtyä ne asiat jotka kunnon koneella tehtäisiin nopeammin ja helpommin (poislukien koneen mukaan otto).

&

Mut jos ihan väkisin pitää millä tahansa pikkupaskalla tehdä mitään muuta mikä ei menis kategoriaan "näppärä muistiinpanoväline" - niin ulkonen äänikortti



ezzy, 6.8.2009 13:27:
a) se ei vie koko vitun yöpöytää, kuten se sun 20" oikea läppäris


Mulla ei o 20" oikeaa läppäriä, vaan 2x24" fotarityöasema.


b) toimii kontikoneena kivasti, kun sitä voi käyttää ihan missä vaan kokonsa takia ja kantaa huoneesta toiseen ilman vitutusta ja se mahtuu joka pöydälle ja sohvalla vaikka siinä olis useampia ihmisiä.


Tällä mun perseellä siinä sohvalla ei ole muutenkaan muita ihmisiä, niin voin ottaa syliin vaikka pöytäkoneen.


c) se, että sun kaveris on daiju eikä osaa ostaa sitä mitä sä haluat, ei tee koko laitteesta paskaa ideaa. Toisille se on lahja taivaalta hintansa ja kokonsa puolesta.


Joo, tästä kuljetettavuudesta mainitsin jo aikaisemminkin. Luki- ja kirjoitushäiriöstä kärsii näemmä allekirjoittaneen ja sts:n lisäksi ainakin ezzy. Enkä myöskään missään vaiheessa vihjannut, että kaveri on daiju koska ei osta semmosta laitetta mistä itse pidän - vaan daiju sen takia, että ostaa sellasta mitä ei _oikeasti_ tarvi. Ehkä ko. koneelle tulee myöhemmin ihan _oikeasti_ käyttöarvoa. Kyseinen kaveri on tosin pienikokoinen ja tuo miniläppäri on sillä about samaa kokoluokkaa kuin itselleni normaali läppäri. Eli pidän tästä lähtien miniläppäreitä pienille ihmisille suunniteltuina normaaliläppäreinä - siten voin ehkä jotenkin hyväksyä hädintuskin tämän muovi-/elektroniikkaroskan olemassaolon.


d) Jokainen opiskelija lienee veloissa 2000eur sen koneensa tai applen takia :)


En tiedä miten siellä isossa maailmassa toimitaan, mutta "meilläpäin" opiskelijat tulee hyvin toimeen esm 1-2vuotta vanhalla koneella, mistä ei tarvi maksaa kuin ehkä noin 400-500euroa.


e) Alle kilon painoinen kone, jossa akku kestää 8h on aika harvinaisuus :)


tuossa näyttäis pöydällä lepäävän yks Nokia-merkkinen sellanen. Painaa muuten suuresta koostaan huolimatta myöskin alle kilon :)


Ei, mulla ei ole miniläppäriä, mutta ymmärrän sen tarpeen ja käytön hyvin. Mielummin sellanen ku kännykällä netteily. SE on perseestä.


Kännykällä kaiken tekeminen onkin perseestä - mutta sekään fakta ei poista sitä, että niin on miniläppärilläkin.
sts

Posts: 7,969

#1023 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Caro², 6.8.2009 14:49:
-clips-



Totuus on se että sä et oo sisäistänyt yhtään miniläppärin käyttötarkoitusta. En jaksa Caro sun kanssa väitellä koska veit jo nyt koko keskustelun pois läppäreistä ja tietokoneista. Itse vertasit miniläppäriä pöytäköneeseesi tai "oikean kokoiseen läppäriin". Sä tuskin voit odottaa että saat pöytäkoneistakaan 300e:llä 2000e:n arvoisen masiinan. Miniläppärin idea on ollu oltraportable MID ja onnistuu siinä paremmin kuin yksikään muu laite joka on sitä yrittänyt. Lisäksi sillä voi tehdä muutakin, dualcore prossullaan joka on tehoiltaan enemmän kuin esimerkiksi wcdj:n alkuaikojen rauta (lol @ fujitsu amilo singlecore ;P no offence esa).

