125 posts, 7 pages, 20,763 views
Jo 90-luvulla viljan tuotanto kääntyi laskuun, kun mittarina on per asukas.
simoh:
---
Mitä tekemistä tällä oli väestömäärä-väittämän kanssa, tarkalleen?
Kysehän ei ole ruuan määrästä tässä yhteydessä, vaan erityisesti
siitä, että osa ihmisistä elää köyhyydessä ja heillä ei ole
varaa ruokaan.
Juhgu:
Ei varmaan kunnolliseen, mutta kyllä niillä surkeillakin varoilla helpommin ruokkii 2 kuin 20 lasta.
whispering:
---
LOL, luuleksä et ne menee sielläki sittariin ostamaan päittäiset elintarvikkeet? Katoppa ku ne maatilat ei pysy pystyssä 2 ihmisen panoksella, 20 ihmistä ei vähennä sitä ruoan määrää.
Sade*:
Oonkohan mä jotenkin kylmä kun mua ei kauheesti mitenkää sureta ne _suomalaiset_ keitä siel on!? Ehkä sitten olisin huolissani enemmän jos tuntisin sieltä ees jonkun. emt.
Cride:
Mut ymmärrän hyvin, ei muokaan varmaan surettais samalla tavalla jos ei tuntis ketään siellä olevaa. Kyl ihminen pitää mun mielest tuntee ainaki jollaki tasolla et voi tuntee jotain...
Jone:
---
Cride:
Mut ymmärrän hyvin, ei muokaan varmaan surettais samalla tavalla jos ei tuntis ketään siellä olevaa. Kyl ihminen pitää mun mielest tuntee ainaki jollaki tasolla et voi tuntee jotain...
---
Musta taas pitää olla myynyt sielunsa jollekin taholle ja vaihdattanut sydämensä jääpalaan voidakseen suhtautua asioihin noin. Juuri tällaiset ihmiset ovat mun nykyisen kyynisyyteni alkulähde.
Jone:
---
Cride:
---
Musta taas pitää olla myynyt sielunsa jollekin taholle ja vaihdattanut sydämensä jääpalaan voidakseen suhtautua asioihin noin. Juuri tällaiset ihmiset ovat mun nykyisen kyynisyyteni alkulähde.
Cride:
Verano:
---
Cride:
---
tuollaisen lauseen kuitenkin kirjoitit. mutta mitäs pienistä =)
*viileskelevätheti*
Cride:
---
Sade*:
Oonkohan mä jotenkin kylmä kun mua ei kauheesti mitenkää sureta ne _suomalaiset_ keitä siel on!? Ehkä sitten olisin huolissani enemmän jos tuntisin sieltä ees jonkun. emt.
---
Joo voin sanoo et siin vaihees jos siel on tuttuja niin kyl se pistää huolestuttamaan. Ittelläni sattuu asumaan sukulaisii Thaimaassa ja kyl sitä oli ja on yhä edelleen huolestunut niistä. Eihän se katastrofi oo ees viel ohi vaan uusia kauheita jälkiseurauksia tulee mm. tauteja, työttömyyttä (Thaimaahan saa tulonsa enimmäkseen turismista), ihmisille jää hirveet velat päälle ku kaikki on tuhoutunu yms...
On myös vähä haikee olo niitten paikkojen suhteen jotka on tuhoutunut sillä niihin liittyy erittäin ihania muistoja 2 Thaimaan reissun ajalta.
Jone:
---
Cride:
---
whispering:
---
Juhgu:
Ei varmaan kunnolliseen, mutta kyllä niillä surkeillakin varoilla helpommin ruokkii 2 kuin 20 lasta.
---
LOL, luuleksä et ne menee sielläki sittariin ostamaan päittäiset elintarvikkeet? Katoppa ku ne maatilat ei pysy pystyssä 2 ihmisen panoksella, 20 ihmistä ei vähennä sitä ruoan määrää. Ongelma on se että jos tulee monen vuoden kuivuus, niin ettei saada kunnon satoa moneen vuoteen, tulee se nälänhätä. Tai sisällissota, jolloin asukkaat on pakotettu pakenemaan tiloiltaan. Oisko suomessakin pula aikana pitäny jakaa durexeja ruoan sijaan?