Valokuvauskilpailujen sääntökeskustelu

616 posts, 31 pages, 165,310 views

ville

Posts: 3,780

#281 • • ville olen oikeasti ujo

Epailija:
En minä tätä hakenut. Tuohan on ihan sivuseikka, sillä...



Äläs nyt, insinöörille tekniikka ei ole koskaan sivuseikka :D

...kun nostit yhden muiden yli, niin silloin sen pitäisi saada ykkössija. Kysehän on paremmuusjärjestyksestä. Ei voi
olla toiseksi parasta, jos ei ole ensimmäiseksi parasta.



No joo, eli sit kakkonen olis taas kerran ykkönen :D

Mulle on lopulta ihan sama, mitä tolle äänelle käy. Itse veikkaan, että se hylätään, mikä on täysin kilpailun sääntöjen mukaista. Loppujenlopuksi olleellista mulle on ollut, että sain ilmottaa oman mielipiteeni (en vaan olisi ikinä uskonut että siitä tulee näin suuri juttu).

Jos ei muuta niin on tästä ainakin tullut keskustelua siitä voiko antaa tyhjiä ääniä vai ei, eli sentään jotain positiivista :)
Epailija

Posts: 5,636

#282 • • Epailija Physicist, 2nd class.

vaavu:
Se olisikin aika hassua, jos jokainen ääni pitäisi perustella vastaavaan tapaan ääniä annettaessa. ;)



Se olisi hassua muutaman perustelun ajan. Sen jälkeen ainakin minulla tulisi lasi täyteen humanistihölynpölyn osalta. *hih*


Itse tulkitsin tuon meowin kuvan perinteiseen dekkaritapaan, eli jonkun murha on lavastettu itsemurhaksi. Eihän se tuollaisenaan ole sisällöllisesti yhtä rikas kuin esim. nostatuksen, mutta on kuitenkin helposti tulkittavissa teeman mukaiseksi.



On toki, en minä muuta väitäkkään. Ei meown kuva ihan yksiselitteinen tosiaankaan ole, mutta en missään nimessä kokenut sitä vaikeaksi. Lavastettu "itsemurha", lavastettu itsemurha, lavastettu murha, lavastuksen lavastus, onko kohde vielä edes kuollut... Noista tulee useampikin mieleen pienellä katselulla, mutta jos siinä on joku oikeasti syvällinen piilomerkitys, niin missaan sen täysin. Ehkä tämän suhteen pitäisi harrastaa Dementationin tapaan pientä salapoliisityötä, jolloin voisi löytää heijastuksia tekijän omaan elämään...

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

UnityF

Posts: 15,721

#283 • • UnityF joo just se
ihan keltanokan silmin:

huoh.. ihanaa.. mä oon melkein viel kärryillä missä mennään. Mä osallistuin mun kuvalla tähän koska mä haluun tehhä edes jotain ja jonella sattu olemaan hyvä idea tästä leikkimielisestä kilpailusta. Kun eka kuva lehdetön alkoi niin koskin ekaa kertaa elämässäni digikameraa.. en osannu laittaa sitä ees päälle. *nauru*. Kuvani ekassa kisassa oli vähän tärähtäny jne jne jne... Tässä tokassa kisassa nyt kuvani ei ookkaan enää tärähtäny.. (tuhat muuta virhettä siinä sit varmaan onkin) mut pointti on se että Jone sai mut kokeilemaan jotain uutta ja tykästyin paljon kuvaamiseen.

Jos tässä ekassa treadissa ei olisi painostettu tota leikkimielistä ym niin tuskin oisin kameraan koskenu kun tiedän miten paljon täällä on miltei ammattitason kuvaajia. Mut koska leikkimielisyys ja hyvä fiilis oli ekassa kisassa mukana niin päätin uskaltaa ja kavereiden kanssa puhuttiin eri ideoista jne jne..

Mun mielestä ekat säännöt oli ihan jees. Miksi alkaa muuttaa toimivaa juttuu? Moni jäi kakkos kilpailusta pois sen takia kun ne ei tiedä enää mitkä on säännöt, mitä saa tehhä ja mitä ei. *uuh* tää on surullista koska ekassa kilpailussa oli monta muutakin jotka oli niinkuin minä ekoja kertoja kameroiden kanssa tekemisissä. Nyt kun on niin kauheet riidat syntyny niin nää ei ainakaan tuo niitä takaisin päinvastoin te ajatte niitä nyt pois ja loppujen lopuksi muutaman kk päästä on vain muutamia kisaajia ja uusia on vaikee saada mukaan.