Ja joo en lukenut sun alkupään postauksia, sun outleash koko formfactoria kohtaan alko vituttaaman, johon kaikki täällä tarttuivat.

Mutta joo ymmärrän kyllä tuon että semisti voi vituttaa jos kaveri fesettää miniläppärillä baarissa :) (sen voi tehä discriitisti kännykälläki ;P)
Caro²

Posts: 5,301

#1024 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

sts, 6.8.2009 16:12:
Totuus on se että sä et oo sisäistänyt yhtään miniläppärin käyttötarkoitusta.


Totuus on se, että olen. Vaikka kuinka haluat toisin tuoda esiin.


Sä tuskin voit odottaa että saat pöytäkoneistakaan 300e:llä 2000e:n arvoisen masiinan.


Sinähän niitä rahatukkoja toit jatkuvasti esiin, en minä. Puhu peilille niistä rahoista :)


Ja joo en lukenut sun alkupään postauksia, sun outleash koko formfactoria kohtaan alko vituttaaman, johon kaikki täällä tarttuivat.


Älä, ihanko totta. Mikäköhän lie olikaan postaukseni tarkoitus. Potkaista vähän porukkaa miettimään vähän muutakin kuin hypehypeminiläppäri :)


Mutta joo ymmärrän kyllä tuon että semisti voi vituttaa jos kaveri fesettää miniläppärillä baarissa :) (sen voi tehä discriitisti kännykälläki ;P)


True insinööri :) Sen voi btw jättää myös tekemättä :)
laite

Posts: 2,994

#1025 • • laite MastahWankah

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Caro², 6.8.2009 09:14:

Kerran on kokeiltu miniläppärin inputilla äänittää - ja äänenlaatu oli jotain paskan ja roskan väliltä. Lähempänä sitä paskaa. Sama pätee ihan normiläppäreihin ja perus integroituihin äänipiireihin (edit: tosin niistä saa paremmin selvää kyllä).

Mut jos ihan väkisin pitää millä tahansa pikkupaskalla tehdä mitään muuta mikä ei menis kategoriaan "näppärä muistiinpanoväline" - niin ulkonen äänikortti, ulkonen näyttö, ja erillinen näppäimistö sekä irtorotta, ehdottomasti. Normaaliin työkoneeseenkin suosittelen ostamaan jonkun perusedullisen äänikortin, vaikka joku m-audion 2496. Vaikkei mikään audiofiili olekkaan (eikä tuosta kortista vielä siihen riittäiskään), niin tulee ainakin tallennettua se oma setti mahdollisimman hyvälaatusena :) (tietty jos mikserinä on jotain numarkkia tai behringeriä, niin se nyt on sama vaikka äänittäisitte sen mummon mankalla sen jälkeen) *hihu*



Ja

Caro², 6.8.2009 14:49:
Lyön vetoa, että mulla on enemmän keikkoja jonne voi roudata vinyylit/cd:t ja äänittää ne kannettavalla soittimella joka on vielä 5x pienempi verrattuna sun miniläppäriin. Audiokin tulee kannettavaan soittimeen suoraan mp3:ksi, niin ei tarvi edes purkaa/kääntää mitään. Äänenlaatukin on about samaa luokkaa vaikka se onkin epäolennainen asia keikkaäänityksiin (se ei kuitenkaan ole se soundillinen heikoin lenkki - ellei kyseessä ole miniläppärin ikioma input-jakki).



Oh noeees, kyllä sitä toisaalla hifistellään ja toisaalla ei.

