päivän :(

31,307 posts, 1,566 pages, 8,230,541 views

Lin

Posts: 230

#6801 • • Lin Kebab - ilman valkosipulia

Christinah:
Mua on alkanut joku naapuri häiriköimään/terrorisoimaan. Autoon ilmestyy uhkauksia/haukkumisia ym. En todellakaan edes tunne ketään naapuria täältä joten en keksi mistä moinen touhu on peräisin ! No, enää en tuonne autohalliin uskalla yksin mennä. En voi tietää vaikka se kaheli olisikin mua siellä vastassa illalla, ja jos on niin kuka kuulee tai näkee? *poks*



Menepäs tekemään ilmotusta poliisille... *uuh*

--
Vois tästä lähtee ostaa nakkeja piste kom

Avatar
#6802 • • hyperventilaatio Guest
Saatananvitun lähijunat. Olisivat kivoja kun joskus toimisivat. *dissaa*
Avatar
#6803 • • Marianne Guest

Neiti Etsivä:
Mun lemmikkieläin kuoli. *nyyh*



*lohduttel*
-Kerttu-

Posts: 4,542

#6804 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Ei vieläkään mitään uutta Thaimaasta..Ystäväni perhe edelleen kateissa ja ystäväni loukkantuneena pahasti..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Avatar
#6805 • • Dorka Guest

Avernian:
"Aasian uhrimäärä voi ylittää 100 000."

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101978107416


no en halua olla mitenkään tyly jne. mutta tämä on elämää. valitettavaa et näin on käyny ja kauhealla määrällä ihmisistä hirveä hätä, mutta toisaalta ihmisen evoluutiossa tämä ei meinaa mitään. itse tosin olen nykyään niin kylmä näihin asioihin jotka liittyy kuolemaan ja muutenkin elämiseen, kun mun oma ajatusmaailma on se et kummiskaan sä et voi valita miten kuolet - kuolet jokatapauksessa jossain vaiheessa ja loppujenlopuksi yksilöt on suurimmaksiosaksi sellaisia jotka eivät vaikuta mitenkään ihmisen evoluutioon pitkässä juoksussa.

...ja nyt en halua mitään sotaa niiden kanssa jotka ovat tämän katastrofin takia surunmurtamia.
Avatar
#6806 • • Cera Guest
no heippa. mua vähän surettaa. mut ei se kato sit midist. varmaan.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#6807 • • Aziz Combat Fighter

Dorka:
---
Avernian:
"Aasian uhrimäärä voi ylittää 100 000."

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101978107416

---

no en halua olla mitenkään tyly jne. mutta tämä on elämää. valitettavaa et näin on käyny ja kauhealla määrällä ihmisistä hirveä hätä, mutta toisaalta ihmisen evoluutiossa tämä ei meinaa mitään. itse tosin olen nykyään niin kylmä näihin asioihin jotka liittyy kuolemaan ja muutenkin elämiseen, kun mun oma ajatusmaailma on se et kummiskaan sä et voi valita miten kuolet - kuolet jokatapauksessa jossain vaiheessa ja loppujenlopuksi yksilöt on suurimmaksiosaksi sellaisia jotka eivät vaikuta mitenkään ihmisen evoluutioon pitkässä juoksussa.

...ja nyt en halua mitään sotaa niiden kanssa jotka ovat tämän katastrofin takia surunmurtamia.



Se on tavallaan ihan söpöö et miten ihmisistä jotka kasvaa pehmeimmässä pumpulissa tulee kylmimpii nihilistejä.. Sä et tiedä ilmeisesti kärsimyksestä mitään jos noin rennosti voit trivialisoida kymmenien tuhansien ihmisten kuoleman sanomalla että "elämä on elämää eikä kuolemaansa voi vaikuttaa".

Eiköhän se oo kaikille itsestäänselvää, ettei kukaan selviä elämästä hengissä; se ei tee tällasista katastrofeista yhtään sen siedettävempiä. Ja miks ihmeessä viskelet jotain evoluutiota tähän mukaan? Punnitsetko kaiken inhimillisen sen mukaan, miten se vaikuttaa evoluutioon?

