serotonot, 15.7.2008 03:25:
Voithan sä toki olla rinnastamatta niitä, muttei se silti poista sitä faktaa että aivojen välittäjäaineiden epätasapainoon liittyvästä sairaudesta on päihderiippuvuudenkin kanssa kyse.
Jos olet sitä mieltä, että päihderiippuvuudet ovat suurelta osin itseaiheutettuja kannattanee tutustua aiheesta tehtyihin tutkimuksiin vähän enemmän. Tietoa on netti pullollaan.
---
Saanko udella mitä teet työksesi? Jotenkin vaan toivon ettet tuon tietomäärän ja ajatusmaailman kanssa ole missään päihdehoitoalalla. En haluaisi mennä näin henkilökohtaiselle tasolle näin yleisessä asiassa, mutta kun nyt viittasit itse tuohon työhösi niin ajattelin kysäistä. Ymmärrän toki myös sen ettet mahdollisesti halua kyseiseen asiaan ottaa mitään kantaa.
Musta tuntuu, että sä et nyt ihan ymmärtänyt mun pointtia. :)
Vaikka menitkin henkilökohtaisuuksiin, jollaisesta en itse oikein perusta, niin en siis ole suoranaisesti päihdealalla, mutta työssäni olen kyllä paljon myös päihderiippuvaisten kanssa tekemisissä.
Ilmeisesti olet lukenut tekstini siten, että luulet, etten tiedä mm. päihderiippuvuuden perinnöllisistä ja ympäristöllisistä vaikutuksista. Ihan jo psykologiassakin on peruspointtina se, että ihminen on psykofyysissosiaalinen kokonaisuus, johon vaikuttaa perimä, ympäristö ja ihminen itse. Näin ollen ei voi koskaan sanoa, että jokin asia aiheutuisi vain yhden osa-alueen perusteella.
Mä voisin kirjottaa tähän pitkän jutun siitä, miten geenit ja epäsuotuisa ympäristö voi vaikuttaa mihinkin, ja miten lääkkeillä ym. hoidolla on tärkeä osuus tiettyjen sairausten hoidossa. Mä en kuitenkaan tee niin, koska se ei ollut mun pointti. Mun pointti oli ja on edelleen vain se, että valitettavasti kaikki rahat ei mene parhaimpaan mahdolliseen tarkoitukseen kaikissa tapauksissa. Tämän seikan kommentoinnin olet onnistunut välttämään, ja olet takertunut vain tiettyihin asioihin postauksissani. Pääpointtiini et kuitenkaan ole tarttunut, joten annettakoon anteeksi.
Vai oletko itse sitä mieltä, ja onko sinulla vankkaa tietoa siitä, että kaikki verorahat ja resurssit suuntautuvat aina ja ehdottomasti parhaimmalla mahdollisella tavalla, vaikka ne menisivätkin suoraan päihteisiin? Tästähän minä olen kirjoitukseni ammentanut.
Ja kyllä, minä satun tietämään, että päihde on aina päihde, oli se sitten alkoholi, eli laillinen, tai laiton päihde. Ihan vain näin tiedoksesi, kun asiaa epäsuorasti tunnuit kyselevän.