Valokuvauskilpailujen sääntökeskustelu

616 posts, 31 pages, 173,717 views

akir0

Posts: 2,554

#121 • • akir0 idleRPG champion 2009
No ei liene ylitsepääsemätön ongelma koodata applikaatio, jonne kuvat voi näppärästi uploadata ja sen jälkeen ne ilmestyisivät topikkiin jonkun virtuaali-nickin postaamana?

Tällä päästäisiin helppouteen (ei tarvitse etsiä webbitilaa kuvaa varten), anonymiteettiin ja kuitenkin olisi thread, jossa voisi kuvia kehua.
Karski

Posts: 6,049

#122 • • Karski Pomon kätyri

akir0:
No ei liene ylitsepääsemätön ongelma koodata applikaatio, jonne kuvat voi näppärästi uploadata ja sen jälkeen ne ilmestyisivät topikkiin jonkun virtuaali-nickin postaamana?

Tällä päästäisiin helppouteen (ei tarvitse etsiä webbitilaa kuvaa varten), anonymiteettiin ja kuitenkin olisi thread, jossa voisi kuvia kehua.



Helppoa kuin leivän paahtaminen.
Vielä kun joku sen applikaation koodais.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

ville

Posts: 3,780

#123 • • ville olen oikeasti ujo

akir0:
No ei liene ylitsepääsemätön ongelma koodata applikaatio, jonne kuvat voi näppärästi uploadata ja sen jälkeen ne ilmestyisivät topikkiin jonkun virtuaali-nickin postaamana?

Tällä päästäisiin helppouteen (ei tarvitse etsiä webbitilaa kuvaa varten), anonymiteettiin ja kuitenkin olisi thread, jossa voisi kuvia kehua.



Ja meillä on koodaaja \o/
Jone

Posts: 8,258

#124 • • Jone Archibald Haddock

Ana-5000:
Plus tietty et oot jo tunnettu valokuvaaja ni ihmiset kiinnittää sun kuviis enemmän huomiota, joten ymmärrän kyllä ettei nimettömyys ihmeemmin houkuttele *vink*



Jea, just se on mun motiivini. Mun kuvat kun on kuitenkin niin paskoi etteivät menestyisi äänestyksessä jos ne eivät olisi äänestettävissä mun nimelläni.

Osaatko muuten sanoa kuka ampui Kennedyn?
anqqa

Posts: 4,035

#125 • • anqqa tirehtööri
nykyinen systeemi toimii ihan riittävän hyvin.. tässä kumminki on kyseessä vaan kevyt ajanvietekilpailu ilman maailmanympärysmatkapalkintoja, eli jos joku tosiaan on niin kapeakatseinen että äänestää vain ja ainoastaan sen perusteella että sattuu olemaan kaverin kuva tms nuolemista niin menköön itseensä. ainakin itselle 'tärkeämpää' näissä kilpailuissa on hyvien töiden näkeminen, itse voittaja/voittaminen ei kiinnosta.

keep it simple.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Jone

Posts: 8,258

#126 • • Jone Archibald Haddock

Tontsis:
Nähtäväksi jää ;)



Kiitos rehellisestä "Joo, on ne"-vastauksesta. Puukot heilumaan. *plur*
Jone

Posts: 8,258

#127 • • Jone Archibald Haddock

Tontsis:
Ok, let's do that. Jätetään äänestys pois kokonaan.



Tehdään sit noin jos tulee siitä parempi mieli, mutta sanokaa mun sanoneen, että koko jutun suosio hyytyy tohonkin.
Karski

Posts: 6,049

#128 • • Karski Pomon kätyri

Tontsis:
---
anqqa:
nykyinen systeemi toimii ihan riittävän hyvin.. tässä kumminki on kyseessä vaan kevyt ajanvietekilpailu ilman maailmanympärysmatkapalkintoja, eli jos joku tosiaan on niin kapeakatseinen että äänestää vain ja ainoastaan sen perusteella että sattuu olemaan kaverin kuva tms nuolemista niin menköön itseensä. ainakin itselle 'tärkeämpää' näissä kilpailuissa on hyvien töiden näkeminen, itse voittaja/voittaminen ei kiinnosta.

keep it simple.
---

Ok, let's do that. Jätetään äänestys pois kokonaan.



Eli kompromisseja EI voi olla? Miksei?

Mä olen samoilla linjoilla anqan kanssa.
Kyseessä on kuitenkin pikku yhteisömme
keskinäinen kisailu, eikä mikään kansallinen
valokuvaajamittelö. Ymmärrän kyllä esitetyt
pointit sääntöjen kiristämisestä, mutta mulla
on edelleen sellanen perstuntuma että suurimmalle
osalle kisaan osallistuvista (ja etenkin kisaa
seuraavista) avoin osallistuminen omalla
nickillä on suosituin (sic.) ratkaisu. Ongelmana on
vaan se, että ns. suuri yleisö ei tähän keskusteluun
edes osallistu.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jone

Posts: 8,258

#129 • • Jone Archibald Haddock

Tontsis:
En vaan voi ottaa tuloksia "vakavasti" :)



Kerrotko mulle mikä osa tästä kilpailusta on tarkoitettu otettavaksi vakavasti?