Nyt jäi sult kyl äijäpisteet lunastamatta.
Marcus Maison

Posts: 505

#6808 • • Marcus Maison Armada Music
Oli niin v*ttumaisen v*ttumaista ajaa pyörällä töihin 7km aamulla, kun tuuli suoraan vastaan ja siinä samalla inhottavan kovaa lunta lensi silmiin ja naamalle.. vieläkin sattuu silmiin, mutta jotain positiivista löytyy - pääsen pian vuodeksi pois Suomesta. :)

ps. anteeksi kirosanat, vaikka ne sensuroituja ovatkin. ;)
jansq

Posts: 197

#6809 • • jansq Team Emmätajuu
v*tun idiootit k*sipää m*lkku asiakkaat p**kele s**tana v*ttu! *kivatsulle*

--
loud music is good for you

terraluna

Posts: 1,270

#6810 • • terraluna Agentti
Hukkasin jonnekin upouudet Elacin-tulppani + 40 euroa. *eiei* Että jos joku on sattunut löytämään nämä, voi pitää sen nelkyt euroa löytöpalkkioo ku palauttaa tulpat. *hih*

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Avatar
#6811 • • Edited Dorka Guest

Ana-5000:
Se on tavallaan ihan söpöö et miten ihmisistä jotka kasvaa pehmeimmässä pumpulissa tulee kylmimpii nihilistejä.. Sä et tiedä ilmeisesti kärsimyksestä mitään jos noin rennosti voit trivialisoida kymmenien tuhansien ihmisten kuoleman sanomalla että "elämä on elämää eikä kuolemaansa voi vaikuttaa".


Se on hupaisaa et toisen kuolema "suurimmassa" auto-onnettomuudessa on jotenkin suurempi asia, kun kuolla nälkään (ja samoin kaikissa "onnettomuuksissa" miten se nykyään näkyy tiedotusvälineissä ja miten sitä ihmiset prosessoi). Jotenkin tapa tehdä toisellatavalla kuolleista jotenkin eriarvoisia muihin on asia mikä muo ihmetyttää aivan suunnattomasti. Sinähän tiedätkin parhaiten missä pumpulissa kukakin on eläny joten jättäisin tuollaiset kommentit kirjoittamatta.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#6812 • • Edited Aziz Combat Fighter

Dorka:
Se on hupaisaa et toisen kuolema "suurimmassa" auto-onnettomuudessa on jotenkin suurempi asia, kun kuolla nälkään. Jotenkin tapa tehdä toisellatavalla kuolleista jotenkin eriarvoisia muihin on asia mikä muo ihmetyttää aivan suunnattomasti.



Hupaisaa samalla tavalla kun se, että lehmän voi tappaa ruuaksi muttei ihmistä. Tai se, että kiduttamalla tappaminen on "enempi väärin" kuin otsaan ampuminen. Tai se, että nuorena kuolleita surraan enemmän kuin vanhana kuolleita. Tilanteen yllättävyys, räjähdysmäisyys ja katastrofaalisuus yhdessä loi sellasen fiiliksen tässäkin turmassa, että ihmiset on ihan lohduttomia. Osittain surua lisää tieto siitä, ettei oikeastaan mitään oltaisi edes teoriassa voitu tehdä. Järistys havaittiin liian myöhään, aluetta ei ehditty evakuoida, ketään ei voitu varoittaa eikä ketään voi syyttä. Siinä on pikkasen eri mentaliteetti kuin siinä, että naapurin Pertti ajaa auton kännissä puuhun.

Dorka:
Sinähän tiedätkin parhaiten missä pumpulissa kukakin on eläny joten jättäisin tuollaiset kommentit kirjoittamatta.



Myönnettäköön etten susta tiiä, mut sun viestis vaikutti vähän sellaselta ettei hirveesti oo tarvinnu pahoja asioita elämässä kohdata.

edit: Tähän vois lisää yhden vastauksen, joka kirjoitettiin kirjottajalle SA'n D&D-boardilla, kun kirjoittaja ihmetteli omaa reaktiotaan tapahtuneeseen, joka oli hyvinkin samankaltainen kuin sulla:

Scribe:

One thing you must remember is that you're only receiving raw data, and not humanistic stories. The media is more concerned about bringing you the percentage of total population eliminated by the disaster than human interest stories. The only human angle I've read so far was a story on the AP wire about the actor Jett Li injuring his foot when waves hit a hotel he was staying in (the actor is fine, by the way, and I'm sure he'll be resuming filming of "The One: II" or whatever project he's invovled with in notime). I've not yet read a single story of a nine-year-old orphan boy who lost his parents to the flood and watched his own grandmother pleade for him to help her while she was being tugged under the water by some undercurrent.

