Avustusjärjestöt ovat vedonneet lahjoittajiin Aasian katastrofin uhrien auttamiseksi.

125 posts, 7 pages, 19,607 views

MM

Posts: 215

#101 • • MM kaappimörkö
10 toistaiseksi laittanu..Parempi se kun ei mitään ja ehkä myöhemmässä vaiheessa voin vielä vähän lahjoittaa:)

--
Humppaa ja kuole:)

Juhgu

Posts: 7,921

#102 • • Juhgu Virnistelijä

Jone:
---
Itsensä uneen itkemisen ja totaalisen välinpitämättömyyden väliin jää suhteellisen iso skaala erilaisia emootiota ja toimintamalleja, eikö totta?


*täh* Meinaatko että on vielä joku kolmaskin vai? Ei mulle ainakaan tuu mieleen *ding*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#103 • • simoh Guest

Jo 90-luvulla viljan tuotanto kääntyi laskuun, kun mittarina on per asukas.



Mitä tekemistä tällä oli väestömäärä-väittämän kanssa, tarkalleen?
Kysehän ei ole ruuan määrästä tässä yhteydessä, vaan erityisesti
siitä, että osa ihmisistä elää köyhyydessä ja heillä ei ole
varaa ruokaan.
Juhgu

Posts: 7,921

#104 • • Juhgu Virnistelijä

simoh:
---
Mitä tekemistä tällä oli väestömäärä-väittämän kanssa, tarkalleen?
Kysehän ei ole ruuan määrästä tässä yhteydessä, vaan erityisesti
siitä, että osa ihmisistä elää köyhyydessä ja heillä ei ole
varaa ruokaan.



Ei varmaan kunnolliseen, mutta kyllä niillä surkeillakin varoilla helpommin ruokkii 2 kuin 20 lasta.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

whispering

Posts: 871

#105 • • whispering Super Juusto

Juhgu:
Ei varmaan kunnolliseen, mutta kyllä niillä surkeillakin varoilla helpommin ruokkii 2 kuin 20 lasta.


LOL, luuleksä et ne menee sielläki sittariin ostamaan päittäiset elintarvikkeet? Katoppa ku ne maatilat ei pysy pystyssä 2 ihmisen panoksella, 20 ihmistä ei vähennä sitä ruoan määrää. Ongelma on se että jos tulee monen vuoden kuivuus, niin ettei saada kunnon satoa moneen vuoteen, tulee se nälänhätä. Tai sisällissota, jolloin asukkaat on pakotettu pakenemaan tiloiltaan. Oisko suomessakin pula aikana pitäny jakaa durexeja ruoan sijaan?
Juhgu

Posts: 7,921

#106 • • Edited Juhgu Virnistelijä

whispering:
---
LOL, luuleksä et ne menee sielläki sittariin ostamaan päittäiset elintarvikkeet? Katoppa ku ne maatilat ei pysy pystyssä 2 ihmisen panoksella, 20 ihmistä ei vähennä sitä ruoan määrää.



Myönnän olevani autuaasti pihalla Afrikan nälänhätäasioista. Onko nyt sitten tosiaan niin, että jos väestönkasvu saataisiin järkeviin lukemiin, sillä ei olisi mitään positiivista vaikutusta nälänhätään? Ja onko tämä asia vielä niin itsestäänselväkin, että ihan LOLlit pääsee? Hitto, nyt nolottaa. *uuh*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Bellezaaa

Posts: 573

#107 • • Bellezaaa Afrodite*

Sade*:
Oonkohan mä jotenkin kylmä kun mua ei kauheesti mitenkää sureta ne _suomalaiset_ keitä siel on!? Ehkä sitten olisin huolissani enemmän jos tuntisin sieltä ees jonkun. *ding* emt.





Joo voin sanoo et siin vaihees jos siel on tuttuja niin kyl se pistää huolestuttamaan. Ittelläni sattuu asumaan sukulaisii Thaimaassa ja kyl sitä oli ja on yhä edelleen huolestunut niistä. Eihän se katastrofi oo ees viel ohi vaan uusia kauheita jälkiseurauksia tulee mm. tauteja, työttömyyttä (Thaimaahan saa tulonsa enimmäkseen turismista), ihmisille jää hirveet velat päälle ku kaikki on tuhoutunu yms...
On myös vähä haikee olo niitten paikkojen suhteen jotka on tuhoutunut sillä niihin liittyy erittäin ihania *plur* muistoja 2 Thaimaan reissun ajalta.

Mut ymmärrän hyvin, ei muokaan varmaan surettais samalla tavalla jos ei tuntis ketään siellä olevaa. Kyl ihminen pitää mun mielest tuntee ainaki jollaki tasolla et voi tuntee jotain...*joo*
Jinx

Posts: 2,615

#108 • • Jinx Superfeminine
Onhan se osallistuttava keräykseen vaikkei se oma avustus tunnukkaan paljoo miltään niin kyllä niistä kuitenkin ihan mukava summa syntyy millä sitten auttaa näitä paikallisia.