Sitten nää ihanat pisteet. Mulle ainakin merkka pisteiden saanti sillee että kun saan pisteen joltain niin kyllä se merkkaa paljon koska olen saanu vähän arvostusta ottamalleni kuvalle joka ei ehkä ole nyt täydellisen upea ja hieno mut se on auennu jollekkin tai joku on repiny siitä hyvät huumorit mut jotain se on tehny että se on saanu vähän huomioo. Muös samalla se kannustaa mua osallistumaan seuraavaan kisaan koska nyt jo alan miettimään miten voisin parantaa kuvaani seuraavaa kisaa nähden. Vaikka tiedän että kuvani ei tule olemaan kärkijoukossa niin silti mulla riittää innostusta.

Jos joku nyt jättää äänestämättä kuvia niin se vain ajanmittaan on paskempi juttu. tettyä kuvia suositaan muut jää niin jälkeen että ei heitä innosta enää osallistuu koko skabaan ja se on sääli koska tässähän kisan myötä sitä edistyy pikkuhiljaa ja oppii uusia asioita. Miksi olla niin rankka ja olla antamatta äänensä kaikille juuri _tän_ kisan parhaimalle... maailman laajuisesti kun alkaa ajattelemaan jostain taiteilija näkökulmista ym niin *poks* ei tainu olla tän idean skaba.


Mun mielestä tää on enemmän leikkimielinen kannustuskisa joka voi myös opettaa jotain kuvaamisesta.. Mut tätä menoo.. huoh.. Saa nähä kauan minäkään jaksan olla mukana. mä toivon että kolmos kilpailun säännöt on sit selkeet jotta pysyn viel mukana kärryillä. *piis*
Epailija

Posts: 5,636

#284 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ville:
Äläs nyt, insinöörille tekniikka ei ole koskaan sivuseikka :D
--
No joo, eli sit kakkonen olis taas kerran ykkönen :D



*nauru* Touché.

Mitä itse perusteluusi tulee, niin siihen en tosiaan lähde väittämään vastaan. Jos kuvassa on teknisiä puutteita, niin se on ihan hyvä syy tiputtaa sijoitusta - mutta että sillä häviäisi tyhjälle äänelle? Se on kuin juoksisi satasen aikaan 11s ja tulisi kakkoseksi, vaikka oli ainoa kilpailija, koska "muut ovat pystyneet parempaan". x) Mutta eiköhän tämä nyt ole ainakin sinun osaltasi selvä. Sitten niiden kimppuun, jotka "eivät tienneet". *vink*

Toivottavasti tämä keskustelu nyt sitten kantaa edes jotain hedelmää. Seuraavassa kisassa se kaiketi nähdään. *piis*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#285 • • Epailija Physicist, 2nd class.

UnityF:
Mun mielestä ekat säännöt oli ihan jees. Miksi alkaa muuttaa toimivaa juttuu? Moni jäi kakkos kilpailusta pois sen takia kun ne ei tiedä enää mitkä on säännöt, mitä saa tehhä ja mitä ei. *uuh* tää on surullista koska ekassa kilpailussa oli monta muutakin jotka oli niinkuin minä ekoja kertoja kameroiden kanssa tekemisissä. Nyt kun on niin kauheet riidat syntyny niin nää ei ainakaan tuo niitä takaisin päinvastoin te ajatte niitä nyt pois ja loppujen lopuksi muutaman kk päästä on vain muutamia kisaajia ja uusia on vaikee saada mukaan.



Tuotah... Minun mielestäni ne säännöt kyllä lukivat aika selvällä suomenkielellä siellä kilpailuthreadin ensimmäisessä viestissä. Lisäksi olisi parasta mielessään erottaa tämä thread ja kilpailuthreadit. Säännöt lukevat kunkin kisan yhteydessä, eikä tätä threadia ole mitään järkeä seurata, jos siitä saa vain pahan mielen ja on kiinnostunut vain kuvaamisesta eikä sääntöväännöistä.

Ja mitään kauheita riitoja... Heti kun ihmiset eivät olekaan 100%:sti plur, niin sitten muka ollaan melkein sotajalalla. *justjoo*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Lost-Soul

Posts: 3,107

#286 • • Lost-Soul los pallos

vaavu:
Mielelläni kuulisin kuitenkin ihmisten kommentteja tästä asiasta: millä säännöillä pelataan vastaisuudessa?