Kun perustin koko jutun, niin muistaakseni kerta toisensa jälkeen korostin leikkimielisyyttä.
Jone

Posts: 8,258

#130 • • Jone Archibald Haddock
Voitko sä nyt Tontsis ihan rehellisesti kertoa mistä kenkä puristaa? Haluatko ihan tarkoituksella sabotoida tätä mun mielestäni siisteintä juttua, jota Klubbarilla on pitkään aikaan saatu yhdessä aikaiseksi vai onko sua kohdeltu jotenkin väärin jossain vaiheessa?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#131 • • Edited Aziz Combat Fighter

Jone:
---
Ana-5000:
Plus tietty et oot jo tunnettu valokuvaaja ni ihmiset kiinnittää sun kuviis enemmän huomiota, joten ymmärrän kyllä ettei nimettömyys ihmeemmin houkuttele *vink*

---


Jea, just se on mun motiivini. Mun kuvat kun on kuitenkin niin paskoi etteivät menestyisi äänestyksessä jos ne eivät olisi äänestettävissä mun nimelläni.

Osaatko muuten sanoa kuka ampui Kennedyn?



*vink* tarkoitti että kyseessä oli vitsi.

(En tiiä huomasitko mut mä ainakin äänestin sun kuvas ykköspakalle. Pipoa löysemmälle!)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#132 • • Aziz Combat Fighter

anqqa:
nykyinen systeemi toimii ihan riittävän hyvin.. tässä kumminki on kyseessä vaan kevyt ajanvietekilpailu ilman maailmanympärysmatkapalkintoja, eli jos joku tosiaan on niin kapeakatseinen että äänestää vain ja ainoastaan sen perusteella että sattuu olemaan kaverin kuva tms nuolemista niin menköön itseensä. ainakin itselle 'tärkeämpää' näissä kilpailuissa on hyvien töiden näkeminen, itse voittaja/voittaminen ei kiinnosta.

keep it simple.



No, en usko että kovinkaan moni tietoisesti hehkuttaa kaverin kuvaa, olettaisin vaan että kuvan ja nimen yhdistelmä saattaa painottaa kuvan aviointia johonkin suuntaan. En halua edes lähteä arvailemaan mihin suuntaan se painottaa tai väittämään että jotkut tietyt ihmiset saisivat vain "maineensa" takia ääniä, mutta silti mielestäni neutraalimpi ja siten reilumpi tapa käydä skabaa valokuvilla olisi jos kuvat voisi jollakin tavalla submitata nimettöminä. Jos tätä varten perustettaisiin esim. yksi julkinen käyttäjätunnus, voisi jokainen käydä vuorollaan itse nimettömästi sujauttamassa kuvansa topikkiin ilman, että kellekään koituisi ylimäärästä vaivaa.
nostatus

Posts: 343

#133 • • nostatus
Onko vaikea tehdä niin, että vain valokuvaustopikissa ei näy käyttäjätunnuksia?

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

Jone

Posts: 8,258

#134 • • Jone Archibald Haddock

Ana-5000:
(En tiiä huomasitko mut mä ainakin äänestin sun kuvas ykköspakalle. Pipoa löysemmälle!)



No, vaikuttiko sun äänestyspäätökseesi se, että ko. kuvan ottajan nick on "Jone?" Olisitko sijoittanut sen jotenkin toisin jos sen olisi kuvannut joku muu?
anqqa

Posts: 4,035

#135 • • anqqa tirehtööri

Ana-5000:
No, en usko että kovinkaan moni tietoisesti hehkuttaa kaverin kuvaa, olettaisin vaan että kuvan ja nimen yhdistelmä saattaa painottaa kuvan aviointia johonkin suuntaan. En halua edes lähteä arvailemaan mihin suuntaan se painottaa tai väittämään että jotkut tietyt ihmiset saisivat vain "maineensa" takia ääniä, mutta silti mielestäni neutraalimpi ja siten reilumpi tapa käydä skabaa valokuvilla olisi jos kuvat voisi jollakin tavalla submitata nimettöminä.



kuvittelisin kaveriäänestyksen haittaavan Oikeita Objektiivisia Mielipiteitä vasta siinä vaiheessa kun kärkikolmikon äänimäärät on hiuksen hienosti samoja, ei esim ekan kilpailun ylivoimaisen voiton kohdalla. ja kun vielä kuvasta mielellään perustelun minkä takia äänesti, niin on ruskeakielille pieni lisäponnistus saada mielipiteensä näyttämään puolueettomalta, moni kumminkin tuntee toisensa ja tietää kuka on kenenkin kaveri tai anti-kaveri.

ei tietenkään käy kiistäminen etteikö anonyymipostaus ois reilumpaa, mutta kun yhä tosiaan kyseessä on leikkimielinen kilpailu, niin.. yhäkin itselle äänestyksen suurin pointti on se että jengi saatais edes vähän yrittämään kuviensa eteen, ettei tulis vaan 'postaa joku random kuva autosta' -topikkeja.


