Miten kortilla maksajiin suhtaudutaan tiskin toisella puolella nykyään?
2,204 posts, 111 pages, 743,632 views
kilobitti:
Miten kortilla maksajiin suhtaudutaan tiskin toisella puolella nykyään?
[Nuclear]:
Ööö, miten niihin pitäis suhtautuu? Mun mielestä ainakin kaikista näppärin tapa hoitaa ostokset, niin 50c suklaapatukan ku 100 vaateostoksetkin.
kilobitti:
Vielä muutama vuosi sitten pieniä summia kortilla maksavaa katottiin lähes poikkeuksetta kieroon. Kait se oli silloin "jotenkin vaikempaa" tms.
innae:
Miksi ihmiset ovat heti puolustuskannalla ja peloissaan sekä ihmettelevät jos heille hymyillen toivottaa huomenta ja hyvää joulua?
Ja miksi ne rahat pitää viskata siihen tiskille vaikka minulla on käsi vastaanottamassa rahoja? Kuitenkin annan vaihtorahat sinun käteesi niin olisi kohteliasta antaa ne nätisti siihen minun käteeni tai laittaa ne tiskille nätisti.
Kun näettä että palvelen jotain muuta asiakasta, älkää tulko siihen väliin huutamaan omaa tilaustanne, kukin saa oman vuoronsa.
EI. Minun ikäni, asuinpaikkani, kotipaikkakuntani tai sukunimeni ei kuulu asiakkaalle.
Uskokaa tai älkää, jos olette liian humalassa tai käyttädyt kuin aasi, voin lopetttaa anniskelun sinulle. Siihen ei auta vaikka ketä tuntisit. Ja yleensä siitä ensimmäisellä kerralla nätisti sanotaan, niin se ei auta asemaasi että alat aukomaan päätäsi kuinka huono asiakaspalvelija olen ja kuinka sinä olet maksava asiakas joka saa tehdä mitä tahansa.
Ymmärrän että sinua ärsyttää kun olen plokkaamassa ja tiskillä ei ole ketään ja joudut odottamaan, mutta toivoisin että pystyisit ymmärtämään myös minua sillä se plokkaaminen kuuluu aika isona asiana tähän ammattiin.
Enkä usko että se maailmaa kaataisi jos hymyilisit takaisin ja olisit kohtelias, yleensä parannat kyseisen työntekijän päivää huomattavasti.
Jos jonkin paikan hinnat tuntuvat liian isoilta kukkarollesi, turha siitä on syyttää tiskin takana seisovaa ja valittaa kuinka lähiökuppilassa itä-helsingissä on paljon halvempaa keskustaan verrattuna.
Sanoakseni mielipiteeni siihen että saako asiakaspelvelija näyttää oman huonotuulisuutensa töissä on tuonne ein suuntaan. Yritän itse niellä oman huonotuulisuuteni ja hymyillä koska yleensä asiakkaat eivät ole aiheuttaneet vitutusta (riippuen tietysti tilanteesta, jos joku käy päälleni niin voin olla varma etten kyseiselle henkilölle ole iloinen ja hymyilevä asiakaspalvelija vaan hyvin vittumainen ja kusipää...).
Mutta kiitokset niille asiakkaille jotka hymyilevät ja olevat kohteliaita ja antavat arvostusta tekemälleni ammatille. Olette vaan niin mukavia.
Jaksetaanhan hymyillä ja olla kohteliaita.
remotion:
eilen olin ravintolassa lounaalla. pyysin sit ketsuppia tarjoilijalta (joka viel taitaa olla paikan omistajia) ni se tiuskas että "miksetsä voi ite hakee sitä, sullahan on terveet jalat ja kädet!"
pieni galluppi pystyyn huomautanko tänään asiasta 3 ekaa ääntä ratkaisee. Valinta on teidän *juonittel*
remotion:
eilen olin ravintolassa lounaalla. pyysin sit ketsuppia tarjoilijalta
mayah:
Olen jo jonkin aikaa harkinnut tällaisen threadin aloittamista, mutta nyt äm:n kannustavalla esimerkillä "mikä ärsyttää" -threadissa päätin sen tehdä.
Asiakaspalvelutyössä mukavasta ja kivasta ihmisestä tulee ihmisvihaaja. Minäkin olen tällainen. Työskenneltyäni vuoden kaupan kassalla voin allekirjoittaa jokaisen näistä äm:n lauseista ja jatkaa listaa ikuisuuksiin
....
Tähän threadiin olisi kiva keräillä vastaavia kokemuksia erilaisista asiakaspalvelutyön jokapäiväisistä ärsyttävyyksistä, asiakkaista. Ja se, kuka tänne tulee kitisemään asiakkaan oikeuksista, lynkataan. This is not the time or the place.
Keeerin:
1. Tee tilauksesi selvästi ja kuuluvalla äänellä! Se että juttelet johonkin takin uumeniin ei ole kovin hyvää käytöstä ja saa myyjän tuntemaan itsensä idiootiksi kun neljännen kerran saa kysyä, että millä juomalla se olikaan.
3.Tee tileus ateria kerrallaan ja ilmoita juomat joka aterian kohdalla! Älä luettele 6 eri ateriaa putkeen..En voi niitä lyödä, ennen kuin sanot juomat! Jos kaverisi istuu jo pöydässä muista kysyä juoma jo ennen tilausta..Ei ole kivaa kun siinä sitten huudellaan läpi salin, et MITÄ JUOMAA SÄ HALUUT!!?? Tai lähdetään juoksemaan nopeasti kysymään sitä juomaa! Jono seisoo! Ja niinkuin kaupassakin! Kaikki syyttää kassaa vaikkei se tämän syy olisikaan!
9. Ole kiltti ja vie roskasi ja tarjottimesi paikoilleen, kun olet ruokaillut.. Kun yksi jättää roskat..Niin jättää muutkin..Ihminen on laumaeläin ja matkii toisia..Pian siis sali on täynnä sotkuisia pöytiä..Ja jos on kiire, me emme niitä ehdi siivoamaan heti ja pian kenelläkään ei ole siistiä pöytää ruokailupaikaksi.
10. Palautteen voi antaa myös kohteliaasti..Jos et ole tyytyväinen palveluun tai tuotteeseen..Ilmoita siitä, mutta kohteliaasti! Haukkuminen, kiroilu, huutaminen, ym..ei anna asiakkaasta kovin fiksua kuvaa ja voit olla varma, että sinulle nauretaan pitkään jälkeen päin! Asiallinen palaute on aina ok!!
remotion:
*clip*
bates:
---
remotion:
*clip*
---
Suomessa on myös tapana tyytyä keskinkertaiseenkin palveluun.
Jos ruokaravintolassa eteen kannetaan käristynyt kengänpohja viimeviikkoisten vihannesten ympäröimänä, niin useasti se myös popsitaan kitusiin ihan mukisematta, vaikka makuelämys olisi unohtumaton sanan negatiivisessa merkityksessä.
Ja yleensä huomaa myös tarjoilijoiden odottavan siihen blokkauksen yhteydessä suoritettavaan "maistuiko" -kysymykseen sitä basic "joo, oli oikein hyvää" -vastausta.
Mikäli huomautat esim ruoan mausta, koostumuksesta tms jotain ihan asiallisestikin, niin useasti tarjoilija joko menee ihan lukkoon eikä osaa käsitellä palautetta mitenkään, tai ottaa palautteen henkilökohtaisesti.
Ei tietenkään aina näin, mutta tällaisissa tilanteissa huomaa hyvin ne asiakaspalvelutaidot jotka henkilö mahdollisesti omaa.
Sori OT*iihhih*