Tähän voisi jo alkaa sitten uhraamaan aikaa. Tietenkin kaikista helpointa on antaa vain parhaimmalle ääni ja lopuille hyville kannustusta ja kehuja. Näin jos ei löydy sitä parasta, niin ei ainakaan tarvitse äänestää ketään =D

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

UnityF

Posts: 15,721

#287 • • Edited UnityF joo just se

Epailija:
-klip-
Ja mitään kauheita riitoja... Heti kun ihmiset eivät olekaan 100%:sti plur, niin sitten muka ollaan melkein sotajalalla. *justjoo*



No on mulla silmät päässä ja kyllä olen huomannu että ekalla sivullahan ne säännöt on.. Mut ei tätä topikkiakaan voi olla vain sivuttamatta niin kuin sanot vaikka kiinostais vain kuvaaminen jne jne.. Onhan se kiva tietää missä täällä oikeen puhutaan ja pölötellään jos se vaikka koskis omaa kuvaa tjsp.. Mut kyllä tää topikki on jo vaikuttanu ihmisiin. Monilta kun kysyin miksi et osallistu? niin vastauksena tuli koska ei kiinosta kun jokaisesta asiasta väännetään rautalankaa. Joten kyllä tää topikki mun mielestä vaikuttaa tulevaisuuteen. JOS säännöt on ollut mukamas huonot niin miksi ne on toiminu esim siel skeittareiden ym sivuilla ihan hyvin? Vai onko klubituksen kansa tosiaan niin pilkunnussijoita et jokaisesta asiasta pitää vääntää rautalankaa?


Olis kiva jos nyt sais sit vaikka jotkut säännöt kasaan ja ne sitten kelpaa tai on kelpaamatta. Mut jos jokaisen kilpailun aikana näitä väänellään ja käänellään niin *poks* Joten miten on et kolmas kisa alkaisi sitten kun säännöt on kokonaisuuteenaan ready ja sit niihin ei vaan kajota. (vaikka mun mielestä ne säännöt on jo nyt ihan riittävän hyvät).

niin ja toi plur läppä oli taas surkein vähän aikaa...
Epailija

Posts: 5,636

#288 • • Epailija Physicist, 2nd class.

UnityF:
JOS säännöt on ollut mukamas huonot niin miksi ne on toiminu esim siel skeittareiden ym sivuilla ihan hyvin? Vai onko klubituksen kansa tosiaan niin pilkunnussijoita et jokaisesta asiasta pitää vääntää rautalankaa?



Onko sääntöjä haukuttu huonoiksi? Ja kai hyvissäkin säännöissä voi parantamisen varaa olla? Ihan yhtä lailla niistä parannusehdotuksista välittämättä voidaan menettää potentiaalisia kuvaajia, joten sinällään tässä on varmaan turha itkeä niiden perään, joiden innostus laantui.

Uskoisin lisäksi, että kyllä klubitukseen muutama pilkunviilaajakin mahtuu. Kaikki sääntökeskustelu ei kuitenkaan tätä ole, koska termi tulkittaneen lähes poikkeuksetta negatiivista toimintaa kuvaavaksi.


Olis kiva jos nyt sais sit vaikka jotkut säännöt kasaan ja ne sitten kelpaa tai on kelpaamatta. Mut jos jokaisen kilpailun aikana näitä väänellään ja käänellään niin *poks* Joten miten on et kolmas kisa alkaisi sitten kun säännöt on kokonaisuuteenaan ready ja sit niihin ei vaan kajota. (vaikka mun mielestä ne säännöt on jo nyt ihan riittävän hyvät).



Olisihan se tosiaan hyvä saada joku yksimielisyys säännöistä, mutta toisaalta ei niitä ihan kivenkään tarvitse hakata. Pientä viilailua voi harrastaa, jos tarvetta tulee, eikä mahdollisia muutoksia sääntöihin pidä minusta oletusarvoisesti pitää huonoina. Eivät ne säännöt tosiaan nytkään ainakaan minun mielestäni huonot ole, mutta jos enemmistö kokee, että parannuksen varaa olisi, eivätkä nämä muutokset muita hirveästi häiritse, niin miksi sääntöjä ei muutettaisi?


niin ja toi plur läppä oli taas surkein vähän aikaa...