Should you feel bad about the death toll? Why? It's just numbers. Not faces. We didn't really feel "bad" about the Holocaust until we started seeing the images of the skeleton forms strolling about, and hearing from the survivors. Eli Wisel's "Night" does a lot more to earn compassion for Holocaust victims than does a raw death toll.

As for almost feeling good about that, well, we are a fairly calloused and almost cruel culture. I crack my fair share of dead baby jokes, just like any other bloke out there. Perhaps it's more of a "you're a product of your society" sort of thing, rather than "there's something wrong with you, just you, and no one else but you."


If you really want to rally about the earth lashing back at us human scum, maybe you should wait for the planet to do something like open up and swallow a coal-burning plant or a copper smelting facility or something. Developing nations, while their industry is more dirty than developed countries, still have less industry anyway, and so less environmental impact.

Avatar
#6813 • • Edited Dorka Guest

Ana-5000:
Myönnettäköön etten susta tiiä, mut sun viestis vaikutti vähän sellaselta ettei hirveesti oo tarvinnu pahoja asioita elämässä kohdata.


...toi mun vastaus jäi kesken, kun tuli meno parturiin mutta jatkettakoot et sinuna mä en kyllä jakais mauttomia äijäpistekommentteja täällä kenellekkään oli kuinka pumpulissa eläny tai ei. Nostat vain yleistä vitutusta esittämällä jotenkin paremmintietävää jumalaa klubbaarin foorumissa - se siitä.

Mun koko pointti on siinä et kun tapahtuu jotain yllättävää niin ihmiset rupeaa ajattelemaan omaa pienuuttaan ja auttamaan sitten ihmisiä ja jonkin ajan päästä tämä unohtuu täysin! Oikeasti näitähän asioita pitäisi osata kelata ILMAN mitään yllättäviä tapahtumia. Minusta oli no huvittavaa ellei naurettavaa, tännekkin pistää oma threadi "auttamisen" takia - kuinka moni miettii esim. pelkästään miten paljon maailmalla kuolee nälkään pikkulapsia? Vuosittain satojakertoja enemmän, kun nyt tapahtuneessa luonnonmullistuksessa. Onko tästä kenellekkään tullu mieli aloittaa klubbariin omaa threadiä?

...josta tullaan sitten hysterian lietsomiseen ja ihmisten tunnearvoihin koskettamista missä nyt mennään tiedotusvälineissä tällähetkellä. Maikkarin kuvaaminen surevista ja iloitsevista omaisista lentokentällä rupeaa olemaan jo harmaalla rajalla - eiköhän ihmiset halua prosessoida näitä tapahtumia omassa ryhmässään rauhassa tai nyt esim. iltalehden tekemä oma "nimilista" hukassa olevista henkilöistä samalla, kun ilmoitettiin eilen et viranomaisilla on olemassa nyt keskitetty lista mitä päivitellään ja ilmoitetaan heidän lähiomaisilleen asiasta? ...eli nyt näiden lehtien omat listat ei auta oikeastaan mitään, muuta kun tyydyttämään uteliaiden ihmisten haluja - samalla tavalla, kun lööppilehdet.

Kohta tullaan siihen vaiheeseen, kun selviää menehtyneiden nimet niin lehdet rupeaa tekemään jokaisesta sankaritarinaa - jolloin musta ollaan menty jo eettisesti aivan poskelleen. Mut hey, tämähän on osa tätä ihanaa ihmisten kehitystä missä pitää kokoajan repiä entistä dramaattisempia kuvia ennen, kun saadaan ihmiset kelamaan yhtään mitään.

...eli lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna, muo ei vois vähempää kiinnostaa moiset mullistukset ja ihmisten yleinen hysterisointi - ei se muo taas tee pumpulissa elänyttä vaan se et minusta edelleen jokaisen elämä oli kuka tahansa on samanarvoinen ja tässä nyt tapahtuneessa tapahtumassa monien elämä menee "muiden edelle" mitä en voi missään nimessä tukea. Omat pahoittelut ja osanottoni tietysti tapahtumassa läheisiä menettäneille ja tätä surua en tietenkään rupea vähättelemään.
äm

Posts: 2,376

#6814 • • äm
Paha olo. En haluu ryypätä huomenna taas! En haluu! En!