--
Pyllykkä

Jone

Posts: 8,258

#109 • • Jone Archibald Haddock

Cride:
Mut ymmärrän hyvin, ei muokaan varmaan surettais samalla tavalla jos ei tuntis ketään siellä olevaa. Kyl ihminen pitää mun mielest tuntee ainaki jollaki tasolla et voi tuntee jotain...*joo*



Musta taas pitää olla myynyt sielunsa jollekin taholle ja vaihdattanut sydämensä jääpalaan voidakseen suhtautua asioihin noin. Juuri tällaiset ihmiset ovat mun nykyisen kyynisyyteni alkulähde.
Verano

Posts: 4,649

#110 • • Edited Verano Merituuli

Jone:
---
Cride:
Mut ymmärrän hyvin, ei muokaan varmaan surettais samalla tavalla jos ei tuntis ketään siellä olevaa. Kyl ihminen pitää mun mielest tuntee ainaki jollaki tasolla et voi tuntee jotain...*joo*

---


Musta taas pitää olla myynyt sielunsa jollekin taholle ja vaihdattanut sydämensä jääpalaan voidakseen suhtautua asioihin noin. Juuri tällaiset ihmiset ovat mun nykyisen kyynisyyteni alkulähde.



kas kummaa ei sureta samalla tavalla jos kuolleeksi osoittautuu mutsin sijasta ming-na.

toisen criden toteamuksen kohdalla yhdyn joneen.
Verano

Posts: 4,649

#111 • • Verano Merituuli
mutta eihän suremiseen ole tosiaan mitää kaavaa (vaikka psykologit yms jonku niinjaniinmonen-vaiheen läpikäynnin onki ajatelleet olevan olemassa).

kun vaari kuoli viime huhtikuussa ja mummu elokuussa, niin välillä oli ihmeissään omien reaktioidensa kanssa. puhuttiin esmes mutsin ja siskon kanssa siitä et välillä sitä mietti ihan älyttömiä, et miten tässä oikein pitäs surra. oonko mä itkeny nyt liian vähän. tietenki useimmiten se itku ja kaipuu oli/ on ihan spontaaneja, mut välillä tuntu et miten mä voin nyt tässä hymyillä ja nauraa kun mummu kuoli tänään tms.

meidän gerbiili, kurt cobain ja mun isoäiti kuoli kaikki keväällä -94.

taisin itkeä enemmän kurtin ja gerbiilin perään *poks*
Avatar
#112 • • niomic Guest
Olipa piristävää olla aivan UG kun tämäkin asia tapahtui. Siinä huomasi nimittäin entinen info+uutisnarkkari kuinka totta onkaan "ignorance is bliss", vaikkei tuota UG:na olemista ihan ignorancen piiriin voi laittaa.

Toinen asia mikä tulee usein mieleen kun tämäntapaisia tapahtumia miettii, on se perstuntuma, että ihmisyys viettää nyt pikkujoulua ja joku päivä koittaa seuraava aamu. Olen osaltani iloinen, että elän todennäköisesti hyvin kiinnostavaa ja mullistavaa vuosisataa ja juuri näistä syistä toivonkin eläväni pitkään. Mut tavallaan on jo alkanu tulee semmonen fiilis et vaan odottelee sitä et tää koko roska kaatuu. Ko. fiilis vie kans aika hyvin pohjaa avustustyön ja vastaavan tukemiselta. Ihmisten hyvät puolet piristää aina välillä ja tuntuu et ihmisten maailma voiski selvitä, mut eiköhän se oo se Dark Side joka vie, toisinku lasten piirretyis.

Onnee vaan katastrofista selviytyneille, toivottavasti saatte asiat kuntoon ja muilta tarpeeks apuu :]
Bellezaaa

Posts: 573

#113 • • Bellezaaa Afrodite*

Jone:
---
Cride:
Mut ymmärrän hyvin, ei muokaan varmaan surettais samalla tavalla jos ei tuntis ketään siellä olevaa. Kyl ihminen pitää mun mielest tuntee ainaki jollaki tasolla et voi tuntee jotain...*joo*

---


Musta taas pitää olla myynyt sielunsa jollekin taholle ja vaihdattanut sydämensä jääpalaan voidakseen suhtautua asioihin noin. Juuri tällaiset ihmiset ovat mun nykyisen kyynisyyteni alkulähde.



Taisit ymmärtää mut väärin en nimittäin millään lailla ole kyyninen ihminen. Painotan sanoja "ei surettais SAMALLA TAVALLA (eli ei yhtä pahasti kuin nyt) jos ei tuntis ketään siellä olevista. Tottakai sitä suree enemmän tuttuja kuin tuntemattomia ihmisiä ja must se on ihan normaalia. Ja toiseks jos ihmisellä on muistoja jostakin on hänen paljon helpompi elää tapahtuman mukana koska on nähnyt paikat useaan kertaan jo aikasemmin.
Verano

Posts: 4,649

#114 • • Verano Merituuli

Cride:

Mut ymmärrän hyvin, ei muokaan varmaan surettais samalla tavalla jos ei tuntis ketään siellä olevaa. Kyl ihminen pitää mun mielest tuntee ainaki jollaki tasolla et voi tuntee jotain... *joo*




tuollaisen lauseen kuitenkin kirjoitit. mutta mitäs pienistä =)