Jos tätä varten perustettaisiin esim. yksi julkinen käyttäjätunnus, voisi jokainen käydä vuorollaan itse nimettömästi sujauttamassa kuvansa topikkiin ilman, että kellekään koituisi ylimäärästä vaivaa.



joku anonyymitunnus vois ollaki ihan toteutuskelponen idea, käytössä muillaki boardeilla, mutta ainakaan toistaseks en moista jaksa kun sitäkin kumminki jotkut nerot keksis käyttää 'hauskoihin piloihin'.. ja sit melkein pitäis tehä koodimuutos ettei näyttäis posteissa ip-numeroita joista voi arpoa osan kuvaajista..

mutta seuraava kilpailu on jo käynnissä, se ainakin pyöriköön nykyisillä säännöillä, jotka kumminki on kaikille samat.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#136 • • Aziz Combat Fighter

Jone:
---
Ana-5000:
(En tiiä huomasitko mut mä ainakin äänestin sun kuvas ykköspakalle. Pipoa löysemmälle!)

---


No, vaikuttiko sun äänestyspäätökseesi se, että ko. kuvan ottajan nick on "Jone?" Olisitko sijoittanut sen jotenkin toisin jos sen olisi kuvannut joku muu?



En, mutta mä pyrinkin arvioimaan kuvia tietoisesti mahdollisimman objektiivisesti. Mutta tää on kuitenkin niin kevytmielistä hupailua että menkööt millä säännöillä tahansa, pääasia on että kaikilla on hauskaa :)
Nacu

Posts: 1,293

#137 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Nimettömyyttä kannatan minäkin... Ilman suurempaa riitaa haastamatta totean vain, että edellisessäkin kisassa jätin nimenomaan äänestämättä näitä muutamia, sillä tiesin heidän olevan kuitenkin "äänimagneetteja" *nauru*

Että voi se mennä näinkin päin käteen *vink*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

peepe

Posts: 904

#138 • • peepe
Joo nimettömyyden kannalla myös. Se tois lisäkiinnostavuutta kisaan :)
diorite

Posts: 437

#139 • • diorite 180+
Se miksi itse kannatan nimettömyyttä on että luulen "nimekkäiden" kuvaajien kuvia tarkasteltavan erilailla kuin jonkun henkilö jota ei tunne. Jos tämä tuntematon henkiö jättää kuvan josta ei heti ilmene miksi kyseinen kuva on jätetty aiheen ollessa jokin, niin tuomitaan kuva paskaksi koska se ei ollut aiheeseen sopiva. Sitte taas jos joku nimekkäämpi kuvaaja ottaa vastaavan kuvan niin mietitään tarkemmin mikä hänellä oli tässä ideana koska täytyyhän siinä idea olla. Eihän hän jättäisi kuvaa jos se ei olisi aiheeseen sopiva. Ja en tässä tarkoita ketään henkilökohtaisesti. *piis*

--
Kuka? Minäkö?

ville

Posts: 3,780

#140 • • ville olen oikeasti ujo

Ana-5000:
No, en usko että kovinkaan moni tietoisesti hehkuttaa kaverin kuvaa, olettaisin vaan että kuvan ja nimen yhdistelmä saattaa painottaa kuvan aviointia johonkin suuntaan.



Juuri näin ...

Esim kun sen oman kuvan postasin niin joku taisi sanoa jotain tännepäin "odotinkin sulta tosi paljon, tää on jees".

Vaikka tässä miten asioita väännellään ja käännellään, niin eiköhän kaikki kuitenkin esim tossa mun kuvassa ole sitä mieltä että mun bilekuvaustaustasta oli selkeää hyötyä.

Peruste "tää on vaan leikkiä" ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että nyt lähtökohdat ei ole kaikille samat. Ja koska kilpailussa pistetään kuvat/henkilöt paremmusjärjestykseen olisi vähintäänkin reilua että kaikilla olisi samat lähtökohdat.

Mä kannatan edelleen sitä että kierroksen järjestäjä ottaa kaikki kuvat vastaan ja lähettää ne tänne forumiin jollain yleisnickillä. Reilua kaikille ja säädön määrä ei lisäänny lukuunottamatta voittajaa.