No pahoitteluni siitä, mutta "hirveitä riitoja" on mielestäni kyllä pahemman luokan liioittelua.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

JustinSan

Posts: 822

#289 • • JustinSan Nullius in verba
Vitut mitään leikkimieltä ku hampaat irvessä ja verenmaku suussa saatana, ei tänne oo tultu pelleilemään, perkele! *grr*

Mut jos nyt yritän kontribuoida kolmannen skaban sääntöihin ne ehdotukseni ovat seuraavanlaiset:
-Edelleen Ei arkistokuville
-Pidempi aikaraja, jos pyrkisi jatkossa tekemään hommasta vaikkapa kuukausipohjaista, eli tammikuun alussa tulee aihe ja tammikuun loppupuolella loppuu
-Se skaba ei sitten tosiaan pitäis alkaa ennen tammikuuta missään nimessä, nyt on monilla aivan liian kiireistä aikaa.
-Nimettömät entryt *hih* l. skaban jälkeen sitten kuvaajien nimet kehiin.
-Äänestystyylistä sen verran, että mielestäni nykysysteemikin on ihan ok, mutta jos muutospainetta oikeasti löytyy, niin ei sitten muuta kun muuttamaan *joo*

"tai jotai"

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Epailija

Posts: 5,636

#290 • • Epailija Physicist, 2nd class.

JustinSane:
*snip*
(Järkipuhetta)



Kuulostaa hyvältä. Äänestyksen suhteen itse kannatan perinteistä tyyliä, eli top 3:a. Lisäyksenä se, että kolmelle tosiaan annetaan äänet ja että omaa kuvaa ei saisi äänestää. Vanhat editointirajoitukset ovat myös kelvot ja perustellut.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

UnityF

Posts: 15,721

#291 • • UnityF joo just se
HUOH. Anteeksi kun tulin teijän reviirille ja kerroin oman mielipiteeni. anteeksi kun en osaa ilmaista itteeni niin hyvin. Taidan pyytää Maijaa alkaa opettamaan mua kirjoittaa paremmin suomee niin ei tarvii jokaiseen lauseeseen takertuu.
*super**poks* "hirveitä riitoja" tai väitteilyitä tai keskustelua what ever.. pointti tuli selväksi.

no ei sitten itketä kun kuvaajia on vain se 10 kpl:tta jäljellä mut ainakin mielenkiinto loppuu aika pian. Ja koska tämä on _leikkimielinen_ kilpailu niin miksi sääntöjen pitää olla niin hiton täydelliset? tässä ei kuitenkaan kilpailla mistään vakavasta jutusta vaan koko jutun ideahan on saada vain jotain kivaa ajanvietettä joka ehkä voi kehittää jonkun taitoja ja harrastusintoo.


ps. anteeksi postauksissa ilmenneet typot.. mä en oo viel kauheen monta vuotta osannu kirjoittaa suomee.
Epailija

Posts: 5,636

#292 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

UnityF:
HUOH. Anteeksi kun tulin teijän reviirille ja kerroin oman mielipiteeni. anteeksi kun en osaa ilmaista itteeni niin hyvin.



No nyt menee taas ylitulkinnaksi.

1. Ei ole "meidän reviiriämme".
2. Mielipiteesi ovat mielestäni varsin tervetulleita.
3. Itse kukin ilmaisee itseään joskus vähän kehnommin ja jos siitä jossain muodossa huomautetaan, niin ei siitä tarvitse ottaa itseensä.


Taidan pyytää Maijaa alkaa opettamaan mua kirjoittaa paremmin suomee niin ei tarvii jokaiseen lauseeseen takertuu.
*super**poks* "hirveitä riitoja" tai väitteilyitä tai keskustelua what ever.. pointti tuli selväksi.



Turha heittäytyä dramaattiseksi.


no ei sitten itketä kun kuvaajia on vain se 10 kpl:tta jäljellä mut ainakin mielenkiinto loppuu aika pian. Ja koska tämä on _leikkimielinen_ kilpailu niin miksi sääntöjen pitää olla niin hiton täydelliset? tässä ei kuitenkaan kilpailla mistään vakavasta jutusta vaan koko jutun ideahan on saada vain jotain kivaa ajanvietettä joka ehkä voi kehittää jonkun taitoja ja harrastusintoo.



En usko, että mielenkiinnon puute oli ainoa kuvaajia karsinut tekijä. Itselläni projekti kaatui toteutuksen ongelmiin ja ajanpuutteeseen.