Ja mitä noihin pöytäkone vs. läppäri vs. miniläppäri aiheeseen tulee, niin pöytäkone on helvetin hyvä siellä missä sen vois päätellä olevan jo nimensä puolesta, nimittäin PÖYDÄLLÄ. Tosiasia on se, että pöytäkoneen hyödyt loppuu tasan siinä vaiheessa kun ei löydy sähköpistoketta, eli yleensä viimeistään oman kämpän ovella. Pöytäkone on tietty ykkösvalinta jos ei tee muuta kuin istuu kämpillä ja mesettää kavereiden kanssa.

Ja noi kaupan 600-1000e "normiläppärit" (Acerit yms) painaa jotain 3-4kg ja tarjoavat akunkestoksi sen verran että akku kestää juuri ja juuri Tku-Tre välisen matkan, ellei kone sammu jo Toijalan kohdalla (lue: alle 2h). Siitä onkin kiva matkustaa vielä 4-5h lisää jotta pääsee esim Ouluun, eli läppäristä tuli yhtä hyödyllinen kuin pöytäkoneesta. 400e miniläppärillä puuhastelee parhaassa tapauksessa vielä Oulun päässä pari tuntia, eli selaa nettiä (kännykkä modeemina), chattailee, pyörittää jotain sekvensseriä tai kuuntelee musiikkia ja kone kulkee esim. kameralaukussa nätisti.
sts

Posts: 7,969

#1027 • • sts Sama pyynti aitta!

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Caro², 6.8.2009 16:44:

Älä, ihanko totta. Mikäköhän lie olikaan postaukseni tarkoitus. Potkaista vähän porukkaa miettimään vähän muutakin kuin hypehypeminiläppäri :)



Jep ja oot ainoa jolla on ollut mitää pahaa sanottavaa, totuudessa taisit vain aiheuttaa lisää hypeä.
Caro²

Posts: 5,301

#1028 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

laite, 6.8.2009 17:23:

Oh noeees, kyllä sitä toisaalla hifistellään ja toisaalla ei.


sts, 6.8.2009 17:37:
It's ok koska caro vain halusi herättää antihype keskustelua.


Joo. Kyllä varmaan teidänkin tasoiset yksilöt ymmärtää halutessaan, että jos kotona äänitetään (ja ehkä jopa työstetään) juttuja sen voi tehdä hyvin (ja sille enemmän tarkoitetulla laitteistolla). Jopa teidänkin ajattelulla on varmaan selvää, että jos juostaan keikoilla, livetilanteessa, joissa koko laiteketju suurimmilta osin koostuu pioneerin huippulaitteista, ei äänityspää ole se suurin ongelma (nykysin tosin alkaa jo löytymään sitä djm-800stakin).

Kumpis teidän arvon herrojen mielestä sitten olis käytännöllisempi äänityslaite kun kipittelee bileisiin soittamaan: Pieni mp3sia tekevä pikku rasia, vai miniläppäri joka tarvii aina ulkoisen äänikortin riittävän äänenlaadun takaamiseksi? Äänenlaatu ei livetilanteessa todellakaan ole se pääpointti mutta joku roti siinäkin pitää olla. Mut tarviiko mun oikeesti selvittää tätä noinkin nerokkaille henkilöille, joista toinen on LäPä äänimies?


laite, 6.8.2009 17:23:
Ja mitä noihin pöytäkone vs. läppäri vs. miniläppäri aiheeseen tulee, niin pöytäkone on helvetin hyvä siellä missä sen vois päätellä olevan jo nimensä puolesta, nimittäin PÖYDÄLLÄ. Tosiasia on se, että pöytäkoneen hyödyt loppuu tasan siinä vaiheessa kun ei löydy sähköpistoketta, eli yleensä viimeistään oman kämpän ovella.


Suositteletko minulle, että lähetän jokaiselle klubituksen käyttäjälle erikseen viestin missä myönnän jo aikaisemminkin noin neljä kertaa mainitsemani miniläppärin/läppärin hyödyn silloin, kun tarvitaan mukana roudattavaa konetta?


