Miten dumpata seuralainen?

112 posts, 6 pages, 20,980 views

Samu81

Posts: 1,224

#81 • • Edited Samu81 kokolihaa

Dorka:
---
Verano:
En minäkään. Vaan sitä, että vaikkapa nyt sitten tamperelaisille on "sallitumpaa" olla ylpeitä kotikaupungistaan, kun taas meitä pidetään ylpeinä tms. Eli tämä kommentti ei liittynyt mieluisaan seuraan vaan asenteisiin helsinkiläisiä kohtaan.
---

Ymmärsit kyllä väärin... ei minulla ole mitään hesalaisia vastaan sinänsä, vaan niin kuin Neko mainitsi niin useinmiten jos tyttö vaikuttaa miellyttävältä ja maanläheiseltä niin ne ovat syntyneet ja asuneet nuoruutensa jossain muualla kuin hesassa. Itse en voisi kuvitellakkaan asuvani muualla, kuin hesassa eikä minulla mitään kriiterejä ole et mistä tyttö on kotoisin - jostain ihmeen syystä tosin viimevuosina lähes kaikki joista olen tykännyt paljon on ollut kotoisin "maalta".




Toinen vai kolmas ääni tälle.
Omien empiiristen kokemusten perusteella yhdyn täysin Dorkan ym. kommenttiin, ja siihen aikaisempaankin. Vai mikä siinä on, että useimmat mukavat ja tietyllä tapaa ei-nokkapystyssä -tytöt joihin olen tutustunut milloin missäkin, ovatkin olleet kotoisin jostain ihan muualta kuin täältä Kehä III:n sisältä.

Mitä se sosiaalipsykka sanoikaan siitä, miten kasvuympäristö vaikuttaa siihen millainen yksilöstä tulee?
*ding*

Tuon yhen tytön, Tanjiz, kommentit olivat kyllä aika ... loistavia. *eiei* Niin perussettiä tietyntyyppisiltä ihmisiltä, että huhhuh....

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Verano

Posts: 4,649

#82 • • Edited Verano Merituuli

Samu*:
Omien empiiristen kokemusten perusteella yhdyn täysin Dorkan ym. kommenttiin, ja siihen aikaisempaankin. Vai mikä siinä on, että useimmat mukavat ja tietyllä tapaa ei-nokkapystyssä -tytöt joihin olen tutustunut milloin missäkin, ovatkin olleet kotoisin jostain ihan muualta kuin täältä Kehä III:n sisältä.

Mitä se sosiaalipsykka sanoikaan siitä, miten kasvuympäristö vaikuttaa siihen millainen yksilöstä tulee?
*ding*



Jaahas. No jauhetaan nyt tästä vielä sen verran, et mun täytynee ryhtyä tämän deterministisen ajattelutavan mukaisesti turhamaiseksi kusipääksi, joka kulkee aina nenä kohti taivasta.

Missäs se maaginen raja nyt sitten kulkee? Että tiedän vinkata Vantaalta kotosin oleville ystävilleni, että voisivat muuttaa luonnettaan ja käytöstään siihen suuntaan, mitä meiltä odotetaan.

Ah, sori. Ilmeisesti siis Kehä III on rajana. *ankka*

Ed. mähän alan muuten jo kuulostaa ihan ilkeeltä *täh**poks*
Mutta oikeesti näihin ennakkoasenteisiin törmää vaan niin usein, (jos usein niin pakkohan niiden on olla totta! ) että alkaa jo ketuttamaan, varsinkin kun en ennakkoluuloista ja stereotypioinneista niin kovin perusta muutenkaan. Sit kun ne vielä tulee esiin esim kuten kerran hyvältä ystävältäni, joka on muualta kotoisin, ihan sivulauseessa, rivien välistä. Pahempiahan mitkä tahansa ennakkoluulot on jos niitä ei itse tiedosta.
(Ja taas varmuuden vuoksi, tämä ihan yleisesti asian tiimoilta.)
Avatar
#83 • • Peppi Guest

Hotblood:
---
Tanjiz:
---
Suorapuheisuus ja rehellisyys kunniaan *joo*



Ikävän harvassa ovat sellaiset ihmiset, suorapuheiset ja rehelliset. Aina voi keksiä verukkeita henkilökohtaisesta konkurssista pienten vihreiden miesten invaasioon. *igor*
Dementation

Posts: 2,892

#84 • • Dementation wednesday?

MaSari:
---
IlonaPoks:
Jos on kysees deitit niin yks hyvä on ollu alkaa haukotteleen kokoajan.. *haukottel**haukottel**haukottel*
---
Tähän kun liittää muiden mieshenkilöiden tuijottaminen ja seinien katselu niin sit pitäis tajuu jo et takuuvarmasti byebye *heiii*



Jos joku kohtelisi mua näin, niin mä en kostoksikaan ymmärtäisi vihjettä, vaan odottaisin että jotain sanotaan päin naamaa. Mä vihaan sitä kun ihmiset ei voi sanoa suoraan, ettei kiinnosta. Haluaako teistä jompikumpi selittää, miksi ei sano suoraan?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Epailija

Posts: 5,636

#85 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Verano:
Ah, sori. Ilmeisesti siis Kehä III. *ankka*



Ja sinäkö olit paljasjalkainen stadilainen? Kehä I, Verano hyvä, Kehä I. *vink*

Uskoisin kyllä itsekin, että suurista asutuskeskuksista (ja etenkin Helsingistä) löytää suhteessa enemmän wannabe-nirppanokkia. Sellaisissa paikoissa on huomattavasti helpompaa esittää olevansa hip ja trendikäs kuin jossain perähikiällä, jossa sosiaalinen paine yhdenmukaisuuteen ja maanläheisyyteen on ihan toisenlainen. Lyhyenä anekdoottina seuraava:

Närpiöstä oleva inttikaverini osti kaupasta omien sanojensa mukaan ihan normaalin miesten takin, mutta valitettavasti myös sellaisen, jota muut eivät käyttäneet. Ei kestänyt kauaakaan ennen kuin niitä klassisia "kuka sä luulet oikein olevasi"-kuittaluja alkoi kuulua.

Helsingissä on "hieman" vapaampi tunnelma. Toki täällä sitten esiintyy se vastailmiökin vahvempana, jonka riveissä kapinoidaan porvarillisuutta ja pinnallisuutta vastaan, mutta jos "maanläheisiä" tyttöjä ja poikia haluaa etsiä, niin sanoisin suurimpien mahdollisuuksien olevan pienemmissä, vähemmän kosmopoliittisissa (ei niin, ettäkö Helsinkikään sellainen oikeasti olisi) kaupungeissa.

Kukaan ei sanonut, että kaikki helsinkiläiset kulkisivat nenä pystyssä, joten determinismistä ollaan kaukana. Helsingistä näitä ihmisiä vain todennäköisesti löytää helpommin kuin vaikkapa Kemistä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Jazmine

Posts: 1,009

#86 • • Edited Jazmine Pösilö
"Pitää mennä lenkittään kultakalat.." Toimi kyllä, aikoinaan. Ei kyl kande välttämättä toteuttaa. *igor*
Mut hey, tosta on jo kaaaaauannnn. *blush*

Ja muutenkin, lähivuosina oon kyl sanonu suoraan jos ei natsaa. Se se vasta toimiikin parhaiten *hymy* Ja helpottaa itteekin kuitenkin *joo*

--
Polcca on parasta *sydän*

Verano

Posts: 4,649

#87 • • Verano Merituuli

Epailija:
---
Verano:
Ah, sori. Ilmeisesti siis Kehä III. *ankka*
---
Ja sinäkö olit paljasjalkainen stadilainen? Kehä I, Verano hyvä, Kehä I. *vink*



Myönnetään. Vietettyäni ensimmäiset elinvuoteni Kehä I:n oikealla puolella, vanhempani veivät minut sen pohjoiselle puolelle, (toki kuitenkin tarpeeksi lyhyen matkan päähän ykkösestä,) estääkseen minua kasvamasta nirppanokaksi. Tästä olen heille ikuisesti kiitollinen! Mutta jouduin lopulta huonoille teille ja lähdin opiskelemaan todellista nirppanokkautta Tukholman Lidingöhön, tuohon nirppanokkien luvattuun maahan. Sen jälkeen en enää ole Kehä I:n lähellekään suostunut menemään vaan pysyttelen siitä turvallisen välimatkan päässä täällä etelässä.
Epailija