Sääntöjen ei minunkaan mielestäni tule olla liian tarkat, eikä sitä käsittääkseni kukaan ole tässä ollut hakemassakaan. JustinSanen listassa on esimerkiksi aika helppotajuinen kokoelma sääntöjä, joita ei ole pilattu liioilla lisäsäädöksillä. Kaiken lisäksi se yksi kiistakapulakin on lisätty sinne, eikä lista vieläkään näytä uhkaavalta, eihän? Jos homma ei toimi, niin aina voi palata vanhaan.

Tämän tekstin voi sitten mielessään lukea semmoisella rauhallisella äänensävyllä lausuttuna. Sellaisena se on tarkoitettu luettavaksi. *piis*

Edit: Mie unohtelen sannoi

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

vaavu

Posts: 1,324

#293 • • vaavu vara-vana

mayah:
Mä nyt oikeestaan vaan haluisin tietää, et onko Villellä ja Vaavulla kaks piuhaa ja konetta vai kirjottaaks ne tosi nopeesti vuorotellen?



No itse asiassa meillä on kotona neljä konetta... Ja on meillä omat mielipiteetkin asioista! ;)
ville

Posts: 3,780

#294 • • Edited ville olen oikeasti ujo

vaavu:
---
mayah:
Mä nyt oikeestaan vaan haluisin tietää, et onko Villellä ja Vaavulla kaks piuhaa ja konetta vai kirjottaaks ne tosi nopeesti vuorotellen?
---


No itse asiassa meillä on kotona neljä konetta... Ja on meillä omat mielipiteetkin asioista! ;)



Olis kyl 6, mut mun duunikannettava jäi töihin ja omasta kannettavasta on levy rikki .... mut noi koneet on sellasta harjottelua kunnes tulee varsinaisia lapsia (tosin niiden konffaaminen on jo vähän erilaista) :D
vaavu

Posts: 1,324

#295 • • vaavu vara-vana

JustinSane:
-Edelleen Ei arkistokuville



Mielestäni arkistokuvien käyttö pitäisi sallia, ainakin jossain tilanteissa. Vaatimus kisan aikana otetuista kuvista aiheuttaa mielestäni sen, että asetelmallisten ja "tehtyjen" kuvien määrä korostuu aitojen tilannekuvien rinnalla. Niitä osuvia ja sopivia tilanteita kun yleensä tulee harvoin, joten on hyvin epätodennäköistä, että sopiva tilannekuva syntyy spontaanisti kisan aikana. Niinpä kisaan on helpompi tehdä värkätty studiokuva tai muu vastaava.

Itse mielelläni katselisin kuitenkin niitä spontaaneja ja aitoja, muissa tilanteissa otettuja kuvia. Ne toisivat sopivaa vastapainoa asetelmallisille kuville.

Lisäksi osanotto voisi olla korkeampi, jos vanhojakin kuvia saa käyttää.


-Pidempi aikaraja, jos pyrkisi jatkossa tekemään hommasta vaikkapa kuukausipohjaista, eli tammikuun alussa tulee aihe ja tammikuun loppupuolella loppuu



Aikataulujen kannalta olisi omalla tavallaan parempi, että seuraava kisa pääsisi alkamaan jo siinä vaiheessa, kun edellisen äänestys käynnistyy. Jos kisoja saisi näin limitettyä päällekkäin, voisi aikarajaakin pitää vähän pitempänä, ilman että kilpailujen välille tulee niin pitkää taukoa.

Tässä on tietysti se ongelma, että silloin edellisen kisan voittaja ei voi päättää seuraavaa aihetta. Mutta ehkä se voittaja voisi sitten valmistella sen sitä seuraavan kisan?
Epailija

Posts: 5,636

#296 • • Epailija Physicist, 2nd class.

vaavu:
Mielestäni arkistokuvien käyttö pitäisi sallia, ainakin jossain tilanteissa. Vaatimus kisan aikana otetuista kuvista aiheuttaa mielestäni sen, että asetelmallisten ja "tehtyjen" kuvien määrä korostuu aitojen tilannekuvien rinnalla. Niitä osuvia ja sopivia tilanteita kun yleensä tulee harvoin, joten on hyvin epätodennäköistä, että sopiva tilannekuva syntyy spontaanisti kisan aikana. Niinpä kisaan on helpompi tehdä värkätty studiokuva tai muu vastaava.