Pöytäkone on tietty ykkösvalinta jos ei tee muuta kuin istuu kämpillä ja mesettää kavereiden kanssa.


Teen muutakin. Kannattaa tutustua mm. www.SESSIONS2.com -saittiin, sekä www.fiilis.org -saittiin. Facebookistakin löytyy juttua, samoin irc-galleriasta :)
akir0

Posts: 2,554

#1029 • • akir0 idleRPG champion 2009
Ehkä tätä miniläppäri-keskustelua vois jatkaa vaiks täällä http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=65165 kun sinne se kuuluis. Mut omat kommentit on, että minikannettavat on tulleet jäädäkseen, eivätkä oo mikään hypejuttu. Ja syynä se, että ne on oikeasti käytettäviä ja niille on oikeasti tarve.
Jone

Posts: 8,258

#1030 • • Edited Jone Archibald Haddock
Täältä:
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=65669

mark hamilton, 12.8.2009 19:10:
---
Jone, 12.8.2009 13:00:
---
mark hamilton, 5.8.2009 20:05:
Sanosinko tähän "Että tällänen Lightbox JS clooni tällä kertaa.. no on se hieno"

---


ot:
Teet itsestäsi niin ihanan inhota:
- Ei siinä kirjoituksessa mitä kommentoit kommentoitu saittia mitenkään
- Kommenttisi Woldan kilpailusaitista menee suoraan koppaan "makes no sense"

Ei kai siinä.

*nauru*

---


Onhan se graafisesti hieno eikö ja muutenkin. Niissä logoissa oli Lightbox JS koodista modifioitu ns. AJAX popup eikä muuta. Tunnistan asian kyllä. Enkä nyt ymmärrä tätä sun vihamielisyyttä enkä ole koskaan ymmärtänyt..



Kiitti kun väänsit mulle rautalangasta Lightbox JS-löpinää auki kun se on niin monimutkainen juttu ettei mun kaltaiseni tollukka siitä varmaan mitään ymmärtäisi. Tai sit kyseinen kilke on käytössä biljoonalla saitilla ja täydellinen itsestäänselvyys kenelle tahansa webdesignin parissa puuhastelleelle. Dunno.

"Vihamielisyyteni" johtuu siitä, että koen sut eittämättä yhdeksi rasittavimmista tämän forumin käyttäjistä ja replyni kohteena ollut postauksesi oli jälleen kerran oikein malliesimerkki topicin markhamiltoinnista. Oma postauksesi ei mitenkään käsitellyt threadissä käsiteltyä aihetta, liittynyt mitenkään mihinkään siellä käytyyn keskusteluuun, oli jopa pari lausetta pitkä ja kommentoi muka-asiantuntevasti ammatillista asiaa käytännössä erittäin spedesti ja väärin.

Mua kismittää se että sä jatkuvalla syötöllä vedät jonnekin täällä forumilla "Mark Hamiltonit" ja sit kun sitä jotenkin kyseenalaistetaan niin siirrät asiasta vastuun sille joka asiasta huomautti. Kyllä tosta nyt väkisinkin tulee joskus "ei perkele mikä jätkä"-fiilis.

Capice?
evvk

Posts: 1,918

#1031 • • Edited evvk

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

Jone, 13.8.2009 09:40:
Täältä:
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=65669


---
mark hamilton, 12.8.2009 19:10:
---
Jone, 12.8.2009 13:00:
---
mark hamilton, 5.8.2009 20:05:
Sanosinko tähän "Että tällänen Lightbox JS clooni tällä kertaa.. no on se hieno"

---


ot:
Teet itsestäsi niin ihanan inhota:
- Ei siinä kirjoituksessa mitä kommentoit kommentoitu saittia mitenkään
- Kommenttisi Woldan kilpailusaitista menee suoraan koppaan "makes no sense"

Ei kai siinä.