Posts: 5,636

#88 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Verano:
Mutta jouduin lopulta huonoille teille ja lähdin opiskelemaan todellista nirppanokkautta Tukholman Lidingöhön, tuohon nirppanokkien luvattuun maahan. Sen jälkeen en enää ole Kehä I:n lähellekään suostunut menemään vaan pysyttelen siitä turvallisen välimatkan päässä täällä etelässä.



No jos kerran Tukholman brats-meininkiä olet päässyt maistamaan, niin mitä ihmettä teet vielä Helsingissä? *vink*

Nimim. Järfällassa maalaistumassa. Kellarikämpässä on aidoin meininki, word!

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Occu

Posts: 2,528

#90 • • Edited Occu

Dorka
..vähän offtopic, mutta itse en kyllä enää hevin lähde ulos tai tutustu mimmeihi ellei ne ole maalta sydämmeltänsä (lue: ei puhdasjalkaset stadilaiset). ne on rentoja, sanoo suht suoraan asiat ja mielipiteet ilman et pitää keksiä ja ruveta kehittämään jotain ihme stooreja jne. viihtyy tai ei viihdy, miten ihmeessä siitäkin voi tehdä niin helvetin vaikeeta?



Aivan järkyttävän naurettava kommentti!

Itse olen kehä kolmosen ulkopuolelta kotoisin ja seurustelen paljasjalkasen Helsinkiläis tytön kanssa jo ties kuinka monetta vuotta.
Niin ja ei tämä tyttö ole edes ensimmäinen paljasjalkanen Stadilainen.
No nyt tämän nykyisen tyttöni kaveripiirikin koostuu vain ja ainoastaan paljasjalkasista stadilaisista ja ei oikeasti niistä yksikään ole missään muodossa mitenkään nenänvartta pitkin katsovaa porukkaa. Ei tod!
En voi oikein käsitttää, että mistä tulee tämä käsite että kaikki kehä III sisäpuolelta olevat ihmiset ovat jotenkin semmoisia mitkä katsovat kehä III ulkopuolista porukkaa jotenkin kummaksuen.
En ole kertaakaan kuullut kenenkään tästä porukasta "haukkuvan" ketään kehä III ulkopuolista tai muutenkaan dissaavan.
Enemmän nämä aidot stadilaiset on rennompia kuin tuolta kehän ulkopuolelta. Siellä sitä vasta kieroja ollaan. Esim. Porvoo pieni kaupunki pienet piiri, eli kaikki tuntee kaikki ja silloinhan se selkään puukottaminen vasta onnistuukin.

[edit]
sen vain voin sanoa että olet tutustunnut sitten aivan vääriin stadilaisiin tjsp...
niin ja eihän mielipiteistä voi kiistellä... :)
[/edit]

--
..::MOI::..

Verano

Posts: 4,649

#91 • • Verano Merituuli

Epailija:

No jos kerran Tukholman brats-meininkiä olet päässyt maistamaan, niin mitä ihmettä teet vielä Helsingissä? *vink*

Nimim. Järfällassa maalaistumassa. Kellarikämpässä on aidoin meininki, word!



Äh, ku mä olin siellä vain lapsenlikan ominaisuudessa ja asuin siivouskomerossa. Yritys oli kyllä kova päästä piireihin, mutta eihän siitä tullu mitään, mussa ei vaan ollu ainesta. Jouduinkin sitten palaamaan häntä koipien välissä takaisin. Olen vieläkin katkera, ja siksi yritänkin nykyään päteä aitona stadilaisena.
Epailija

Posts: 5,636

#92 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Occu:
En voi oikein käsitttää, että mistä tulee tämä käsite että kaikki kehä III sisäpuolelta olevat ihmiset ovat jotenkin semmoisia mitkä katsovat kehä III ulkopuolista porukkaa jotenkin kummaksuen.



Ei tarvitsekaan käsittää. Ei täällä kukaan tuollaista ole väittänytkään.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Bellezaaa

Posts: 573

#93 • • Bellezaaa Afrodite*

Dementation:

Mä vihaan sitä kun ihmiset ei voi sanota suoraan, ettei kiinnosta. Haluaako teistä jompikumpi selittää, miksi ei sano suoraan?



Tota en kans ite ymmärrä *ding* ja se on maailman raivostuttavinta...*grr*
Ittelläni kun yleensä on tapana sanoa asiat suoraan (välillä ehkä vähän liiankin suoraan..)
Haluaisin kans kuulla jonkun selityksen tähän...
äm

Posts: 2,376

#94 • • äm
"Mun ex-kundikaveri istuu tuomiota yhden mun uudemman kundikaverin murhasta, mut älä pelkää, ei se varmaan enää jaksa silleen käyttäytyä, kun vapautuu tossa viikon päästä."

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

dsane

Posts: 130

#95 • • dsane -limited edition-

Cride:
---
Dementation:

Mä vihaan sitä kun ihmiset ei voi sanota suoraan, ettei kiinnosta. Haluaako teistä jompikumpi selittää, miksi ei sano suoraan?
---

Haluaisin kans kuulla jonkun selityksen tähän...



Dumpata. Ei saatana röökin voi dumbata (eikä tarvi pilkun nusseil, se on tumpata tms.)
Mutta ihmistä toivottavasti ei.

Suoraan ja kaunistelematta voi, ja pitää sanoa ettei kiinnosta noin niinku oikeesti. Mut me (miehet) joskus joudutaan olemaan vaan kohteliaita, ja yrittää sanoa se vähän kiertoteitse. Mutta te naiset ette ymmärrä *nauru*
Bellezaaa

Posts: 573

#96 • • Bellezaaa Afrodite*

Dementation:
Suoraan ja kaunistelematta voi, ja pitää sanoa ettei kiinnosta noin niinku oikeesti. Mut me (miehet) joskus joudutaan olemaan vaan kohteliaita, ja yrittää sanoa se vähän kiertoteitse. Mutta te naiset ette ymmärrä *nauru*



mikä nauru....
niin ei me tai ainakaan mä en ymmärrä *ding*
mut on se paljon reilumpaa jos sanoo ihan suoraan *joo*
dsane

Posts: 130

#97 • • dsane -limited edition-

Cride:

mikä nauru....
niin ei me tai ainakaan mä en ymmärrä *ding*
mut on se paljon reilumpaa jos sanoo ihan suoraan *joo*



No ei se ollut nauru, se oli * nauru *
Eikä tää taida olla oikee foorum, enkä mä kenenkään puolesta, paitsi itseni, oikea ihminen näitä puimaan. =)
Bellezaaa

Posts: 573

#98 • • Bellezaaa Afrodite*

dsane:
No ei se ollut nauru, se oli * nauru *
Eikä tää taida olla oikee foorum, enkä mä kenenkään puolesta, paitsi itseni, oikea ihminen näitä puimaan. =)



niin...*joo*
Dementation

Posts: 2,892

#99 • • Dementation wednesday?

Cride:
---
Dementation:
Suoraan ja kaunistelematta voi, ja pitää sanoa ettei kiinnosta noin niinku oikeesti. Mut me (miehet) joskus joudutaan olemaan vaan kohteliaita, ja yrittää sanoa se vähän kiertoteitse. Mutta te naiset ette ymmärrä *nauru*
---
mikä nauru....
niin ei me tai ainakaan mä en ymmärrä *ding*
mut on se paljon reilumpaa jos sanoo ihan suoraan *joo*



Tässä on pikkanen quote virhe... Toi oli dsane:n kommentti, ei mun...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Caro²

Posts: 5,301

#100 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Jos seuralainen on mies:
"Ai ton kokonen.."
"Kestääkö tuo ny varmasti jos otan siitä kiinni..?"

Jos seuralainen on nainen:
"unohitko tissit kotiin?"

- molemmin puolinen ahdistelu ravintolassa:
"häivy syylä"