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

sune

Posts: 2,096

#6815 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Menin tyhmänä kattoo jonku kadonneen paavon kotisivuja ja näin siel kuolleen vauvan kuvan. Hyi. Miks tommosta tapahtuu.. siis semmosta ku se hyökyaalto. Vaik tuntuu et itellään on kaikki päin persettä, oon onnellises asemassa et on kaikki rakkaat ihmiset tallella ja oma vauva nukkuu tossa vieressä. Mä en vaan voi kuvitella miltä niist ihmisistä tuntuu joilla on joku kuollu sen hyökyaallon takia tai ihan muuten vaan.......*uuh**nyyh*

--
ei kovin ihku eikä plur

Karski

Posts: 6,049

#6816 • • Karski Pomon kätyri

Pikachu: Miks tommosta tapahtuu.. siis semmosta ku se hyökyaalto.



Ne on ne mannerlaattojen liikkeet. Helpompihan
tähän on vastata kuin siihen et miks
ihmiset tappaa toisiaan.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

lostgone

Posts: 2,493

#6817 • • lostgone

äm:
Paha olo. En haluu ryypätä huomenna taas! En haluu! En!

Aloitat tänään, niin ei tunnu niin pahalta jatkaa sitä huomenna*justjoo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

sune

Posts: 2,096

#6818 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

Tres:
---
Pikachu: Miks tommosta tapahtuu.. siis semmosta ku se hyökyaalto.
---


Ne on ne mannerlaattojen liikkeet. Helpompihan
tähän on vastata kuin siihen et miks
ihmiset tappaa toisiaan.



... .. ihmiset tappaa toisiaan siks koska ne on niin v*tun sairaita..

--
ei kovin ihku eikä plur

Verano

Posts: 4,649

#6819 • • Edited Verano Merituuli
dorkan kanssa samaa mieltä siitä että ei niin hyvä juttu et vasta tällaset isot katastrofit saa ihmiset heräämään. ja mitä lähemmäksi asia tulee niin sitä enemmän täälläkin surraan tuntemattomiakin. niin kuin kaikki tietävät niin jos alue ei olisi noin turistien suosiossa niin eipä olisi aivan näin iso juttu täällä. länsimaalaisia -> eurooppalaisia -> skandinaaveja -> suomalaisia -> työkaverin serkku etc.
näin ihmismieli toimii.

jos mun perheenjäsen tms olis ollut kateissa sunnuntaista niin en varmaan minäkään ihan niin paljoo miettis srilankalaisia slummien asukkaita kun sitä mun omaista.

bamissa kuoli n. 30 000 maanjäristyksessä 26.12.2003. muistaako joku lukeneensa joka päivä netistä ja lööpeistä isoja otsikoita tuon jälkeen ja antaneensa kakskymppiä äspeeärrälle? tietääkö joku kuinka monta naista pahoinpideltiin maailmassa kuoliaaksi tänä vuonna? kuinka monta kuoli alle nelikymppisenä tehtyään kakstoista tuntia päivässä työtä kymmenenvuotiaasta asti?
toisaalta en mäkään joka päivä mieti et kuinka maailmalla nähdään nälkää vaikka parikymppisenä kirjotin päiväkirjan täyteen tekstiä et onks mulla oikeutta olla onnellinen niin kauan kuin joku muu tällä pallolla ei ole.

laitoin muuten dorka mainitsemaasi threadiin myös kommentin et apua vois muistaa antaa myös suurkatastrofien välillä.

itse deletoin aamulla saamani tekstarin, jossa kehotettiin laittamaan kynttilät tänään ikkunalle ja viesti kaikille eteenpäin.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#6820 • • Aziz Combat Fighter

Verano:
-clips-
itse deletoin aamulla saamani tekstarin, jossa kehotettiin laittamaan kynttilät tänään ikkunalle ja viesti kaikille eteenpäin.



Mä en ihan ymmärrä tätä ajatusta et on parempi vaipua apatiaan siksi, ettei kaikki maailman epäkohtia voi korjata. Eikö se riitä, että sympatisoi nyt kun asia on ajankohtainen, tukee niitä jotka on menettäny ystäviään ja läheisiin ja auttaa jos voi? Ei ihmiseltä voi edellyttää, että jokaista maailmassa kuollutta ihmistä pitäisi surra ja joka penni pitäisi tunkea hyväntekeväisyyteen. Vastakkainenkin on IMHO pikkasen outoa. Tää juttu tuli ihan syliin asti, koska tuolla katosi Suomalaisiakin turisteja. Onko se sitten irvokasta, että k.o. hässäkkä saa täällä enemmän mediatilaa kuin esim. Iranin vastaava maanjäristys? Ei mun mielestä.