Ana-5000:
No, vastustit sääntömuutoksia.
Kyllä, pitää paikkansa.
En tosin vastustanut niitä vastustamisen ilosta tai omaan pussiini pelatakseni kuten on sittemmin annettu ymmärtää. Argumenttini sääntömuutoksia vastaan ovat kaikkien luettavissa ja alusta lähtien ilmoitin, että sääntöjä muutettakoon jos enemmistö niin haluaa. Esitin myöskin teorian mitä tapahtuu jos asiasta lähdetään pitkällisesti nahistelemaan ja / tai skabaan osallistuminen muuttuu yhtään hankalammaksi. Teoriaani voi pitää puppuna jos haluaa, mutta tähän mennessä kaikki on mennyt juuri niinkuin profetoinkin - valitettavasti.
Ana-5000:
Ainoa sääntömuutos mitä edes kaavailtiin oli se, että tehtäisiin kuvista nimettömiä.
Tämä taas ei pidä paikkaansa.
Ana-5000:
En mä sano et ois jotenki huono juttu et säännöistä käytiin keskustelua, mut on ehkä snadisti turhaa postata jotain "mähän sanoin"-juttuja tonne valokuvathreadiin, koska osaanotto jäi vaisuksi. Kukaan ei tiedä varmasti miksi osaanottoa oli vähemmän, katsotaan nyt miten käy. Ehkä aihe oli liian vaikea, ehkä syynä oli kuvien postaamisen "hankaluus", liian tiukka aikaraja, auringonpilkut, ensi-innostuksen vaimeneminen etc.
Joo, munkaan mielestä sääntökeskustelussa ei sinänsä ole mitään vikaa. Siinä miten asia on toteutunut taas on paljonkin. Voitte vapaasti kiistää tämän mahdollisen vaikutuksen osallistumisinnostukseen, jota mä taas uskon sillä olevan. Järki sanoo mulle, että jos tuotteeseen tulee paha sivumaku niin kuluttajat hyljeksivät sitä todennäköisemmin kuin alkuperäistä tuotetta, jossa tätä sideflavoria ei ollut. Siinä olet varsin oikeassa, että laimean kiinnostuksen syitä skabaa 2 kohtaan on mahdotonta tarkkaan tietää ellei sitten lähdetä niiltä jokaiselta erikseen kysymään, mutta en kyllä käsitä miten tässä ei nyt olisi edes aihetta epäilykseen ko. syistä.
Mulle syynä osanottamattomuuten on ollut kiire, ideaani tarvittavien mallien puuttuminen ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä se, että nyt on jo useaan kertaan mainittu annettu ymmärtää että tiettyjen henkilöiden menestys ensimmäisessä kisassa on nimestä eikä kilpailukuvan laadusta kiinni. Kyllä mä myönnän, että mua sieppaa kuulla kuinka esim. mun kuvan meriitit ovat siis selkeästi näiden kriitikoiden mielestä kuvaajan nimessä ja herran maineessa (joka ei ole hääppöinen, ellette ole huomanneet).
Ana-5000:
en nyt jostain syystä löydä k.o. postausta, mutta etkö sanonut ettet aio ottaa osaa koska tää sääntökeskustelu sieppas sua niin paljon että meni fiilikset? Tollasen viestin muistelen lukeneeni.
En myönnä, en kiistä - en nimittäin oikeasti muista. Jos tällainen postaus jostain löytyy, niin myönnän toki noi mun sanoikseni. Skabaan 3 (jos sellainen nyt tulee) aion osallistua, mutta intoni kuulla uudestaan menestyneeni jossain leikkimielisessä kilpailussa ainoastaan sen takia kuka olen on kieltämättä melko laimea.
Ana-5000:
Miten niin?
Siten, että sun kontribuutiosi likipitäen threadiin kuin threadiin on jotain onlinereiden, replykuvien, wannabemoderoinnin ja provoilun välimaastoon sijoittuvaa.
Ana-5000:
Enköhän mä oo ottanut osaa ihan niin paljon kuin valokuvausta harrastamaton, kameraa omistamaton ihminen voi.
Enpä usko kaikkien edelliseenkään skabaan osaa ottaneiden olevan valokuvauksen harrastajia. Se ei ainakaan ollut skaban tarkoitus, vaan tarkoitus oli aktivoida kaikki mahdolliset, joita kiinnostaa hieman miettiä asiaa ja käydä ottamassa ideansa pohjalta kuva.
Mulla on tossa hyllyssä 3 "ylimääräistä" kameraa. Saat ihan vapaasti koska tahansa tulla lainaamaan minkä tahansa niistä ennaltamäärittelemättömäksi ajaksi päästäksesi osallistumaan muutenkin kuin sanallisesti.
pojat pojat ... täähän voittaa turhuudessa ton mun ja dorkan monikanavaääniformaattiväännön jos samaa rataa jatketaan :D
"Tottis."
(...mutta kuten siitä omasta väännöstäsi Okan kanssa voinet huomata, joskus ei voi pitää turpaansa kiinni vaikka tietääkin näyttävänsä aina vaan tyhmemmältä - Olipa sitten
oikeassa tai ei.)