Dorka:
...vähän offtopic, mutta itse en kyllä enää hevin lähde ulos tai tutustu mimmeihi ellei ne ole maalta sydämmeltänsä (lue: ei puhdasjalkaset stadilaiset). ne on rentoja, sanoo suht suoraan asiat ja mielipiteet ilman et pitää keksiä ja ruveta kehittämään jotain ihme stooreja jne. viihtyy tai ei viihdy, miten ihmeessä siitäkin voi tehdä niin helvetin vaikeeta?
Mä en oikeasti käsitä miten tällaset asenteet voi elää niin sitkeästi. Tuntuu, että muualla ku Helsingissä asuvat/ kotoisin olevat jakautuvat karkeasti ottaen kahteen ryhmään, niihin joiden mielestä me ollaan jotenkin ylimielisiä, pikkupiireissä pyörijöitä ja mitä lie. SItten taas joskus törmää ihmisiin, jotka kuullessaan että olen asunut koko ikäni Helsingissä kommentoivat tyyliin "vau, ihanks totta, oot paljasjalkanen, ooks oikeesti syntyny täällä, vähänks siistii!!"
Onneksi monet suhtautuvat ihan neutraalisti, niin etteivät tee eroa porilaisen, kittiläläisen tai helsinkiläisen välillä.
Mikseivät helsinkiläiset saisi olla ylpeitä kotikaupungistaan, jota minä ainakin rakastan, kuten esim turkulaiset Turusta? Miksemme saisi puhua sitä kieltä, jota lapsuudesta saakka olemme puhuneet, siinä missä muut puhuvat omia murteitaan, ilman, että joku katsoo kieroon?
Enkä todellakaan pidä itseäni tai paljasjalkaisia ystäviäni yhtään sen "jäykempinä" tai ei-niin-rentoina tms kuin ketään muutakaan.
Varmasti kasvuympäristö, myös ihan paikkakunta/ kaupunki vaikuttaa ihmisen persoonaan, mutta tuskinpa nämä kategorisoinnit "savolaiset ovat lupsakkaita" etc ovat niin kovin paikkaansapitäviä, että niitä voisi käyttää edes yleistyksinä.
sori ootee-purkaus, eikä tämä ollut myöskään "hyökkäys" Dorkaa kohtaan =)