*viileskelevätheti*
Bellezaaa

Posts: 573

#115 • • Bellezaaa Afrodite*

Verano:
---
Cride:

Mut ymmärrän hyvin, ei muokaan varmaan surettais samalla tavalla jos ei tuntis ketään siellä olevaa. Kyl ihminen pitää mun mielest tuntee ainaki jollaki tasolla et voi tuntee jotain... *joo*

---



tuollaisen lauseen kuitenkin kirjoitit. mutta mitäs pienistä =)

*viileskelevätheti*



niin mitäs pienistä kuulostaa pahemmalata ku tarkotin...
Verano

Posts: 4,649

#116 • • Verano Merituuli
itse kuulostin varmaan pahemmalta kuin tarkoitin, anteeksi *sääli*
Avatar
#117 • • RINY Guest

Cride:
---
Sade*:
Oonkohan mä jotenkin kylmä kun mua ei kauheesti mitenkää sureta ne _suomalaiset_ keitä siel on!? Ehkä sitten olisin huolissani enemmän jos tuntisin sieltä ees jonkun. *ding* emt.

---




Joo voin sanoo et siin vaihees jos siel on tuttuja niin kyl se pistää huolestuttamaan. Ittelläni sattuu asumaan sukulaisii Thaimaassa ja kyl sitä oli ja on yhä edelleen huolestunut niistä. Eihän se katastrofi oo ees viel ohi vaan uusia kauheita jälkiseurauksia tulee mm. tauteja, työttömyyttä (Thaimaahan saa tulonsa enimmäkseen turismista), ihmisille jää hirveet velat päälle ku kaikki on tuhoutunu yms...
On myös vähä haikee olo niitten paikkojen suhteen jotka on tuhoutunut sillä niihin liittyy erittäin ihania *plur* muistoja 2 Thaimaan reissun ajalta.

Mut ymmärrän hyvin, ei muokaan varmaan surettais samalla tavalla jos ei tuntis ketään siellä olevaa. Kyl ihminen pitää mun mielest tuntee ainaki jollaki tasolla et voi tuntee jotain...*joo*



Hmmm enhän mä toki sano että toi katastrofi ei mua millään tavalla hätkähdyttäis mutta en osaa ainakaan surra sitä enemmiten. *ding* Varmaa jossai sodissaki viime aikoina kuollu tosi paljon ihmisiä ja niistä toitotetaan uutisissa kokoajan mutta ei niistä jaksa niin paljoa enää välittää. *ding* En ymmärrä miksi juuri tämä katastrofi on jotenkin ihan omaa luokkaansa, vaikka hirveää se onkin. *ding* emt *nauru*
Avatar
#118 • • RINY Guest

Jone:
---
Cride:
Mut ymmärrän hyvin, ei muokaan varmaan surettais samalla tavalla jos ei tuntis ketään siellä olevaa. Kyl ihminen pitää mun mielest tuntee ainaki jollaki tasolla et voi tuntee jotain...*joo*

---


Musta taas pitää olla myynyt sielunsa jollekin taholle ja vaihdattanut sydämensä jääpalaan voidakseen suhtautua asioihin noin. Juuri tällaiset ihmiset ovat mun nykyisen kyynisyyteni alkulähde.



Mä myönnän oon kylmä ja paha ihminen ku ei vaan jaksa stressata joka ikistä ihmistä ketä kuolee. *nyyh* Kauhistella ja hämmästellä ja panikoida kyllä osaan! *vink*
Cloud

Posts: 2,162

#119 • • Cloud Game Freak

whispering:
---
Juhgu:
Ei varmaan kunnolliseen, mutta kyllä niillä surkeillakin varoilla helpommin ruokkii 2 kuin 20 lasta.
---

LOL, luuleksä et ne menee sielläki sittariin ostamaan päittäiset elintarvikkeet? Katoppa ku ne maatilat ei pysy pystyssä 2 ihmisen panoksella, 20 ihmistä ei vähennä sitä ruoan määrää. Ongelma on se että jos tulee monen vuoden kuivuus, niin ettei saada kunnon satoa moneen vuoteen, tulee se nälänhätä. Tai sisällissota, jolloin asukkaat on pakotettu pakenemaan tiloiltaan. Oisko suomessakin pula aikana pitäny jakaa durexeja ruoan sijaan?



Wtf tulee kuivuus... siis mit' vittuuu afrikassa on kuivuus.. afrikka on kuiva maa.. toi on niiku ihan sama kuin sanois et napajaatikoille tulee kylmaa!!!

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Juhgu

Posts: 7,921

#120 • • Juhgu Virnistelijä

Cloud:
---
Wtf tulee kuivuus... siis mit' vittuuu afrikassa on kuivuus.. afrikka on kuiva maa.. toi on niiku ihan sama kuin sanois et napajaatikoille tulee kylmaa!!!



Sitten pitäis järjestää SPR:n syyskeräys että saatais eskimopoloisille vaatteita :o

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)