*nauru*

---


Onhan se graafisesti hieno eikö ja muutenkin. Niissä logoissa oli Lightbox JS koodista modifioitu ns. AJAX popup eikä muuta. Tunnistan asian kyllä. Enkä nyt ymmärrä tätä sun vihamielisyyttä enkä ole koskaan ymmärtänyt..

---

"Vihamielisyyteni" johtuu siitä, että koen sut eittämättä yhdeksi rasittavimmista tämän forumin käyttäjistä ja replyni kohteena ollut postauksesi oli jälleen kerran oikein malliesimerkki topicin markhamiltoinnista. Oma postauksesi ei mitenkään käsitellyt threadissä käsiteltyä aihetta, liittynyt mitenkään mihinkään siellä käytyyn keskusteluuun, oli jopa pari lausetta pitkä ja kommentoi muka-asiantuntevasti ammatillista asiaa käytännössä erittäin spedesti ja väärin.




Hei,
olen huomannut tuon ärsyttävyyden erällä foorumilla. Se johtuu siitä että ihmiset ei ymmärrä mun huumoria ja tahallaan suunninitellut sen ärsyttäväksi. Ks. foorumin superadmin on mun kaveri ja se joskus soittaa mulle että nyt saatana jätkä tuli sellasta juttua et käyt sensuroimassa ne ennekun joku älähtää.
Mun mielestä nämä klubarin palautteen antajien jutut on vähän sellaisia että en oikein ymmärrä misätä on kyse ja ne on mun mielestä kirjoitettu todella ivalliseen sävyyn ja loukkaavasti.
ezzy

Posts: 8,060

#1032 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

mark hamilton, 14.8.2009 14:18:
---

Hei,
olen huomannut tuon ärsyttävyyden erällä foorumilla. Se johtuu siitä että ihmiset ei ymmärrä mun huumoria ja tahallaan suunninitellut sen ärsyttäväksi. Ks. foorumin superadmin on mun kaveri ja se joskus soittaa mulle että nyt saatana jätkä tuli sellasta juttua et käyt sensuroimassa ne ennekun joku älähtää.
Mun mielestä nämä klubarin palautteen antajien jutut on vähän sellaisia että en oikein ymmärrä misätä on kyse ja ne on mun mielestä kirjoitettu todella ivalliseen sävyyn ja loukkaavasti.



Miks sillä ei ole mitään vaikutusta, kun sanon sulle joka topicissa, että nyt saatana jätkä tuli sellasta juttua et käyt sensuroimassa ne ennekun joku älähtää?
evvk

Posts: 1,918

#1033 • • evvk

Replying to Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla):

ezzy, 14.8.2009 16:28:
---
mark hamilton, 14.8.2009 14:18:
---

Hei,
olen huomannut tuon ärsyttävyyden erällä foorumilla. Se johtuu siitä että ihmiset ei ymmärrä mun huumoria ja tahallaan suunninitellut sen ärsyttäväksi. Ks. foorumin superadmin on mun kaveri ja se joskus soittaa mulle että nyt saatana jätkä tuli sellasta juttua et käyt sensuroimassa ne ennekun joku älähtää.
Mun mielestä nämä klubarin palautteen antajien jutut on vähän sellaisia että en oikein ymmärrä misätä on kyse ja ne on mun mielestä kirjoitettu todella ivalliseen sävyyn ja loukkaavasti.

---


Miks sillä ei ole mitään vaikutusta, kun sanon sulle joka topicissa, että nyt saatana jätkä tuli sellasta juttua et käyt sensuroimassa ne ennekun joku älähtää?



Jos mulla on tarvetta tehdä niin kuin teen. En oikein voi sille mitään muuta kuin pysymällä pois näiltä foorumeilta kokonaan.
Amma

Posts: 2,383

#1034 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Koska tää nyt ei oo enää päivän :) niin siirretään tänne.