Itse mielelläni katselisin kuitenkin niitä spontaaneja ja aitoja, muissa tilanteissa otettuja kuvia. Ne toisivat sopivaa vastapainoa asetelmallisille kuville.

Lisäksi osanotto voisi olla korkeampi, jos vanhojakin kuvia saa käyttää.



Ihan hyviä pointteja. Kolikon toinen puoli on kuitenkin se, että arkistoiden kaivelu sotii käsittääkseni kilpailun ideaa vastaan, jonka Tres niin kauniisti edellisen kilpailun alustuksessa ilmaisi. Lisäksi aloittelevat kuvaajat joutuvat tuon seurauksena selvään alakynteen, kun ei ole mitään arkistoja, joista etsiä sopivia hauskoja tilannekuvia. Tällöin myös into osallistumiseen saattaa laskea, kun kisat voidaan nähdä semi-ammattilaisten arkistojenkaiveluna.

Ensimmäisessä kilpailussa arkistokuvia oli kuitenkin ilmeisesti aika vähän, eikä se vähäkään ketään pelottanut (kenties jopa kannusti yrittämään enemmän), joten ei tämä varmaan mikään aito ongelma ole. Jos kilpailun aiheen keksijälle annettaisiin valta päättää tästä?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

diorite

Posts: 437

#297 • • diorite 180+

ville:
---
Epailija:
...kun nostit yhden muiden yli, niin silloin sen pitäisi saada ykkössija. Kysehän on paremmuusjärjestyksestä. Ei voi
olla toiseksi parasta, jos ei ole ensimmäiseksi parasta.
---
No joo, eli sit kakkonen olis taas kerran ykkönen :D



Jostain syystä mäkään en ymmärtänyt tätä hommaa. Eihän täällä äänestetä kuvien täydellisyyttä vaan paremmuusjärjestystä. Vaikka joku kuva eli teknisesti olisikaan täydellinen niin ei se mielestäni ole syy jättää antamatta sille kolme pistettä sen takia. Eli jos joku kuva on ylitse muiden, niin se on annetuista vaihtoehdoista paras, eli kolmen pisteen kuva, vaikka se ei olisikaan täydellinen. Sitten jos ei pysty nimeämään seuraavaksi parhaita kuvia niin jättää ne sitten äänestämättä. Mutta juuri tuo että äänestää kuvan kakkoseksi ilman että ykköstä on, niin ei mene jakeluun.

Anteeksi että olen tyhmä.

--
Kuka? Minäkö?

akir0

Posts: 2,554

#298 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009
Olen kyllä itsekin arkistokuvien käyttöä vastaan. Laadukkaita otoksia varmaan tulisi, mutta ainakin itse näen tämän leikkimielisen kilpailun myös siten, että sen on tarkoitus aktivoida kuvaajia. Mahdollisesti jopa innostaa uusia ihmisiä valokuvauksen pariin.

Tästä syystä olen myös sitä mieltä, että pitäisi antaa aina niille 3:lle edes jossain määrin hyvälle kuvalle ääni. Vaikka sitten tiukan kritiikin kera, mutta silläkin saatettaisiin saada kehitystä aikaiseksi. En ainakaan itse katso olevani (minkään asian suhteen) niin puristi, etten voisi valita 10 paskasta 3 parasta. Voisin olettaa, että muiltakin löytyy moista katsantokantaa asioihin. Ja itsekin olen ymmärtänyt, että tässä äänestetään nimenomaan parhaita kuvia, eikä sitä, onko kuva 3 pisteen vai 2 pisteen arvoinen.
siveys

Posts: 2,492

#299 • • siveys lovely

ville:
.... mut noi koneet on sellasta harjottelua kunnes tulee varsinaisia lapsia (tosin niiden konffaaminen on jo vähän erilaista) :D


Loistava ajatus! Nyt mulla on taas paljon hyviä syitä, joilla puolustaa vanhojen koneenrotiskojen kämppään tuomista ja niitä lukuisia niiden konffaamiseen haaskattuja tunteja! *nauru*

Ja tätä ajatusa voisi vielä viedä vähän pidemmälle, eli lasta ei hankita ennenkuin S-T on ylläpitänyt omaa Linux konettaan vuoden *nauru*
toma

Posts: 2,009

#300 • • toma Tototoototo

akir0:
(hyvin sanottu)



Hyvin sanottu.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac