Ana-5000:
---
Verano:
-clips-
itse deletoin aamulla saamani tekstarin, jossa kehotettiin laittamaan kynttilät tänään ikkunalle ja viesti kaikille eteenpäin.
---
Mä en ihan ymmärrä tätä ajatusta et on parempi vaipua apatiaan siksi, ettei kaikki maailman epäkohtia voi korjata. Eikö se riitä, että sympatisoi nyt kun asia on ajankohtainen, tukee niitä jotka on menettäny ystäviään ja läheisiin ja auttaa jos voi? Ei ihmiseltä voi edellyttää, että jokaista maailmassa kuollutta ihmistä pitäisi surra ja joka penni pitäisi tunkea hyväntekeväisyyteen. Vastakkainenkin on IMHO pikkasen outoa. Tää juttu tuli ihan syliin asti, koska tuolla katosi Suomalaisiakin turisteja. Onko se sitten irvokasta, että k.o. hässäkkä saa täällä enemmän mediatilaa kuin esim. Iranin vastaava maanjäristys? Ei mun mielestä.
eiköhän ihmiset saa sen saman viestin tänään aika monta kertaa tai lue asian netistä. laitoin rahaa avustukseen mutten ehkä sytytä kynttilää. (jos olen illalla himassa niin ehkäpä sytytänkin.)
se ei tarkoita sitä etten olisi huolissani ystävistäni jotka odottavat thaimaassa lentoa suomeen. tai etten surisi uhrien puolesta.
ja kuten tuossa sanoin niin ihminenhän sekoaisi jos joka päivä pohtisi maailman kurjuutta. mutta jos pohtisi silti useammin kuin vain sillon kun "eurooppalaisia kuolee enemmän kuin sata kerralla".
kirjoittelin myös tuon syliin tulemisen täysin ymmärrettävistä seurauksista =)