Jimmyfi, 18.9.2009 15:31:
meeppä sanoo skotille ni nenäs o musta :P mutta käynpäs tilaamassa lähikaupasta ton :)


Mut jos pilk.nus.linjalle lähetään, niin toi huomiohamekilttiwhatever ei oo kilttiä nähnykään imho. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiltti

Virallinen kysyn tyhmiä:
Jos miehellä on päällään minihame tai pitkä, nilkkoihin ulottuva hame, niin onkos nekin sitten muka kilttejä, koska ovat miesten päällä? Miten sitten skotti suunsa laittaa?

...Varsinkin pitkät, nilkkapituiset hameet sopivat monelle miehelle varsin kivasti. (*kuolaa*)

--
*etsiskel*

Lyylikki

Posts: 2,975

#1035 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Vampyrella, 12.9.2009 14:21:
Kyä sen kestää! Eilen saatiin mun käsi viimeisteltyä, ja sanotaan näin, että ikävämmänpuoleisen hammaslääkärioperaation juuri kokeneena tatuoiminen tuntui suorastaan nautinnolliselta. :D Eli ei se niin kauhiaa ole. :) Sitäpaitti, esim. naiset kestää joka kuukausi vatsakipuja ja moni nainen synnytyksen, niin eipä tuo tatuoiminen ole MITÄÄN noihin verrattuna, etenkään jälkimmäiseen. ;) Ainiin, mut sä et ole nainen, niin ei paljoa lohduta. :D



Multa porattiin ekaa kertaa hammasta ja hammaslääkäri suositteli, ettei puudutusta käytettäisi. Minähän tähän suostuin ja ajattelin vain koko operaation ajan, että tää ei voi olla pahempaa kun synnyttäminen. Ja koska mä en ole synnyttänyt, niin mun on turha valittaa *vink*
ezzy

Posts: 8,060

#1037 • • ezzy Droid-pappa
Painu vittuun reivaaja quottailemasta mua. Olet ignoressa ja pysyt siellä.
ezzy

Posts: 8,060

#1039 • • ezzy Droid-pappa
On vissiin liian vaikeeta olla olematta täys ääliö...en ole lukemassa sun viestejäs. Ikinä. Piste.
$

Posts: 1,802

#1040 • • $ Destination weekend!
Viitaten http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=69739;sivu=9999

Se jos entiseltä firmalta tajuaa rojua ottaa, tai siis ihan toimivaa tavaraa ottaa niin mikäs siinä jo myy. Viisaan miehen veto. Itsekkin sellaista tehnyt, joskin firma oli menossa konkkaan ja menikin. Täältä on tavaraa haettu tuhansien edestä. En näe siinä mitään väärää, ei se oo enään kuin asianajajalta pois. Mut täähän on niin saatanan oikee maa.



Myyjä lienee kaikista tietoisin vanhan työpaikkansa käytännöstä koskien kierrosta poistuvaa tavaraa. Etenkin jos myynnissä olevat tuotteet ovat sieltä kotoisin.

Jos kysymys on yrityksen konkurssista, kyllä siinä velkojat ottavat aika lailla siipeensä kun työntekijät tyhjentävät tuhkatkin pesästä. Asianajajien palkkio ei lienee riipu konkurssipesän varojen suuruudesta?

Neuvostoliitossa ja vieläkin siitä eronneissa pikkuvaltioissa elää vahva ideologia siitä, että "pomolta" saa varastaa. Se oli neuvostoaikoina usein ainoa keino saada välttämättömät hyödykkeet ilman vuosien jonotusta. Valitettavasti kyseinen ideologia on periytynyt nykyisellekin sukupolvelle, eikä nuorisolla(kaan) tunnu olevan käsitystä mistä heidän palkkansa maksetaan. Tiedän, koska olen nähnyt varsin läheltä millaista on yrittää johtaa firmaa suomalaisesta näkökulmasta Virossa ja törmään "palvelualttiuteen" päivittäin. Aikoinaan nimittäin kauppias oli kuningas.

Terveiset Virosta.